Gå til innhold

Huldas opptrening


Hulda

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Én ting jeg kommer på er ihvertfall å ikke bruke armene (fikk litt assosiasjoner til det da du skrev at du så ut som en gærning :ler: ), men bruke ryggen og beina. Skyve fra med beina først, så følge etter med ryggen.

Menneh... Fiskespillet? :klø: :)

Slik jeg ser det på tegningen på maskinen skal armene først bakover når beina er helt utstrakt, og da er det ryggen som skal jobbe regner jeg med :) Jeg kan jo høre med PV også, han tusler rundt der i går da jeg satt og styrte med den, men sa ingenting så jeg kan vel ikke ha sett ut som en total lunatic heller :ler:

De fleste litt nye romaskiner har "games" på menyen der man kan velge FISH. Så styrer man fisken med roingen, prøver å spise andre mindre fisker og unngå å bli spist selv. Farlig sport!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom man skal vente til bena er HELT utstrakt blir det vel lite flyt i roinga, eller? :klø: Men det blir vel nesten. Eller omtrent samtidig. *tenker* Herregud, jeg er så dårlig til å formulere slike ting verbalt, til og med når jeg tenker etter hvordan jeg gjør det. :ler:

Hahaha, fiskespillet hørtes jo morsomt ut. Spørs om ikke fragment bør prøve det for å holde ut? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Dersom man skal vente til bena er HELT utstrakt blir det vel lite flyt i roinga, eller? :klø: Men det blir vel nesten. Eller omtrent samtidig. *tenker* Herregud, jeg er så dårlig til å formulere slike ting verbalt, til og med når jeg tenker etter hvordan jeg gjør det. :ler:

Hahaha, fiskespillet hørtes jo morsomt ut. Spørs om ikke fragment bør prøve det for å holde ut? :ler:

Ja, kanskje det er sånn NESTEN helt utstrakt. Jeg gjør som du, det bare flyter av seg sjæl lizm :fnise: Men tror jeg skal få noen til å se på teknikken hvis jeg skal bruke det til noe annet enn restitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut. Jeg skal treffe Rovenninne neste uke, så jeg skal høre med henne også. :)

TORSDAG 10. SEPTEMBER

Kjapp oppvarming.

Styrke

Benkpress

Litt skråbenk/jukseskulderpress/skuldrpressmaskin (vond skulder)

Sidehev

Markløft: opp til et sett på 70 kg i dag, kjentes greit selv om ryggen er ganske ustabil om dagen (bakside skuldre og generelt øvre del av ryggen). Var ekstremt pirkete med teknikk og kontakt.

Sittende roing: funka überbra i dag!

Nedtrekk, uhyre forsiktig, og det gikk bra

Hantelroing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, fiskespillet hørtes jo morsomt ut. Spørs om ikke fragment bør prøve det for å holde ut? :ler:

Tja, kanskje det er løsningen? Nei, jeg trives vel best på mølla, ellipsemaskinen eller sykkelen, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsummering uke 37

Mandag

Økt 1

60 min ellipse

Økt 2

30 min på bratt mølle

20 min roing

Styrke: bryst, rygg, triceps

Tirsdag

Fri

Onsdag

30 min ellipse

20 min roing

20 min sykkel

20 min bratt mølle

Torsdag

Styrke: rygg, bryst, skuldre

Fredag

3 timer i marka

Styrke: bein og armer

Lørdag

Fri

Søndag

Fri

=

Kondis/forbrenning: 4

Styrke: 3

Yoga: 0 (!)

Jaja mensann, det har vel vært bedre, men greit nok.

Jeg håper virkelig denne beinhinna bedrer seg snart, for det første skal jeg løpetestes på jobb neste uke, og for det andre blir jeg redd for å bruke den i det hele tatt. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, nå er jeg ganske teit. 7 økter av et eller annet slag av en viss lengde er da slett ikke så verst, egentlig. Hadde jeg kunnet løpe istedet for ellipse og slikt, hadde det nok bare føltes som mer nyttig/effektiv trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 økter i løpet av en uke er bra, det. Har i likhet med deg litt problemer med beinhinnebetennelse fra tid til annen, men det er jo utrolig vanskelig å bli kvitt det. Så da er nok det beste å roe litt ned/trene alternativt når smertene dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Eller, nå er jeg ganske teit. 7 økter av et eller annet slag av en viss lengde er da slett ikke så verst, egentlig. Hadde jeg kunnet løpe istedet for ellipse og slikt, hadde det nok bare føltes som mer nyttig/effektiv trening.

:slår: Det er dritbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, veldig bra med noen som kan slå en i hue når jeg er teit.

I dag, MANDAG 14. SEPTEMBER

Økt 1

Kortere økt med løping og litt styrke

Prøvde å løpe litt i gymsal, siden det er test denne uka. Gikk over all forventning med leggen. Styrkeøvelser i forbindelse med testen til slutt.

Økt 2

Løping

Gjennomføring av test, merka ingenting til beinhinna. Hurra!

Kan nok likevel ikke få trent stort intervall fremover, har funnet ut at mølla jeg har tilgang til nå er fra omtrent 1970 og er steinhard. Så det forklarer hvorfor det gikk i dass selv om jeg var forsiktig.

Styrke

Armhevinger

Rygghev

Markløft

Benkpress

Sittende roing

Nedtrekk

Hantelroing

Dips på benk ss smalbenk ss franskpress

Pushdown

Ekstremt god kontakt med ryggen og triceps. Juhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok likevel ikke få trent stort intervall fremover, har funnet ut at mølla jeg har tilgang til nå er fra omtrent 1970 og er steinhard.

Prøvd med litt stigning på mølla? Det ble jeg tipset om for noen år siden. Det siste året har jeg alltid mølla på minst 1,5 % stigning uansett om det kun er oppvarming eller en hel løpeøkt. Usikker på hvor mye stigning som må til før leggene skånes, men det går jo an å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvd med litt stigning på mølla? Det ble jeg tipset om for noen år siden. Det siste året har jeg alltid mølla på minst 1,5 % stigning uansett om det kun er oppvarming eller en hel løpeøkt. Usikker på hvor mye stigning som må til før leggene skånes, men det går jo an å prøve seg frem.

Ja, jeg brukte stinging før jeg fikk betennelsen, men det var tydeligvis ikke nok. Jeg tror da at det har med kvaliteten på mølla å gjøre, siden den er uvalig hard, til og med til mølle å være. Men jeg er helt enig med deg, merker spesielt godt at stigning hjelper for å skåne knærne, så det kommer jeg til å fortsette med når jeg kan begynne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAG 16. SEPTEMBER

Fri pga fysisk test torsdag.

TORSDAG 17. SEPTEMBER

Oppvarming i 30 minutter

Løpetest

Styrketest + litt ekstra tricepsgreier

Blir ikke mer denne uka, på grunn av fjelltur i helga. Orker ikke være støl i bein, rygg og skuldre da.

Det vil si at jeg måtte ta hensyn til testen først i uka, og nå til turen.

Men det gjør ikke noe. De to øktene på mandag og tirsdag var usedvanlig bra, så jeg kan leve på det. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...