Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Bølgedaler kommer og går, tenker jeg. Og for å få oppturer må man oppleve nedturer? Høres litt banalt ut, men det føles sånn for meg. Håper dere kommer styrket ut på andre siden av spedbarnstiden i alle fall!

Lille C høres ut som et sjarmtroll :rødme:

Takk Supra, det er hun ;) Beskjedne mammaen hennes :sjenert:

Håper det går bra med deg også? Du har helt rett i at livet er bølgedaler - men heldigvis også fjelltopper!

:klemmer: til deg, Supra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det veldig greit. Et skritt av gangen, og situasjonen har på en måte stabilisert seg. Har ikke den fæle panikken lengre, nå tenker jeg bare på det av og til, og ellers går det greit. Har prøvd å jobbe mer med meg selv, som i at jeg faktisk må klare å leve med meg selv hvis jeg en dag skal bli enslig igjen også. Sånne ting. :)

Jeg syns det er ganske fint at alle mødre syns sine barn er verdens nydeligste, det skal liksom være sånn. :) Men det finnes ikke noe som sjarmerer meg mer enn babyer som babler, er vinglete, ler og sikler,... ikke en gang kattunger eller hundevalper! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supramundane: :klemmer: Du er jammen tøff! Jeg håper inderlig at ting mellom deg og mannen bare går i en retning heretter - den riktige :)

-----

I dag er nok en dag med total matnekt fra vesla. Jeg skjønner det bare ikke. Hun spiser ofte 1-2 skjeer av diverse mat, så er det slutt. Hun er bare ikke interessert. :vetikke: Tenner kanskje? Vi smurte på Dentinox, håper det hjelper. Jeg blir bare helt blæh :sukk:

Ellers har jeg dratt god nytte av streiken - jeg har hatt flere dager med barnepass av streikende besteforeldre ;) Jeg får vel det igjen når C skal i barnehage, hehe. Men det er i hvert fall kjekt for alle parter - jeg har fått jogget TRE ganger (skryte til Saeria og Nótt :fnise: ), gjort husarbeid, jobbet med NAV-kurset og oversatt. Jeg er veldig takknemlig overfor besteforeldrene, men jeg vet de koser seg. C koser seg også, hun blir superglad med én gang vi åpner ytterdøren og hun skjønner at hun skal ut. Da setter hun i et lite gledesskrik, som fortsetter med jevne mellomrom ned trappen :ler:

C har begynt å reise seg nå, opp etter bord og karmer og sengen sin. Den gale jenten står der, og så plutselig bare slipper hun taket og faller bakover! :sjokk: Vanligvis rett på rumpen, hun har ikke slått seg enda, og vi henger jo rundt henne med engstelige ansiktsuttrykk , klar til å ta i mot om hun skulle falle veldig forkjært. Men hun må jo få øve, hvordan skal hun ellers lære seg ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink lille C er blitt. *imponert*

Så flink du har vært som har jogget tre ganger. Jeg var på yoga i går OG gikk en times tur etter det. I morgen skal jeg på fysio og trene betent skulder og bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink lille C er blitt. *imponert*

Så flink du har vært som har jogget tre ganger. Jeg var på yoga i går OG gikk en times tur etter det. I morgen skal jeg på fysio og trene betent skulder og bekken.

Takk, jeg føler meg veldig flink ;) Du var flink du også, særlig siden du har betent skulder og bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg føler meg litt flink. Er ikke noe vanskelig å være flink så lenge jeg tar hensyn til skulderen og bekkenet - og det klarer jeg som regel uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så veldig tøff. Hvis man blir kastet ut i dypet uten å kunne svømme så må man enten prøve å lære - eller drukne. :jepp: Og for å dra den tanken enda lengre så kan man tenke på svømmeteknikken når man er sikker på at man ikke kommer til å drukne!

Jogget tre ganger! Åhh... jeg har jogget 0 ganger. Det er egentlig målet for neste uke også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Høres ut som et passe ambisiøst joggemål Supra! :hoho:

Ser ut til at du har hatt noen riktig så effektive dager, Harlekin! Passer visst veldig bra med streik for enkelte :fnise:

Jeg merker ikke stort til streiken selv, så har igrunn ikke stort å klage på heller. Ville kanskje aller helst streiket selv i dette været, men... :sol: Ikke kommunalt ansatt, ikke transportarbeider og ikke fagorganisert. Tror jeg ligger litt dårlig ann for øyeblikket :hoho:

Ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en god grunn til å søke jobb i kommunen, vi streiker når godværet slår til! :ler:

