Gå til innhold

Huldas opptrening


Hulda

Anbefalte innlegg

Jeg må jo kommentere NM i BF også.

Og jeg tror jeg skal begrense kommentarene til at jeg synes Kristine Weber er fantastisk flott. I tillegg er jeg glad for at de aller største jentene blir dømt ned (for å unngå at mange fristes til å dope seg for å hevde seg i konkurransen), det er jo plass for dem i CBB nå. Men jeg håper ikke det betyr at det belønnes mer med deff enn muskulatur. Jeg synes det er for mange som burde ventet noen år med å stille, og der håper jeg det skjerpes inn. Det ser ikke bra ut å stille i fitness uten nok muskelmasse. Dette gjelder IKKE Weber, men kanskje noen av de andre. Det var spesielt ille i fjor synes jeg å huske, riktignok.

Jaja, dette er det jo mange ulike meninger om, men poenget mitt var ihvertfall at Kristine Weber vant velfortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristine Weber er en flott dame ja, og virker som et sunt forbilde :) De andre kommentarene dine har jeg ingen forutsetningen til å bedømme ;) Har du vært med i det gamet selv? Er vanvittig imponert over arbeidet og viljestyrken de utøverne har, skulle gjerne hatt bare 30% av det selv. Da hadde visse ting sett veldig annerledes ut..

Så bra det går bedre med beinhinnen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Helt enig med deg Hulda, det er litt for mange som stiller i BF som både har for lite og for mye. Jeg syns Kristine og Rikke er veldig riktige i størrelsen i forhold til hva jeg mener hører inn under BF!

Ser du har hatt noen gode økter i det siste, så deilig! :) Og alltid hyggelig med beinhinner som bestemmer seg for å fungere til det de skal fungere for og ikke gjøre vondt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ladies! :)

Jeg har aldri stilt i fitness. Tenkte på det en gang i tiden, jeg har en kroppstype som ikke er helt gæren i forhold til å få det til, men ryggen satte en stopper for kontinuiteten i treninga. Og kanskje aller viktigst: bikini i høye hæler på en scene veldig IKKE meg. :ler: Det blir jo litt missekonkurranse.

Jeg har aldri vært i nærheten av å være i god nok form til å stille heller, altså!

I GÅR, TORSDAG 8. OKTOBER

Fri igjen. :forvirret: Følte meg skikkelig dårlig, som rett før en skikkelig forkjølelse influensa-look-a-like, så jeg stappet i meg x antall kg grønnsaker og satset på det beste til neste dag. Jeg har klokketro på grønnsakene for immunforsvaret mitt, og vi kan jo ihvertfall si at det var det som funka, for jeg ble bedre til neste dag.

I DAG FREDAG 9. OKTOBER

Løping

30 min på mølla.

4x4-intervaller.

10 km/t med 4 i stigning.

Ukult å begynne på nytt igjen, merker at kondis er ferskvare! :) Men det er godt, og tempoet må være ganske riktig iforhold til linken jeg fikk for en stund siden, om at man ikke skulle være helt dau etter intervallene. Kjenner motstanden godt, riktignok.

Styrke

Veldig god trening! Fornøyd.

Bittelitt tyngre enn jeg har gjort til nå.

Benkpress

Chins :danser: Jeg bare måtte prøve, siden ryggen føltes ok. Det er 7 mnd siden sist tror jeg, og det gikk fortsatt med 4 + 3. Kjempefornøyd med det, forventet strengt tatt å måtte starte på nytt. :hoppe:

Nedtrekk smalt grep

Nedtrekk bredt grep

Bicepscurl med hantler: den nye teknikken funker superbra. Noen reps med akkurat litt for tunge vekter for å slite ut muskelen, og det tok skikkelig. Jubalong.

Hantelroing: økte her også, veldig lett og greit.

Kommer ikke til å fortsette å øke, men det føltes riktig å gå et babystep opp nå. Virker forresten som om det funker veldig bra å ta med markløft og knebøy etter hvordan ryggen føles; som i dag kuttet jeg mark, siden korsryggen føltes litt ubalansert og rar. Før kjørte jeg selvsagt på uansett, siden en ryggøkt ikke var en ryggøkt uten mark. Jeg får leve med det nå, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhåndsgrep, ja.

