Gå til innhold

Huldas opptrening

Hulda

Anbefalte innlegg

Hehe. :ler:

Takk, og i lige måde, lucy!

I dag har jeg gjort litt yoga. That's it. Etterpå blir det massasje av ekkel rygg.

Men, det har jo vært nordisk i BF i dag! Ja, jeg følger jo med av gammel vane nærmest, i tillegg til at jeg må innrømme at jeg er litt fan av Weber. :fnise:

Jeg har bare sett noen veldig få bilder altså. Og ut ifra dem synes jeg hun så i overkant tynn ut nå - men jeg er glad hun vant likevel, spesielt etter at det har vært så mye drittsnakk om førsteplassen på NM. Da fikk hun "tatt igjen" litt, og det liker vi! Hun Rikke et-eller-annet synes jeg ser altfor tynn ut, rett og slett. Det syntes jeg egentlig på NM også, men spesielt nå (igjen ut ifra de få bildene jeg har sett). Jeg liker at det er en god del muskelmasse på dem, man kan pakke på seg ganske mye uten å måtte ty til mirakeldrops, heldigvis. Vibeke Hermansen f.eks., er kjempeflott. Men dette er ut ifra hva jeg synes ser bra ut da, ikke nødvendigvis ut ifra konkurransereglene.

Blablaba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
I dag har jeg gjort litt yoga. That's it. Etterpå blir det massasje av ekkel rygg.

Men, det har jo vært nordisk i BF i dag! Ja, jeg følger jo med av gammel vane nærmest, i tillegg til at jeg må innrømme at jeg er litt fan av Weber. :fnise:

Jeg har bare sett noen veldig få bilder altså. Og ut ifra dem synes jeg hun så i overkant tynn ut nå - men jeg er glad hun vant likevel, spesielt etter at det har vært så mye drittsnakk om førsteplassen på NM. Da fikk hun "tatt igjen" litt, og det liker vi! Hun Rikke et-eller-annet synes jeg ser altfor tynn ut, rett og slett. Det syntes jeg egentlig på NM også, men spesielt nå (igjen ut ifra de få bildene jeg har sett). Jeg liker at det er en god del muskelmasse på dem, man kan pakke på seg ganske mye uten å måtte ty til mirakeldrops, heldigvis. Vibeke Hermansen f.eks., er kjempeflott. Men dette er ut ifra hva jeg synes ser bra ut da, ikke nødvendigvis ut ifra konkurransereglene.

Blablaba! :)

Jeg tittet på de innledende rundene, fikk med meg AF også, det var interessant :) Litt overrasket over hvor deffa de var, trodde ikke det var målet i AF.. Jeg lurer på hvor rene de er, når man klarer 47 dips på 1 min og ser totalt skrapa ut for fett? ... Ellers er jeg glad Weber vant, og helt enig i at Vibeke Hermansen ser flott ut! Jeg liker at de har litt mer på kroppen og hun har liksom litt mer kvinnelige former, man trenger ikke være totalt neddeffa liksom. Men hun er nok litt for "rund" for å vinne for tiden, men jeg syns hun har gjort en bra jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet på de innledende rundene, fikk med meg AF også, det var interessant :) Litt overrasket over hvor deffa de var, trodde ikke det var målet i AF.. Jeg lurer på hvor rene de er, når man klarer 47 dips på 1 min og ser totalt skrapa ut for fett?

Det er jo en fordel å være lettest mulig når man konkurrerer i kroppsvektøvelser, og man skal vel også i AF bedømme symmetri og muskelutvikling, selv om de ikke skal være like store. Jeg er ganske sikker på at man kan få til det uten doping - men alle kan selvfølgelig ikke få det til, og hvem som gjør hva er jo ikke lett å si.

SØNDAG 18. OKTOBER

Yoga x 2

45 min. løpe- og "powerwalk"-tur.

Deilig! Dette var bra for ryggen også. Håper jeg kan trene "som vanlig" neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering uke 42

MAN

40 min lavintensitet

Styrke: bryst, triceps, skuldre

TIR

Styrke: rygg og ben

ONS

50 min lavintensitet

TOR

Styrke: bryst og biceps

FRE

Styrke: rygg og bein

LØR

Yoga

SØN

Yoga x 2

45 min middels intensitet

Kondis/forbrenning: 3

Styrke: 4

Yoga: 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Det er jo en fordel å være lettest mulig når man konkurrerer i kroppsvektøvelser, og man skal vel også i AF bedømme symmetri og muskelutvikling, selv om de ikke skal være like store. Jeg er ganske sikker på at man kan få til det uten doping - men alle kan selvfølgelig ikke få det til, og hvem som gjør hva er jo ikke lett å si.

