Hulda Skrevet 22. september 2009 Forfatter #101 Del Skrevet 22. september 2009 FREDAG 18. SEPT Fri, pga reiseveien til fjells. Det er godkjent grunn altså! LØRDAG 19. SEPT 6 timers gange med sekk i fjellet. SØNDAG 20. SEPT 2 timers gange med sekk ned fra fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 22. september 2009 Forfatter #102 Del Skrevet 22. september 2009 Oppsummering uke 38 (hvis jeg har klart å holde tellinga) Mandag En mini-kombiøkt løping/styrke Testløp Styrke: rygg, bryst og triceps Tirsdag 20 min. ellipse Styrke: Skuldre og biceps Onsdag Fri Torsdag Løpetest Styrke: testøvelser og triceps Fredag Fri Lørdag 6 timers fjelltur med sekk Søndag 2 timers fjelltur med sekk = Kondisjon/forbrenning: 5 Styrke: 3 Yoga: 0 (ikke helt bra, må prøve å ta meg tid til dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 23. september 2009 Forfatter #103 Del Skrevet 23. september 2009 Merker motivasjonen for logging er litt så som så om dagen, men: MANDAG 21. SEPTEMBER Starter uka med fri! TIRSDAG 22. SEPTEMBER Styrketrening. Skulle egentlig trene benk og skuldre, men benken var opptatt av en bavian som brukte benken i pausene sine. (han var sikkert ikke så ille, men jeg blir irritert om jeg ikke får trent benk når jeg har planlagt det ) Istedet ble det ryggtrening: Markløft: tok et par-tre åttere på 70, gikk superlett og fint. Herlich. Jeg må bare si at jeg er vannvittig flink til å holde vektene nede selv når det føles easypeasy. Herlig med selvtilfredse folk, ikke sant? Nedtrekk: har fått veldig god teknikk på denne, for å treffe midt mellom skulderbladene. Perfekt. Men tok det veldig, veldig lett, siden øvre rygg krangler litt om dagen. Fint å se at det hjelper å trene så lenge jeg gjør det strikt og lett. Sittende roing Hantelroing Savner chins! Men ellers fornøyd med økta, spesielt siden ryggen ikke er helt god. ONSDAG 23. SEPTEMBER 3 timers slitsom fysisk utfoldelse i forbindelse med jobb. :hemmelighetsfull: (nei, jeg er ikke i stockholmspolitiet!) Hadde tenkt å prøveløpe beinhinna i kveld. Kan ikke trene styrke pga vond skulder etter tidligere begivenhet i dag. Tenkte å gå et stykke for å løpe i skogen, men Mannen satte ned foten fordi skog + mørkt + jeg alene + potensielt skumle menn var en dårlig kombinasjon. Jeg blir møkkasur av det, men var grei (muligens fornuftig, ville sikkert noen sagt seg enig med ham i ) og utsetter det til i morgen. Håper jeg får tid til en tidlig tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 23. september 2009 #104 Del Skrevet 23. september 2009 Tenkte å gå et stykke for å løpe i skogen, men Mannen satte ned foten fordi skog + mørkt + jeg alene + potensielt skumle menn var en dårlig kombinasjon. Er det ikke da man tvinger ham med på treningsturen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 23. september 2009 Forfatter #105 Del Skrevet 23. september 2009 Er det ikke da man tvinger ham med på treningsturen? Nei, ikke når man er så egen som meg. Da hadde han nemlig fulgt meg, og det er helt uaktuelt. (dessuten så skulle han trene styrke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. september 2009 #106 Del Skrevet 23. september 2009 Åååå, jeg er så imponert over styrken din! Satan altså.. 70kg mark og "jeg er så flink og tar ikke i..". Om 3 uker har jeg bestemt meg for å være på minst 70kg, vi får se om det er realistisk.. Hva er rekordene dine i baseløftene? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 24. september 2009 Forfatter #107 Del Skrevet 24. september 2009 Å, tusen takk! Det var hyggelig sagt. Det meste jeg har prøvd og klart er 80 kg i ass-to-grass-bøy, 110 kg i mark og 60 i benk. Da jeg oppnådde de tallene slo ryggen/skuldrene skikkelig knute på seg i et halvt år, og det er altså nå i høst jeg har begynt igjen. Jeg er egentlig fornøyd, samtidig som jeg er bittelitt kjipt siden jeg var så i siget, og tror jeg hadde fortsatt å øke mye om jeg ikke hadde fått den dumme skaden. Spesielt i knebøy. Men men - nå blir det nok uansett lenge til jeg nærmer meg igjen, og jeg tenker ikke på det som noe viktig bortsett fra når jeg blir spurt/snakker om rekorder. Da kjenner jeg at jeg gjerne skulle fått fortsette der jeg slapp for å kunne skryte av bedre rekorder. I DAG, TORSDAG 24. SEPTEMBER Begynte dagen med løpetur. Rask gange: 60 minutter Løping/jogging: 4,5 km. Tok det veldig rolig, både pga beinhinna og kondisen. Kjenner det er lenge siden sist! Virker OK i beinet, løp på bedre underlag enn asfalt ihvertfall, og håper det holder seg. Skal virkelig ta det gradvis her, så det blir ikke noen voldsomme løpeøkter med det første. Men fint å ha kommet bittelitt igang igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 24. september 2009 #108 Del Skrevet 24. september 2009 80 kg ass to grass er helt rått!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildlily Skrevet 24. september 2009 #109 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg sier meg enig med Mrs Shorty. Helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 24. september 2009 #110 Del Skrevet 24. september 2009 Det meste jeg har prøvd og klart er 80 kg i ass-to-grass-bøy, 110 kg i mark og 60 i benk. Imponert! Selv om du er satt litt tilbake har du i alle fall et bra grunnlag å bygge videre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. september 2009 #111 Del Skrevet 24. september 2009 Å, tusen takk! Det var hyggelig sagt. Det meste jeg har prøvd og klart er 80 kg i ass-to-grass-bøy, 110 kg i mark og 60 i benk. Det er bare helt superbra!! Jeg GLEDER MEG til å komme dit! Jeg er på 70kg ass-to-grass, 42,5kg i benk og *uvisst* i Mark. Jeg tar 55kg x 6 reps, så ja, et lite stykke igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 24. september 2009 Forfatter #112 Del Skrevet 24. september 2009 Så snille dere er! Takk. Og hei, Wildlily, du er "ny"? Selv om du er satt litt tilbake har du i alle fall et bra grunnlag å bygge videre på Det er sant. Og fint å vite. Det merkes også, på den måten at selv om jeg har mange avbrekk pga skader, henter jeg meg relativt fort inn igjen. Så det er bra. Jeg GLEDER MEG til å komme dit! Jeg er på 70kg ass-to-grass, 42,5kg i benk og *uvisst* i Mark. Jeg tar 55kg x 6 reps, så ja, et lite stykke igjen.. Men det kommer! Uansett. Det er kanskje det viktigste jeg har fått inn i hodet (selv om det tok tid), dette med å ha et langtidsperspektiv, tro på metodene sine og være trygg på at resultatene vil komme så lenge man trener fornuftig og riktig. Det er ganske avslappende å tenke på det egentlig. Min erfaring er at det kan være lurt å skynde seg sakte (men sikkert) i baseøvelsene, siden de er tunge for kroppen og kan slite mye på en selv om det utføres riktig. Men dette må en kjennes på selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. september 2009 #113 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Men det kommer! Uansett. Det er kanskje det viktigste jeg har fått inn i hodet (selv om det tok tid), dette med å ha et langtidsperspektiv, tro på metodene sine og være trygg på at resultatene vil komme så lenge man trener fornuftig og riktig. Det er ganske avslappende å tenke på det egentlig. Min erfaring er at det kan være lurt å skynde seg sakte (men sikkert) i baseøvelsene, siden de er tunge for kroppen og kan slite mye på en selv om det utføres riktig. Men dette må en kjennes på selv. Helt enig! Jeg er helt bestemt på at jeg når målene mine, og jeg har ingen hast. Det er så viktig å huske på hva som er grunnen til å trene.. Trener man for hardt og feil ødelegger man kroppen. Endret 25. september 2009 av lucy d-.-b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 25. september 2009 #114 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Knallsterke Hulda! Joa, jeg visste det, men blir alltid så glad av å lese det likevel. Dette med grunnlag er uhyre viktig, spesielt i de periodene man ikke kan trene som man optimalt sett ønsker. Det kan jo være flere grunner til det, og det å lære seg å innse at all den jobben man la ned for å løfte knalltungt, ikke var forgjeves når man av ulike grunner må trappe ned på både tyngde og mengde. Selv om man taper styrke, så har man bedre grunnlag for å bygge seg helt opp igjen, og dessuten vet man at man kan løfte tungt. Jeg synes det er ganske mye (evt. innmari mye) psykisk rundt det å løfte tungt. Å ha tro på at man kommer seg opp selv om hele kroppen skjelver krever sitt. Da er det greit å vite at man har vært gjennom det før, og fikset det. Blablabla. Uansett, både du og jeg Hulda skal nok løfte oss opp til gamle høyder igjen. Når tiden er inne for det. Endret 25. september 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildlily Skrevet 25. september 2009 #115 Del Skrevet 25. september 2009 Hei Huldra, jeg er ny ja! Ny her inne jaffal. Har sniktittet på Kosthold og Treningfora siden jeg starta slankingen/fitnessprogrammet mitt. :D Spennende å følge utviklingen din ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #116 Del Skrevet 5. oktober 2009 Helt enig! Jeg er helt bestemt på at jeg når målene mine, og jeg har ingen hast. Det er så viktig å huske på hva som er grunnen til å trene.. Trener man for hardt og feil ødelegger man kroppen. (selv om det ofte er jævla vanskelig i praksis) Dette med grunnlag er uhyre viktig, spesielt i de periodene man ikke kan trene som man optimalt sett ønsker. Det kan jo være flere grunner til det, og det å lære seg å innse at all den jobben man la ned for å løfte knalltungt, ikke var forgjeves når man av ulike grunner må trappe ned på både tyngde og mengde. Selv om man taper styrke, så har man bedre grunnlag for å bygge seg helt opp igjen, og dessuten vet man at man kan løfte tungt. Jeg synes det er ganske mye (evt. innmari mye) psykisk rundt det å løfte tungt. Å ha tro på at man kommer seg opp selv om hele kroppen skjelver krever sitt. Da er det greit å vite at man har vært gjennom det før, og fikset det. Helt enig, og det hjelper å tenke slik. Man merker det jo også, og det er godt. Oppsummering uke 39 Mandag Fri Tirsdag Styrke: rygg Onsdag 3 timers "greier" på jobb (går mest på styrke) Torsdag 60 min rask gange 4,5 km løping/jogging Fredag Fri - eventuelt glemt å logge, det husker jeg ikke Lørdag Fri Søndag Fikk ikke trent = Kondisjon: 1 Styrke: 2 Hahaha, loggen når nye høyder! Og for å gjøre fiaskoen komplett skal jeg oppsummere Uke 40 Ingen trening. *host* Uke 40 var det ikke gjennomførbart med trening, så det er greit nok, altså. Sånn er det av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #117 Del Skrevet 5. oktober 2009 I DAG, MANDAG 5. OKTOBER Løping Intervaller: 4x4. 10 km/t Stigning: 4 Kjente det er lenge siden sist, men beinhinna oppførte seg eksemplarisk! HURRA! Har tydeligvis hjulpet med litt fri. Siden mølla vi har er ekstremt hard må jeg være forsiktig fremover, men håper ihvertfall å få til én økt til denne uka. Styrke Sittende roing Nedtrekk Benkpress Knebøy Hantelroing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 5. oktober 2009 #118 Del Skrevet 5. oktober 2009 Så bra med snill beinhinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #119 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja, det er jeg kjempeglad for! I DAG TIRSDAG 6. OKTOBER 30 minutter roing/ellipse. Styrke Skuldre, triceps og biceps. Litt ustruktert opplegg i dag (med vilje), synes gjerne det funker greit å kjøre på med flere øvelser uten pause o.l. når jeg må trene lett. Var imidlertid litt vanskelig å få det ordentlig til i dag, og det er kanskje et tegn på at kroppen er ferdig på akkurat dette nivået. Skal se om jeg prøver meg på noe litt tyngre (om ikke annet så litt tyngre øvelser, som militærpress istedet for arnoldpress) etterhvert, men kommer selvfølgelig fortsatt til å ta det rooooolig og i veldig sakte tempo. Fikk tips til forbedring av teknikk i bicepscurl av Mannen i dag, og gleder meg til å prøve det ut! Har alltid hatt litt problemer med å treffe skikkelig der, men en liten justering ser ut til å være løsningen. Jippi. Herregud, det føles digg å trene lett, altså. Haha! Jeg må le, men jeg begynner virkelig å like følelsen av å være litt lettere i kroppen (pga mer kondisjon også), og å trene med fokus på å jobbe MED kroppen, og ikke å presse den hele tida. Det betyr ikke at jeg ikke "tar i", men det blir på en annen måte. Også må jeg tilføye at når jeg skriver sånt som dette så betyr det jo ikke at jeg mener at alle bør trene som det her - jeg er bare veldig glad og fornøyd med at jeg har funnet meg til rette med dette nå. Dessuten så var skuldrene mine ganske kule i dag, selv etter et halvt år uten trening og nå lettlettlett trening siden august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #120 Del Skrevet 7. oktober 2009 ONSDAG 7. OKTOBER Treningsfri! Jeg er helt pinlig støl i alle deler av lårene og ræva, og det etter lett knebøy på mandag. Det vil si, etter så lang tid uten knebøy er det visst ikke så lett lenger (merker spesielt at eksplosiviteten i bunnen er mye treigere/seigere), gitt. Er sånn vanvittig dyp stølhet, som er så digg (og grusomt vondt) og som kommer av rolig utførelse med fokus på teknikk og ikke minst kontakt. Bra, bra. (selv om det ser ut som om jeg har noe stappet opp i visse kroppsåpninger, som gutta på jobb selvsagt måtte kommentere da jeg gikk ned trappa i dag) Sover forferdelig lite om nettene, så i kveld med det to-tre timers kjerringhvil istedet for trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå