Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det høres bra ut. I fremtiden vil jeg for all del unngå rød stump hos C! Utrolig så mye jeg bekymrer meg om de nedre regionene til C ... forstoppelse, diaré, bleieutslett, sår bak ... :ler: Har aldri tenkt på at det kan være så mye styr der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man aner det ikke før man blir mor. ;)

Der sa du det, Saeria :jepp: Det er så mye man ikke vet, og det blir så altoppslukende. Men man lærer å takle det (og like det), heldigvis :) Vi mennesker er tilpasningsdyktige vesener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C prøver å amme og suge på en skje samtidig :fnise: Det går jo ikke!

Kjekt å se deg her, Nótt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun pleier ikke å amme og suge på tommelen samtidig, da? Det blir rare lyder av sånt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Supramundane! Kjekt at du sniker :) Kanskje jeg skal snike på deg også? Hvor skal jeg i så fall gjøre det?

----

Travle dager for tiden. Frem til vesla begynner i barnehagen, blir det nok mye jobbing og lite tid sammen alle tre eller bare mannen og meg. Det er dumt :tristbla: Men sånn må vi bare gjøre det. Nå er det heldigvis langhelg, og selvom vi begge skal jobbe litt, blir det også tid til å ha fri sammen. 17. mai skal vi til byen med vesla i vogn med eget flagg og i ny rød og hvit kjole, samt blomstret lue laget av bestemor :rødme: Vi skal spise sammen med familien på en restaurant i sentrum, det blir kjekt. Vesla blir vel overveldet av å se så mye folk og action på én gang :fnise:

Jeg har ennå ikke fått begynt på fotoalbum til C, dvs. albumet er kjøpt, men det er ingen bilder i det. Nå i kveld har jeg overført bilder fra dataen til Foto Knudsen, så nå skal jeg endelig få begynt. Tror det blir kjekt å ha en album å ta på og bla i, ikke bare ha bilder på nett.

C hadde feber i går ettermiddag og virket ganske plaget, men nå i dag var det ikke spor av noen feber. Rare greier. Heldigvis ser diareén ut til å begynne å gi seg. Nå blir hun vel snart forstoppet igjen :sukk: Jeg skal gjøre alt for å unngå det, har et lager av malt og sviskesaft/-mos klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bok som ligger under dagbøkene på bokstaven S.

Høres ut som at 17.mai blir en flott opplevelse for lille C! Spennende og så mye som skjer på en gang. Husk at det er obligatorisk med is! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg spiste is både i går og i dag, jeg ... det var jo så fint vær!! Enig i at is er obligatorisk :jepp:

I dag sov C kjempelenge ute på altanen. Jeg ammet liggende, og så sovnet hun og sov omtrent 1,5 timer, lenge til henne å være om dagen. Etter en stund snudde hun seg over på magen og sov videre. Jeg har lagt merke til at de nettene hun sover ekstra godt og tungt, finner jeg henne på magen. Kanskje hun liker det best?

I dag fikk jeg trent litt på SATS mens min søster passet C. Bare en halvtime da, men jeg ble sliten likevel, er jo ikke i så god form lenger. Det var herlig med trening! Nå MÅ jeg få gjort det til en vane hver uke.

I natt skal vi begynne med nattavvenning av C. Mannen skal ta henne når hun våkner mellom 23 og 05. Jeg er spent på hvordan dette kommer til å gå! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja is er obligatorisk på fine dager. :jepp: Jeg har egentlig bestemt meg for at i morgen blir en inne dag, med mindre det er fint vær - da skal jeg ut og ha meg en is. :fnise:

Lykke til med nattavvenning. :klemmer:

Og jeg vet godt hva du mener med utrent, føler meg i fantastisk dårlig form selv. Vi får prøve å oppmuntre hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja is er obligatorisk på fine dager. :jepp: Jeg har egentlig bestemt meg for at i morgen blir en inne dag, med mindre det er fint vær - da skal jeg ut og ha meg en is. :fnise:

Lykke til med nattavvenning. :klemmer:

Og jeg vet godt hva du mener med utrent, føler meg i fantastisk dårlig form selv. Vi får prøve å oppmuntre hverandre.

Heh - men du har litt bedre unnskyldning enn meg, det er jo bare 3 måneder siden du fødte! Jeg derimot, er på god vei til å bli en skikkelig blubbe :sukk: Fatter ikke hvor viljestyrken min er blitt av. Jeg var ganske så overvektig da jeg var yngre, og klarte å slanke meg nesten 50 kg da! Nå merker jeg at kiloene sakte kryper på igjen, og merker dessverre også tendenser til at den gamle spiseforstyrrelsen min blusser opp igjen.

Takk for lykkeønskning ang. nattavvenning. Vi er enige at noe må gjøres med nattammingen, både fordi både C og jeg trenger en god natts søvn, men også fordi hun spiser så lite på dagtid. Vi håper hun skal spise mer fast føde dersom hun ikke får melk om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort en vond sirkel med overdreven nattamming og lite spising på dagtid. Mat må de jo ha, så det er vanskelig å bryte. Her merker jeg stor forskjell på når hun har sovet godt, og når hun har hengt klistret til puppen hele natten. Da er hun jo mindre sulten, det sier seg selv. Jeg har ikke tenkt å avvenne, men lar henne styre tempoet selv. Vi la derimot til rette for bedre søvn og mindre fristelser i det vi kuttet den lengste økten av samsovingen, og flyttet henne på eget rom.

Kudos for å ha klart å slanke seg så masse. Jeg er glad jeg er naturlig ganske tynn og går lett ned i vekt uten innsats, for jeg vet ikke helt om jeg har noen særlig viljestyrke. Her er det sånn at dersom det finnes godis i hus, spiser jeg alt. Nothing less. :rolleyes:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper på blubbetoget... :forvirret: Jeg leter etter motivasjonen også, så der har vi meg. ;)

Masse lykke ttil med nattavvenningen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...