Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

I dag gjorde forresten C noe veldig morsomt :) Jeg vasket ullklær som ikke kan vaskes i maskin, i badebaljen til C på badet. Da kommer C, presser seg frem og skal OPPI baljen - med alle klærne på! Jeg fikk tatt av bukse, sokker og (såvidt) bleie, men bodyen forble på. Oj, så gøy C hadde det! Hun plasket og styrte verre, lo og herjet, så jeg lot henne bare holde på. Så snurret hun rundt i vannet og fikk vann over hodet sitt, da ble hun litt ... snurt ;) Håper ikke ullvaskemiddel fra Nøstebarn er farlig - det stod ingenting om det på flasken :sjenert: Men jeg tror det går bra, og hun hadde det veldig moro. Vi har dusjet mest i det siste, men jeg tror vi må begynne å bade igjen, for C synes det var stor stas.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Vann er kjekt, tydeligvis. Vi dusjer også mest, men nå fikk jeg litt lyst til å ta fram baljen. Det er jo bare å tørke opp etterpå. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig artig ut med en liten baljerunde! :jepp:

Det er leit å føle seg ensom, jeg har hatt veldig mange slike følelser, særlig i starten etter at jeg flyttet til Bergen. Jeg er ikke flink til å være sosial, jeg trives godt hjemme - men det blir jo litt mye til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bading i nytt lite plaskebasseng som C fikk til bursdagen, i dag. Stor stas og stor plaskefrekvens :fnise: Dessuten var vi på lekeplassen og disset og koste oss i solen. Dessuten fikk samboer og jeg anledning til å prate litt (og småkrangle litt :( ), og jeg tror det kom litt konkret ut av det. Jeg er generelt sett litt utenfor for tiden, og har en tendens til bare å se det negative. Så samboer kom med litt andre synsvinkler på ting, som jeg egentlig vet om, men "overser", og da var det på sin plass at jeg ble påminnet disse. Skriver litt i bloggen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ettårskontroll med C sist uke. Da var hun 75 cm og ca. 8640 gram, visstnok følger hun fremdeles kurven sin fint. Ingen grunn til bekymring altså! Jeg fortalte legen at hun fremdeles ammes mye, men at jeg ikke stresser med det og regner med at det blir forandringer når C begynner i barnehagen til høsten. Det synes han høres fint ut, så da kan jeg slappe av og heller kose meg med å prøve å gi C nye ting. Hun har ikke spist så veldig mye de siste dagene, men hun har vært flink å plukke opp ting og spise dem (rosiner med hakk i, havrefras, cheerios og pølsebiter). C spiser selv! Whohoo :hoppe:

Det går sånn opp og ned med mannen og meg, stort sett fint, men litt tull innimellom. Vi skal jo til terapeuten neste uke, og håper på konstruktive forslag til måter vi kan kommunisere bedre på. Vi planlegger å involvere svigermor, for noen må jo passe C. og samboer mener hun ikke vil overreagere. Får håpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper også at terapien hjelper. Det er flott at dere går, det er jo en start! Ingenting blir bedre hvis man ikke jobber med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor interessant det er å plukke opp ting fra gulvet og putte i munnen. Jeg putter gjerne 2-3 rosiner (med hakk i, så de skal bli fordøyd) på gulvet hvis jeg holder på på kjøkkenet, og det kan holde henne opptatt en stund. Havrefras har jeg ikke prøvd, er det stas? Her går dessverre småstein, smuler og mose samme veien hvis vi ikke passer godt på. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria og Supramundane: Takk :klemmer: Jeg er veldig spent på hvordan terapien blir, det er første gang i mitt liv at jeg ber noen profesjonenelle om denne typen hjelp.

Honesty: Havrefras er ganske gøy, ja. Det knaser jo så festlig! Hun får ikke i seg så veldig mange, men et par. C har begynt på småsteingaleien hun også, så vi må passe på som smeder. Stort sett har hun ikke fått i seg noe farlig i munnen, bortsett fra en gang da hun puttet en hel drue i munnen. Rund og glatt og akkurat passe stor nok ... men jeg fikk den ut, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smårusk, stein, gress og annet (særlig sure tær, med eller uten labber på :eeeh: ) er stas her også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos terapeuten denne uken, håper virkelig det hjelper dere. :klemmer:

Moro at hun spiser selv, selvom det ikke er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos terapauten!

Håper dere kan få noen bra samtaler ut av det, og at dere får ryddet opp i litt uoverenstemmelser og rot. Tenker på dere!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst sommerferie, ja! Ikke vært her inne på en uke og vel så det. Det er litt travelt for tiden, men mannen har heldigvis endelig fått sommerferie! Fire fine uker skal vi være sammen alle tre :) C er blitt mer knekete på pappa, men jeg synes også hun er blidere hjemme. Mon tro om hun trives best når vi alle er i lag? Uansett blir det ramaskrik hvis pappa går ut på verandaen (for å røyke ...) og ikke tar henne med. Jeg må ta henne med inn i et annet rom mens han sniker seg kjapt ut. Likevel har hun begynt å skjønne trikset i det siste, for med én gang vi kommer inn i stuen igjen, fyker hun bort til verandadøren, reiser seg mot den og hyyyler :fnise: Ikke så lett å lure lenger, nei.

På torsdag skal vi til samlivsterapeuten. Svigermor er innvidd og skal passe C mens vi er til terapien. Hun tok det helt fint, laget ikke noe drama ut av det. Hun har visst vært igjennom litt av hvert i sitt liv, sier mannen, så hun lar seg ikke vippe av pinnen så lett. Uansett skal det bli fint å få snakket ut, selv om det går bra med meg og mannen for tiden. Kanskje vi rett og slett kan få noen lure triks til skikkelig kommunikasjon?

I ferien tenker vi å få fikset litt opp i "kåken", som mannen kaller minileiligheten vår :ler: Først ut og viktigst er verandaen, som har eldgamle bord, ett av dem er til og med knekt. Vi kunne også tenke oss å legge laminat (sånn à la parkett) i hele leiligheten, kvitte oss med masse rot og tull, fikse kjøkkenet og gjøre soverommet til C mer koselig. Spørs om vi klarer alt dette på såpass kort tid, men det er kjekt å ha planer, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjekt med planer. selv vil jeg få ferdig barnerommet (mannen jobber ute i hagen, og da må jo jeg passe G, så da blir lite gjort, men jeg skjønner at han vil bli ferdig da), så jeg håper det blir gjort. Men så er jeg blitt veldig kresen på ting, og jeg finner ikke den perfekte senga. Vil ha skuvseng, men enten er de dyre, selger gidder ikke svare på forespørsel, eller de sender ikke...

Vil også ha tallerkenhylle til en ok pris. De er jo så dyre!

Ja, jeg er vanskelig og sær. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit med planer ja. Håper dere får gjennomført mesteparten. :)

Saeria: hvis du kommer over tallerkenhylle til en ok pris og de har flere kan du si i fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Så deilig med ferie og masse tid! Kos dere, og så håper jeg det går bra med terapitimen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får satt igang noen av oppussingplaningene da. Det er alltid gøy å jobbe hjemme og se hvor fint det blir etterpå! :jepp:

Ikke dumt å gå til terapeuten selv om det går bra akkurat nå, det vil vel svinge litt opp og ned framover, og dere får gjerne verktøy til å kommunisere bedre med. Det kan vel ikke skade i alle fall, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er også blidere når alle er samlet. Det nok noe med flokkfølelsen. Når jeg er alene med ham og snuppa, gnåler og maser ham, og fotfølger meg overalt, med ørene hevet som om vi hele tiden skal ut på tur. :roll:

Her er mannen på jobb i "din" by (tror jeg?), eller strengt tatt en av nabokommunene, så jeg holder fortet med de to rabbagastene. Jeg er veldig lei for tida, ikke minst fordi I har bestemt seg for å ikke sove noe særlig på dagtid=null tid til å hente seg inn for meg.

Håper terapeuten har noe vettugt å komme med. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med oppussingsplaner og samlivsterapeut. Forhåpentligvis får dere da pusset opp forholdet litt også :fnise:

Det er ganske normalt at man kan slite litt i forholdet, spesielt i småbarnstida, så vær positiv !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...