Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

TERMIN :jepp::jepp:

Da var den store termin dagen her, men den blir nok forbigått uten nevneverdig action, i allefall fødselsmessig :roll: Så da setter jeg min lit til at morgendagens fullmåne får fart på sakene! Får sette meg i vinduet og nistirre på den når den kommer :lete:

I dag har jag hatt hjemme alene dag med Jonas ;) Litt alenetid med gutteplutten hvor vi bare koser oss og gjør morsomme ting!! Så vi har vært ute å gått tur til hovedveien og hørt/sett på bilene! Noe av det morsomste Jonas vet, elsker billyder og jo mer de bråker jo mer smiler og ler gutten :ler: Passe søt om jeg skal si det helt selv :hjerter: Så 1.mai må vi ned til hovedveien å se på motorsykklene, det tipper jeg blir stor stas for både far og de to guttene! Så får jeg og Vilde le litt av gutta ;)

Tror nok mannen kommer til å få litt abstinenser, men det får så være, blir IKKE noe ny motorsykkel i denne familien på minimum 10 år enda!!! Og jeg har ikke lovet noe da heller :nei: Han innser det jo, men skal få lov til å drømme!! Han sliter jo fremdeles mye med beina, så det kommer nok ikke til å bli som før noen gang, ser ut til at han trenger en ny operasjon på det ene :roll: Men de må uansett vente til det har gått ett år fra forrige før de vil inn å rote mer.. Så vi får smøre oss med tålmodighet og tross alt prise oss lykkelige for at det "bare" er to bein som ikke er som de skal!!!! :Nikke:

I dag var planen å fyre opp i den fantastisk stygge utepeisen som stod her da vi flyttet inn, og grille pølser og pinnebrød over bål når mannen og de to andre barna kom hjem. Men nå er solen borte, og det er ganske surt ute, så sitter nå å revurderer dagens middag. Kjipt.. for jeg hadde gledet meg til å kose oss på terassen med utemiddag :roll: Da blir det vel stekt flest, grønnsaker, makaronistuing og poteter i steden. Enkelt og greit, og noe man kan vispe sammen uten å egentlig ha planlagt akkurat det :ler: Så får vi ta pølser og pinnebrød en dag sola skinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattulerer med Termin. Synd det ikke har skjedd noe enda :sukk: Men fullmåne imorgen høres bra ut :fnise:

Motorsykkler er stor stas hos guttungen her i huset også. Å stå på balkongen og se etter busser og motorsykkler er noe av det beste som finnes. Tror det må ligge i genene til dem alle sammen ;)

Håper været bedrer seg slik at dere får grillet snart. Er koselig å være ute hele familien samlet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med Termin. Synd det ikke har skjedd noe enda :sukk: Men fullmåne imorgen høres bra ut :fnise:

Motorsykkler er stor stas hos guttungen her i huset også. Å stå på balkongen og se etter busser og motorsykkler er noe av det beste som finnes. Tror det må ligge i genene til dem alle sammen ;)

Håper været bedrer seg slik at dere får grillet snart. Er koselig å være ute hele familien samlet :klemmer:

:klemmer:

Satser på fullmånen!! Håper det ikke har noe å si at det er overskyet :fnise: Hadde jeg fått beskjed om at det hjalp hadde jeg satt meg i en stol på terassen og ult mot månen hele natten for den saks skyld :tunge1:

De har nok noen egne "bråkegener" gutta, som gjør at de elsker alt som brummer. Og at det derfor er helt tvingende nødvendig med motorgressklipper uansett størrelsen på gressflekken :klaske: Nå har vi plen nok til å forsvare det, men da mannen absolutt måtte ha tror jeg vi hadde sånn ca 30kvm plen :fnise:

Utedager er bare helt fantastisk!!! Så skulle gjerne ha gjort noe med været ja, hadde nemlig ikke pllanlagt SNØ :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T+1, jaja, bare jeg ikke nærmer meg rekordtallet mitt fra svangerskapet til Jørgen.. Hvis jeg i det heletatt nærmer meg T+19 tror jeg at jeg blir hentet av menn i hvite frakker og ikledt tvangstrøye :ler: Neida, har ikke troa på at jeg skal gå så lenge, ikke kommer jeg til å godta det heller.. ;)

Men må innrømme at jeg er rimelig nærvøs for at hun skal finne på å komme mellom søndag og Tirsdag... For da er selvfølgelig mannen borte :roll: Og jeg vil ha mannen min med på fødselen, han har vært så god å ha de andre gangene :hjerte: Tanken på å føde alene er IKKE fristende!

Vel, ikke mye spennende å dele fra bizzy-heimen! Lei, men i ok form, så da skal jeg ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T+2

:klaske: Jaja, skal nok gå en stund til :klaske: Begynner å bli passe lei av sliten kropp og kul på magen, selv om det er litt koselig med de små spisse hælene som stikker ut og prøver å sprekke magen innimellom :fnise:

Ingen store planer for dagene fremover, annet enn å få ristet ut det lille trassige mennesket som liker seg så godt i magehulen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Vi satser på en fortgang nå når det snart er helg og sånt! Og at det skjer før søndag, og at alt går fint for seg! :jepp:

:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi satser på en fortgang nå når det snart er helg og sånt! Og at det skjer før søndag, og at alt går fint for seg! :jepp:

:opplyser:

Er nok ikke personlig kristen... Men akkurat nå; AMEN :pls::pls::pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fullmånen hjalp ikke :sukk: Håper den lille kommer ut snart. Du får bruke den siste tiden du har igjen for det det er verdt. Ligge på sofaen og forlang full oppvartning! :jepp: Det er ihvertfall min plan for den neste uken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T+3 og litt dejavu fra den gangen vi ventet på Jørgen :sjenert: Begynner å bli litt nærvøs nå for at det ikke skal starte av seg selv, og at de ikke godtar mine reservasjoner for å gå lenge på overtid på sykehuset... Jaja, hjelper ikke å ta bekymringer på forskudd, så nå skal jeg ta en sveip i huset. Som på et eller annet merkelig vis blir helt bombet i løpet av noen få morgentimer før barna drar i barnehagen :klø: Før jeg tar en liten spasertur i området, kanskje ned til stranden og titter. Har ikke vært nedenom der enda, temperaturen har liksom ikke fristet veldig med strandliv enda :fnise: Og så skal jeg sitte litt i solveggen og koooose meg med en Latte og litt is :sikle:

Men aller først skal jeg bestille reperatør til vaskemaskinen, som selvfølgelig fant ut at det passer veldig fint å sende allt vannet ut på gulvet i stedet for via avløpsslangen :kjefte: Også den som vi kjøpte ny i slutten av desember :roll: Helt ufattelig irriterende, også vi som er helt avhengige av å kjøre tre vaskemaskiner hver dag for å holde oss ajour :sukk: Kommer til å drukne i klesvask i løpet av et par dager :( Også er det såååå kjedelig å ta igjen det tapte.. Blir så uoverkommerlig mye :roll:

Men men, har ikke store valget, kan jo ikke la vaskemaskina sende alt ut på gulvet heller... Også jeg som skulle vaske alle sengeklær, håndkler og kluter i dag, i tillegg til det normale. Jaja, får heller nyte sola litt i stedet for å stå med rumpa høyt i vaskehaugen!! Noen fordeler er det jo hvis man velger å se på det kortsiktige bildet :fnise:

I dag skal jeg hente Jonas tidlig og reise på foreldrekaffe i barnehagen til Vilde og Jørgen. Litt spent, men kan jo være koselig å se hva det går ut på. Samt å treffe litt andre foreldre er jo aldri dumt. Selv om vi ikke har de i den lokale barnehagen. Men i august bytter vi til en barnehage 6 min å gå bortenfor huset, så da håper jeg de har noe lignende ;)

Men nå, ta meg selv i nakken og ringe etter reperatør og rydde huset mitt! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjedelig med ventetida, men du får prøve å kose deg siden det blir siste gangen (synes du har nevnt det), selv om jeg skjønner at det ikke er så lett. ;)

Så flink du er, du står virkelig på du, og så kan jeg ikke huske at du syter noengang! :overrasket:

Foreldrekaffe i barnehagen høres koselig ut! Håper de har noe sånt når S begynner i barnehagen. :jepp:

Ha ei god helg, krysser fingrene for føding før søndag! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fullmånen hjalp ikke :sukk: Håper den lille kommer ut snart. Du får bruke den siste tiden du har igjen for det det er verdt. Ligge på sofaen og forlang full oppvartning! :jepp: Det er ihvertfall min plan for den neste uken :fnise:

:klø: Så ikke innlegget da jeg skrev tidligere i dag :klø: Mulig vi skrev samtidig, og at jeg var litt småtreg ;)

Fullmånen gjorde nok lite ja... Kanskje det faktisk er sånn at man må sitte ute på terassen, stirre på den og ule :fnise:

Hehe, ligger på sofaen og får veldig bra oppvartning i kveld i allefall ;) Men ikke så ofte jeg har ro i kroppen og mulighet til det! Men høres ut som en god plan!!! Er bare det at det er så masse som skulle vært fikset og ordnet i huset :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjedelig med ventetida, men du får prøve å kose deg siden det blir siste gangen (synes du har nevnt det), selv om jeg skjønner at det ikke er så lett. ;)

Så flink du er, du står virkelig på du, og så kan jeg ikke huske at du syter noengang! :overrasket:

Foreldrekaffe i barnehagen høres koselig ut! Håper de har noe sånt når S begynner i barnehagen. :jepp:

Ha ei god helg, krysser fingrene for føding før søndag! ;)

:klemmer:

Litt kjedelig, men prøver å nyte litt den siste tiden også! For nå er det absolutt siste gang ;) Det har vi sørget for :sjarmor:

Joda jeg syter nok innimellom! Men har vel innerst inne vært ganske forberedt på overtid, har jo ikke akkurat muligheten til å skryte over fødsler som har startet spontant tidligere :klaske: Men gir nå aldri opp håpet!

Takker for krysning, vi håper også at hun er ute før mannen reiser, hvis ikke håper jeg inderlig at hun venter til Tirsdag!!!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T+4 og i dag har jeg hatt en dårlig dag :( Helt ubeskrivelig sliten og i uggen form.. Noe som passer veldig dårlig på en Lørdag :tunge1: Var i dårlig form i går også, men da hadde jeg jo muligheten til å sove bort dagen, noe jeg faktisk også gjorde ;) Men i dag har det vært full fart med barna, og når det i tillegg var utrolig dårlig vær med regn og sludd på morgen og formiddagen så hjelper det jo ikke!! Men litt utpå ettermiddagen klarnet det fint opp så vi var ute og koste oss i 3 timer før jeg kapitulerte og snek meg til en halvtime på sofaen før middagslaging og oppsamling av mann og barn.

Vet jo at det bare er å kle seg etter forholdene... Så hadde ikke vært noe problem å være ute tidligere, var bare så ufattelig lite fristende :roll: Var og gikk en tur så vilde fikk sove litt på formiddagen og det var surt og kaldt, så da ble veien ut igjen litt lang i dag..

Men når vi først kom oss ut var det deilig!!! Gikk til lekeplassen hvor Jørgen og Vilde raste rundt i turbofart :fnise: Jonas satt sammen med meg og koste seg med litt sol og vind i fjeset :hjerte: Men godt vi pakker stort når vi skal noen meter ned i gata... For Vilde er litt småklønete og klarte selvfølgelig å snuble så det ble både hoven leppe, neseblod og oppskrapet over fortennene :roll: Skjønner ikke helt hvordan hun klarte det, så så kontrollert og forsiktig ut, men skjønte jo fort på skriket at det var noe som var vondt. Men hadde jo rukket å ropte "opp igjen, det går så fint så".. Fikk litt dårlig samvittighet da jeg kom bort og så blod, snørr og tårer :sjenert: Men med papir og litt saft fra sekken gikk det over på nulltid! Måtte bare løpe litt etter å tørke litt blod innimellom for å spare dressen pittelitt :fnise: Ser litt mishandlet ut for tiden den lille frøkna.. Digert svart blåmerke på det ene kinnet, skrubbsår over det ene øyet, skrubbsår på haka, blod i neseborene og hoven leppe.. Hmmm, bør nesten ikke bli overrasket over besøk fra barnevernet! Men som sagt, hun er litt klønete.. Tror det er et gen hun har arvet av mamman sin desverre ;) Hvis det ligger en ting på gulvet så kan man være hundre prosent sikker på at den kommer Vilde til å snuble i.. og trappene fra terassen, på to trinn hver seg, ja der triller hun ned minst en gang for dagen :klaske: Kan jo ikke kle henne i sumodrakt heller, eller???

