Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Gjest Arhirwen

Har dessverre ikke noe klokt å komme med, men ville bare gi deg en stor :klemmer:

Det er godt at dere skal på det samlivskurset om ikke lenge. Det høres så banalt og teit ut at man skal på kurs, men det har jo sin virkning!

Håper du får noen gode svar på hva som kan være årsaken til sutringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har prøvd litt forskjellig i grøten hans. Raspet gulrot og eple, raspet eple med og uten kanel, kokt eplemos, kokt pæremos, sviskemos, aprikosmos, blåbær, jordbær, bringebær, bringebær og drue, drue, eple og appelsinsaft, banan, banan og jordbær, banan og eple, eple og pæremos med vanilje.

Dumt at det har vært enda en episode. Familievernkontoret i Bergenhus tilbyr gratis samlivsterapi også. bare sånn at dere er klar over det. Da har dere samtale (som oftest eller alltid) med sosionom. Stort sett er de to sosionomer som jobber sammen med paret. Uansett så skal jo dere på kurs, så dere får gjerne ta det derfra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Her har vi også hatt en sutre-dag. Snuppa har ikke vært interessert i mat (annet enn sviskemos til frokost), og snur seg bort og kniper igjen munnen. Jeg fikk i henne noen biter brødskive, men så var det også uinteressant. Og hun har sovet noe sånt som 1/3 av vanlig samlet sovetid, og var heller ikke spesielt lett å legge nå.

Det er dumt med temperament når det blir for mye, og skremmer partner. Samtidig er det jo en helt ny situasjon for dere begge å ha ansvaret for et lite nurk 24/7, så samlivskurs er sikkert smart. Jeg er selv så konfliktsky at jeg rømmer unna slike situasjoner, men jeg har heldigvis en mann som er veldig sindig av seg, og konfliktnivået er lavt her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe klokt å komme med, men ville bare gi deg en stor :klemmer:

Det er godt at dere skal på det samlivskurset om ikke lenge. Det høres så banalt og teit ut at man skal på kurs, men det har jo sin virkning!

Håper du får noen gode svar på hva som kan være årsaken til sutringen.

Tusen takk :klemmer: Sutringen er mindre i dag. Jeg tror årsaken til sutringen er forstoppelse, så nå kjører vi på med sviskemos, sviskesaft og malt til den store gullmedalje :lur: Godt at snuppa er flink til å drikke vann i det minste.

Jeg tror kurs blir lurt.

Vi har prøvd litt forskjellig i grøten hans. Raspet gulrot og eple, raspet eple med og uten kanel, kokt eplemos, kokt pæremos, sviskemos, aprikosmos, blåbær, jordbær, bringebær, bringebær og drue, drue, eple og appelsinsaft, banan, banan og jordbær, banan og eple, eple og pæremos med vanilje.

Dumt at det har vært enda en episode. Familievernkontoret i Bergenhus tilbyr gratis samlivsterapi også. bare sånn at dere er klar over det. Da har dere samtale (som oftest eller alltid) med sosionom. Stort sett er de to sosionomer som jobber sammen med paret. Uansett så skal jo dere på kurs, så dere får gjerne ta det derfra. :klem:

Oj, så kreative dere er med grøten til G! Vi må prøve noe av det. I dag hadde jeg sviskemos i grøten, for nå skal det bæsjes! Hun spiste ikke så mye av det da, men litt.

Takk for tips angående samlivsterapi. Jeg tror ikke mannen helt forstår alvoret i dette. Han har en tendens til å bli veldig defensiv. I går diskuterte vi til kl. ett, uten å bli så mye klokere noen av oss. Men da måtte vi bare ta kvelden, begge var utslitt. Men vi klarte å kose litt, heldigvis ;) Det føltes bedre å ikke legge oss med sinte tanker i hodet.

Jeg er kjempetrøtt og sliten i dag, men det fikser vi. C og jeg skal på babysang, og vi gleder oss til å komme oss ut av huset!

Da er vi veldig like, og har samme type mann, Honesty. ;)

Heldige dere! Hvorfor skulle jeg finne meg en slik hissigpropp? Men han har gode kvaliteter også, da, ellers hadde vi ikke klart å være sammen i 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Her har vi også hatt en sutre-dag. Snuppa har ikke vært interessert i mat (annet enn sviskemos til frokost), og snur seg bort og kniper igjen munnen. Jeg fikk i henne noen biter brødskive, men så var det også uinteressant. Og hun har sovet noe sånt som 1/3 av vanlig samlet sovetid, og var heller ikke spesielt lett å legge nå.

Det er dumt med temperament når det blir for mye, og skremmer partner. Samtidig er det jo en helt ny situasjon for dere begge å ha ansvaret for et lite nurk 24/7, så samlivskurs er sikkert smart. Jeg er selv så konfliktsky at jeg rømmer unna slike situasjoner, men jeg har heldigvis en mann som er veldig sindig av seg, og konfliktnivået er lavt her i huset.

Å, jeg kjenner igjen matnekt. Det er så utrolig frustrerende å stadig lage mat, bare for å kaste den igjen :sukk: Lite og urolig søvn er det ofte her også.

Samboer har hatt temperament siden jeg traff ham, men de siste årene har vi kranglet veldig sjelden, så det var så dumt når det blusset opp igjen etter fødselen. Men det er nok som du sier, det er en helt ny og tøff situasjon for oss. Jeg er også konfliktsky, men jeg kan ikke rømme unna nå, for vi har jo C å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ordner seg for dere. Sviskemos var ingen favoritt her i huset, men blandet med sprikos, gikk det nedpå. ;) I dag prøvde vi banan med kanel, og det var stas. Har ikke store erfaringen med matnekt, for så lenge det er mat, er han stort sett fornøyd. :sjenert:

Nå ligger han og kjefter, så vi skal lalle litt.

kose deg på babysang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper dere kan få en positiv opplevelse på samlivskurset!

Det har blitt en stor endring i livet deres vettu, og mye tanker, følelser og hormoner som må stokkes.

Tenker på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskemos (hjemmelaget) er en av tingene som stort sett går ned på høykant her, så i det siste har jeg innført et måltid med sviskemos til frokost for magens del. :) Grøt blir nok aldri noen hit uansett; i går kveld laget jeg, hun ville ikke ha i det hele tatt, og jeg endte opp med å kaste den, for så å gi henne brødskive med leverpostei, som hun liker veldig godt. Men det er morsommere å leke med maten enn å spise den. :ler: Men jeg forsøker å ikke stresse, for hun følger vektkurven sin, og spiser når hun blir sulten, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for dere. Sviskemos var ingen favoritt her i huset, men blandet med sprikos, gikk det nedpå. ;) I dag prøvde vi banan med kanel, og det var stas. Har ikke store erfaringen med matnekt, for så lenge det er mat, er han stort sett fornøyd. :sjenert:

Nå ligger han og kjefter, så vi skal lalle litt.

kose deg på babysang!

Babysang var kjekt! C liker det veldig godt. Hun ble ikke gretten før vi kom inn av døren hjemme, men da var alt galt. Jeg tror hun hadde vondt i magen pga. forstoppelse. I dag har vi pøst på med malt og sviskemos, og heldigvis bæsjet hun. Yoho for bæsjebleie!!

:klem:

Håper dere kan få en positiv opplevelse på samlivskurset!

Det har blitt en stor endring i livet deres vettu, og mye tanker, følelser og hormoner som må stokkes.

Tenker på dere!

Takk skal du ha :hug:

Sviskemos (hjemmelaget) er en av tingene som stort sett går ned på høykant her, så i det siste har jeg innført et måltid med sviskemos til frokost for magens del. :) Grøt blir nok aldri noen hit uansett; i går kveld laget jeg, hun ville ikke ha i det hele tatt, og jeg endte opp med å kaste den, for så å gi henne brødskive med leverpostei, som hun liker veldig godt. Men det er morsommere å leke med maten enn å spise den. :ler: Men jeg forsøker å ikke stresse, for hun følger vektkurven sin, og spiser når hun blir sulten, vil jeg tro.

Samme her. Hun følger kurven sin, så jeg prøver å slappe av. Kan umulig tro at ungen går rundt og sulter, samtidig som hun nekter å spise. Litt overlevelsesinstinkt har hun vel ;)

----

I dag var det litt problematisk å få C til å sovne. Det vil si, hun sovnet fort, men våknet etter 10 minutter 3 ganger! Jeg lurer på om det er fordi det er så lyst. I morgen skal vi montere persienner og se om det hjelper. Hun sover også uten pose i natt. Skal se om hun sover greit uten å havne på kryss og tvers hele tiden. Det var derfor vi begynte med pose. Men en gang må vi jo slutte med posen!

Samboer koser seg med dataen sin. Han hadde visst hatt en slitsom dag på jobben, det er den første tilbake på jobb etter streiken. Jeg fikk heldigvis jobbet noen timer i ettermiddag jeg også. Litt hver dag må da generere litt penger til slutt!

Nå skal jeg stelle meg og legge meg i sengen med litt kjeks og en god bok, eventuelt se litt på DVD. Blir en tidlig kveld, jeg har mye søvn å ta igjen fra i går! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen søvn ble tatt igjen i natt, jeg har snarere enda mer søvn å ta igjen nå ... la meg til å sove halv elleve, og rett etter det våknet vesla og NEKTET og sovne igjen! Jeg ammet, la henne tilbake i sengen, hun våknet, ny amming osv. Mannen bysset, hun sovnet, men våknet etter ett minutt. Jeg bysset, hun var rolig mens jeg holdt henne, men begynte å gråte når jeg la henne ned. Vi sjekket bleie, men ingenting der. Argh! Til slutt var jeg så sliten at jeg bare måtte ta henne inn i sengen vår, mannen måtte sove på sofaen. Da var klokken over to. Så var hun våken et par ganger og ville ha pupp om natten, før hun skulle opp klokken kvart over sju. Noe trøtt i trynet i dag, ja. Lurer på om hun hadde luft i magen etter den avføringskuren vi satte henne på, for det var endel promping. Stakkars C og stakkars foreldrene hennes :tristbla:

Hun falt på trynet i dag også da hun stod på alle fire og gynget, så nå har hun en "fat lip". Stakkars C, litt av et døgn hun har hatt.

Til frokost fikk hun grøt med sviskemos, hun spise litt av den, og en bit banan i hånden. Mye gris, men hun synes vist det var moro! Hun fikk i hvert fall smaken i munnen. Vi får prøve med en annen type frukt senere.

I dag skal vi et tur på kafé, og etterpå på besøk til min venninne og datteren hennes. Det blir koselig :yvonne: :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Denne søvnen er ikke til å spøke med, nei! :klem: Forhåpentligvis får du henta deg inn igjen snart!

Høres ut som det blir en veldig koselig dag for dere begge! :happy: Håper "fat lip"'en går over om ikke lenge! :fnise:

Nyt dagen! :blomst:

(ny rekord i antall smileys i et innlegg, tror jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre natt i natt, heldigvis. Riktignok våknet hun 4-5 ganger, men hun sovnet i det minste lett etter ammingen uten å kny. Jeg merker at det er tøft å ha såpass avbrutt søvn som jeg har. Jeg har jo hatt det slik siden vesla ble født, nesten, men nå begynner det å røyne på. Kanskje fordi disse ammehormonene ikke er like sterke lenger. Jeg fikk mensen igjen nå nettopp også, så nå begynner nok kroppen å gå tilbake til det normale, og da trenger jo mer søvn! Vi må nok nattavvenne vesla nå. Uff, jeg gruer meg, for hun koser seg sånn, er en skikkelig puppejente :fnise: , men det må til.

Nå sover den lille engelen på fanget :rødme: Jeg prøvde å gi henne grøt nå nettopp, men da ble hun sinna. Var visst trøtt, stakkar. Vi prøver igjen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når hun nekter å spise? Tilbyr noe annet, eller venter til neste måltid? Jeg merker at jeg begynner å bli litt oppgitt, rett og slett. Jeg vet at hun liker det hun blir tilbudt, for hun har spist det før, men nå for tida vil hun bare tulle og tøyse, og da blir det veldig mye amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjør du når hun nekter å spise? Tilbyr noe annet, eller venter til neste måltid? Jeg merker at jeg begynner å bli litt oppgitt, rett og slett. Jeg vet at hun liker det hun blir tilbudt, for hun har spist det før, men nå for tida vil hun bare tulle og tøyse, og da blir det veldig mye amming.

Stort sett venter jeg til neste måltid. Jeg tilbød noe annet ofte før, men det ble til at jeg styrte veldig med matingen. Nå har vi den rutinen av vi tilbyr mat 4 ganger om dagen til omtrent samme tidspunkt. Vil hun ikke ha, venter vi til neste måltid. Av og til avviker vi fra rutinen, f.eks. som i dag da vesla ikke ville ha frokostgrøt. Men da skjønte jeg at hun var sint og nektet å spise fordi hun var trøtt, så da fikk hun sove litt, og så tilbød jeg grøt igjen da hun våknet. Da spiste hun faktisk en halv porsjon :) Til formiddagsmat spiste hun litt potet med rapsolje, og så fikk hun herje med en skive og fikk i seg litt brød. Hun spiser ikke mye, men jeg tenker kanskje hun rett og slett ikke trenger så mye for å bli mett.

Ellers er det masse amming her også. Jeg ser litt for meg at hun kommer til å ville ammes til hun begynner på skolen :sukk:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter mannen og jeg og nerder oss foran hver vår datamaskin :ler: Han spiller skytespill og skvetter til når han blir skutt. Jeg leser på KG. Vi har begge kaffe ved siden av oss. Av og til klemmer jeg ham, og han klapper meg på hodet eller baken ;) En fin kveld! :rødme:

Vesla sover og sovnet greit i dag litt over syv og sover fremdeles *bank i bordet*. Hun har sovet tre korte lurer i dag, alle på fanget mitt. Hun sover generelt veldig lite på dagen, maks 1,5 - 2 timer, fordelt på 2-3 lurer.

Ellers har hun stort sett vært blir og fornøyd i dag, selv om vi har vært hjemme nesten hele dagen, med unntak av en tur på butikken. Det er nok været, det har vært deilig solskinn, og vi har vært litt på altanen og kost oss. Jeg tror vi har fått den finesten jenten i verden,, jeg :yvonne:

Vi har kjøpt bil i dag, et gammelt "vrak" (ikke fullt så ille da). Den er ikke pen akkurat, men den går og er ikke farlig å kjøre. Vi har ikke råd til noe bedre nå, men vi må ha bil. Mannens arbeidsbil ble selvsagt konfiskert under konkursen. Neste år har vi forhåpentligvis bedre og ryddigere økonomi, og da kan vi skaffe oss en litt bedre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Hehe, samme situasjon her omtrent. Bare at vi har fordelt oss over 2 etasjer! :fnise: Han spiller skytespill på kontoret sitt/rommet sitt i andre etasje, mens jeg sitter i stua i første etasje og ser på TV og surfer på KG og facebook! :Nikke:

Så lite klem og klapp på oss akkurat nå! :ler:

Dere har hatt fint vær i dag dere også? Alt blir mye lettere med sol og blå himmel! :happy:

Et "vrak" er bedre enn ingenting når man trenger bil! Det viktigste er sikkerheten og at det er plass til det man skal ha i den. :)

Kos dere videre med nerdingen! Godt at det er flere nerder der ute! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...