Harlekin Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #181 Del Skrevet 16. mai 2010 Uff, sliten. Vi bestemte oss for å kutte ut nattavvenningen for en stund etter samtale i går. Vi har litt for mange andre ting som foregår, og det blir rett og slett for slitsomt for alle tre akkurat nå. Men faktisk sov C. hele natten igjennom, fra ca. 19.30 til 07.00 med kun én oppvåkning kl. 03.00!! Helt utrolig. Mannen hadde skikkelig feber i går kveld, han ristet og hadde feberfantasier, tror jeg Han ble helt panisk og sa at jeg måtte inn og sjekke om alt var bra med C. Det er ikke likt ham å være så syk, så det var litt skummelt. Han er noe bedre i dag, men fremdeles ikke frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. mai 2010 #182 Del Skrevet 16. mai 2010 Vi kjører ingen avvenning, men bare det å få eget rom har hjulpet på nattesøvnen. Men i går var det igjen kaos, og vi mistenker magen hennes, som stadig vekk er veldig følsom. Jeg får vel lage mer sviskemos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #183 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg heller mot ingen avvenning jeg også, Honesty. Men det er 2 grunner til at jeg tror det hadde vært lurt: Hun hadde kanskje spist bedre på dagtid (og nå er det nesten like vrient med fast føde som det har vært), og jeg er konstant trøtt og vet at jeg trenger mer søvn. Tipper C også hadde likt lengre strekninger med søvn. Så jeg vet ikke. Men vi utsetter det i alle fall litt til vi ikke er like stresset og "overarbeidet" som vi er nå. Stakkars I sin mage da Det er ikke enkelt med sånne følsomme mager. C har ikke diaré lenger, heldigvis, men i dag har hun nesten ikke bæsjet noe, så i morgen skal hun få sviskemos igjen. Tilbake til normalen! Mannen er omtrent bra igjen, heldigvis. Rart hvordan man kan være så dårlig en kveld, og fin igjen den neste. Sånn var C sist uke også, hadde feber tirsdag kveld og var ikke bra, men var helt som vanlig dagen etter. Men for babyer er det jo normalt. Jeg gleder meg til 17. mai-feiring i morgen, selv om det kanskje blir litt mer stress og planlegging enn vi er vant til. Vi drar til byen litt sent, i 11-tiden, sammen med samboer sin mor. Så titter vi litt på folkelivet og sånt, før vi går på restaurant/kafé med mamma og pappa og flere andre i ettiden. Det er liksom tradisjon hvert år Men det er første gang for C! Må huske å ta med kameraet, slik at vi får fine bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #184 Del Skrevet 18. mai 2010 Dagen derpå var en flott dag! Nydelig solskinn, bare én dag for sent ... men det skal visst være flott vær en stund fremover da. Jeg tror jeg skal prøve å få C til å sove på altanen når jeg kan, for hun sover så godt der. Da kan mammaen ha en god unnskyldning til å sitte på altanen og gjøre ingenting, for lille frøken må jo ha noen til å passe på seg C er blitt så stor! Hun har virkelig forandret seg den siste måneden. Nå setter hun seg opp selv hele tiden, hun både åler og kryper, og har begynt å prøve å dra seg opp langs stoler og lignende. Vi kan rope på henne, så kommer hun Hun krøp mot pappaen da han kom hjem i dag, det hadde han ikke sett før. Hun krøp bak TV-en også, men da måtte mammaen stoppe henne, for det var en hel haug med ledninger der som C ville spise på. Det var litt vanskelig å legge henne i dag, jeg tror det er pga. at det er så lyst. Først ammet jeg henne og la henne i sengen. Jeg visste at hun ikke kom til å slå seg til ro med det, for hun var lys våken og full av spillopper. Men jeg pleier å gå ut av rommet en stund når hun er sånn, for at hun skal roe seg og bli søvnigere. Det funker alltid, men i dag måtte det gjentas flere ganger. Innimellom de fire (!) ammingene ropte C av full hals: "Dæ-dæ-dæ-dæ-DÆH!" og så litt "ma-ma-ma-maa" :kgbaby: Skjønningen :rødme: I dag var vi i byen og satt på Michelsen sammen med et par venninner med babyer. Det var herlig, og C fikk sitte litt i grusen og plukke på stenene, noe hun