Helt enig, likevel er det en forskjell på å være slank og å være underernært og tom for veske slik man gjerne er mot slutten av deffen.. Leste at Weber blant annet hadde problemer med å løfte 5kg hantler i bicepscurls nå, det sier litt om hvor redusert man blir av å kjøre en sånn deff. Men nå så jeg bare folka på dårlig webstreaming så full oversikt over hvor skrapa de faktisk var har jeg jo ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, likevel er det en forskjell på å være slank og å være underernært og tom for veske slik man gjerne er mot slutten av deffen.. Leste at Weber blant annet hadde problemer med å løfte 5kg hantler i bicepscurls nå, det sier litt om hvor redusert man blir av å kjøre en sånn deff. Men nå så jeg bare folka på dårlig webstreaming så full oversikt over hvor skrapa de faktisk var har jeg jo ikke. :)

De er rimelig skrapa spør du meg, men så ser man jo også mer skrapa ut når man har mindre muskelmasse? Grunnen til at jeg ikke tviler på at det går an, er at jeg kjenner en som konkurrerer i AF og som jeg er så sikker som jeg kan bli på at er dopfri. De har vel sine metoder for å få det til. Ganske imponerende, samtidig som jeg synes slike modifiserte AF-konkurranser ser litt... tja... jalla ut. :ler: Det er begrensa hvor morsomt det er med konkurranser mellom folk som er på sitt svakeste. Synes jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MANDAG 19. OKTOBER

Knebøy: 6-7 sett, fra 4-12 reps. Tok opp til 57,5 kg i dag, og jeg kjenner jeg har blitt svak! :) Tror jeg skal begynne å bruke beltet fremover, siden korsryggen er på bærtur om dagen.

Beinpress oppover: dypt, med div. beinstillinger (bredt, middels, smalt, oppe, nede)

Beinspark: elendig maskin, men fikk tatt litt på innsiden av kneet

Litt utfall med hantler, men denne er ikke god for korsryggen min

Strakmark: goood strekk, denne blir jeg alltid sykt støl av selv med lette vekter

Knebøy uten vekt mot ball: god stabiliserende, og kjente den godt etter alt det andre :)

Mage med medisinball

Lett sittende roing: forsøk på å fikse ryggen

Fikk trent greit, men ryggen er ikke bra i det hele tatt nå. Seriøse muskelknuter som jeg prøver å løse opp med tennisball, tøying og massasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
De er rimelig skrapa spør du meg, men så ser man jo også mer skrapa ut når man har mindre muskelmasse? Grunnen til at jeg ikke tviler på at det går an, er at jeg kjenner en som konkurrerer i AF og som jeg er så sikker som jeg kan bli på at er dopfri. De har vel sine metoder for å få det til. Ganske imponerende, samtidig som jeg synes slike modifiserte AF-konkurranser ser litt... tja... jalla ut. :ler: Det er begrensa hvor morsomt det er med konkurranser mellom folk som er på sitt svakeste. Synes jeg! :)

Jupp! Det er imponerende og rart på en gang, hvorfor ønske å konkurrere når man er tappet for energi? Jeg fant forresten en video nå med litt bedre oppløsning, der ser i alle fall ikke gutta så veldig rippa ut, men det kan man vel heller ikke være når man tar 47 dips på 1 min. Det er godkjent mange altså! :) Men hun ene jente klarte bare 12 dips, og det var ikke så rart når man så armene hennes. Det så ut som hun hadde deffet bort alt av muskler også (hun til høyre).

http://www.adressa.no/tv/?id=12081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over knebøy-trening når du sliter med korsryggen :klappe: For meg er knebøy den verste øvelsen for ryggen, har rett og slett gitt opp. Mens utfall går kjempebra, så det er tydeligvis det er individuelle forskjeller.

God bedring, håper du får løst opp knutene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Fru Fomle! Jeg må stikke innom deg snart og se hvordan det går, jeg er bare litt treig. Bra du kan trene utfall, den er jo knallbra! :)

TIRSDAG 20. OKTOBER

Kortintervall:

30-40 sek. spurt, 20 sek pause.

Km/t: 13-14

Antall: 12-15 (husker ikke helt)

6 sett sittende roing: nytt håndtak som tok lenger opp på ryggen - ikke dumt! + vanlig smalt håndtak

3 sett bredt nedtrekk: mest rett (ikke bakoverlent), pga vond øvre rygg

1 sett militærpress: ikke helt ideelt for ryggen enda

4 sett skulderpress med hantler

4-5 sett bicepscurl: vekselsvis med stang/hantler

5 sett sidehev+fronthev i ett ala Linda Fodor

3 sett sidehev

Tok ekstra lett og forsiktig på ryggen i dag, tror det gikk bra. Svei godt i biceps og skuldre, så jeg er fornøyd! :)

Endret av Hulda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Nei, det er Cecilia Brækhus. :)

ONSDAG 21. OKTOBER

Treningsfri!

Sov en usedvanlig god kjærringmiddagshvil istedet, og lar ryggen hvile.

