Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_miso_*

Ikke meningen å ødelegge motivasjonen for dere som har investert i dette, men siden TS lurer så skal jeg svare:

Ikke gjør det! Ifølge læreren som vi har i et relevant fag, er det ingen, ikke engang de mest motiverte, som klarer å gjennomføre dette.

Jeg ville heller gått for feks. en såkalt streng på baksiden av tennene. Det er også dyrt, men en får i det minste gode resultater.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verdt pengene! Selv om jeg ikke er ferdig med behandlingen ennå (ikke før i november). Jeg gleder meg så til den dagen jeg kan smile uten å bekymre meg over om noen legger merke til hvor skeive tenner jeg har. Jeg tror det kommer til å bli kjempefint, og at jeg kommer til å se bedre ut. Jeg gleder meg til å kunne se på bilder av meg selv uten å gremmes over tennene mine. Og det må da være verdt det! :)

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere... :)

Har du begynt å se noen forskjell på tennene dine nå eller? er så nysgjerrig på alt jeg nå ;) hehe...vil vite mest mulig! så beklager visst jeg spørr for mye. Hadde du veldig skeive tenner da du startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å ødelegge motivasjonen for dere som har investert i dette, men siden TS lurer så skal jeg svare:

Ikke gjør det! Ifølge læreren som vi har i et relevant fag, er det ingen, ikke engang de mest motiverte, som klarer å gjennomføre dette.

Jeg ville heller gått for feks. en såkalt streng på baksiden av tennene. Det er også dyrt, men en får i det minste gode resultater.

Lykke til!

Vås. Hvis du skal komme med formaninger, så får du i alle fall begrunne det skikkelig. -Og komme med en annen kilde enn en lærer i et "relevant fag". Det er jo åpenbart at det er mange som allerede har gjort dette. Flere her på tråden er jo langt inne i sin behandling allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vås. Hvis du skal komme med formaninger, så får du i alle fall begrunne det skikkelig. -Og komme med en annen kilde enn en lærer i et "relevant fag". Det er jo åpenbart at det er mange som allerede har gjort dette. Flere her på tråden er jo langt inne i sin behandling allerede.

:tommelsmil:

så enig, så enig fink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å se at jeg kommer til å fullføre dette. Jeg er ikke i tvil om at jeg skal klare det! Jeg er nå på nr. 10 av 18 og 10 av 31. Over halvveis nede, og 1/3 oppe. I mai er underkjeven ferdig, og november er overkjeven ferdig. Selvfølgelig gleder jeg meg til den dagen kommer, men det skal gå fint fram til da. Selvfølgelig er det kjedelig å pusse tennene etter hvert eneste måltid, men etter noen uker er det en vane og selvfølge.

Jeg ser forskjell på tennene mine nede, ja. Der er et STORT mellomrom snart tett (så ut som jeg manglet ei lita tann). Oppe ser jeg ikke noen særlig forskjell ennå, men det har flyttet seg. Grunnen til at jeg ikke ser noe særlig der ennå er at det er jeksler litt lenger bak som har flyttet seg. Tannlegen filte en del plass her i begynnelsen, og den plassen er nå tettet igjen. Filte sist jeg var hos tannlegen og, også det mellom jekslene lengst frem, og den plassen skal nok tettes igjen før de fire fremste tennene flytter seg. Det er jo de fire som er mest synlig.

Jeg hadde litt skeive tenner, men var mer plaget av mellomrom mellom alle de fire fremste tennene mine oppe. Nede var det også mellomrom, men tennene nede synes ikke hos meg verken når jeg snakker eller smiler, så det har aldri plaga meg.

Jeg er helt sikker på at dere klarer å fullføre alle sammen, og vi kommer til å være sååå fornøyde alle sammen når vi er ferdige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å se at jeg kommer til å fullføre dette. Jeg er ikke i tvil om at jeg skal klare det! Jeg er nå på nr. 10 av 18 og 10 av 31. Over halvveis nede, og 1/3 oppe. I mai er underkjeven ferdig, og november er overkjeven ferdig. Selvfølgelig gleder jeg meg til den dagen kommer, men det skal gå fint fram til da. Selvfølgelig er det kjedelig å pusse tennene etter hvert eneste måltid, men etter noen uker er det en vane og selvfølge.