helt tydelig likte. Hun satt liksom og silte steinene mellom fingrene. Hun har spist lite i dag: 3 skjeer grøt, 2 skjeer sviskemos, et beger fruktmos, et halvt glass Hipp yoghurt med røde bær, og endel brødbiter. Hun drakk fint med vann. Jeg prøver å ikke la meg stresse med matnekten, og lyktes rimelig godt. Det kan hende C er litt forstoppet og ikke vil ha grøt av den grunn, så i morgen kjører vi på med sviskemos og sviskesaft. Jeg tenker å veie henne på helsestasjonen også, siden det er en måned siden sist. Litt spent på vekten hennes, for hun har ikke spist mye denne måneden, blant annet har hun vært endel syk og ikke villet spise av den grunn. Hun virker helt frisk nå og har mye energi til å være på gulvet. Men det er greit å følge litt med, siden hun er såpass småspist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. mai 2010 #185 Del Skrevet 19. mai 2010 Bare innom og gir et lite livstegn! Leser stadig, men er ikke så veldig flink til å legge igjen kommentarer... Ikke så mye å bidra med når det kommer til nattavvenning og spiserutinger på småttiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #186 Del Skrevet 19. mai 2010 Bare innom og gir et lite livstegn! Leser stadig, men er ikke så veldig flink til å legge igjen kommentarer... Ikke så mye å bidra med når det kommer til nattavvenning og spiserutinger på småttiser Takk for det! Det går fint, det. Kjekt å vite at du leser Det gjør jo jeg i boken din også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #187 Del Skrevet 19. mai 2010 Hun hadde ikke gått opp så mye den siste måneden, litt over 100 gram, men jeg synes egentlig det er greit nok. Hun har brukt masse energi denne måneden til sitting og åling og kryping (og hyling ), og hun har jo vært syk og spist lite. Hun virker jo frisk og rask, det er jo det som teller, er det ikke? Pappaen fikk i alle fall i henne litt grøt til kvelds. Jeg fikk ikke i henne noe grøt, men litt brødbiter og fruktmos og potet med olje i. Jeg prøvde en ny matemetode - sitte på gulvet og liksom "leke" og mate innimellom. Det funket ganske bra! I det siste har C nemlig virket som hun ikke liker spisestolen, jeg lurer på om hun er lei "spisemaset" Uansett ble det endel søl på gulvet og slikt, men det tåler vi. Så har jeg fått jobbet noen timer i dag, litt på et oppdrag jeg har tatt på meg, og litt på etablererkurset jeg går på via NAV. I morgen skal mamma passe C noen timer, og på fredag kommer svigermor og skal passe. Så da får jeg kommer litt mer ajour med arbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. mai 2010 #188 Del Skrevet 19. mai 2010 Med forhøyet aktivitetsnivå og sykdom, er ikke 100 gram så ille egentlig. Sykdom tærer jo fort på disse små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 19. mai 2010 #189 Del Skrevet 19. mai 2010 Inne og leser, jeg har heller ikke mye lurt å bidra med når det gjelder mating dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #190 Del Skrevet 25. mai 2010 Nei, jeg synes ikke 100 gram var så ille, egentlig. Jeg tar det med knusende ro (til meg å være, i alle fall). Nå har vi hatt noen dager der C har spist med god appetitt, og hun virker i fin form og ikke "tynn". I dag fikk jeg liksom en "aha-opplevelse". C ville ikke ha grøt til frokost, ikke en eneste skje skulle innenfor leppene hennes. Hun kniiiper leppene og tennene sammen, ganske morsomt, egentlig I alle fall var grøten vi ga henne av en annen type enn den vi vanligvis gir henne, for jeg nådde ikke butikken på lørdag. Så jeg tror rett og slett ikke hun likte smaken. Jeg fikk kjøpt "riktig" grøt på butikken senere, og hun ville ha den da vi kom hjem. Vi var også på kafé, bare hun og jeg, og da jeg fikk servert rundstykket mitt og dro av en bit av det, åpnet hun munnen før jeg fikk tatt det av fatet. Så det ville hun tydelig ha! Nå kan hun spise, det ser jeg, så da må vi bare sørge for at hun får mat hun liker. Liker hun det ikke, vil hun ikke spise, så enkelt er