Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sovetrollet har dukket opp her også. Det ble så hysterisk skriking at bæreselen måtte frem, og det er flere måneder siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir orden på sovingen.

Takk :hug: Hun sov bedre i går natt, selv om hun våknet noen ganger som vanlig. Jeg tror det var ekstra ille fordi hun var syk.

Sovetrollet har dukket opp her også. Det ble så hysterisk skriking at bæreselen måtte frem, og det er flere måneder siden sist.

Uff. Det er slitsomt, altså, særlig når man er alene om det (eller er mannen med på bæringen også?). Jeg har stort sett vært alene om legging og nattevåk pga. amming, men nå tenker vi å snu litt på dette ved at mannen også skal legge, og vi skal prøve å nattavvenne C.

Den dårlige sovingen har nok å gjøre med at vesla er syk ... for hun hadde feber helt til i natt, nektet å spise og drikke og fikk diaré i går. Allmenntilstanden hennes har vært ganske grei, heldigvis, og hun er på bedringens vei nå. Men hun vil fremdeles ikke spise eller drikke. Heldigvis ville hun fremdeles ammes, så nå har vi fullammet i tre dager.

Typisk nok, så velger våre elskelige naboer (1 rett under og 1 under til høyre) å ha fest fredag og i kveld lørdag - skikkelig høy musikk og bråk! De under holdt leven til kl. 7:30 i dag morges ... jeg blir så sint, altså. Hadde det bare vært snakk om en gang i blant, men det har vært sånn siden vi flyttet inn for 6 år siden, fest hver uke omtrent. Har begynt å grue meg til helgene. Grr. Og jeg er sånn som HATER å si ifra om sånt, men jeg kommer til å gjøre det dersom de ikke roer an til kl. elleve. Det handler jo om at vesla skal sove godt også, og soverommet hennes er rett over stuen til naboene under.

I morgen skal vi i konfirmasjon til mannens kusine, dersom C er bra. Det blir kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"provokasjon og søvnmangel" er vel ikke god nok grunn til kvelning av festglade mennesker, er det vel? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Er det ikke noe som heter sinnsyk i gjerningsøyeblikket? :fnise:

Nei, jeg hadde nok blitt like frustrert jeg også! Det kan da neppe være nødvendig å ha fest så ofte. Ikke når de vet at det er småbarn i hus. Hjelper jo ikke at søvnen er så-som-så fra før heller.

Tror nok det beste er å si i fra til naboene, men det er jo faktisk en liten risiko for at det enten blir som før eller værre (hvis de er helt idioter). Men det kan jo også hende at de skjerper seg, og det går opp for dem at det går an at andre er vertskap for fester også.

Får håpe C er i god form slik at dere får dratt i konfirmasjon. Kjekt å gjøre litt andre ting også iblant! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyk er jeg nok, Arhirwen, ja - men tror ikke jeg får beholde C dersom jeg blir erklært sinnsyk! Så jeg må nok holde meg i skinnet :skratte:

Vi har faktisk sagt ifra til naboene under flere ganger før, og det blir bedre en liten periode, men så er det på an igjen. De er bare festløver, men det må vel gå an å feste hos venner eller ute, ikke bare hjemme? Vi har ikke sagt ifra til de nede ved siden av, men de bor i en annen oppgang, og har bare hatt (merkbar) fest et par ganger før, så da er det liksom ikke like ille. Men kvelningstrangen er der like fullt! :kjefte:

Neste hus blir enebolig ... :sukk:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt i fra, og ringt politiet om det gikk over klokken 23. Sagt det som det var, at dere holdt på å bli tullete, dere har et sykt barn som ikke får sove og at dere har sagt i fra ørten ganger, uten at det har resultert i merkbar endring i atferden deres.

Ja, det går an å kaldkvele slike folk... :sjenert: Hvertfall mentalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ga seg litt over 12, etter å ha skrudd volumet ned og opp flere ganger, og en helt stille periode på en halvtimes tid, der festdeltakerne diskuterte hissig ;) Så det har tydeligvis vært flere som har blitt irriterte. I kveld er det heldigvis herlig stille!

Det var en kjekk konfirmasjon, og C hadde det fint. Hun ble utålmodig bare helt mot slutten, da var hun supertrøtt. Hun er nesten frisk nå, bare den hersens diaréen som henger igjen. Men det står i Nylanders bok "Småen er syk", at slik diaré ofte kan henge igjen etter at barnet er blitt friskt. Så da er det bare å huske på å sørge for at C drikker nok fremover. Hun har drukket litt vann fra tutekopp i dag, og spiste faktisk litt grøt til kvelds, etter 4 dagers matnekt. Det ser lysere ut, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er dumt med syke barn, men det høres i hvertfall ut som om det går riktig vei nå. Håper hun sover godt i natt, i hvertfall. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er dumt med syke barn, men det høres i hvertfall ut som om det går riktig vei nå. Håper hun sover godt i natt, i hvertfall. :klemmer:

Moro - jeg skrev i din mens du skrev i min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Godt å høre at formen til C er bedre! :happy:

Og bra at vi slapp å høre på nyhetene i dag om slåsskamp som følge av høy musikk! :fnise:

Ønsker dere en fin kveld og natt med masse søvn!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Høres ut som om dere har hatt en litt styrete helg, med festglade naboer og ei syk snuppe. Håper det går bedre nå, at hun er frisk og fin igjen, og at søvnen går seg til.