Jeg ser forskjell på tennene mine nede, ja. Der er et STORT mellomrom snart tett (så ut som jeg manglet ei lita tann). Oppe ser jeg ikke noen særlig forskjell ennå, men det har flyttet seg. Grunnen til at jeg ikke ser noe særlig der ennå er at det er jeksler litt lenger bak som har flyttet seg. Tannlegen filte en del plass her i begynnelsen, og den plassen er nå tettet igjen. Filte sist jeg var hos tannlegen og, også det mellom jekslene lengst frem, og den plassen skal nok tettes igjen før de fire fremste tennene flytter seg. Det er jo de fire som er mest synlig.

Jeg hadde litt skeive tenner, men var mer plaget av mellomrom mellom alle de fire fremste tennene mine oppe. Nede var det også mellomrom, men tennene nede synes ikke hos meg verken når jeg snakker eller smiler, så det har aldri plaga meg.

Jeg er helt sikker på at dere klarer å fullføre alle sammen, og vi kommer til å være sååå fornøyde alle sammen når vi er ferdige :D

Forresten.. Hvor lang tid tok det fra du tok avtrykk til "videoen" kom? Og hva skjedde da? godkjente du det framtidige resultatet, og så måtte vente på trays?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. Hvor lang tid tok det fra du tok avtrykk til "videoen" kom? Og hva skjedde da? godkjente du det framtidige resultatet, og så måtte vente på trays?

Jeg husker ikke helt, men jeg regner med det tok et par uker. Det gikk hele tiden fortere enn det tannlegen regna med. Jeg godkjente resultatet, også kom trayene etter to-tre uker tror jeg. Det gikk ganske kjapt. Men dette husker jeg ikke helt nøyaktig altså, så ta det med en klype salt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt, men jeg regner med det tok et par uker. Det gikk hele tiden fortere enn det tannlegen regna med. Jeg godkjente resultatet, også kom trayene etter to-tre uker tror jeg. Det gikk ganske kjapt. Men dette husker jeg ikke helt nøyaktig altså, så ta det med en klype salt! :)

Skjønner:) Ja, jeg har regnet med det kommer til å ta lang tid, men gleder meg sånn til å se det mulige resultatet! :D

Er jo ganske gøy at man kan se på forhånd hvordan det blir, så kan man jo motivere seg med det underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Edith_*

JEg har selv regulering på baksiden av tennene. Ikke sånn tynn streng som alle får etter endt behandling, men skikkelig utstyr med klosser og tråd. Jeg er VELDIG fornøyd med resultatet, det koster omtrent d samme som invisalign, og det viser OVERHODEt ikke foran på tennene ettersom alt er lokalisert på baksiden av tennene.

Anbefaler denne metoden også til dere som lurer på å fikse tenner men som ikke vil at det skal synes. Jeg er ferdig med behandlingen nede og sover med en skinne for å holde det på plass nå rett etter endt behandling, har i tillegg en liten streng som skal være der permanent.

Still gjerne spørsmål, så skal jeg prøve å svare :)

Her er klinikken jeg gå til: http://www.tullinlokka-tannlegesenter.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Har noen lagt merke til at dere går med invisalign ? Jeg kom hjem med den og ingen la merke til noe som helst, bare det at jeg snakket litt rart. Ingen på jobben min har sett det heller. men når jeg ser meg selv i speilet så ser jeg den tydelig. det er kanskje fordi jeg vet at jeg har noe på tennene liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som noen gang har kommentert mine - om det er fordi de ikke har sett det eller fordi det ikke tør spørre, vet jeg ikke, men de jeg har fortalt det til hadde ikke sett det på forhånd. De jeg snakket med de første dagene kunne høre at jeg snakka litt rart. Det er helt borte nå, heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på konsultasjon og gjort avtrykk i dag :D og jeg ER kandidat for invisalign :D jippi!!!

Men er faktisk fire uker til jeg skal dit neste gang, syns det var litt lenge? han sa at de sikkert fikk filmen i løpet av 2-3 uker værtfall...hmm. kanskje jeg skal ringe å spørre om jeg fikk feil time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på konsultasjon og gjort avtrykk i dag :D og jeg ER kandidat for invisalign :D jippi!!!

Men er faktisk fire uker til jeg skal dit neste gang, syns det var litt lenge? han sa at de sikkert fikk filmen i løpet av 2-3 uker værtfall...hmm. kanskje jeg skal ringe å spørre om jeg fikk feil time...

De ringte meg da de fikk filmen, og satte opp første ledige time. De har ikke så lang ventetid, så da var nok det det lureste. Hvis det er lang ventetid så kan du jo risikere at de ikke har noen time før tre uker eller noe etter at de har fått filmen, det er jo litt kjedelig det også...

Men så moro at du er kandidat, gleder meg til å høre hvordan det kommer til å gå etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så flott! :)

Jeg venter på filmen nå, de sa det kom til å ta lang tid.

- vet ikke helt hva det betyr, men..

noen som vet hvor lenge man må vente etter man har godkjent filmen, til trayene kommer?

Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte meg da de fikk filmen, og satte opp første ledige time. De har ikke så lang ventetid, så da var nok det det lureste. Hvis det er lang ventetid så kan du jo risikere at de ikke har noen time før tre uker eller noe etter at de har fått filmen, det er jo litt kjedelig det også...

Men så moro at du er kandidat, gleder meg til å høre hvordan det kommer til å gå etter hvert!

Jeg vet ikke helt om de har lang ventetid jeg. tror han satte den så langt frem i tid, for å være sikker på at de var kommet. jeg skulle egentlig bare til konsultasjon i dag. men så fikk de en ledig time, så jeg fikk tatt avtrykk og sånn også :) så ble bestemt veldig fort det her...men jeg hadde jo egentlig bestemt meg før jeg dro :) så like greit.

Fink: Til meg sa han at det kunne ta nye 2-3 uker fra jeg godkjente filmen til de kom til tannlegen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig de er veldig opptatte dit jeg drar da, for der har de over én måned venteliste på time! :O

Som sagt, de sa bare lang tid, men om de mener uker eller måneder da, det vet jeg ikke :P

Oppdater oss på hvordan det går da, Bentix ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss på hvordan det går da, Bentix ;)

Det skal jeg vettu :) Lyst til å bare komme i gang med en gang jeg... regner med du går å venter litt du også fink? Lenge siden du var der sist nå da? Sa de noe om hvor lang behandlingstid du kommer til å få?

Tannlegen min trodde det kom til å ta ca 10mnd med meg, men sikkert litt vanskelig å si før han har fått filmen...også kunne det henne de måtte utvide gangen min litt, for at det skulle bli best muli. (håper ikke jeg trenger det da)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg vettu :) Lyst til å bare komme i gang med en gang jeg... regner med du går å venter litt du også fink? Lenge siden du var der sist nå da? Sa de noe om hvor lang behandlingstid du kommer til å få?

Tannlegen min trodde det kom til å ta ca 10mnd med meg, men sikkert litt vanskelig å si før han har fått filmen...også kunne det henne de måtte utvide gangen min litt, for at det skulle bli best muli. (håper ikke jeg trenger det da)!!

Jeg tok silikonavstrykk den 12 februar, og går bare og venter på at de skal ringe. Jeg ringte dem for noen dager siden, og da sa de det kom til å ta lang tid, men ikke hvor lang tid:P

På dokumentet jeg fikk stod det 1 år, men jeg regner med de ikke vet det før de får video og tilbakemelding fra invisalign, så jeg har slått meg til ro med at det sikkert blir mer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann heisann :)

Hvordan går det med behandlingene deres?

Nå er det en uke til jeg skal få se videoen min :D begynner å få litt kalde føtter faktisk....men er jo dette jeg vil! Forandrer seg sikkert når jeg har fått vite akkurat hvor lang tid det tar og ikke minst resultatet. Hadde dere noen tvil da dere startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...