det. Og det er jo greit nok. Jeg vil hun skal smake på tingene, men liker hun det ikke, skal hun ikke måtte spise mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #191 Del Skrevet 25. mai 2010 Det 15. juni skal jeg og samboer på Rammstein-konsert på Koengen. Jeg gleder meg noe veldig! Jeg har sett dem en gang før på Oslo Spektrum, det var usannsynlig bra Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med hensyn til C. Bestemor skal passe henne hjemme hos oss, og sove over om natten. Vi skal sannsynligvis leie et hotellrom og sove der, og komme hjem utpå dagen neste dag. Så er det det at C aldri har vært så lenge uten meg og uten pupp. Jeg vet hun er et år gammel da, men hun er fremdeles ganske puppeavhengig. Jeg har jo lyst til å drikke litt, det er så lenge siden jeg har festet nå, men ikke om det går på bekostning av Cs ve og vel. Jeg tror vel det går bra, men er så usikker likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 25. mai 2010 #192 Del Skrevet 25. mai 2010 Skjønner tankene dine når det gjelder alkohol og pupping. Jeg ammer ikke mye selv, men er veldig tilbakeholden med å drikke alkohol for det, for jeg vil ikke at det skal gå utover Vesla om jeg drikker. Håper dere finner en ordning på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 27. mai 2010 #193 Del Skrevet 27. mai 2010 Bare innom for å legge igjen en hilsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #194 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Skjønner tankene dine når det gjelder alkohol og pupping. Jeg ammer ikke mye selv, men er veldig tilbakeholden med å drikke alkohol for det, for jeg vil ikke at det skal gå utover Vesla om jeg drikker. Håper dere finner en ordning på det. Ja, jeg også. Jeg ammer C etter et glass vin eller to, for hun er så stor nå, men ikke noe mer enn det. Uansett tenker jeg å sove borte om natten, for C kommer ikke til å skjønne hvorfor mamma er der, men nekter henne pupp Det har vi prøvd før under (mislykket) forsøk på nattamming, og det var i hvert fall helt grusomt. Hun kommer jo til å sove mesteparten av tiden, hvis jeg kommer hjem om formiddagen neste dag, så da blir det ikke så veldig lang tid. Jeg tror det skal gå bra. C kjenner bestemor godt og er trygg sammen med henne Det blir dessverre ikke hotell, for alle hotellene i sentrum er utsolgt (eller usannsynlig dyre)! Det er nok Rammstein som trekker Pluss at vi var lovlig sent ute med å prøve å booke. Da kommer nok mannen til å sove hjemme, mens jeg sover hos min søster. Det nytter ikke at jeg er hjemme om natten, for C er "synsk" og vet når jeg er hjemme Bare innom for å legge igjen en hilsen! Kjekt! Du er vel travelt opptatt med TW om dagene, jeg håper dere klarer dere fint Endret 30. mai 2010 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #195 Del Skrevet 30. mai 2010 Tenk, så fort tiden går! C er snart ett år! (det rimte ) Helt utrolig at jeg har en snart ettåring :dåne: Hun blir bare finere og finere, det sier i alle fall bestemoren. Akkurat når hun trodde at det ikke gikk an at C blir finere, så gikk det sannelig an likevel Nå driver hun ståtrening, og har knallet hodet sitt mer enn én gang. Prøver selvsagt å fange henne, men det går ikke alltid, og vi kan jo ikke nekte henne å prøve heller. Jeg har passet katten til min søster en ukes tid, og C er veldig opptatt av denne katten. Hun gir fra seg et lite skrik når hun ser den, og så krabber hun veldig fort etter den stakkars katten. Katten er sånn mildt interessert i C, men lar henne ikke kommer for nær, for hun er for klåfingret for kattens smak Forholdet mellom mannen og jeg går i bølgedaler, det er fremdeles mer kjefting og kranglig enn jeg liker (fra begge to), men vi klarer å begrense oss slik at ikke C får det med seg. Jeg tenker at vi må gi oss tid til å "overleve" gjennom denne første slitsomme tiden, og så se hvordan vi klarer oss. Det er fremdeles slik at jeg føler at det ikke er så mye "meg" igjen i hverdagen, bare