Gå til innhold

Huldas opptrening


Hulda

Anbefalte innlegg

Oppsummering uke 44

MAN

Styrke: bryst, bein, triceps, skuldre

TIR

Styrke: rygg og biceps

ONS

Fri (følte meg begynnende syk)

TOR

Styrke: bryst, skuldre og rygg

FRE

Styrke: bein og biceps

LØR

Fri (tror jeg, husker ikke)

SØN

Fri (samme her)

Oppsummering uke 45

Mulig jeg trente i starten av denne uka, det husker jeg ikke. Jeg har ihvertfall vært liggende syk hele denne uka, og jeg går snart på veggen. Skal på jobb i morgen, men venter litt med trening. Håper jeg får et par lette styrkeøkter denne uka likevel. Har gjort yoga og gått en rolig tur i dag, det er det eneste. Så forferdelig det er å være inaktiv! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og, litt nattlig klaging: før jeg ble syk begynte jeg å bli ganske så fornøyd med formen, både fettprosent og "size" (ikke fornøyd som i at nå er jeg i mål, men det føltes ganske bra), mens nå føler jeg meg som en fleskepølse. Det kjennes ikke som om jeg har noe muskulatur i det hele tatt, null trykk, og jeg har sikkert lagt på meg 5 kg etter bare snopspising i en uke.

Helvete!!!!! :ler::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Men SØT er du! ;) Du får trøste deg med at det sikkert er sånn jentepanikk som kommer iblant, og at du føler deg like smashing om få dager!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert lagt på deg ti kilo, har gått opp sytten prosentpoeng i fettprosent og mistet utrolig mye styrke. I tillegg har du føkket opp hormonbalansen din ved å innta masse sukker og mettet fett. På grunn av dette er du i en skikkelig katabol fase, og kan ikke regne med å få utbytte av treningen på minimum fire uker.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du vet virkelig å motivere, -Englefjes- :skratte:

Skjønner følelsen, Hulda. Får håpe den går over bare du kommer i gang med treninga igjen :) Fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer å starte som coach på si'. :nigo:

Det var godt dere lo av kommentaren min, jeg begynte nesten å bli redd for at jeg hadde gått over streken, til tross for Huldas harde hud. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg har bare vært sjuk og travel.

Håper jeg får tid til å trene på tirsdag, tida rekker neppe til i morgen.

Men etter såpass lang pause er jeg motivert igjen, og gleder meg veldig til å starte på'n igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg tid... ;)

MANDAG 16. NOVEMBER

Militærpress (3 sett). Mer styrke enn jeg hadde trodd, lenge siden denne nå. Og mer strikt.

Arnoldpress (3 sett).

Bicepscurls

Litt triceps

20 minutter roing/rask gange på mølle med stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :skya:

Blir bare to treninger denne uka, både på grunn av elendig form (null energi, og jeg vil bare trene på overskudd) og alt for mye som må gjøres. Mest det første, riktignok.

DAGENS (TORSDAG 19. NOVEMBER)

Markløft (4 sett). 60 og 70 kg. Korsryggen virker mer i balanse, men når jeg kommer på 70 blir det et jævla trykk der. Føles ikke bra/riktig. Og veldig merkelig. Avsluttet dog øvelsen på grunn av sprenghodepine.

Chins (2 sett)

Skulderpress med hantler (4 sett)

Nedtrekk (3 sett): bakoverlent, med bredt grep. Veldig god kontakt!

Sittende roing (3 sett)

Sidehev (2 sett)

Tok det rolig, men var en grei trening.

Gleder meg enormt til å få startet med mer kondistrening om noen uker. Da bytter jeg treningssenter (begynner å bevege meg ut blant folk igjen, med alt det medfører, blant annet kø - iiik). Motivasjonen er igrunnen på topp om dagen, så nå venter jeg bare på at overskuddet skal komme seg skikkelig igjen etter at jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakoverlent nedtrekk er digg!! :) Vet ikke hvorfor, men når jeg får god kontakt på ryggøvelser, blir jeg i ekstraekstra godt humør :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Bakoverlent nedtrekk er digg!! :) Vet ikke hvorfor, men når jeg får god kontakt på ryggøvelser, blir jeg i ekstraekstra godt humør :mrgreen:

Jeg tror det er fordi en liten alien titter frem og kiler deg under armen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er fordi en liten alien titter frem og kiler deg under armen :nigo:

:nigo:

(Forklaring til Hulda, da vi er interne i hennes dagbok: lucy mener det ser ut som om man har en alien på ryggen når man strammer alle musklene i deilig harry posering :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Forklaring til Hulda, da vi er interne i hennes dagbok: lucy mener det ser ut som om man har en alien på ryggen når man strammer alle musklene i deilig harry posering :sjarmor: )

:ler:

Eventuelt et juletre..?

***

MANDAG 23. NOVEMBER

Chins: 5 :Hehe: + 4 + 3

Nedtrekk smalt bakoverlent (4 sett)

Nedtrekk bredt bakoverlent (2-3 sett)

Enarms hantelroing

Benkpress

+ mye tennisballknusing av muskelknuter og triggerpunkter i øvre rygg og bakre del av skuldrene. Ævv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enten det eller så ruller jeg mot veggen.

TORSDAG 26. NOVEMBER

Blir litt lite trening disse ukene - det er travelt og jeg skal snart bytte gym, så jeg føler meg litt "ferdig" her (teit, men sånn er det).

I dag tok jeg en liten tur, men fikk kun trent biceps bra siden jeg ikke har fått i meg mat i dag og ble svimmel av nedtrekk. :ler: Men biceps er da bedre enn ingenting. ;)

(Når jeg ser magen på en dag som dette - dvs med lite mat i - får jeg nesten lyst til å innføre langvarig faste. :gjeiper: Og det skriver jeg her fordi det ikke kunne falle meg inn å ikke spise - så ingen skal tro at det handler om seriøse tanker om dette her... Viktig å gardere seg skriftlig. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
(Når jeg ser magen på en dag som dette - dvs med lite mat i - får jeg nesten lyst til å innføre langvarig faste.

Hehe, du er ikke den eneste som har vært inne på tanken. Jeg sliter jo med en del magetrøbbel pga. intoleranser, og noen ganger hadde det vært fantastisk å slippe å spise slik at også plagene ville uteblitt. Men frister det, sånn innerst inne? Overhodet ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt lang pause fra loggen nå, har vært uten nett.

I mellomtiden har jeg byttet sted å trene, og er hittil veldig fornøyd. Litt småtteri å pille på, men får se hva jeg får til (f.eks. teit knebøystativ hvor jeg må gå godt over en meter bakover for å få gått atg). Jeg visste at bytte av hantler og annet utstyr ville ha en effekt, men regnet ikke med at det ville ha SÅ mye å si - jeg er dritstøl etter hver økt, slik sykt sykt sykt gjennomstøl. Og det er jo bra! I tillegg er utstyret mye bedre, så det føles faktisk lettere (!) og tredemølla føles som bomull. :fnise:

Hvor mye jeg gidder å logge fremover får jeg se an - har blitt litt lei, og jeg trener så improvisert at det blir vanskelig å huske. Mye super- og droppsett, og det blir så rotete. Men vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...