Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Jeg ammer nok fra 2-5 ganger pr. natt, men når hun ikke spiser stort ellers, og ikke har tid til å ammes på dagtid, er det sånn det blir. Jeg har tenkt å la henne styre avvenningen, i hvertfall over tid.

Her er det helt klart bestemor som har mest suksess når det gjelder å få i henne noe, men i ettermiddag spiste hun en hel fiskekake. :tommelsmil: Det er ikke det at hun ikke liker, men hun skal spise selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok ikke på noe der ja :fnise:

Greit med en ny start og litt blanke ark fant jeg ut, men satser på at jeg har "funnet meg selv" nå :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke på noe der ja :fnise:

Greit med en ny start og litt blanke ark fant jeg ut, men satser på at jeg har "funnet meg selv" nå :)

:klem:

Så bra! Hvordan går treningen og livet ellers? Har du dagbok?

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer nok fra 2-5 ganger pr. natt, men når hun ikke spiser stort ellers, og ikke har tid til å ammes på dagtid, er det sånn det blir. Jeg har tenkt å la henne styre avvenningen, i hvertfall over tid.

Her er det helt klart bestemor som har mest suksess når det gjelder å få i henne noe, men i ettermiddag spiste hun en hel fiskekake. :tommelsmil: Det er ikke det at hun ikke liker, men hun skal spise selv.

Ja, skjønner det. Her er det vanligvis 2-3 ganger per natt. Det går fordi jeg ikke skal styre av gårde på jobb (jeg er nå hjemme i ulønnet permisjon til barnehagestart i august, og prøver å jobbe litt frilans om kveldene/helgene), men jeg må innrømme at jeg lengter etter en hel natts søvn. Likevel vil ikke jeg heller hindre C i å spise om natten, siden hun spiser så lite fast føde. Ond sirkel kanskje, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen rar. Jeg var sikker på etter fødselen at ett barn var nok, i alle fall på en goood stund. Men nå mente samboer at jeg burde ta en test før jeg fikk kose meg med et glass vin, for jeg har vært noe følelsesmessig "ustabil" og har vondt/er støl nederst i magen. Testen var selvsagt negativ, noe jeg synes er bra og hadde forventet (vi trengte jo ICSI for å bli gravide, jeg har ikke fått igjen mensen og ammer fremdeles mye). Allikevel kjenner jeg at jeg er ørlite granne skuffet. Jeg er rar.

Men vinen smakte nå godt, da :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Hvordan går treningen og livet ellers? Har du dagbok?

God morgen!

Dagbok har jeg vettu :) Kjempekoselig om du tar en tur innom HER.

Går stort sett veldig greit, både med livet og treningen. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Takk :klemmer: Men det er jo ikke synd på meg, da.

God morgen!

Dagbok har jeg vettu :) Kjempekoselig om du tar en tur innom HER.

Går stort sett veldig greit, både med livet og treningen. Heldigvis!

Da skal jeg ta turen inn dit! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tung dag i dag. En venninne av meg har fått beskjed at barnet hennes har en alvorlig sykdom :tristbla: En forferdelig beskjed å få. Det får mine egne problemer til å virke små.

Vesla og jeg er trøtte i dag, hun er sutrete, huset er bombet og hun vil fremdeles ikke spise når jeg tilbyr henne.

Alt i alt en mindre heldig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tung dag i dag. En venninne av meg har fått beskjed at barnet hennes har en alvorlig sykdom :tristbla: En forferdelig beskjed å få. Det får mine egne problemer til å virke små.

Vesla og jeg er trøtte i dag, hun er sutrete, huset er bombet og hun vil fremdeles ikke spise når jeg tilbyr henne.

Alt i alt en mindre heldig dag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer, Roadrunner og Saeria :hug: Det er en trist situasjon, og jeg kan ikke gjøre noe med det, annet enn å være der dersom venninnen min trenger meg. Det er da noe.

I dag følte jeg ikke for å gå ut, så vi har hjemmedag. Vi har vært flinke med husarbeid - støvsugd, vasket bad, ryddet kjøkken og vasket klær. C har som sagt vært litt grinete, så hun har stort sett sittet på armen eller i husken sin. Jeg begynner å få seriøse armmuskler i venstrearmen ;)

Nå sover hun på fanget mitt, så jeg slapper av med KG og (snart) :kaffekopp: . Mannen er permittert pga. streik, så han er hjemme etter å ha hatt streikevakt og skal snart komme med :kaffekopp: til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyt :kaffe: og godværet. :)

Det har vi gjort. Vi satt ute på altanen, jeg med bok og C på teppe med leker (favorittleke: Nøklene mine). Ammet uten på altanen gjorde jeg også, det var, eh, forfriskende! Godt med litt varmende sol på kroppen etter den lange vinteren vi har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om C begynner å bli lei av grøt. I dag nektet hun plent å spise grøt (både jeg og pappaen prøvde), men hun spiste litt blåbærfruktmos, biter av skive med leverpostei, pølse og gulrot/pastinakkmos. Vi har vært så vant til at grøt er det eneste som "alltid" funker, mens de siste dagene har det ikke funket i det hele tatt. Noen som har tips til andre typer mat vi kan prøve i stedet for grøt, som metter litt? Jeg ser liksom ikke for meg at et par brødbiter metter noe særlig ...

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan masse om matnekt, men har du prøvd (1) å la henne få en halv brødskive i hånden og spise selv, evt. kan du gi henne biter av brød med samme pålegg samtidig. Det funker som bare det her. Grøt er ikke populært, men jeg prøver å venne I til å spise litt av det, for det hadde vært greit å ta med seg når vi skal til Italia om en måneds tid.

Ellers er mos av halvt om halvt med avocado og banan, gjerne tilsatt litt kaldpresset rapsolje, både sunt og populært. :)

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan masse om matnekt, men har du prøvd (1) å la henne få en halv brødskive i hånden og spise selv, evt. kan du gi henne biter av brød med samme pålegg samtidig. Det funker som bare det her. Grøt er ikke populært, men jeg prøver å venne I til å spise litt av det, for det hadde vært greit å ta med seg når vi skal til Italia om en måneds tid.

Ellers er mos av halvt om halvt med avocado og banan, gjerne tilsatt litt kaldpresset rapsolje, både sunt og populært. :)

Takk for tips om avocado/banan/rapsoljemos, det skal vi prøve. Ja, hun har fått en stor skivebit i hånden, men den blir som regel bare kverket og sluppet på gulvet. Av og til har hun smakt litt på den, men så river hun den i fillebiter :fnise::snurt: Jeg prøver å gi henne biter av samme brød samtidig, og hun spiser et par, men så er det stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsetter dere noe smak i grøten? Vi kjøper jo Holle sin grøt (vi har bannlyst Nestlé av samvittighetsgrunner)og tilsetter litt forskjellig i den, slik at den smaker litt annerledes med jevne mellomrom. man får grøt fra Holle også med smak, men synes de rene grøtene er mye kjekkere, for da kan vi variere stort.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en dag. Herved følger langt sutreinnlegg:

Vesla har vært ekstremt sutrete. Jeg aner ikke hva det kan være, muligens ett eller flere av alternativende under:

* Sulten: Hun er blitt tilbudt mat 4 ganger, 2 ganger ville hun ikke ha noe hun vanligvis liker, og de andre 2 gangene spiste hun litt grøt før hun ikke ville ha mer. Så jeg tror ikke hun har vært sulten.

* Tørst: Hun har drukket mye vann og pupp, så jeg tror ikke det.

* Forstoppelse: Kanskje. Hun har tendenser til treg mage nesten hele tiden. I dag er det kommet 3 ganske harde, tørre klumper. Vi har gitt henne malt, men foreløpig har det ikke hatt noen effekt. Stakkar!

* Tenner: Jeg ser ingenting, men det kan selvsagt være tenner for det. Hun har nektet meg å pusse tenner de siste dagene, det kan jo være fordi hun er øm i gommene.

* Trøtthet: Sannsynligvis. Hun har bare sovet 2 korte lurer i dag, og sovnet veldig fort nå i kveld.

* Kjedsomhet: Kanskje. Vi har vært hjemme i dag (neste sutreda skal vi komme oss ut!). Jeg synes det er viktig å lære henne at vi har noen dager der vi bare er hjemme også.

Argh. Noen andre gode forslag til hva det kan være? Jeg er helt utslitt etter all sutringen. Hun virker ikke syk (hun var vært litt rød på øyet, men det er bedre nå), og hun virker ikke å ha vondt i verken armer eller ben eller noe etter aktiviteten på gulvet å dømme.

----

I tillegg til den største sutredagen i historien, så har samboer og jeg hatt en ny "ekspolosjonsepisode". Jeg tror ikke jeg klarer mer av temperamentet hans, jeg er ganske fortvilet. Det er utløst av noe dumt jeg sier eller gjør, men uansett er det ikke akseptabelt med disse episodene. Nå har vi i alle fall tenkt å gå på samlivskurs på helsestasjonen i Fana bydel i slutten av mai.

----

Jeg har prøvd å jobbe litt i dag (jeg jobber frilans hjemmefra), og det var totalt mislykket ettersom jeg ble avbrutt av vesla og mannen flere ganger (ok da, og KG enda mer :sjenert: ). Lurer litt på hvordan dette skal gå fremover.

----

Dessuten snør det!

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsetter dere noe smak i grøten? Vi kjøper jo Holle sin grøt (vi har bannlyst Nestlé av samvittighetsgrunner)og tilsetter litt forskjellig i den, slik at den smaker litt annerledes med jevne mellomrom. man får grøt fra Holle også med smak, men synes de rene grøtene er mye kjekkere, for da kan vi variere stort.

Ja, vi tilsetter en eller annen type fruktmos, vanligvis Hipp sine, eller noe lignende (de røde og grønne smoothiene fra ella's kitchen, for eksempel). I dag har hun spist litt grøt til frokost og kvelds, men ingenting annet. Hva har dere i grøten til G, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...