mamma Harlekin og samboer Harlekin. Jeg er alltid trøtt og sliten, aldri uthvilt, og mannen er også veldig sliten. Vi jobber nok for mye, men tanken er å tjene litt ekstra ettersom mannens firma er konkurs og vi trenger pengene. Jeg er ikke helt sikker på hvor lenge dette kan gå, det må jeg innrømme ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. mai 2010 #196 Del Skrevet 30. mai 2010 Det er vel fort sånn når man blir foreldre for første gang at alt blir så intenst, med søvnproblemer, styring med mat osv. Da blir det ikke så mye tid og energi til overs, og da kan nok kranglingen ligge på lur. Håper det går seg til etterhvert. Her krangler vi ikke, men vi er nok temmelig slitne allikevel, spesielt nå som vi alle tre har vært syke i tur og orden. Ellers kjenner jeg meg igjen i matbetraktningene. Her går det opp og ned, men I smaker på det meste, og da er jeg i grunnen fornøyd. Til middagen i dag fikk hun rett og slett potet og brokkoli most sammen med rapsolje og smør, og hun spiste to teskjeer, og resten ble dyttet ut, og hun snudde seg vekk med snurpemunn. Derimot var det stor stas å få en brokkolibukett i hånden, og da satt hun rolig og spiste på den resten av måltidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mai 2010 #197 Del Skrevet 30. mai 2010 Her er det litt annerledes. G blir rasende om vi prøver å ete noe uten at han får noe som han kan spise. Luksus, skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. mai 2010 #198 Del Skrevet 31. mai 2010 Innom med et lite livstegn! Konsert høres veldig bra ut, og synes du gjør klokt i å ikke sove hjemme. Så slipper du å skape unødvendig uro kanskje? Håper virkelig det ordner seg mellom deg og mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #199 Del Skrevet 31. mai 2010 Det er vel fort sånn når man blir foreldre for første gang at alt blir så intenst, med søvnproblemer, styring med mat osv. Da blir det ikke så mye tid og energi til overs, og da kan nok kranglingen ligge på lur. Håper det går seg til etterhvert. Her krangler vi ikke, men vi er nok temmelig slitne allikevel, spesielt nå som vi alle tre har vært syke i tur og orden. Ellers kjenner jeg meg igjen i matbetraktningene. Her går det opp og ned, men I smaker på det meste, og da er jeg i grunnen fornøyd. Til middagen i dag fikk hun rett og slett potet og brokkoli most sammen med rapsolje og smør, og hun spiste to teskjeer, og resten ble dyttet ut, og hun snudde seg vekk med snurpemunn. Derimot var det stor stas å få en brokkolibukett i hånden, og da satt hun rolig og spiste på den resten av måltidet. Jeg tror faktisk jeg har funnet et middagsglass som C liker I dag spiste hun ca. 20 skjeer (og det er mye til henne å være) av Hipps grønnsakslasagne. I går spiste hun også endel av den. Fantastisk! Ellers spiste hun greit med grøt til kvelds, men hun ville ikke ha noe i dag morges, enda det var bestemoren som matet Hun har også spist litt brød med prim, litt fruktmos og litt sviskemos. Det går fremover med museskritt, synes jeg! Men det går fremover altså. Her er det litt annerledes. G blir rasende om vi prøver å ete noe uten at han får noe som han kan spise. Luksus, skjønner jeg. Veldig luksus, heldiggris Innom med et lite livstegn! Konsert høres veldig bra ut, og synes du gjør klokt i å ikke sove hjemme. Så slipper du å skape unødvendig uro kanskje? Håper virkelig det ordner seg mellom deg og mannen! Takk, RR! Gleder meg til konserten, ja Jeg kan ikke forestille meg å gå fra mannen, så jeg tror vel egentlig at det MÅ ordne seg. Vi er jo veldig glade i hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 31. mai 2010 #200 Del Skrevet 31. mai 2010 Bølgedaler kommer og går, tenker jeg. Og for å få oppturer må man oppleve nedturer? Høres litt banalt ut, men det føles sånn for meg. Håper dere kommer styrket ut på andre siden av spedbarnstiden i alle fall! Lille C høres ut som et sjarmtroll :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå