Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Venter fortsatt i spenning =)

Gleder meg til å se videoen. Nesten 5 uker siden jeg tok avtrykk, men det tar visst veldig lang tid hos dem jeg går til :/

Jeg lurer litt på hvordan det skal bli og sånt, hvor lang tid, hvor tungvint det blir osv. - Og det er sikkert kjipt til tider, men jeg kan aldri i verden se for meg at jeg kommer til å angre på det i ettertid, så da er det bare å kjøre på uten å se seg tilbake :)

Hold oss oppdatert da, Bentix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest harty
JEg har selv regulering på baksiden av tennene. Ikke sånn tynn streng som alle får etter endt behandling, men skikkelig utstyr med klosser og tråd. Jeg er VELDIG fornøyd med resultatet, det koster omtrent d samme som invisalign, og det viser OVERHODEt ikke foran på tennene ettersom alt er lokalisert på baksiden av tennene.

Anbefaler denne metoden også til dere som lurer på å fikse tenner men som ikke vil at det skal synes. Jeg er ferdig med behandlingen nede og sover med en skinne for å holde det på plass nå rett etter endt behandling, har i tillegg en liten streng som skal være der permanent.

Still gjerne spørsmål, så skal jeg prøve å svare :)

Her er klinikken jeg gå til: http://www.tullinlokka-tannlegesenter.no/

Hei!

Er det vanskelig å prate og er det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann heisann :)

Hvordan går det med behandlingene deres?

Nå er det en uke til jeg skal få se videoen min :D begynner å få litt kalde føtter faktisk....men er jo dette jeg vil! Forandrer seg sikkert når jeg har fått vite akkurat hvor lang tid det tar og ikke minst resultatet. Hadde dere noen tvil da dere startet?

Jeg hadde vel ikke noe særlig tvil, jeg tenkte bare at "dette må jeg få gjort nå", da jeg hadde tenkt på å fikse tennene i flere år. Du kommer sikkert til å begynne å glede deg når du får se videoen og hvor fint det kommer til å bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid gjenstår av din behandling? =)

Jeg er på skinne 12 av 18 nede og 12 av 31 oppe. Lenge igjen oppe altså, men ferdig i mai/juni nede! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på skinne 12 av 18 nede og 12 av 31 oppe. Lenge igjen oppe altså, men ferdig i mai/juni nede! :danse:

Det er jo snart :D

Kan tenke du gleder deg.

Noen visdomsord nå som du snart er ferdig? Dos and don'ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo snart :D

Kan tenke du gleder deg.

Noen visdomsord nå som du snart er ferdig? Dos and don'ts?

Hmm... Visdomsord? Den var vanskelig. Er vel ikke noe spesielt, det er ikke en særlig komplisert behandling når alt er satt i gang egentlig. Men en ting jeg er nøye med, er å bruke tanntråd. Når tennene flytter seg oppstår det nye mellomrom hele tiden, og mat skjuler seg på de underligste steder. Viktig for å forebygge dårlig ånde! Kan også understreke viktigheten av å få på reguleringa igjen så fort som mulig etter et måltid. I jula ble det mange lange måltider, og jeg måtte bruke skinnene ei hel uke ekstra fordi de strammet for mye. Ellers kan det også være lurt å file ned kantene med en neglefil dersom de lager munnsår.

Kommer ikke på noe mer i farta, men spør gjerne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg regner også med det blir enklere å bestemme seg når man får se hvordan det blir. Og jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å gjøre det. For dette er jo noe jeg har tenkt på lenge og har komplekser for smilet mitt :( Selv om flere har sagt at de alltid har syntes smilet mitt er sjarmerende, så er det jo for min egen del jeg gjør dette her. Men er mye penger da!! hehe. Er veldig fint å lese alle sine erfaringer her inne da :) det hjelper veldig å høre om andre.

