Gå til innhold

Huldas opptrening


Hulda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neida. :nigo:

Ble en økt i dag på bein:

Knebøy: lavreps stort sett. Gikk overraskende bra, 60x5x2 var lætt og det var det ikke sist (en stund siden jeg har trent bein nå). Jammen godt, jeg ble litt bekymra et øyeblikk... Stoppa imidlertid der, siden denne øverste delen av ryggen også skal henge med. Viktig å ikke være for tøff i trynet. :briller: Knebøystativet er ganske latterlig forresten; jeg må som nevnt gå over en meter bakover for å komme ut av det (må det for å gå atg), og i tillegg må jeg stå på tå for å få stanga av. Herlig. Men men, det gikk greit i dag, with a little help from my friend.

Utfall: greit nok - ikke fantastisk i dag.

Strake markløft: hadde problemer med å få strekk i baksiden i dag, det var kjipt! Håper jeg får effekt likevel - la på litt ekstra, og kjørte 70 kg i stedet for 40. Vanligvis funker 40 kg med strekk helt utmerket, så jeg håper egentlig jeg kan holde meg der isteden. Det er ikke ryggen jeg skal trene i denne øvelsen, og det er litt kukete å få opp vektene den første gangen (med god teknikk) når jeg står på kasse.

Beinpress: litt småjalla beinpressmaskin på senteret, men gikk greit når jeg satte setet helt i nederste posisjon. Kjørte litt ettbenspress også, og det tror jeg at jeg skal fortsette med!

Leg extensions: glad for å kunne bruke denne igjen, siden jeg ikke har fått banket forsiden av lårene på veldig lenge (knebøy tar bare på baksiden for meg).

Herlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb fra morgen til kveld om dagen, men i dag ble det en økt etter en 20 minutters inspirasjonsdupp:

Chins: pauseunderholdning mens benken var opptatt. Fornøyd med første sett, 6 reps med bredt grep!

Benkpress: begynner sakte men sikkert å krype tilbake i styrke (men har mye igjen). Og bra er det, for benken var vel en av de øvelsene som led mest under halvtårspausen min.

Skulderøvelse jeg ikke husker navnet på i farta

Skulderpress med hantler: juhu, denne gikk fint i dag. :) Venstrearmen holder også, så styrken er tydeligvis jevnere fordelt nå enn den var før.

Litt biceps: for sliten i bicepsfestene/resten av armene, så utsatte

Triceps/franskpress med én hantel: fikk en strekk i høyre triceps - dritt. Avsluttet.

30 min på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
(knebøy tar bare på baksiden for meg).

Hm. Er ikke det litt rart? Gluteus jobber jo forsåvidt masse, men hamstrings-gruppen flekterer i kneleddet og burde egentlig ikke ha større jobb i en knebøy enn biceps brachii har når man gjør en tricepspress eller franskpress. Samtidig er jo biceps femoris' lange hode festet på bekkenet, så den er med i ekstensjon av hoften, men den fungerer ikke optimalt når kneet er flektert slik som i en knebøy. Hvordan føler du at frontbøy er i forhold til knebøy? Får du tatt mer forside lår da? Du må jo nødvendigvis jobbe endel med forside lår for å klare å ekstendere i kneleddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kjenner at forsiden aktiveres når det er lenge siden jeg har trent (f.eks.), så muskelgruppen er jo med, men når jeg går så langt ned som jeg gjør får jeg veldig liten treningseffekt i lårene i forhold til på rumpa. Så det var jo litt feilaktig å si at det "bare tar på baksiden", men lite, ja. Men jeg fokuserer mye på å presse opp med rumpa også, og til dels å bruke baksiden av lårene, så det er muligens derfor. Men med baksiden mener jeg primært rumpa. Jeg blir ikke skikkelig støl i bakside lår av annet enn strakmark. :)

Jeg har ikke trent veldig mye frontbøy, men prøvd litt og det tar jo greit på forsiden i tillegg til knebøy som ikke går fullt så langt ned som jeg gjør (men det klarer jeg ikke å utføre, føles veldig feil om ikke vektene er superlette). Men jeg liker ikke den øvelsen - selv om det sikkert bare er snakk om tilvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Skjønner :) Jeg går helt dypt, men føler likevel at jeg får aktivert godt på fremside lår. Men nå blir jeg nesten aldri ordentlig støl i lårene lenger, trenger vanligvis PT-push for å klare det :ler:

Jeg kjører ikke mye frontbøy selv, men tror det er lurt for å få inn bedre teknikk i vanlig bøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg frontbøy tar mer i fremside av lår, og generelt i hele kjernen!! Ble overrasket over hvor stor forskjell det var akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt for egen og sær til å gidde å trene frontbøy når jeg ikke har lyst. :sjarmor:

Men det har helt sikkert mange fordeler å bytte litt på om man ønsker det. Jeg kjente det også i forsiden av lårene den lille perioden jeg prøvde det ut, men jeg fant meg virkelig ikke til rette med å ha stanga fremme. Selv om jeg på en måte gjerne skulle kjent det i forsiden av lårene, blir de jo trent i knebøy selv om det ikke kjennes så godt. Og med min kroppsfasong, der fettlagringa foregår på lår og ræv, er det egentlig ikke så viktig å få enormt mye volum i lårene. Men jeg blir ikke heelt enig med meg selv. :ler:

I dag hadde jeg en merkverdig økt; energien var på null og jeg ble utrolig sliten av ingenting, men resultatene var ikke så verst. 7 chins. :) Benken ble litt mislykka på én måte, siden jeg var så sliten, men jeg fikk løftet 50 kg for første gang på lengelenge, og det føltes bra. Da er styrken på vei tilbake, sakte men likevel ganske sikkert. Skulderpressen var også knall; 14 kg som gikk greit men intet mer sist, gikk opp 8 + 6, og jeg fikk et par-tre reps på 16 kg også, for første gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Nydelig økt!! :jepp: 7 chins a gitt, veldig bra!

---

Jeg samler også godt med marsipan på lår og rumpe, og kjenner vel litt på at det vokser og gror når jeg kjører så hardt på med bein, men, jeg tror jeg liker bedre å være sterk og stor enn svak og stor (for det er uansett alternativet, :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, folkens! :)

Jeg samler også godt med marsipan på lår og rumpe, og kjenner vel litt på at det vokser og gror når jeg kjører så hardt på med bein, men, jeg tror jeg liker bedre å være sterk og stor enn svak og stor (for det er uansett alternativet, :fnise: ).

Helt enig! :tommelsmil:

Jeg lar ikke være å trene det jeg vil trene for å unngå store lår (det skulle vel tatt seg ut), men det er heller ingen krise om ikke akkurat forsiden av lårene blir gigantiske, liksom. :fnise:

Jeg driver jo bare med jåletrening for tiden, så jeg kan holde på med slikt dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, folkens! :)

Helt enig! :tommelsmil:

Jeg lar ikke være å trene det jeg vil trene for å unngå store lår (det skulle vel tatt seg ut)

Høres ikke helt ut som deg, det nei. ;) Får litt noia av jenter som er så redde for å bli store at de ikke tør å ta skikkelig i. :roll:

Egentlig bare innom for å ønske deg en riktig god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei gørls! Og god jul & godt nytt år tilbake!

Det ble mye jobbing i jula, men også endel trening. Jeg gidder bare ikke å logge... Akkurat nå ihvertfall, men jeg følger med i dagbøkene deres likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...