Jeg har jo mistet litt styrke (naturlig nok :)), men ikke i nærheten av hva jeg trodde, i tillegg er jeg vel litt tyngre nå enn før (*host*). Det var gøy. Er skikkelig støl i vingene og biceps i dag, og er irriterende fornøyd med det. :ler:

LØRDAG 10. OKTOBER

En liten times gåtur, men tror ikke egentlig jeg regner det med i treninga. Var litt vel bedagelig tempo deler av turen til det kanskje, men deilig å være ute, frisk luft og fine farger!

Yoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, lucy. Kanskje litt sent å si i lige måde, men... :)

SØNDAG 11. OKTOBER

Yoga.

Oppsummering uke 41

Mandag

4x4-intervall

Styrke: diverse (mest rygg + benk + bøy)

Tirsdag

30 min roing/ellipse

Styrke: skuldre og armer

Onsdag

Fri

Torsdag

"Fri" (småsyk)

Fredag

4x4-intervall

Styrke: rygg, biceps + benk

Lørdag

Yoga

Søndag

Yoga

=

Kondisjon/forbrenning: 3

Styrke: 3

Yoga: 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAG 12. OKTOBER

Kondisjon/forbrenning

20 minutter ellipse (før styrke)

20 minutter roing (etter styrke)

Styrke

Benkpress

Franskpress

Dips: skal være veldig forsiktig med denne fremover, men gikk greit nok i dag, med få reps og uten å pushe noe

Triceps pushdowns

Tricepsgreie over hodet

Enarms pushdowns

Franskpress + smalbenk

Sidehev

Fin trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :ler:

Det må til når jeg må trene såpass lett. Litt kjedelig, tar mye tid, men sånn æ're! Kunne ønske dips kunne inkluderes snart f.eks., da går det liksom litt mer unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG 13. OKTOBER

Oppvarming på ellipse.

Styrke

Markløft: et sett på 70 kg kjentes ikke helt bra, så tok resten på 60, som ble noe helt annet og føltes mer riktig. Har kjent endel "rusk" i korsryggen i det siste, men tror ikke det ble verre etter i dag.

Bakoverlent nedtrekk: sakte, med "stopp" og skvis av skulderbladene

Sittende roing

Hantelroing: føltes veldig bra, god teknikk (tror jeg), men mangler litt på venstresida i forhold til høyre

Knebøy: styrken har gått forferdelig mye nedover, som forrige gang merker jeg det spesielt på total mangel på "power" i den nederste delen av bevegelsen (atg). Shit au, må si jeg gleder meg til 50 kg føles som luft. :ler: Samtidig så er det ikke så nøye når jeg får effekt; etter forrige gang, som bare var med 40 kg, var jeg så støl at jeg ikke visste hvilket ben jeg skulle stå på. Hehe.

Et par sett strake markløft

Stabiliserende øvelse: knebøy uten vekt, med ryggen mot ball. Fin for muskulaturen rundt knærne.

Endret av Hulda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg glemmer alltid å logge det, men jeg prøver alltid å få tøyd endel, og bruker tennisball før/under/etter trening for å løsne opp i muskelknuter, spesielt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin økt! Kjedelig med rusken i korsryggen, men fint at det kjentes bedre med lettere vekter.

Hantelroing har jeg faktisk aldri prøvd. Jeg er av det utålmodige slaget som sjelden gidder å gjøre øvelser for en og en arm/fot/whatever, så selv om det er en kanonøvelse har den aldri havnet på planen min. :fnise:

Angående knebøy så kan jeg trøste deg med at jeg må kutte knebøy helt nå. Det kjentes greit ut i går, men i dag har det ikke vært noe særlig fr de mer mystiske delene av kroppen min. Så jeg må trene meg opp fra omtrent null om seks-syv måneder. Eller, var det egentlig en trøst? :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hantelroing har jeg faktisk aldri prøvd. Jeg er av det utålmodige slaget som sjelden gidder å gjøre øvelser for en og en arm/fot/whatever, så selv om det er en kanonøvelse har den aldri havnet på planen min.