Neida...akkura nå tenker jeg den tid, den sorg om hvor jeg kommer til å jobbe om ett års tid. Om noen i det hele tatt vil ha meg da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink, har gått en times tur i lysløypa med vogn. Nyter det fine været og stillheten i skogen. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme! Dvs, C er her, men mannen er ute og fester med jobben ;) Det er faktisk gansk deilig å ha huset "for seg selv" (bank i bordet for at C sover godt!). Ingen jobbing i kveld, for bestemoren til C har passet henne i hele dag, så jeg har fått jobbet både på etablererkurset på med oversettingen. Føler meg ganske så effektiv ;)

Jeg håper forresten det er noe i at barna sover tyngre når de blir eldre. C våkner fremdeles ofte, sikkert 4-5 ganger til sammen. Nå har hun begynt å sove uten pose, for hun ble så varm i den, så hun må jo venne seg til å ligge mer fritt uten å våkne i tide og utide. Mammaen hennes begynner å bli litt frynsete i kantene :gjeiper:

Deilig med snarlig helg! På søndag skal jeg jobbe litt mens mannen passer C, mens i morgen skal C og jeg gå tur til byen med min søster og handle litt. Sikkert litt kafé også. Det blir kjekt! Mannen tipper jeg kommer til å ligge hjemme i sengen som et slakt :fnise: Jaja, han har valgt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jeg føler meg litt flink. Er ikke noe vanskelig å være flink så lenge jeg tar hensyn til skulderen og bekkenet - og det klarer jeg som regel uten problemer.

:Nikke: Viktig å ta hensyn til og lytte til hva kroppen sier.

For ei flink jente!

Takk ja, jeg synes hun er superflink :fnise: Men det synes vi jo alle om våre små!

Ikke så veldig tøff. Hvis man blir kastet ut i dypet uten å kunne svømme så må man enten prøve å lære - eller drukne. :jepp: Og for å dra den tanken enda lengre så kan man tenke på svømmeteknikken når man er sikker på at man ikke kommer til å drukne!

Jogget tre ganger! Åhh... jeg har jogget 0 ganger. Det er egentlig målet for neste uke også. :fnise:

For en filosof du er! Jeg som trodde det var bare meg som tenkte sånn ;)

Jeg liker jo å jogge, da, selv om det er slitsomt.

:ler:

Høres ut som et passe ambisiøst joggemål Supra! :hoho:

Ser ut til at du har hatt noen riktig så effektive dager, Harlekin! Passer visst veldig bra med streik for enkelte :fnise:

Jeg merker ikke stort til streiken selv, så har igrunn ikke stort å klage på heller. Ville kanskje aller helst streiket selv i dette været, men... :sol: Ikke kommunalt ansatt, ikke transportarbeider og ikke fagorganisert. Tror jeg ligger litt dårlig ann for øyeblikket :hoho:

Ha en strålende helg!!

Takk i like måte, Roadrunner! Det er sikkert flere som trives godt i streiken i finværet nå, kan jeg tenker meg :ler: Begge foreldrene mine streiker, men de er ikke særlig glade for det. Begge har arbeidshauger som bare vokser og vokser, og så rett før ferien!

Kanskje en god grunn til å søke jobb i kommunen, vi streiker når godværet slår til! :ler:

Neida...akkura nå tenker jeg den tid, den sorg om hvor jeg kommer til å jobbe om ett års tid. Om noen i det hele tatt vil ha meg da. :sjenert:

Hvordan skal noen ikke ville ha deg, Saeria? Hva vil du jobbe med, forresten!

I dag har jeg vært flink, har gått en times tur i lysløypa med vogn. Nyter det fine været og stillheten i skogen. :sol:

Det høres herlig ut. Tale er sølv, men taushet er gull, det er noe i det ordspråket der :Nikke:

Så deilig!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utdanner meg jo til sosionom, men hva jeg vil gjøre som ferdigutdannet, er jeg ikke sikker på. Sosialtjenestern frister ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utdanner meg jo til sosionom, men hva jeg vil gjøre som ferdigutdannet, er jeg ikke sikker på. Sosialtjenestern frister ikke så mye.

Hva med barnevernet da? Jeg vet ikke så mye om sosionomer, annet enn at Varg Veum er sosionom og jobbet i barnevernet ;)

Så nettopp den perfekte stillingen for meg, men den er i Oslo ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så nettopp den perfekte stillingen for meg, men den er i Oslo ... :sukk:

Hvordan stilling da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke i BV. Jeg kunne ikke satt meg i respekt hos en ungdom om så livet mitt stod på det. :sjenert:

Men vi får se...den tid den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stilling da??

Stilling hos SDL Norway som intern oversetter. Jeg fant stillingsutlysningen på NAV. Jeg har alle kvalifikasjoner, men jeg bor på feil sted ... :tristbla:

Vil ikke i BV. Jeg kunne ikke satt meg i respekt hos en ungdom om så livet mitt stod på det. :sjenert:

Men vi får se...den tid den sorg.

Hehe, hvordan skal det bli når G vokser opp?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...