:klem:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en uke vi har hatt her. Lille C var som jeg skrev omtrent frisk, med unntak var diaré som ennå ikke har gitt seg. Dessverre førte den diaréen til en veldig rød og sår bak hos C. På mandag og tirsdag var hun forferdelig plaget, det var klaging og gråt hele dagen. Sinksalve hjalp ikke. Så fikk jeg tak i Imotyl på apoteket, og den virket heldigvis godt. Hun er fremdeles rød, men mye bedre. Hun har stort sett vært blid de siste dagene, og hun gråter ikke ved bleieskift og vask som hun gjorde tidligere. Uff, det var forferdelig å se det lille barnet mitt ha så vondt :tristbla: Jeg er så vant til å ha friskt barn, at de siste ukene med sykdom osv. var helt altoppslukende.

Mannen har jobbet sent neste alle dagene, så han er veldig sliten. Jeg har hatt C og jobbet om ettermiddagene/kveldene, så jeg er også sliten. Vi har begge mye å gjøre for tiden. Takk og pris at denne uken er over! Jeg skal jobbe i helgen, og mannen skal jobbe noen timer, men jeg får avlastning med C, og foreldrene mine skal også passe henne litt.

C er blitt så stor! Nå kan hun sitte seg opp på kne selv, og hun er flink å åle fremover og krabber litegrann. Dessuten har hun begynt å lage nye lyder, noen som jeg tror kanskje betyr "mamma" :rødme: Det er gøy å være sammen med C nå, og vi herjer ofte sammen. Hun synes visst det er moro å bli herjet med (f.eks. later jeg som jeg spiser henne opp, da skratter hun). Lille gullungen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at Inotyolen hjalp. Her har vi heldigvis aldri opplevd sårhet, og det kan jeg nok takke tøybleiene for. :)

Moro at C viser store fremskritt da. G har begynt å si mamamama og mamma. :hjerte: Om det er 100% bevisst skal jeg ikke si, men hver gang noe går han i mot når faren har han, roper han hvertfall snurt mamma! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette har noe med engangsbleier å gjøre, for hun har aldri hatt verken bleieutslett eller rød bak før. Det er nok diaréen som gjorde det. Når de små har diaré, går avføringen så fort gjennom systemet at den ofte blir full av galle (så blir den så lekkert grønn :gjeiper: ), og galle er jo veldig surt og "etser" den stakkars rumpen :tristbla: Det beste hadde vel vært om hun fikk gått uten bleie, men det er ikke praktisk gjennomførbart. Men hun har fått vært mye bleieløs foran ovnen og kost seg :) Gleder meg til det blir varmere i været, da skal hun få være uten bleie så mye som mulig. Og barbent (hun har så lett for å fryse på beina). Jeg elsker å være barbeit om sommeren, og det vil sikkert C gjøre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan skrive under på at gallebæsj etser den stakkars babyhuden. :tristbla: Her har vi heldigvis ikke hatt sånt siden hun var liten og sannsynligvis fikk ubalanse i magen pga. for mye formelk, som er laktoserik og går lett gjennom systemet. Vi har brukt tøybleier siden hun var 4 måneder gammel, og det er null forskjell på huden hennes. Tvert imot bruker vi en og annen engangsbleie med Inotyol hvis hun av en eller annen grunn er blitt skikkelig rød. Ellers brukes Magic Stick forebyggende, og så lenge det ikke er snakk om snikebæsj, blir hun heller ikke sår.

Sommer blir fint! Her går det fortsatt i ullstrømpebukser med sokker, men nå har vi kjøpt tynne skinntøfler til henne så hun skal få bedre krabbegrep på det glatte gulvet i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at gallebæsj etser den stakkars babyhuden. :tristbla: Her har vi heldigvis ikke hatt sånt siden hun var liten og sannsynligvis fikk ubalanse i magen pga. for mye formelk, som er laktoserik og går lett gjennom systemet. Vi har brukt tøybleier siden hun var 4 måneder gammel, og det er null forskjell på huden hennes. Tvert imot bruker vi en og annen engangsbleie med Inotyol hvis hun av en eller annen grunn er blitt skikkelig rød. Ellers brukes Magic Stick forebyggende, og så lenge det ikke er snakk om snikebæsj, blir hun heller ikke sår.

Sommer blir fint! Her går det fortsatt i ullstrømpebukser med sokker, men nå har vi kjøpt tynne skinntøfler til henne så hun skal få bedre krabbegrep på det glatte gulvet i stua.

Hva er Magic Stick?

Fine tøfler! C har ingen sko enda, det har ikke vært nødvendig. Men vi har sånne strømpebukser med sklisikring på knær og fotsålene.

Diare gjør ikke rumpa noe godt, nei. Det vet jeg.

Selv ikke for voksne :fnise: Såpass husker jeg fra de få gangene jeg har hatt det selv.

----

Bæsjen er fremdeles knallgrønn, som alge. Hvis det ikke gir seg i morgen, tror jeg jeg ringer legen på mandag. Nå har vesla hatt det sånn i en uke, det kan da ikke være vanlig. Eller? Hun er i fin form ellers.

Nå er hun lagt i sengen sin, første gang med sengebunnen helt nede. Hun begynner å bli så flink å dra seg opp at vi ikke er komfortable med å ha henne så høyt oppe lenger.

Jeg ble så inspirert av det nydelige grillværet vi har hatt i dag, at jeg skal ha en Corona med lime snart! Det har jeg ikke smakt siden før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magic Stick. :) Den roer og gir fuktighet, og er ikke hvit sånn som sinksalve, som først og fremst tørker ut. I tillegg lukter den lavendel, synes jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...