Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Slit an med nygammel bil. Det er bedre enn ikke noe. ;)

Ikke sant? :)

Hehe, samme situasjon her omtrent. Bare at vi har fordelt oss over 2 etasjer! :fnise: Han spiller skytespill på kontoret sitt/rommet sitt i andre etasje, mens jeg sitter i stua i første etasje og ser på TV og surfer på KG og facebook! :Nikke:

Så lite klem og klapp på oss akkurat nå! :ler:

Dere har hatt fint vær i dag dere også? Alt blir mye lettere med sol og blå himmel! :happy:

Et "vrak" er bedre enn ingenting når man trenger bil! Det viktigste er sikkerheten og at det er plass til det man skal ha i den. :)

Kos dere videre med nerdingen! Godt at det er flere nerder der ute! :fnise:

Hehe. Litt typisk jente- og gutteforskjell der ;)

Ja, det var flott vær i går! Nå er det overskyet med små glimt av sol. Skyene er sikkert pga. aske fra den islandske vulkanen jeg ikke husker navnet på :sjenert:

----

I natt sov C fint: Fra ca. 19.30 til 06.45, avbrutt av amminger kl. 23.00 og 02.30. Slett ikke verst! Dessuten har hun vært flink og spist nesten en hel porsjon grøt, hun har bæsjet og sover nå på fanget. Ali i alt godt fornøyd med lille venn i dag! :fnise:

Jeg håper å få jobbet noen timer når mannen kommer hjem fra jobb, både med vanlig jobb og et kurs jeg går på i regi av NAV. Jeg kan jo strengt tatt jobbe litt etter C har lagt seg, men da har jeg så lyst på litt fri ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var svigermor her og passet C, så da fikk jeg jobbet 5 timer :) Svigermor er veldig grei, og veldig glad i lille C ("gullklump" :rødme: ). Det er ikke så lenge siden mannen begynte i ny jobb som er fysisk slitsom, så han er ofte veldig trøtt om ettermiddagene, og da er det ikke så lett å levere fra med C til ham for å jobbe. Takk og pris for svigermødre!

I morgen skal jeg få sove lenge (det er min tur, herlig!), og så skal jeg jobbe noen timer før vi skal på middagsbesøk til mine foreldre. Vi er jammen heldige som har et godt nettverk av besteforeldre og andre som er glade i oss og lille C og vil hjelpe oss. Av og til, når jeg er sliten og trøtt eller lei meg for noe, er det lett å glemme hvor godt vi faktisk har det. Så det må skrives ned!

Nå må jeg snart sette i gang med selvangivelsen, urgh. Gruer meg! Men den er jo veldig lett i forhold til hvordan den var før. Da måtte vi være veldig stille på denne tiden, hysj, for pappa satt med selvangivelsen og måtte for all del ikke forstyrres! :nei: Godt tidene har forandret seg.

Lille C har begynt å våkne om nettene og være veldig våken, hun vil ikke sovne igjen! Dette skjer f.eks. rundt klokken tre, og det er alt for tidlig å stå opp. Så da er det inn og ut av rommet hennes for å prøve å få henne til å sovne igjen. :sukk: Som vi ikke har nok våkentid på natten, liksom.

I dag var jeg på Fretex og kjøpte litt klær, pluss en lekegrind til bare 175 kroner! Vi skal hente den på tirsdag. Den blir grei å ha når C begynner å bli enda mer mobil og fyker omkring. Vi må bare få fatt i en madrass til den, slik at den blir god og myk for lille C. Uff, hun datt ned av sofaen igjen i dag, nå har det skjedd 2 ganger. Hun gråt voldsomt, men ga seg fort og har vært helt normal ellers, tror det var mest sjokket. Jeg så bort bare et øyeblikk, og det var nok. Heretter blir det bare gulvet for henne (og skikkelig dask på lanken til dumme, uforsiktige mammaen hennes :tristbla: ).

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Åh, det er godt å ha familien i nærheten!! Vi flyttet fra østlandet og til vestlandet nettopp for å komme nærmere min familie. Vi har bodd mange år borte fra begge familiene våre, og nå er det deilig å tenke at det kun er en familie å dra på ferie til. Det er liksom ikke snakk om en svipptur med en overnatting heller - ihvertfall ikke når babyen kommer! Og så er det godt å ha noen i umiddelbar nærhet som har vært gjennom mang en baby-tid! :fnise:

Det er som du skriver - viktig å fokusere på det man faktisk har. Selv om det kanskje ikke føles som man har mye hele tiden. Noen ganger er det deilig å innta en naiv, blåøyd rolle der verdenen er laget av gull!

Si i fra om du ikke finner noe leketeppe/madrass til lekegrinden da! (se bilde på prosjekt-tråden i bloggen min) :lur:

Ha en flott lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arhirwen: *fyker inn i bloggen senere og ser etter* Vi vet ikke hvor vi skal skaffe madrass enda, så det kan kanskje være aktuelt? Håper formen din er bra :klemmer: Tross i omstendighetene :fnise:

Saeria: Takk :klemmer: Ingen varige men, i alle fall.

----

I dag skal vi på babysang (snart, C ligger på fanget og sover), det blir kjekt! Jeg har en litt tung dag, litt deppa, både pga. økonomi (igjen), og pga. været. Det er tunge skyer, og jeg reagerer veldig lett på været med humøret.

Men mamma kommer i ettermiddag og skal passe C mens jeg er på trening, det gleder vi oss til! Jeg er ikke komfortabel i kroppen min lenger, og jeg får nesten aldri trent. Jeg er ikke superflink å spise sunt heller, selv om det ikke er så altfor verst.

Vi var på besøk hos foreldrene mine i går, det var som alltid veldig hyggelig! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så er ikke jeg heller fornøyd med tingenes tilstand hva figuren angår. Er litt for pudding. Du skulle bodd i Fyllingen, så kunne vi trillet sammen eller bært sammen på tur, vøtt. :)

Håper dagen din blir bedre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Håper dagen blir bedre Harlekin. Været kan påvirke meg også i ganske stor grad, men heldigvis kan trening gjøre underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Bare å si i fra om du trenger et sånt teppe/madrass, så skal jeg se hva jeg får gjort med saken! ;)

Økonomien kan få hvermansen til å bli deppa. Vi har hatt våre tørner med forferdelig dårlig økonomi selv (i flere år), der vi har måttet vurdere mat til dyrene eller mat til oss.. Grusomt! Og kan tenke meg at det blir enda værre når man har en liten en også, som ihvertfall ikke kan klare seg på "tørt brød" i noen dager.

Dessuten er det ikke sånn "vanlig deppa" man blir når det gjelder økonomien heller, føler jeg. Det blir en slags panikk-angst-frykt følelse for alt som egentlig skal betales o.l. Samtidig som man blir så innmari lei seg fordi man vil så gjerne ha alt på stell.

Jeg har faktisk vært så langt nede pga dårlig økonomi gjennom mange år at jeg har opparbeidet meg en slags fobi/angst for postkassa. Høres sært ut, men det er faktisk sant. Det er min kjære som tar inn posten, og jeg må åpne post med en gang ellers er fobien der med en gang og da kan det ta en uke før jeg åpner dem.. Snodige greier.

Håper det løsner for dere snart, og at det blir lettere tider økonomisk sett!

Håper babysangen var koselig, og nyt treningen! :happy:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag der jeg er rotete i hodet. Jeg har så mange ting jeg skulle ha gjort, og jeg klarer ikke å huske på alt, og så har jeg ikke tid for meg selv slik at jeg klarer å sortere tankene. Jeg hadde slike kaosdager før lille C kom også, men da kunne jeg i hvert fall sette meg ned og "rydde" i hodet i fred. Nå går ikke det! Men nå er lillesnupp lagt, og jeg kan roe meg ned litt.

Jeg kan jo lage en liten liste over uken her, sånn den ser ut foreløpig:

Tirsdag: NAV-jobbmesse om formiddagen, jeg tar en tur innom, og lille C må bli med ;) Mannen skal jobbe overtid, så jeg får ikke jobbet om ettermiddagen. Se Frustrerte Fruer med min søster :rødme:

Onsdag: Kanskje jobbsamtale med NAV. Mamma passer C noen timer om ettermiddagen, skal jobbe da og om kvelden. Mannen jobber overtid igjen.

Torsdag: Babytreff hos en venninne om formiddagen :kgbaby: Jobbe om kvelden, kanskje også om ettermiddagen hvis mannen kommer tidlig hjem. Siste frist for levering av selvangivelse!

Fredag: Jobbe, svigermor skal passe C. Treffe venninne til kaffe om ettermiddagen.

Lørdag: Vet ikke enda.

Søndag: Konfirmasjon for mannens kusine.

-----

Godt å få trent i dag! Det går så lang tid mellom hver gang at jeg glemmer hvor godt det føles etterpå. Jeg tror jeg skal høre med mannen om vi kan ha 2 faste dager i uken der jeg trener, for jeg tror det vil gjøre at jeg får mer energi til å være en bedre partner og mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så er ikke jeg heller fornøyd med tingenes tilstand hva figuren angår. Er litt for pudding. Du skulle bodd i Fyllingen, så kunne vi trillet sammen eller bært sammen på tur, vøtt. :)

Håper dagen din blir bedre. :klemmer:

Takk :hug: Jeg har aldri vært helt fornøyd med figuren min, og nå er det slik at jeg ikke liker å se meg selv på bilder. Pudding er ordet ;) Synd vi ikke bor i Fyllingen, ja! Vi bor på Danmarksplass, vi.

:klem:

Håper dagen blir bedre Harlekin. Været kan påvirke meg også i ganske stor grad, men heldigvis kan trening gjøre underverker.

Takk, RR :klemmer: Dagen ble bedre etter treningen, men da var den jo nesten over ;)

Bare å si i fra om du trenger et sånt teppe/madrass, så skal jeg se hva jeg får gjort med saken! ;)

Økonomien kan få hvermansen til å bli deppa. Vi har hatt våre tørner med forferdelig dårlig økonomi selv (i flere år), der vi har måttet vurdere mat til dyrene eller mat til oss.. Grusomt! Og kan tenke meg at det blir enda værre når man har en liten en også, som ihvertfall ikke kan klare seg på "tørt brød" i noen dager.

Dessuten er det ikke sånn "vanlig deppa" man blir når det gjelder økonomien heller, føler jeg. Det blir en slags panikk-angst-frykt følelse for alt som egentlig skal betales o.l. Samtidig som man blir så innmari lei seg fordi man vil så gjerne ha alt på stell.

Jeg har faktisk vært så langt nede pga dårlig økonomi gjennom mange år at jeg har opparbeidet meg en slags fobi/angst for postkassa. Høres sært ut, men det er faktisk sant. Det er min kjære som tar inn posten, og jeg må åpne post med en gang ellers er fobien der med en gang og da kan det ta en uke før jeg åpner dem.. Snodige greier.

Håper det løsner for dere snart, og at det blir lettere tider økonomisk sett!

Håper babysangen var koselig, og nyt treningen! :happy:

:klem:

Jeg skal se på teppet nå, sender deg en PM om det, kanskje!

Så synd å høre at dere også har slitt med økonomien. Det er nok mange det! Forhåpentligvis har dere det mindre trangt nå? Her har vi hatt det temmelig trangt i flere år, og nå har det toppet seg pga. firmaet til mannen og masse rot angående bankkontoer osv., vil ikke gå inn på det. Men det er uansett forferdelig slitsomt å hele tiden leve med det på skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Jeg skal se på teppet nå, sender deg en PM om det, kanskje!

Så synd å høre at dere også har slitt med økonomien. Det er nok mange det! Forhåpentligvis har dere det mindre trangt nå? Her har vi hatt det temmelig trangt i flere år, og nå har det toppet seg pga. firmaet til mannen og masse rot angående bankkontoer osv., vil ikke gå inn på det. Men det er uansett forferdelig slitsomt å hele tiden leve med det på skuldrene.

Ja, nå har det løsnet heldigvis. Jeg har vært student i mange år, og min kjære har ikke hatt så godt betalte jobber pga arbeidsmarkedet. Men til tross for at han nå går som arbeidsledig, så hadde han en super jobb med god lønn før han sluttet slik at støtten fra NAV er helt grei.

I tillegg har jo jeg nå en fulltidsjobb, og ting begynner å falle på plass nå. Heldigvis. Men det er faktisk først nå på nyåret at det har begynt å jevne seg ut.

Måtte utsette og forskyve regninger (rart at jeg i det hele tatt hadde kontroll på det), fordi i hele høst har vi kun hatt min inntekt pga forsinkelser fra NAV og arb.ledighetstrygden til min kjære.

Og nå er det egentlig bare en lettelse å kunne betale alle regninger som kommer! Var nok potensielle for Luksusfellen, selv om vi ikke har levd et luksusliv! :fnise:

Det verste er å ha det hengende på skuldrene. Uansett hva man gjør og ikke gjør, så tenker man på det. Som for eks "Åh, det har kommet et nytt interiørblad til 40kr! Nei...vi må ha mat i dag..." Bare sånne banale ting svir så inni hampen.

Men det ordner seg alltid, men veien dit er alltid tøff. Og ihvertfall hvis det er lite man får gjort med det selv.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at vi kunne trengt hjelp fra karene fra Luksusfellen, men vi har ikke levd et luksusliv, det er helt andre ting som er problemet. Vi ville nok ikke være så god underholdning, vi ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Jeg har tenkt akkurat samme tanken om oss! :skratte: Hadde nok ikke fått deltatt pga underholdningsverdien, gitt! Hadde blitt for mye seriøsitet og dypt alvor, tenker jeg!

Neida, det er jo seriøst og alvorlig for dem som deltar også, men hovedproblemet hos de fleste er jo det at ting har blitt kjøpt og brukt over evne. Og da blir det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykt barn i går kveld og i dag. Hun var skikkelig urolig om kvelden og ville ikke sove, så kastet hun opp i 23-tiden mens jeg bysset henne. Stakkar :tristbla: Hun har litt feber i dag, men virker ellers i grei form. Hun vil ikke spise, da. Nå prøver jeg å få henne til å sove ved å vippe henne i vippestolen og nynne "Vem kan segla", men enn så lenge bare stirrer hun på meg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Huff, høres traurig ut... Håper hun får sovet litt etterhvert, og at formen blir bedre! Ikke godt når sånne små blir syke.

Hvordan har Harlekin det ellers da? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovnet til slutt, heldigvis :) "Vem kan segla er jo en sånn fin, beroligende sang. Når hun våkner igjen skal vi prøve å spise litt.

Vi kom ikke inn på NAV-jobbmessen i går, det var kjempemange folk! Jeg kunne ikke dra en baby inn dit, det gikk bare ikke. Men jeg fikk i alle fall oppdatert CV-en min til senere bruk.

Roadrunner: Jeg er ganske trøtt og sliten for tiden, av mange grunner, men det går seg nok til. Ellers har jeg det bra, takk Roadrunner! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God bedring til C. :klemmer:

Takk. Hun er bedre nå, har ikke kastet opp i dag, men hun har nok litt feber. Vi tok tempen i går, da var den normal, men hun har vært varmere i dag. Jeg har ikke tatt tempen i dag, for allmenntilstanden hennes har vært grei, og jeg vil ikke plage henne unødig. Hun har sovet hele FIRE ganger i dag, det har hun ikke gjort siden hun var nyfødt. Så det er tydelig at hun ikke er helt i form. Får håpe hun er i form i morgen, så vi kan gå på babytreff!

Selvangivelsen er levert! Jeg får ikke noe igjen, men må ikke betale noe heller, så det er vel greit. Men jeg må endre skattetrekket mitt i år, for NAV trekker altfor lite, og da blir det restskatt neste år. Det vil vi ikke ha noe av!

Jeg har fått jobbet noen timer i dag, heldigvis. Det blir litt her og litt der, men sånn er det med en liten baby i hus! :kgbaby:

Mannen kom hjem etter overtid og var helt skutt, stakkar. Nå sover han på sofaen. Vi har omtrent ikke tid til hverandre for tiden, vi har så mye å gjøre på hver vår kant begge to. Slik kan det ikke være i lengden, vi må få en ordning på det, slik at vi kan få være litt kjærester igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror altså at jeg blir sprø! :bond: Det er blitt så vanskelig å legge vesla, for ikke å snakke om å roe henne om nettene. Hvor er det blitt av min fine, snille baby? Noen har byttet henne ut med en ulende makk!!

Vi har bare én pose til å sove i, og nå måtte den vaskes, for hun hadde kastet opp på den. Men uten pose sparker hun av seg dynen med én gang, og snur seg over på magen, våkner og klager. Hva i alle dager skal vi gjøre? Hva gjør folk som ikke bruker pose på babyene for å hindre at de ikke våkner så lett?

*river ut håret mitt*

I morgen tenker vi å prøve at mannen skal legge vesla. Hun er vant til at jeg legger henne ved å amme henne (nesten) i søvn, og det er litt dumt, for da venter hun visstnok at puppen skal være der når hun våkner midt på natten. Så nå skal jeg amme god natt, og så skal mannen ta over og legge henne. Så får vi se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...