Litt fitnessball (god for ryggen), tøying og tennisballknutekræsjing bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pls:

Nå har jeg begynt på Virya Yoga, er et meget bra supplement til all styrketreningen. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Her har jeg også lyst å følge med :)

Når det gjelder AF så er det vel to ting som er ganske klart, både at de ikke er like dehydrerte og deffet på scenen (man ser klar forskjell i hardheten på AF og BF) og i tillegg skal man nok ikke legge skjul på at det er en viss adrenalinsfaktor inne i bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Ja, så klart er det det :ler: Ser det nå!

Når det gjelder AF så er det vel to ting som er ganske klart, både at de ikke er like dehydrerte og deffet på scenen (man ser klar forskjell i hardheten på AF og BF) og i tillegg skal man nok ikke legge skjul på at det er en viss adrenalinsfaktor inne i bildet!

Du har rett! Men jeg syns jentene likevel var for deffet. Solveig fra 24Fitness, hun stilte i NM BF 2 uker før Nordisk, og jeg syns hun var for definert.. Men det er bare min egen subjektive mening. Og for all del, hun klarte 27 dips på 1 min, så kred kred kred hun er sterk som bare f ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på Virya Yoga, er et meget bra supplement til all styrketreningen.

Så bra! Merker du noen forskjeller?

Hei og velkommen Bolledeig!

Når det gjelder AF vet jeg ikke hvordan de ulike utøverne legger opp løpet - men de jeg vet om, er ganske godt inn i deffetåka før konkurranse. Så uansett om de ikke har som mål å deffe seg like mye ned som de andre, er det nok rimelig tøft å utføre øvelsene den dagen. Så sett i forhold til hva de skal gjennom på konkurransedagen synes jeg de ser ganske skrapa ut. Men som du sier, det hjelper jo på med adrenalin og konkurranseinstinkt. ;)

(fulgte ikke med på AF i år, så det vet jeg ikke noe om)

TORSDAG 22. OKTOBER

20 minutter ellipse.

5 sett benkpress

1 sett smalbenk: fant ut at det ble litt mye benk, men denne er jo knallgod. Fin å bruke på ikke-benkedager for triceps

4-5 sett triceps pushdown: forbedret teknikken, funka brillefint

i supersett med

3 sett triceps kickback: snål øvelse, bruker ikke å ha den med, men var jo grei innimellom det andre

Sidehev

Jeg tror jeg tok noe mer, men det husker jeg visst ikke. :briller:

Korsryggen er helt på bærtur nå, så jeg gjorde også mye tøying, ballgreier, "henging" osv. Litt bedre, men blir ikke noe mark/bøy før dette er borte ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, det er nok litt tidlig å si enda, men prøvde tre-fire økter med Ashtanga før sommeren, og jeg ble jo faktisk mykere fra gang til gang. Er veldig spent på om det er forskjell til jul feks. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: litt for vond rygg.

Går du til noe behandling når det blir så ille? Kan være greit med en sjekk og litt veiledning innimellom. Pluss at du fort får spenninger også andre steder på grunn av at kroppen kompenserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er nok litt tidlig å si enda, men prøvde tre-fire økter med Ashtanga før sommeren, og jeg ble jo faktisk mykere fra gang til gang. Er veldig spent på om det er forskjell til jul feks. :)

Ja, det blir morsomt å se. :) Sånn utenom at man blir mykere, synes jeg faktisk at økt energi er det jeg merker mest i perioder jeg er flink til å gjøre yoga! Merker du noe til det?

:klemmer: litt for vond rygg.

Går du til noe behandling når det blir så ille? Kan være greit med en sjekk og litt veiledning innimellom. Pluss at du fort får spenninger også andre steder på grunn av at kroppen kompenserer.

Takk for klem!

Jeg har gått til veldig mye behandling opp igjennom åra, og kiropraktoren knekker nok dette lett på plass. Men jeg har lyst til å se om jeg får det til selv først. Det du sier om spenninger som forplanter seg i resten av kroppen er veldig sant, og grunnen til at jeg må vurdere å bestille time om det holder på lenge. Men jeg blir litt bedre når jeg er varm, og det tyder jo på at jeg kan få gjort noe selv. I dag har det også føltes bra, så det blir spennende å se.

Jeg prøver blant annet å være bevisst på hvordan jeg sitter; jeg har en tendens til å legge meg over på den ene siden når jeg sitter og taster (noe jeg gjør endel i løpet av dagen), og det er klart at sånt kan føre til skjevheter. Jeg skal også legge inn mer direkte magetrening, siden ryggen er såpass sterk og jeg har basert meg på indirekte magetrening hittil (for det meste). Jeg er veldig svai i ryggen fra naturens side, og jeg har lagt merke til at jeg i det siste kanskje kan få tendenser til litt Donald-stjert pga skjevhet i styrken mellom rygg/mage (er min teori).

Ja, det ble jo en liten avhandling. :ler:

Dette har vært en sinnsykt stressende dag, jeg er allerede dødssliten, og gleder meg utrolig mye til å få det ut på trening i ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til noen spesielle endringer enda, men får se etter hvert. Synes det er en fin time uansett, blir veldig avslappet etterpå! Skikkelig godfølelse i kroppen. :)

God helg!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...