Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Kanskje vi tre burde trene "sammen"??? For jeg føler meg absolutt ikke fin for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nótt og Saeria: Jeg synes det høres ut som en god idé! Jeg har som mål å trene 2 ganger i uken. Det må jo ikke være uoverkommelig heller. Hvordan tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg å få gått et par lange turer i uka, til å begynne med. I tilleg til trening hos fysio og så trener jeg med andre mødre i bydelen ca 1 gang i uka. Og om noen uker så begynner jeg på barselsyoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty: Det rare er at det faktisk var ganske "lett" å ta av så mye. Jeg var jo yngre også, i begynnelsen av 20-årene. Jeg slanket meg vel ikke på den smarte måten, for jeg sluttet omtrent å spise, mistet mensen og utviklet B12-mangel. Jeg har ikke på langt nær så mange kilo å kvitte meg med nå, pluss at jeg har et barn å ta meg av og trenger energi til det. Så det må gjøres på en helt annen måte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattavvenningen var grusom :tristbla: Vi hadde jo tenkt at mannen skulle ta C dersom hun våknet mellom 23 og 05. Hun våknet litt et par ganger først, og da var det faktisk nok at mannen bare gikk inn og strøk litt på henne. Men litt før klokken 03 våknet hun skikkelig og forlangte pupp. Da gråt hun på og av i omtrent en time, selv ved tilbud om vann, sang og byssing. Mannen ble fortvilet og "irrasjonell" (typisk han om natten, han er ikke helt i denne verden) og lurte på hva i alle dager han skulle gjøre! Jeg orket ikke å la henne gråte slik, så jeg prøvde å bysse henne uten å gi pupp. Hun bare gråt og var skikkelig rasende. Hun ble litt distrahert av at jeg tok henne inn i stuen og bysset litt der, men bare en liten stund. Kl. 04 kapitulerte jeg og ga henne pupp. Men da hadde hun klart seg uten melk i 5 timer. Vi prøver igjen i natt, vi kan ikke gi oss enda, men jeg gleder meg ikke akkurat :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg å få gått et par lange turer i uka, til å begynne med. I tilleg til trening hos fysio og så trener jeg med andre mødre i bydelen ca 1 gang i uka. Og om noen uker så begynner jeg på barselsyoga.

Det høres jo flott ut! Jeg skal prøve å gå litt lengre turer jeg også. Nå våres det jo, da blir det ikke like ork å gå ut. Men jeg synes det er litt kjipt å alltid gå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo flott ut! Jeg skal prøve å gå litt lengre turer jeg også. Nå våres det jo, da blir det ikke like ork å gå ut. Men jeg synes det er litt kjipt å alltid gå alene.

Tenk så fint det hadde vært om vi kunne ha gått tur sammen, for jeg er enig i at det er litt kjedelig å gå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så fint det hadde vært om vi kunne ha gått tur sammen, for jeg er enig i at det er litt kjedelig å gå alene.

Ja, det hadde vært fint. Men du bor jo ikke i Bergen, så det blir litt lang tur da ;) C er så stor nå, at de fleste babymammaene jeg kjenner godt nok til å be med på tur, er tilbake i jobb. Så det blir litt stusselig for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg har i alle fall funnet ut at C har sterk vilje. Noe så rasende som jeg opplevde i natt! Hun var helt stiv av sinne, sparket med bena, knyttet nevene og hyyylte inn i skulderen min. Jeg tror jammen hun prøvde å bite litt også. Jeg hørte tydelig forskjell på sinnagråt og leiseggråt, selv om hun var lei seg også, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint. Men du bor jo ikke i Bergen, så det blir litt lang tur da ;) C er så stor nå, at de fleste babymammaene jeg kjenner godt nok til å be med på tur, er tilbake i jobb. Så det blir litt stusselig for tiden.

Nei, jeg bor dessverre ikke i Bergen. Skjønner deg godt der ja, har ikke så mange jeg kjenner som har baby nå - og de jeg kjenner bor jo ikke i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bruker du å gå tur da, Harlekin?

Det er ikke kjempemange muligheter her. Jaja, har jo tilgang på Kanadaskogen om jeg går et lite stykke først, ellers blir det rundt Ortunvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, litt tur, og en joggings og to på maskina hjemme bør være overkommelig for meg da.

Jeg tar krom for å stabilisere blodsukkeret litt, slik at søtsuget blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte forresten på Sunkost, for der var det 50 kroner billigere enn på apoteket. 150 kroner for boksen med 100 tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en natt. Dette forsøket her funker ikke. C. gråt i armene mine fra før ett til tre. Mannen prøvde før det, men han ga opp for lett (synes jeg). Så klarte jeg ikke å vekke ham da jeg trengte avlastning i tretiden, var helt knust da. Så da ammet jeg. Dette er noe dritt, nattamming er langt på vei å foretrekke fremfor dette her, altså. Stakkars C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bruker du å gå tur da, Harlekin?

Det er ikke kjempemange muligheter her. Jaja, har jo tilgang på Kanadaskogen om jeg går et lite stykke først, ellers blir det rundt Ortunvannet.

Jeg har også søtsug veldig ofte. Kanskje jeg skulle prøvd krom? Jeg har vel egentlig alltid hatt søtsug, men før i tiden klarte jeg i alle fall som oftest å stå imot. Hvordan virker krom mot søtsuget, egentlig?

Jeg går egentlig bare turer i nabolaget her på Danmarksplass og oppover mot Haukeland, og til byen. Ikke særlig lange turer, og i alle fall ikke i "frisk luft". Jeg har litt problemer med ledd (tror det er noe familiert, min mor og tante har også noe lignende), spesielt i knær og hofte, så jeg får fort vondt og orker da ikke å gå så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...