Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Gjest Anjelika

Ja, skjønner at en del betaler litt ettervært. Kanskje jeg missforsto anjelika; jeg forsto det sånn at hun måtte betale for konsultasjonene i tillegg til den prisen behandlingen koster?

Jeg har fått beskjed om at det skal koste meg 45 000 og har betalt alt i en gang, og da ble jeg litt bekymra over om det skulle bli noe i tillegg til dette?

Neida var ikke slikt jeg mente!

Jeg har betalt 40 000 med en stor betaling i begynnelsen (for at han skulle betale firmaet som har laget skinnene) og så delbetalinger på 5000kr etter hvert.

Jeg har bare sett på spesifikasjonene for hva jeg betaler for at han regner 650kr for konsultasjonene, men disse er altså ikke i tillegg til de 40 000, men inkludert!

Jeg tror skinner bare koster 10-20 000, alt over det er for tannlegens ekspertise. Har hørt at man i Thailand o.l. kan få kjøpt bare skinnene for veldig nær innkjøpsprisen til tannlegen og utlevert alle på en gang, men dette er jo ganske useriøst opplegg. Det er selvsagt et poeng å ha en tannlege som overser behandlingen underveis. Men de tar seg jammen betalt her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

I morgen kommer min store dag, da jeg skal begynne min behandling å få på skinnene for første gang.... Det blir veldig spennende og jeg gru-gleder meg :) Noe jeg bør være forberedt på?

Hvordan går det med dere andre?

Og ikke minst med deg Fink, har du kommet noe lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

I morgen kommer min store dag, da jeg skal begynne min behandling å få på skinnene for første gang.... Det blir veldig spennende og jeg gru-gleder meg :) Noe jeg bør være forberedt på?

Hvordan går det med dere andre?

Og ikke minst med deg Fink, har du kommet noe lengre?

Vær forberedt på å lure på hvordan i huleste du skal klare å bli vant med å gå rundt og ikke minst prate med den svære dingsen i kjeften, hehe.

Lenge siden jeg hadde min første dag, men husker det var veldig uvant med en gang. Lespet også en del de første dagene, så øv deg på å prate med noen slik at tunga blir vant med den. Lypsyl og vannflaske var også obligatorisk i begynnelsen, følte at spyttproduksjonen var litt på styr. Tar noen dager før du og munnen din blir vant med det. Men så tenker du ikke over det lengre!

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

I morgen kommer min store dag, da jeg skal begynne min behandling å få på skinnene for første gang.... Det blir veldig spennende og jeg gru-gleder meg :) Noe jeg bør være forberedt på?

Hvordan går det med dere andre?

Og ikke minst med deg Fink, har du kommet noe lengre?

Lykke lykke til, kommer til å gå veldig bra! :) Men som sagt over her må du forberede deg på at det er veldig uvant i starten, de første to ukene hatet jeg å ha de i munnen. Og den lespingen er heller ikke noe særlig, men det går over. Få inn gode rutiner fra dag 1 er mitt beste råd. :)

Live

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd :)

Hvor lenge lespa dere og var det såpass at andre merka det veldig godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Tusen takk for gode råd :)

Hvor lenge lespa dere og var det såpass at andre merka det veldig godt?

Det ble egentlig mindre og mindre hver dag, og helt borte etter ca. ei uke. De 2-3 første dagene var det nok veldig merkbart, men fikk heldigvis ingen kommentarer på det, hehe:) Hvor mye man lesper er nok også veldig individuelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen kommer min store dag, da jeg skal begynne min behandling å få på skinnene for første gang.... Det blir veldig spennende og jeg gru-gleder meg :) Noe jeg bør være forberedt på?

Hvordan går det med dere andre?

Og ikke minst med deg Fink, har du kommet noe lengre?

'

Vet du, jeg har ikke kommet noe lenger!

Tror jeg må ringe og mase i dag, nå har det gått 11 uker siden jeg tok avtrykk, og jeg har enda ikke hørt fra dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentix, hvordan gikk det? Jeg er spent på å høre hva du synes :)

Jeg har vært hos tannlegen i dag, og fikk en liten nedtur. Jeg er på skinne 15 av 18 nede, dvs at jeg snart er ferdig. Jeg har lenge igjen oppe, der skal jeg ha 31 skinner. Jeg har sett fram til den dagen jeg er ferdig nede, for da tenkte jeg at jeg ble kvitt ei skinne, og det ble én skinne mindre å pusse etter hvert måltid osv... Men nei, jeg må visst beholde den siste skinna på helt til jeg er ferdig oppe også! Det var noe med at de passet bedre sammen når begge var på eller noe... Skjønte ikke helt. Så nå er jeg jo ikke ferdig med halvparten i juni slik jeg hadde håpet, men må vente helt til desember for å bli kvitt begge skinnene... Æsj :(

Men, men... Jeg overlever dette, var bare litt kjipt. Regner med at når jeg har brukt den siste skinna nede i noen uker så er det ikke lenger så farlig om jeg har den ute noen timer i forbindelse med fest og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KatteLatte

Joda, det går fint :) Nå har jeg bare hatt de på i ett døgn da..hehe. Det føles jo litt rart ut og jeg føler alle kan se alt, det gjør de nok ikke. men har jo en del klosser, så de synes når man kommer ganske nærme. Så fikk en kommentar på jobb i dag og noen rare blikk (mulig jeg som er overfølsom) ;)

Jeg lesper ingenting, det er jeg veldig glad for!! Kjenner de er der, men der er ikke ubehagelig bare rart. Blir det sånn at man ikke merker de ettervært eller?