Sikkert veldig deilig å snart være ferdig Kattelatte :D

Kan man gå en stund uten, når man f.eks skal ut på byen og drikke annet enn vann? Må si jeg har tenkt litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snart ferdig da, er ikke ferdig oppe før i november/desember! Men er ferdig oppe om et par måneder :)

Jeg har gått uten når jeg har vært på byen og med vorspiel først. Merker da at det strammer veldig når jeg endelig får dem på meg igjen, så prøver å få dem på så fort som mulig. Man trenger jo ikke drikke hele natta ;) Har hendt et par ganger at jeg har drukket med reguleringa på. Har da gått på toalettet og tatt dem ut og skylt dem og munnen innimellom, men aner ikke om dette egentlig er lurt. Når jeg har gjort det har jeg i hvert fall pussa tenna med en gang jeg er hjemme igjen! Har også hatt den på hvis jeg bare har drukket et glass vin hjemme f.eks, også pussa tenna med en gang jeg er ferdig. Tenker at dette ikke skader tennene da det er så kort tid, og det må jo være bedre å ha på reguleringa mer? Har ikke sett at skinnene har blitt misfarget av det heller... Gjør ikke dette når jeg drikker brus da, vil ikke ha masse sukker liggende på tennene mine.

Hva er andres erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hei!

Jeg holder også på med Invisalign, 2. runde, så jeg kan jo komme med noen erfaringer.

Har veldig trang tannstilling i overkjeven, og som et resultat av det hadde to tenner blitt presset og helt roterte. Jeg betalte 40 000 og fikk 25 skinner som skulle brukes 2 uker hver (og 1 attachement). Resultatet etterpå var ikke helt Hollywood, de to tennene hadde ikke rotert så mye som var planen. Dette er veldig vanlig og såkalte "refinements" er inkludert i behandlingen, så jeg tok nye avtrykk og har nå fått 12 skinner til (og en forbanna attachement igjen). Kjipt at det tar et halvt år lengre enn forventet, men det er i det minste uten kostnad og jeg er så vant med det nå at det går greit. I tillegg så er faktisk tennene mine veldig fine nå, så jeg løper egentlig rundt og gliser og er superfornøyd - deilig følelse når man har hatt komplekser for tennene halve livet! Men når jeg først har startet dette og det var gratis med en ekstrarunde så kan jeg jo likesågodt gå for perfeksjon.

Først og fremst vil jeg anbefale forumet på www.archwired.com, det er en fantastisk ressurs. De har et eget underforum for Invisalign med aktive og flinke brukere og til og med tannleger. Er et amerikansk forum, Invisalign er sykt mye større i USA. Her er det jo ingen som vet hva det er engang (og GUD så lei jeg er av å forklare det).

Jeg har jukset en del, men vet ikke om det er derfor behandlingen gikk litt skeis. Jeg har i hvert fall hatt skinnene ute på fester og slikt, og i forbindelse med dater o.l. og da er det snakk om ganske så mange timer (spesielt om det er en veldig hot date :lur: ). Når det er sagt så drikker jeg klare drikker med dem i, men det du må huske på da er at drikken legger seg i skinnene og tennene ligger og bader i syren. Så om du tar valget å beholde dem på en fuktig kveld, så skyll dem i vann hver gang du er på do i det minste. Jeg har gjort dette en del og har ingen hull eller emaljeskader. Men hold dere unna fargede drikker som rødvin o.l. som kan misfarge skinnen og varme drikker som visstnok kan ødelegge formen. Ellers så er det mange som praktiserer å drikke med sugerør for å få minst mulig oppi skinnene.

Tannlegen min har forøvrig sagt at om jeg "må" ha dem ute over lengre tid så bør jeg forlenge tiden jeg har skinnene på. Man kjenner jo litt selv om skinnene sitter stramt eller er løse etter de to ukene er over. For unge mennesker holder det faktisk ofte med 10-11 dager (og blant amerikanerne på forumet som har mye mer erfarne tannleger mtp invisalign så er heller ikke dette en uvanlig anbefaling - de vanlige to ukene er nok med en liten innlagt sikkerhetsmargin). Så jeg er vel en litt avslappet bruker.. det blir vel egentlig de fleste etter en tid. Dag 1 spiser man med stoppeklokke omtrent, dag 100 sitter man og tar både kaffe og røyk etter middag før man soser seg til badet og :tanpuss:

I begynnelsen måtte jeg drikke masse vann og bruke lypsyl konstant pga uttørking, men dette gikk over. Munnen venner seg til det. Løper alltid rundt med et lite kit med reisetannbørste, tanntråd, antibac-wipes og invisalingn-boksen. Antibacen er for hendene altså, sitter man på et fly etc så er det gøy å vaske hendene før man stapper dem i kjeften men det er kanskje bare jeg som er bakteriefob. Det finnes forøvrig Invisalign wipes også som sikkert kan være hendig, men har ikke testet dem selv. Nettsteder i USA selger flere hjelpemidler for Invisalignbrukere, f eks "chewies" som man skal tygge på for at skinnen skal komme godt på plass og "hooks" for å dra ut skinnen lettere. Jeg har ikke problemer med noen av delene så har levd uten. Denne behandlingen har forøvrig vært helt smertefri for meg, bortsett fra det hovedsakelig psykiske ubehaget når tannlegen filer mellom tennene (iiik).

Ellers så er det ingen som har sett skinnene (selv ikke når jeg har påpekt det) og 2 stk som har påpekt attachementen - og trodd det var tannsmykke eller en matrest. Skinnene er faktisk ganske usynlige, synes til og med tennene mine ser bedre ut med dem i. Dessuten vet jo som sagt ingen i Norge hva Invisalign er, så hjernen kobler ikke selv om de ser at noe er annerledes. Har fått fryktelig mange komplimenter på hvor fine (og hvite :klø: ) tennene mine har blitt/er og de begynte å strømme inn ganske tidlig i behandlingen - også av folk og fe som ikke visste om det.

Ellers å anbefaler jeg å alltid putte skinnen i boksen sin når den er ute, jeg (og mange med meg) har ved en anledning lagt den i en serviett og endt opp med å kaste den :eeeh:

Ble jævlig langt innlegg her, men jeg kunne skrevet bok om opplevelsen min (er forøvrig mange som blogger om det). Om noen har flere spørsmål så svarer jeg gjerne.

Lykke til folkens, Invisalign er best :nigo:

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du delte din erfaring! Kjempespennende å lese, men jeg ble litt skremt da du sa du måtte på runde nr. 2. Jeg har også to roterte tenner i overkjeven, skal ha 31 skinner her til Håper tennene mine flytter seg fint tilbake. Da dine ikke roterte tilbake slik de skulle, hvordan greide du å få på de siste skinnene? Jeg aner ikke om en evt. runde nr. 2 er inkludert i behandlingen... Hvilken tannlege bruker du?

Skal helt klart ta en titt på det forumet! Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Tusen takk for at du delte din erfaring! Kjempespennende å lese, men jeg ble litt skremt da du sa du måtte på runde nr. 2. Jeg har også to roterte tenner i overkjeven, skal ha 31 skinner her til Håper tennene mine flytter seg fint tilbake. Da dine ikke roterte tilbake slik de skulle, hvordan greide du å få på de siste skinnene? Jeg aner ikke om en evt. runde nr. 2 er inkludert i behandlingen... Hvilken tannlege bruker du?

Skal helt klart ta en titt på det forumet! Takk! :)

Mot slutten av behandlingen så la jeg merke til at akkurat de to tennene som skulle rotere ikke lå helt nede i brettet, det var tydelig luft/tomrom under dem. Så jeg fikk på meg alle skinnene selv om de siste var for helt rette tenner, men det var tydelig at noe ikke stemte (en kombinasjon av at de flyttet seg opp i stedet for å rotere og at hjørnetennene ikke flyttet seg nok for å gi plass). Det er jo også det store problemet med Invisalign, tannlegen kan ikke justere underveis i behandlingen slik som med streng.

Ifølge erfaringene på det forumet så virker det som et sett med refinements er mer vanlig enn det å bli helt ferdig på en omgang. Før måtte man alltid sjekke med tannlegen (i USA) om han tilbydde en plan som inkluderte refinements, men nå tror jeg 3 omganger med refinements alltid er inkludert siden det nærmest er obligatorisk. Nå har jo amerikanerne sinnsykt høye standarder når det gjelder tenner også da, de har en kultur for de nærmest unaturlig linjalrette tennene og aksepterer ikke de minste avvik som vi nordmenn kanskje synes er helt fint, normalt og naturlig.

Jeg hadde ikke noen avtale med min tannlege om gratis refinements, han sa at han bare måtte bestille de nye skinnene fra Aligntech og se om de tok penger for det eller ei. Det gjorde de ikke, så da er det vel alltid inkludert for alle tenker jeg. Eneste er om tannlegen tar penger for sitt ekstraarbeid, men det gjør ikke min nå. Skulle egentlig bare mangle at det er gratis, når man betaler såpass mye så bør resultatet bli som lovet og ikke være en 50/50 sjanse for at det ikke blir det!

Du bør være bevisst på at refinements er en mulighet (tannlegen min hadde ikke vært borti det før) og at rotering er noe av det vanskeligste å gjøre med Invisalign. Om du ikke skulle være 100% fornøyd når du er helt ferdig så snakk med tannlegen om refinements eller evt noen måneder i streng (jeg fikk det alternativet også) for å ta siste rest, jeg vil tro alle tannleger med respekt for seg selv tilbyr dette kostnadsfritt.

Jeg bruker Dr. Martin Stage i Stavanger. En veldig hyggelig og dyktig odontolog, men da Invisalign ikke er så pop her i Norge så har han begrenset erfaring med det. Når jeg leser det amerikanske forumet så ser jeg at tannlegene der gjerne sender tilbake skinnene flere ganger om de ikke er fornøyd, ber om flere attachements om de tror det er smart og krever midcourse corrections (nye skinner midt i behandlingen) om ting ser ut til å gå ville veier osv. Min tannlege gjorde nok ikke noe av dette, men det er jo klart det blir annerledes når han har hatt 3 Invisalign-kunder på 5 år imens noen tannleger i USA gjerne spesialiserer seg på kun Invisalign omtrent.

Sjekk ut det forumet ja, der har du svar på alle spørsmål du kan tenke deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig nyttig å lese om dine erfaringer Anjelika :)

prøver å komme inn på det forumet, men jeg finner ikke frem jeg :sjenert: hehe... Hvor skal jeg gå, når jeg har kommet på forsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

veldig nyttig å lese om dine erfaringer Anjelika :)

prøver å komme inn på det forumet, men jeg finner ikke frem jeg :sjenert: hehe... Hvor skal jeg gå, når jeg har kommet på forsiden?

Det er en link til venstre til Metal Mouth Message Board, da kommer du inn her http://www.archwired.com/phpbb2/index.php (ikke alltid direktelink funker, gå inn på archwired.com og finn linken hvis ikke). Der er det en forumsdel for Invisalign-type braces, søker du der så finner du svar på alt mellom himmel og jord.

Synes også det er moro å se på den delen kalt Naked Tooth som er for de som er ferdige, mange som har postet før/etter-bilder og det elsker jo vi som er midt i tannbehandlinger =D

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot slutten av behandlingen så la jeg merke til at akkurat de to tennene som skulle rotere ikke lå helt nede i brettet, det var tydelig luft/tomrom under dem. Så jeg fikk på meg alle skinnene selv om de siste var for helt rette tenner, men det var tydelig at noe ikke stemte (en kombinasjon av at de flyttet seg opp i stedet for å rotere og at hjørnetennene ikke flyttet seg nok for å gi plass). Det er jo også det store problemet med Invisalign, tannlegen kan ikke justere underveis i behandlingen slik som med streng.

Å, shit... Dette tror jeg har begynt å skje med meg også! Jeg har to roterte tenner foran oppe (på hver sin side av fortennene), og på den ene har det blitt et luftrom nederst på den roterte tanna og fortanna. Ser også ut som de har flyttet seg oppover (har lurt litt i det siste om den ene fortanna virkelig var så mye kortere enn den andre...). Da jeg tok på den skinna jeg er på nå fikk jeg veldig vondt i den ene roterte tanna, på en måte jeg ikke har hatt før. Nå er jeg bekymra for at det ikke har flytta seg som det skal! Skal til tannlegen på onsdag, må spørre henne da. Og jeg som har igjen 19 skinner oppe! Det kan ikke gå skeis allerede nå!!! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei Allesammen

Håper alle har det bra! Det er lenge siden jeg har vært, har hatt veldig mye å gjøre.

Fint at dere har hatt tråden i livet forsatt :) . Jeg er ferdig med min behandling, ble ferdig i desember 2009. Må vel si at jeg ikke var 100% fornøyd med slutt resulltatet, det var et par justeringer som jeg ville forandret på men var ikke store forandringer. Jeg hadde fått et enmormt forandringer på tennene på så kort tid, men er selv en stor perfeksjonist vetdu.

Jeg fikk tilbud om refinement om jeg ikke var fornøyd, men tenkte jeg skulle vurdere og tenke over saken. For å være helt ærlig så hadde jeg ikke lyst til å gå med invisalign lenger og enda verre var det nok med attachement :snurt: Tok en liten tenkepause og møtte venner og beskjente, de ble ganske fasinerte over det nye smilet. Jeg sa at de skulle være helt ærlige om hvordan smilet mitt ser ut nå, alle hadde det samme forsalget. Ikke gjør noe mer med det, det er helt perfekt.

Jeg filmet og tok masse bilder av tennene mine hvordan jeg ser ut i bilder og i film, må si at jeg ikke kjente mine tenner igjen. Jeg kan ikke si at jeg fikk et perfekt hollywood smil men et veldig pent smil fikk jeg :) Jeg var superfornøyd nå :) Det var det resultatet jeg ville ha, tror det var litt vansklig å se resultatet fordig det er litt uvant til å begynne med etter at man har sluttet med invisalign tror jeg da.

Ringte til tanlegen og sa at jeg sier meg ferdig nå, ble spurt om jeg var fornøyd nå og det var jeg. I dag har jeg en tynn streng bak tennene både oppe og nede, den strengen var ganske uvant men er ganske vant med den nå. Jeg slipper å tenke å at tennen kommer til å bevege seg igjen. Så da er jeg ferdig og ganske fornøyd idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sarina

Hei Allesammen

Håper alle har det bra! Det er lenge siden jeg har vært, har hatt veldig mye å gjøre.

Fint at dere har hatt tråden i livet forsatt :) . Jeg er ferdig med min behandling, ble ferdig i desember 2009. Må vel si at jeg ikke var 100% fornøyd med slutt resulltatet, det var et par justeringer som jeg ville forandret på men var ikke store forandringer. Jeg hadde fått et enmormt forandringer på tennene på så kort tid, men er selv en stor perfeksjonist vetdu.

Jeg fikk tilbud om refinement om jeg ikke var fornøyd, men tenkte jeg skulle vurdere og tenke over saken. For å være helt ærlig så hadde jeg ikke lyst til å gå med invisalign lenger og enda verre var det nok med attachement :snurt: Tok en liten tenkepause og møtte venner og beskjente, de ble ganske fasinerte over det nye smilet. Jeg sa at de skulle være helt ærlige om hvordan smilet mitt ser ut nå, alle hadde det samme forsalget. Ikke gjør noe mer med det, det er helt perfekt.

Jeg filmet og tok masse bilder av tennene mine hvordan jeg ser ut i bilder og i film, må si at jeg ikke kjente mine tenner igjen. Jeg kan ikke si at jeg fikk et perfekt hollywood smil men et veldig pent smil fikk jeg :) Jeg var superfornøyd nå :) Det var det resultatet jeg ville ha, tror det var litt vansklig å se resultatet fordig det er litt uvant til å begynne med etter at man har sluttet med invisalign tror jeg da.

Ringte til tanlegen og sa at jeg sier meg ferdig nå, ble spurt om jeg var fornøyd nå og det var jeg. I dag har jeg en tynn streng bak tennene både oppe og nede, den strengen var ganske uvant men er ganske vant med den nå. Jeg slipper å tenke å at tennen kommer til å bevege seg igjen. Så da er jeg ferdig og ganske fornøyd idag :) Skulle minne dere på at det er Sarina som skriver, kjønner ikke hvorfor jeg ble registert som gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Å, shit... Dette tror jeg har begynt å skje med meg også! Jeg har to roterte tenner foran oppe (på hver sin side av fortennene), og på den ene har det blitt et luftrom nederst på den roterte tanna og fortanna. Ser også ut som de har flyttet seg oppover (har lurt litt i det siste om den ene fortanna virkelig var så mye kortere enn den andre...). Da jeg tok på den skinna jeg er på nå fikk jeg veldig vondt i den ene roterte tanna, på en måte jeg ikke har hatt før. Nå er jeg bekymra for at det ikke har flytta seg som det skal! Skal til tannlegen på onsdag, må spørre henne da. Og jeg som har igjen 19 skinner oppe! Det kan ikke gå skeis allerede nå!!! :( :(

Akkurat de to tennene som var roterte hos meg og!

Du får snakke med tannlegen din om det. Jeg påpekte det for min når jeg først merket det og han sa at vi bare fikk fullføre behandlingen og se hvordan det gikk. Og det gikk jo relativt bra da, faktisk så sa vi oss ferdige og jeg fikk en retainer og gikk rundt og var veldig fornøyd egentlig. Men på en check up noen måneder senere så snakket vi om refinements og jeg bestemte meg for å gå for det og fullføre det jeg først var i gang med. Det var egentlig mer fordi jeg tenkte "why the hell not" enn fordi jeg var misfornøyd, som gjesten over så kunne jeg nok hatt et langt og lykkelig liv med tennene som de var.

Men man blir nok litt ekstra pirkete når man først fokuserer så mye på tennene sine. Som en liten kuriositet eller hva jeg skal kalle det så la jeg merke til at Drew Barrymore har litt av samme problem jeg har hatt (og kanskje du også?): http://www.hey-dollface.com/images/Spl101755_005%5B1%5D.jpg http://cm1.theinsider.com/thumbnail/400/413/cm1.theinsider.com/media/0/433/8/drew_barrymore_yellow_teeth.jpg

La bare merke til det fordi man blir så opphengt i andres tenner når man er under behandling, men har aldri i mitt liv tenkt at hun har stygt smil! Mine var mer roterte enn det, men etter behandling var de mye rettere enn hennes - og jeg driver fremdeles og fikser dem.. det er jo egentlig litt vel pirkete kanskje :gjeiper: Men man er jo strengere med seg selv enn andre, jeg synes faktisk til og med litt skjeive tenner kan være sjarmerende. På andre!

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar! Og Sarina, hyggelig å høre fra deg igjen :)

Anjelika, da de roterte tennene ikke passet ordentlig i skinnene, fortsatte de å flytte på seg likevel, eller stoppet de helt opp mens resten flyttet på seg? Jeg har så lenge igjen av min behandling at jeg ikke kan la de stoppe opp nå, de har ikke flytta på seg i det hele tatt.. Bortsett fra oppover! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Okei, takk for svar! Og Sarina, hyggelig å høre fra deg igjen :)

Anjelika, da de roterte tennene ikke passet ordentlig i skinnene, fortsatte de å flytte på seg likevel, eller stoppet de helt opp mens resten flyttet på seg? Jeg har så lenge igjen av min behandling at jeg ikke kan la de stoppe opp nå, de har ikke flytta på seg i det hele tatt.. Bortsett fra oppover! :(

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på.

Jeg tror de roterte litt mer, men ikke så mye. Merket det når jeg hadde 5-6 skinner igjen eller noe, og når jeg var på de 2-3 siste så innså jeg at de ikke kom til å bli ferdig roterte.

Om du har mange skinner igjen så kan du kanskje snakke med tannlegen om en mid-course correction.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...