Nå er barna i seng, mannen sover på gulvet, jeg sløver i sofaen og manner meg opp til å rydde kjøkkenet etter middagen.. Tar ting i små steg her, etter å ha laget og spist middag må jeg ha litt tid i vertikal stilling før jeg orker å vaske opp. Og nei, jeg skal ikke be mannen, for han skal få rydde og vaske gulvet på stua og badet ;)

hmm, har nå egentlig hatt en ganske så fin dag selv om jeg er helt potte utslitt ;) Har en snillsnill mann som kommanderer meg i sofaen når jeg blir litt grå/grønn i fjeset :hjerte:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at du har følt deg uggen idag :klemmer: Håper du slapper av og koser deg ordentlig nå som barna er i sengs. Men nå er det vel bare tre dager til du er blitt lovet igangsetting?

Men godt vi pakker stort når vi skal noen meter ned i gata... For Vilde er litt småklønete og klarte selvfølgelig å snuble så det ble både hoven leppe, neseblod og oppskrapet over fortennene :roll: Skjønner ikke helt hvordan hun klarte det, så så kontrollert og forsiktig ut, men skjønte jo fort på skriket at det var noe som var vondt. Men hadde jo rukket å ropte "opp igjen, det går så fint så".. Fikk litt dårlig samvittighet da jeg kom bort og så blod, snørr og tårer :sjenert: Men med papir og litt saft fra sekken gikk det over på nulltid! Måtte bare løpe litt etter å tørke litt blod innimellom for å spare dressen pittelitt :fnise: Ser litt mishandlet ut for tiden den lille frøkna..

Huff, ja. Det der har jeg også klart, "Opp igjen", og så snu seg og skravle videre med de andre mammaene :tristbla: Og alt jeg hadde med meg var en brukt kleenex. Men den gangen han derimot klarte å ta salto av stolen og slå hodet i bordet, stolen og gulvet, og jeg iler til for å trøste, nei da var alt helt greit. Godt de tåler mye disse små :ler:

Lykke til videre! Krysser fingre for at ting starter på naturlig vis snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :goodbye:

Har det skjedd noe nå? Ser du ikke har vært innom siden lørdagen. :lur: Typisk meg å ikke legge igjen en hilsen i graviditetsdagboken før etter at graviditeten er over i så fall. :fnise: Håper uansett at alt står bra til med dere, om den lille fortsatt er i magen eller ikke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :goodbye:

Har det skjedd noe nå? Ser du ikke har vært innom siden lørdagen. :lur: Typisk meg å ikke legge igjen en hilsen i graviditetsdagboken før etter at graviditeten er over i så fall. :fnise: Håper uansett at alt står bra til med dere, om den lille fortsatt er i magen eller ikke! :klemmer:

:goodbye:

Neida her har det ikke skjedd noe nei :sur: Mannen har vært bortreist så mamma har vært og hjulpet meg litt med barna ;) så da har det bare ikke blitt noe internettid.

Koselig å se deg her :klemmer:

Men nå skal jeg straks sette meg i bilen og ta en tur til Jordmor! Håper hun vil sjekke om jeg har hatt noe utvikling fra de 2 cm jeg hadde for snart 3 uker siden :roll: Også håper jeg hun er villig til å strippe meg litt skikkelig, begynner å bli ganske så lei!!

EN HEL UKE OVERTID I DAG!!!! Blæh!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for at det har skjedd masse på de 3 ukene! :duskedame: Skjønner godt at du begynner å bli lei. :klemmer:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker på vent høres slitsomt ut, håper vesla finner veien ut snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det har skjedd masse på de 3 ukene! :duskedame: Skjønner godt at du begynner å bli lei. :klemmer:

De ville ikke sjekke modning i dag, siden de jo vet at jeg er moden, og hadde litt mye å gjøre... Ville ikke irritere noe ekstra i dag :tunge1:

3 uker på vent høres slitsomt ut, håper vesla finner veien ut snart...

Ikke lenge igjen nå!!! Fått time til igangsetting lørdag kl.08.30 :duskedame:

Hvordan gikk det hos jordmor? Blir du satt igang?

Gikk veldig fint hos jordmor i går, og var på overtidskontroll på sykehuset i dag ;) Jenta er superfin, og estimert til 3600gram :overrasket: Største barnet jeg har produsert i allefall :) Midt på normalen. Så Lørdag morgen bærer det inn på føden, og da kommer vi ikke ut igjen før vi er en familie på 6 :hjerter: Gleder meg veldig!!!

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...