:fnise: Jeg digger den øvelsen, så jeg anbefaler den selvfølgelig.

Angående knebøy så kan jeg trøste deg med at jeg må kutte knebøy helt nå. Det kjentes greit ut i går, men i dag har det ikke vært noe særlig fr de mer mystiske delene av kroppen min. Så jeg må trene meg opp fra omtrent null om seks-syv måneder.

Åh, så kjipt! :( Men jeg har tro på - selv om jeg såvidt jeg vet ikke har vitenskapelig belegg for å mene det - at kroppen "husker" på et eller annet vis. Jeg skal ikke komme med forsøk på å si hvordan, men erfaringsmessig trenger ikke en halvtårspause bety å gå tilbake til 0. Ihvertfall ikke i den forstand at det tar like lang tid å komme tilbake, selv om man er veldig redusert mtp vekter i starten. Har man grunnlaget fra før tror jeg de fleste opplever at det går ganske fort å komme tilbake, og det kan det jo være mange årsaker til.

Bra du bruker hue og kjenner kroppens begrensninger nå, ihvertfall! Skjønner at det ikke er lett. :klem:

Dagens økt her i heimen:

ONSDAG 14. OKTOBER

Fysiske jobbgreier halve dagen, men ikke veldig fysisk slitsomt, mest teknikk.

30 minutter boksing på kvelden + mage.

Så la oss si cirka 45-60 minutter effektiv lavintensitetstrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den forrige kommentaren om at jeg "skjønner at det ikke er lett å bruke hue" kanskje kom litt feil ut, Englefjes. :ler:

TORSDAG 15. OKTOBER

Oppvarming roing.

4-5 sett benkpress med hantler: gikk overraskende bra, dvs. lett

2 sett skråbenk

Bicepscurl med hantler

Bicepscurl i kabel

Superpump i underarmene - litt irriterende.

Det var det, jeg er så grufullt støl i hele resten av kroppen at det ikke var aktuelt å kjøre flere muskelgrupper i dag. Også er jeg skikkelig støl i hendene etter den lille pinglebokseøkta i går. Herregud. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at den forrige kommentaren om at jeg "skjønner at det ikke er lett å bruke hue" kanskje kom litt feil ut, Englefjes. :ler:

Fnis. Jeg tenkte ikke på det i det hele tatt!

Ellers er jeg jo helt enig med deg. Jeg har av latskap og dårlig motivasjon ikke trent knebøy og markløft på mange måneder, og stort sett bruker jeg ikke veldig lang tid på å komme meg opp på et bedre nivå. Det er bare så lett å glemme når det gjelder en selv. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er derfor det av og til er greit med noen som kan minne en på det. :)

FREDAGSTRENING, 16. OKTOBER

Kort trening, men usedvanlig effektiv til å være så lett. Kjørte mange reps og litt lettere vekter enn de siste øktene, siden ryggen knuter seg til om dagen. Må få gjort noe med dette, hvis ikke går jeg på en smell igjen.

2 sett sittende roing

3 sett hantelroing

5 sett knebøy innimellom de neste øvelsene

4-5 sett nedtrekk med bredt og mellombredt grep

3 sett stangroing (superlett)

Helt utrolig at det er mulig å kjenne denne økta, men jeg ble svett og dødsvarm, og fikk pump i korsryggen. Hahaha :ler: Skjønner ikke hvorfor jeg ble så vanvittig varm, alternativene må være:

1. Akutt tidlig overgangsalder

2. Syk

3. Forbrenning som har tatt fullstendig

4. Noen har forvekslet treningsrommet med badstua og skruff på temperaturen noe innst inn i helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

5. Tights og t-skjorte ble ved en feil forvekslet med skjerf, stillongs og ullsokker.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:ler:

---

Ikke morro med rusk og lusk i ryggen, likevel godt at du får så mye ut av øktene selv om du dropper litt på vektene :)

Håper du får en finfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...