Også er jeg litt spent da...for jeg holder på å date en fyr, som kanskje snart blir noe mer. har ikke sagt noe til ham ennå og lurer veldig på hvordan han vil reagere. Noen tips? hehe... kjenner han ikke såååå godt enda :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det samme gjaldt meg da jeg akkurat hadde fått dem. Vi hadde datet en måneds tid før jeg fikk dem, og jeg sa ingenting på forhånd. Da jeg fikk dem, spurte jeg bare om han kunne se noe nytt på meg, og smilte :) Han kikka og kikka, trodde kanskje jeg var ny på håret eller hadde nye klær, men han klarte ikke å se det. Da jeg fortalte hva det var, kunne han se det. Han syntes vel kanskje det var litt unødvendig, og syntes kanskje det var litt rart i begynnelsen, men han vente seg fort til det. Forholdet tok i hvert fall ikke skade av det, for vi blir samboere til sommeren :rødme:

Jeg har aldri fått kommentarer av andre som ikke har visst om det, ingen rare blikk heller tror jeg. Du venner deg til dem etter en stund, nå er det godt å kjenne at de er der og vite at tennene flytter på seg, og rart når de ikke er inne.

Hvor mange klosser har du? Sitter noen av dem på fortennene siden du fikk kommentar på jobben? Hva var det de kommenterte?

Jeg jobber i butikk ved siden av studiene og er i kontakt med mange mennesker i løpet av en dag, og mange ganger har jeg lurt på om jeg har hatt kunder med invisalign... Men jeg har ikke sett noen med det ennå (som jeg veit om da!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at dere blir samboere til sommeren da :)

Jeg har 12 klosser :( en av dem er på en fortann oppe og en av hjørnetannen oppe, så er de som synes best. Hun lurte på hva jeg hadde på tenna ;) hehe.. men vi sto veldig tett da! en halvmeter kanskje! men var ikke noe negativ komentar da. jeg jobber i barnehage, så jeg kommer jo tett innpå både store og små.

Har du mange klosser da? Skulle ønske jeg slapp å ha de forran, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 11 klosser, på tann nr. tre fra midten foran hvis du skjønner hva jeg mener (altså ikke fortanna eller tanna ved siden av, men neste tann igjen). Slik er det både oppe og nede, og det er tre på hver side bortsett fra ene nede hvor jeg bare har to. Synes det er rart at jeg slapp å ha klosser på tennene ved siden av fortennene oppe, for disse er roterte...

Jeg leste at du er ferdig om ca. 10 måneder. Tipper vi blir ferdige ganske likt, jeg regnet først desember, men tror jeg må ha refinements, så må vel legge på noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenny

Hey. Hvorfor pusser dere tenner hver gang dere har spist? Skyller bare munnen med vann, holder jo det når jeg bare spiser brødskiver og drikker vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi matrester i tennene skaper grobunn for bakterier og plakk, og gir dårlig ånde og kan gi tannkjøttproblemer. Når man har på invisalign-skinnene får ikke spyttet "skylt" tennene på vanlig måte, og da må man pusse vekk matrestene for å unngå dette. Karius og Baktus lever ikke bare på sukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og spurte hva som tok så lang tid.

Viste seg at de allerede har fått filmen, så i dag skal jeg stikke bortover og få se resultatet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden... Hvorfor hadde de ikke sagt ifra? Oppdater oss når du har sett resultatet da... Regner med du blir ganske gira etter du har sett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I all verden... Hvorfor hadde de ikke sagt ifra? Oppdater oss når du har sett resultatet da... Regner med du blir ganske gira etter du har sett det :)

Det samme sier jeg. Avtalen var at jeg skulle se filmen, og så avgjøre om jeg ville gjennomføre behandlingen etterpå, men hørtes ut på dem som om de ikke hadde tenkt å ringe før skinnene var kommet. Nå er jeg uansett bare begeistret for å få se resultatet! :) Drar hvert øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært hos tannlegen og sett "filmen min".

Det blir kjempefint!!

Jeg skal bare ha skinner i overkjeven, 30 totalt, så behandlingstid blir 60 uker. Det skal jeg alltids holde ut!

Siden jeg har trangstilling, må jeg file en god del mellom tennene, men hvis resultatet blir slik hun viste meg i dag er det verd det!

Hun bestillte skinnene nå med det samme, og sa det tok 3-4 uker før de kom og vi kunne begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så bra Fink :) da er det ikke lenge før du er i gang heller da!!

Med meg er det foreløpig ingen flere som har kommentert noe ;)

Må du ha mange klosser og sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så bra Fink :) da er det ikke lenge før du er i gang heller da!!

Med meg er det foreløpig ingen flere som har kommentert noe ;)

Må du ha mange klosser og sånn da?

Hvordan har din første tid med skinner vært da? Positivt/negativt?

Hm.., hun sa ingenting om klosser, glemte å spørre, så jeg vet faktisk ikke. Håper det ikke blir mange isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...