Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok heller ikke at nattammingen deres har noe med matnekten til lille C å gjøre. Og helsesøster er bare teit som kjefter på deg for det, dette bestemmer da dere helt selv. Alt til sin tid sier jeg. Vi fikk nesten kjeft av helsesøster på 3 måneders kontrollen fordi vesla ikke snudde hodet så godt til sidene når hun lå på magen. Vi vet at hun kan, men at leken helsesøster fristet med var ikke interessant og da gadd hun ikke å snu hodet sitt - sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjeftete helsesøstre er ikke noe særlig. De burde tenke seg godt om, for deres mening er ikke alfa-omega alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker lite forskjell på nattesøvn og matinntak i forhold til om hun ammes mye eller lite om natten. Det er ikke alltid hun spiser kveldsmat pga. sen middag, og det har også null effekt på nattesøvnen, til tross for gamle råd. Følg dine egne intuisjoner, for foreldrene vet best i sånne tilfeller. :klemmer:

Her i gården blir det ingen nattavvenning før snuppa avvenner seg selv.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar, dere :klemmer: Jeg synes egentlig at helsesøster er en grei dame, så hun ville ikke akkurat kjeftet, men det er helt klart hva hun mener. Men det er ikke så enkelt i praksis som det er i teorien ...

Vi var hos legen i dag, og så langt ser alt greit ut. Stakkars C gråt da hun ble stukket i fingeren, men jeg sang "Alle fugler", og det gikk over ganske fort. Men da hun så den plastrete fingeren sin ute i bilen, kom hun på at det var synd på henne, så da begynte hun å gråte igjen. Hun hadde gått opp ca. 250 gram siden sist måned, og det er ikke dårlig egentlig, så lite som hun har spist. Hun hadde vokst en centimeter også. Hun sulter altså ikke, takk og pris! Legen sa at det nok fremdeles er endel næring å få under amming, så da metter det vel mer enn jeg tror. Vi fikk en sånn rar pose som jeg skal kliste på C og få henne til å tisse i, og så levere urinprøven. Er den ok og de andre prøvene også, ser det i utgangspunktet greit ut. Da skal jeg bare fortsette og prøve å venne henne til mat, men ikke stresse *right*

Jeg glemte å spørre om låsninger og den slags, men det er vel like greit. Jeg ringer manuellterapeut uansett, siden man ikke trenger henvisning.

------

Da er Rammstein-konserten overstått, og den var vel verd pengene! Først var vi på "vorspiel", første jeg har vært på uten å bli sett rart på fordi jeg vil spille Rammstein ;) Men hjelpe meg hvor gammel jeg følte meg, de fleste andre var rundt 20 :sjenert:

Jeg følte meg også gammel da jeg nesten fikk panikk i ølkøen fordi jeg holdt på å kveles av alle folkene som måtte at drikke før de omtrent omkom av dehydrering. Virkelig, det var som å være fremst under Metallica, eller noe. Nordmenn er jammen et øltørst folkeslag. Så det ble med den ene gangen i køen, og det passet fint å bare ta to små glass rødvin der.

Selve konserten var veldig bra, og det skjedde mye rart på scenen ... blant annet en scenearbeider som ble satt fyr på, keyboardisten på en gummibåt på folkemassen, og en skumkanon eller lignende, formet som en penis :ler: Rare Rammstein.

Det hadde gått bra med C hjemme hos bestemor, men hun hadde verken spist eller drukket noe! Hun er så sta :riste: Så hun ble veldig glad da jeg kom hjem, og etter amming var hun som en ny unge, sa bestemor. Hun hadde som sagt ikke spist noe, men i ettermiddag og kveld spiste hun en porsjon grøt og skive med ost. Flinke lille C! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at hun har lagt på seg! Da går det jo riktig vei! :klem:

Mannen min skulle vært på konserten han også, men måtte reise på jobb.. gjett om han syns det var bittert når konserten har blitt skrytt opp i skyene etterpå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å ikke stresse når matnekten er så total som hos C, men hun vokser og er frisk, og det er jo et godt tegn. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt så bra ut hos legen! Og hun legger jo på seg, og vokser i lengden, så da er det kanskje ikke helgalt allikevel :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord! Det ser ut til å ha hjulpet :)

Begynner å lure på om C merker at mamma er stresset når hun ikke vil spise ... etter legebesøket, der alt virket som om det var i skjønneste orden, har jeg nemlig prøvd å slappe litt mer av. Og C har ikke matnekt lenger. Hun er fremdeles småspist, men nå spiser hun i alle fall, og gaper høyere enn jeg noen gang har sett henne gape :fnise: Noen ganger vil hun fremdeles ikke spise, men jeg har klart å ikke bry meg om det. I dag har hun spist to porsjoner grøt, et halvt middagsglass med tomat og squash, nesten et helt glass blåbær- og eplemos, noen brødbiter med ost og smør, og så har hun gnagd på kjekt og kavring. Og så har hun drukket vann. Ikke verst, hva? *stolt mamma*

I dag er C 1 år gammel!!! Helt utrolig. Vi hadde besøk for henne i går, hun var ganske forfjamset ("månebedotten", kaller vi det her i Bergen :ler: ) over alle menneskene og tingene hun fikk. Men hun er redd for ballonger som ligger på bakken :skratte: Stakkar, men det er ganske tidig, måten hun forsvinner som et lyn hvis en ballong nærmer seg. Rare, fine babyen min, som nesten ikke er baby lenger :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med (en litt månebedotten) ettåring i hus! :strix:

Synes hun var veldig flink med maten i dag, jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med ettåring! Du skal ikke legge ut bilde, da? :sjenert:

C har spist mer enn I har spist i dag, så du har god grunn til å være stolt. I har tygget på et knekkebrød med baconost, og fått baconost absolutt overalt. Til middag var det laks med poteter og brokkoli, men jeg fikk kanskje i henne 3 skjeer, og så var det bare brokkoli som var interessant. Men hun tygget fortsatt på noe et kvarter senere, og jeg lo litt da jeg oppdaget at joda, det var brokkoli, det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å skrive at hun spiste en liten gummibit i går, en sånn som er på undersiden av en datamus. Samboer var skikkelig stressa da han ringte og fortalte det, for hun hadde visst kastet litt opp og greier. Men hun har tydeligvis klart å svelge den, så da er den i systemet et sted. Jeg tror det går bra, den kommer nok ut igjen!

Honesty: Jeg kan prøve å legge ut bilde i bloggen. Jeg prøvde en gang før, og fikk det ikke til. Men skal prøve igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan laste opp et vedlegg til et av innleggene dine, evt. lage et nytt innlegg, og laste opp et vedlegg. Du finner ut hvordan ved å velge "full editor" i stedet for hurtigsvarsalternativet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger jo ikke å gjenta meg selv, heller. :sjenert:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det fremdeles ikke til, dessverre. Jeg oppretter en kommentar og velger "full editor", klikker på legg til bilde-ikonet, limer inn url (fra facebooksiden min), lagrer, og da blir bare url-en lagt inn i kommentaren, ikke bildet. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må ikke laste opp selve bilefilen direkte fra pc'en da? I stedet for å linke til facebooksiden? :sjenert:

Godt å høre at C spiser litt og at du klarer å stresse ned! Og gratulerer så mye med 1-åringen!! Himmel så fort det har gått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Gratulerer så mye med dagen til lillejenta. :happy:

Jeg har kun fått til å laste opp filer fra PCen, ikke via link.

Gleder meg til å se bilde! :jepp:

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! I slitne stunder tenker jeg "bare 17 år igjen" :fnise: Men stort sett er det bare kjekt å ha en ettåring i hus. Hun er liksom så mye mer levende nå enn før, og personligheten begynner å dukke opp. Lille knøttet mitt er blitt "stor"!

Jeg fikk ikke til å laste opp bilde til bloggen på verken den ene eller andre måten, så jeg må nok legge det på is litt. Eller, finnes det noen slags offisiell bruksanvisning på dette noe sted på KG?

Dagene går, og jeg må innrømme at jeg føler meg litt ... ensom. Mannen jobber så mye, alltid er det noe, så han ser C ganske lite og meg også (jeg har ikke så mange venner, og kjenner ikke så mange med barn som jeg føler jeg kan "henge" med). Jeg har sagt at jeg synes han skal roe ned litt, men han mener vi trenger pengene, og det er kanskje noe i det. Men samtidig går det ut over min jobbing, blant annet, og det synes jeg ikke er greit! Dessuten trenger han og C tid sammen, jeg merker veldig godt at han fremdeles synes det er kav å være sammen med henne lenge av gangen. Hun er en mammadalt, men det er en veldig god grunn til det - det er jo jeg som er sammen med henne omtrent hele tiden! Det er bare en løsning på problemet, og det er pappa- og C-tid. Nå skal pappaen passe henne endel når han får ferie, slik at jeg kan jobbe. Så får vi se hvordan det går! Jeg har på følelsen at jeg utvikler meg til en skikkelig einstøing ... :sukk:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...