Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes


Nótt

Anbefalte innlegg

Det går bra Svipa. :klemmer: Er jo faktisk 100% sykmeldt på grunn av akkurat dette så jeg gjør så godt jeg kan med å ta hensyn til kroppen. Dessuten har jeg en Mann som passer på at jeg ikke overdriver noe som helst. Han blir faktisk sur på meg om han synes jeg har gjort for mye. :fnise:

Det er bra :nigo:

Må bare presisere at jeg ikke tror du tar lett på det altså. Dessverre er dette her at man ligger på sofaen bare fordi en har litt vondt, er en holdning man av og til møter hos folk som ikke vet bedre, og da blir det jo lett et litt sårt punkt ;) Puh! Innimellom er det vanskelig å få formulert seg altså. Enklere når man snakker ansikt til ansikt :skravle:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra :nigo:

Må bare presisere at jeg ikke tror du tar lett på det altså. Dessverre er dette her at man ligger på sofaen bare fordi en har litt vondt, er en holdning man av og til møter hos folk som ikke vet bedre, og da blir det jo lett et litt sårt punkt ;) Puh! Innimellom er det vanskelig å få formulert seg altså. Enklere når man snakker ansikt til ansikt :skravle:

Ja det kan være letter å snakke ansikt til ansikt, men ikke alltid det er like lett heller altså. Snakker av erfaring. Men jeg vet hva du mener med at noen tror man legger seg på sofan fordi man bare er lat. :sukk:

Jeg sendte forresten boka i posten idag! :) Har skrevet om en annen serie på No More stories, som er fryktelig bra :nigo:

Yeay, gleder meg til å få den. Heldigvis bruker jeg litt tid på bok nr 4, har ikke hatt så mye tid til å lese i det siste. Skal se om jeg får sendt klærne til deg i morgen. Kan jeg få link til No More Stories igjen??? :sjenert: Har mistet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funeral blues

Stop all the clocks,

cut off the telephone,

Prevent the dog from barking

with a juicy bone,

Silence the pianos and with muffled drum

Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead

Scribbling on the sky the message

He Is Dead.

Put crepe bows round the white necks of public doves,

Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West.

My working week and my Sunday rest,

My noon, my midnight, my talk, my song;

I thought that love would last forever;

I was wrong.

The stars are not wanted now:

put out every one

Pack up the moon and dismantle the sun;

Pour away the ocean and sweep up the wood;

For nothing now can ever come to any good.

W.H. Auden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dikt er et jeg fikk da pappa døde, og siden jeg drømte om han rett før jeg våknet gråtende i dag var det et passende dikt å starte dagen med.

Jeg glemte dagens fine i går så da kommer de nå.

Fredagens fine:

Bassengtrening

Sløv dag på sofan :veslejenta:

Sushi til middag :fisk:

Jeg så bevegelse utenpå magen :strix:

Bok på vei i posten fra Grafica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kortet jeg fikk det på er så fint at jeg har rammet det inn sammen med et bilde av pappa og meg som liten - og sammen har de fått en hedersplass på veggen her hjemme. Merkelig hvor mye man kan savne en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står vi på og ordner til J og J kommer etterpå. Skal spille rollespill hos oss i dag og vi trengte en seriøs rydd av stuen og andre steder, men særlig stuen. Så mens Mannen har holdt på med mat og baking på kjøkkenet har jeg ryddet, tørket støv og vasket bord i stuen og nå ser det faktisk ganske bra ut her. Men jeg vet jo at det ikke tar lang tid før det er like rotete igjen, skjønne det den som kan. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må virkelig ha noen tjenere i dette slottet vårt. Så vi slipper å rydde :fnise: Kokk trenger vi heldigvis ikke da :nigo:

Tjenere er bare en nødvendighet når vi kommer så langt, må jo ha noen til å rydde etter oss og ungene våre+ tørke støv og vaske gulv, vegger og tak og sånt. For det er noe av det verste jeg vet. Også vet jeg at Mannen sikkert vil ha litt kjøkkenfri innimellom så en som kan lage mat er ikke dumt, men en som kan rydde og vaske kjøkkenet MÅ vi ha i hvertfall. Når var det vi skulle flytte igjen??? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går? :fnise:

Også må vi ha stallhjelper! Jeg skal være sånn fisefin slottsfrue som ikke gidder å spa møkk :fnise:

Stallhjelper er en selvfølge. Også MÅ vi ha oppvarmet basseng, for det er så digg å starte dagen med en svømmetur i varmt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg skal rydde det siste her og finne frem sengetøy til J slik at jeg slipper å stresse med det senere i kveld når vi skal legge oss. :jepp: Tror det kan være en god ide ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg ferdig med alt som skal gjøres for min del før folk kommer. :bolledeig:

Da her jeg gjort følgende i dag:

- lagt sammen to stativ med tørre klær og lagt de samme klærne bort

- ryddet stuen

- tørket støv

- vasket stuebordet, spisestuebordet og verandabordet

- lagt på sengetøy på gjestesengen

Mannen har gjort:

- lagd lapskaus til middag (gjorde i går så den har fått stå over natten og godgjøre seg)

- lagd browniesmuffinsrøre

- lagd bringebærcoulis

- vasket opp

Vi har vært skikkelig huslige i dag begge to - noe som ikke er normalt for oss. :fnise:

Og i løpet av en time så kommer kompis J og venninne J, og da er det rollespilling resten av dagen. Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helgen har vært fin, koste meg masse med rollespilling, mat, god dessert og venner. Hva mer kan man forlange egentlig??

Dagen i dag har vært en rar dag, litt rart humør og merkelig steming + at jeg har hatt en laaang samtale med en kompis om ting i dag og det hjalp ikke på humøret. Ikke sur eller noe, bare rar...

Har gått gjennom bokhyllene våre og jeg alene har renset ut 35 bøker så langt som jeg skal selge. Har laget en liste over de bøkene om noen har lyst til å se. *hint-hint* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se :jepp:

Forresten, de muffinsene, lager du de i små eller store former? :klø: Jeg trodde det var store, men fikk bare åtte muffins ut av det... Hehe. Men jeg tror de kommer til å bli kjempegode da :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...