Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, nå er jeg fæl, men jeg håper det er fortsatt streik i morgen, slik at bestemor og bestefar kan passe C, slik at jeg kan jobbe :sjenert: Uansett skal vi spise middag hos dem, det blir kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst vært snitt i år, for streiken holdt ut dagen i går :lur: C var hos bestemor og bestefar og koste seg verre i hagen og med badeleker. Første bukse med grønske og jord på knærne! Det liker vi ;) Hun hadde vært blid omtrent hele tiden, men spise ville hun selvfølgelig ikke. Hun virket som hun likte spaghetti med kjøttsaus under middagen (min var uten kjøtt, selvsagt), det spiste hun av, men ellers ikke noe, til tross for mange tilbud. I dag ville hun ikke ha noe som helst til frokost, prøvde en "middagsvariant" med potet med smeltet smør, egg, og brødskive med smør eller ost som tilbud. Nada :sukk: Jeg er så lei, så lei. Nå sover hun da, skal prøve på nytt etter hun har sovet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matstreiken fortsetter? Har du latt henne få lov til å grise spise selv? Vi legger ut mat i passe små biter, og I elsker å plukke opp, og noen ganger havner litt av det i munnen, til og med. Forkle og avskrudd rengjøringsnerve er et must. :)

I va med bestemor på lekeplassen i går, og det var visst stas å grave i sanden. Dagen før spiste hun sand, man skulle tro det var en slags universell lov som tilsier at barn MÅ spise sand. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dere. Ja, vi har prøvd BLW og la henne spise selv (f.eks. hadde jeg biter av egg på brettet hennes som hun kunne plukke), men hun plukker dem ikke opp og putter dem i munnen. Bare gnir litt på dem og føyser dem på gulvet. Biter av skive i hånden eller munnen, går heller ikke, heller ikke å gi av min skive til henne. Jeg blir helt koko her!

Hun har ikke villet ha grøt den siste uken, så jeg bestemte meg for å ikke lage det i dag og heller prøve noe annet, men det var like umulig. Jeg blir så lei meg når hun ikke vil spise, vi har jo prøvd alt mulig på mange forskjellige måter. Føler meg helt mislykket her, som ikke klarer å få i min egen unge mat ... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matnekten til C strekker seg forresten langt utenfor den universelle barneloven, Honesty, for hun spiser verken grus eller sand :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asymptom reflux?

Hva er det? Fikk ikke treff på Google, kun på symptom reflux, men det var litt vagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå hatt en fin dag likevel, tross matnekt :) Vi skulle egentlig bort på Babykos og høre hvorfor det ikke er seler i vognen vår (vi har ikke hatt behov for å bruke dem enda), men så fant jeg dem liksom under setet/underlaget på vognen, så da ble ikke det nødvendig :gjeiper: I stedet kjørte C for første gang som "stor jente", dvs. uten pose og med seler, til byen. Så handlet vi og spiste litt, C spiste en halv fruktmos. Hun spiste også litegranne grøt før vi gikk.

Hjemme spiste vi middag sammen, og C, som nektet å spise lasagne som var middagen hennes, ville heller prøve mamma sin ravioli med pesto :jepp: Hun ville bare ha fra mitt fat med min gaffel. Det var ikke så mye hun fikk i seg, men likevel! Hun spiste litegranne grøt til kvelds også. Da var hun så trøtt at hun ikke kunne holde øynene åpne, så hun ble båret rett i seng uten ansiktsvask og tannpuss!!

Ellers har vi gjort litt husarbeid, dusjet sammen, vasket klær og trent på å stå og gå litt. En koselig dag med C! Jeg er mye gladere til sinns nå enn i dag morges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en deilig dag! :) Med asymptom reflux, mente jeg bare at kanskje hun hadde refluxproblemer, men at det var lite/ingen symptomer. Er ikke alle som kaster opp/gulper i vilden sky, men som allikevel er plaget med at magesyre kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestemt meg for at om ikke det skjer en bedring i matinntaket til C innen hun blir ett år, så ringer jeg og får legetime. Jeg vil gjerne vite at det ikke er noe fysisk galt, i hvert fall.

I dag har hun omtrent ikke spist noenting, bortsett fra *bank i bordet* nesten en hel prosjon grøt med sviskemos til kvelds! Det har hun ikke gjort på lang tid. Mannen mener det er fordi hun fikk mat med vanlig teskje og i glasskål, fremfor babyskjeene og hennes egne skåler. Jeg tenker kanskje hun var sulten etter matnekt hele dagen. Uansett er jeg glad for at hun spiste. Til frokost var det 2 skjeer grøt og en brødbit, så 1-2 skjeer fruktmos, 1 brødbit og gnaging på kavring på tur, 6-7 bønner fra lunsjen min (hun ville ikke ha av lasagnen sin) og litt chili con carne fra mannens mat. Det er tydelig at hun vil ha mat som vi spiser, med vår gaffel, og ikke egen babymat. Så etter den aha-opplevelsen, må vi prøve å endre materutinene våre.

Vi gikk tur i gråværet i dag, det var kjekt. Først gikk vi på lekeplass og disset litt, men så ble C plutselig veldig lei seg, så vi gikk videre. Vi tuslet gjennom Møllendal kirkegård, det var fint og resulterte i et rart innlegg i bloggen :sjenert: Det virker som C liker å sitte uten pose og med seler på i vognen. Jeg tror jeg skal prøve å snu vognen snart så hun kan titte litt på verden, for hun prøver alltid å se rundt kanten av vognhetten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal egentlig ikke jeg blande meg i ting jeg ikke har peiling på... Men har du sjekket med osteopat/kiropraktor eller fysio? Om det kan være en låsning i kjeve/rygg/nakke som kan føre til ubehag når hun spiser, og at hun derfor vegrer seg? Bare tenker litt høyt her... :sjenert:

*vimser innom bloggen*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal egentlig ikke jeg blande meg i ting jeg ikke har peiling på... Men har du sjekket med osteopat/kiropraktor eller fysio? Om det kan være en låsning i kjeve/rygg/nakke som kan føre til ubehag når hun spiser, og at hun derfor vegrer seg? Bare tenker litt høyt her... :sjenert:

*vimser innom bloggen*

:klem:

Det er bare kjekt med innspill, Roadrunner! :klemmer: Vi har ikke sjekket for låsninger, men jeg har fått legetime på onsdag, og kommer til å ta det opp der. Det er jo rart, for noen ganger spiser hun kjempefint, mens andre ganger er det total matnekt. Skjønner ikke! Men nå er det såpass vanskelig å få henne til å spise at noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det låsninger, så er det ikke noe legen kan gjøre. Da ville jeg gått direkte til manuellterapeut eller kiropraktor. Førstnevnte er også gratis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det låsninger, så er det ikke noe legen kan gjøre. Da ville jeg gått direkte til manuellterapeut eller kiropraktor. Førstnevnte er også gratis. ;)

Hvordan kommer en i kontakt med en manuellterapeut, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takk. Da kommer jeg sannsynligvis til å ta kontakt med en av dem, med mindre det skjer noe spesielt. Men jeg kommer til å beholde legetimen vår, for jeg tror det kunne være greit å snakke med fastlegen om dette også. Han er veldig hyggelig :)

Matnekten til C har nådd nye høyder (eller daler ...) de siste ukene, så nå må noe gjøres. Jeg har ikke lyst til å snakke med HS igjen, for da får jeg nok bare "kjeft" pga. at vi ikke har klart å slutte med nattamming. Dessuten tror jeg ikke bare det kan være årsaken. C spiser like lite om morgenen de nettene hun sovner nesten gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...