Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen!

Håper det går bra med alle sammen. Ville gjærne oppdater at jeg har kommet til try nr 15 i dag :)

Er så glad for at det går bedre og bedre for hver gang :)

Try nr 15 var min siste skinne i underskjeven, og den skal jeg forsette å bruke til slutten av min behanling. Jeg trenger ikke bruke den på dagtid etter 14 dager, men skal kun bruke den om natten.

Nå har jeg bare 2 tray igjen i overskjeven og jeg blir ferdig den 22 desember. Og da skal jeg reise i juleferien, skal bare nyte det uten skinner i munnen. Kommer til å føles litt rart men slipper det hele opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er tray nr. 4 på hos meg! Goood følelse å kjenne at det strammer litt igjen :)

Kult, nå kjønner du hvor fort tiden løper ikkesant. Der er utrolig kult vite at man har kommet til nytt try hver gang :)

Litt tidlig å vite om det har skjedd noen forandringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, nå kjønner du hvor fort tiden løper ikkesant. Der er utrolig kult vite at man har kommet til nytt try hver gang :)

Litt tidlig å vite om det har skjedd noen forandringer?

Jeg er usikker på om jeg kan se noen forandringer. Lurer på om jeg kan se noe i underkjeven, men oppe kan jeg ikke se noe. Synes også trayene nede pleier å være strammere enn oppe når jeg får nye. Håper jeg begynner å se mer forandringer mot jul i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Prøver å holde liv i denne tråden...

Åssen går det med dere? Jeg byttet til tray nr. 6 i dag. Det betyr at jeg er 1/3 ferdig nede!! :) Stramt, men godt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Er det noen her som går til Tannlegen Knut Klette eller Arild (husker ikke etternavnet) ?

Ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg...

hvor langt har du kommet i behandlingen din? er du fornøyd ? skal du ha tråd bak tennene eller gå med gum ?

hehe ble for mange spm her. men greit å spørre de som går med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt har du kommet i behandlingen din? er du fornøyd ? skal du ha tråd bak tennene eller gå med gum ?

hehe ble for mange spm her. men greit å spørre de som går med det :-)

Jeg er på skinne nr. 9 av 18 og 9 av 31. Skal ha tråd bak tennene når jeg er ferdig. Er fornøyd så lang i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen!

Håper virkelig det fortsatt er liv i denne tråden, for jeg er veldig interessert om å få høre alt om invisalign. og kanskje noen har noen svar på noen av mine spørsmål :)

Jeg driver å vurderer invsalign selv, har skeive tenner i overkjeven og det er ganske trangt. Hvilke problemer har dere rettet på?

Har sjekket litt priser rundt omkring i oslo, men er vanskelig å få en oversikt. Noen som har en tannlege i oslo, rundt oslo å anbefale?

Håper noen svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Litt liv er det vel fremdeles :)

Spennende å høre at det er flere som skal begynne med Invisalign. Jeg er på skinne nr. 10 og ser forskjell i underkjeven - der har det blitt tettet en del mellomrom. I overkjeven har det bare blitt flyttet på tenner litt lenger bak foreløpig, så det er ikke så synlig.

Til spm ditt BL: jeg går til Colosseum-klinikken på Grünerløkka. Er fornøyd med dem, men de er ganske dyre. Tror ganske sikkert at det finnes steder i Oslo som er billigere. Jeg sjekket ikke så mye før jeg bestilte, også ligger de i nærheten av der jeg bor, derfor valgte jeg dem. Jeg betaler 50.000,- for hele behandlingen.

Jeg retter opp skeive tenner oppe, og mellomrom både oppe og nede.

Fink, hvordan gikk det med deg? Hvor mye må du betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KatteLatte :)

Nå har jeg fått registrert meg, jeg som skrev innlegget som BL.

Tusen takk for svar. Jeg har ikke helt bestemt meg, men jeg har veldig lyst! Synes du det er verdt pengene?

Ser ut som at det er mange steder der du må betale en hel del, før du får vite hvor mye akkurat jeg må betale. men jeg tror jeg kommer til å gjøre det =)

bentix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, dette vil jeg vite mer om.

Skal også ha invisalign. Skal ta avtrykk nå på fredag :jepp:

Spennende!! :)

Hvordan gikk det? Hvor mye må du ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KatteLatte :)

Nå har jeg fått registrert meg, jeg som skrev innlegget som BL.

Tusen takk for svar. Jeg har ikke helt bestemt meg, men jeg har veldig lyst! Synes du det er verdt pengene?

Ser ut som at det er mange steder der du må betale en hel del, før du får vite hvor mye akkurat jeg må betale. men jeg tror jeg kommer til å gjøre det =)

bentix

Jeg synes det er verdt pengene! Selv om jeg ikke er ferdig med behandlingen ennå (ikke før i november). Jeg gleder meg så til den dagen jeg kan smile uten å bekymre meg over om noen legger merke til hvor skeive tenner jeg har. Jeg tror det kommer til å bli kjempefint, og at jeg kommer til å se bedre ut. Jeg gleder meg til å kunne se på bilder av meg selv uten å gremmes over tennene mine. Og det må da være verdt det! :)

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok avtrykk nå på fredag.

Jeg har rette tenner i underkjeven, men har trangstilling i overkjeven, slik at en tann stikker litt ut.

Tannlegen min var egentlig litt motvillig, siden trangstillinger er litt vanskeligere å fikse med invisalign. Med vanlig regulering måtte jeg ha trekt tenner for å få plass, men dette gjør de ikke med invisalign. Dette betyr at jeg må file litt mellom tennene, og at jeg har større sjanse for at bittet går tilbake. Men der og da hadde jeg undersøkt så mye etter invisaligntannleger og behandlinger, at jeg følte meg sikker på at om jeg bare kunne få dem dit jeg ville, måtte jeg da kunne klare å holde dem på plass når den tid kom. Dessuten er det jo ikke HUN som utfører behandlingen, det er invisalign. Hun er jo bare en mellommann som gir en personlig vurdering. Dette betyr at jeg kunne gått til en annen tannlege og fått ja tvert. Problemet var bare at det kun er hun som gjør den behandlingen der jeg bor.

Hun var som sagt litt tvilende, men så foreslo hun at vi kunne ta avtrykk, sende til invisalign, også kunne jeg selv bestemme når jeg så hvordan det ble (demovideoen). Dette koster meg 5000,- , og da kan jeg fortsatt si nei om jeg skulle bli misfornøyd. Heldigvis hadde hun lagt fra seg tvilen sist jeg var der, og sa at hun var opptatt av at jeg skulle bli fornøyd, men at det også var viktig for henne å bli fornøyd med resultatet. Det fant jeg betryggende.

Jeg har fått en prisantydning på 20 000 totalt for min behandling, noe jeg ble positivt overrasket over. Hun sa de tok 20 000 per kjeve. Hun anslo det ville ta litt over et år.

Broren min har hatt ca samme tannstilling som meg (litt verre). Han har hatt "vanlig" regulering i ca 3 år, og tennene hans har begynt å skli tilbake, så utfordringen med å holde bittet stabilt, gjelder uansett hva slags regulering du har.

Hjelp, dette ble mye..:P

Alt i alt gleder jeg meg til å få se hvordan det kan bli, et år og 20 000 synes jeg er en liten pris å betale for en rett perlerad.

Vil gjerne høre flere erfaringer fra andre her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok avtrykk nå på fredag.

Jeg har rette tenner i underkjeven, men har trangstilling i overkjeven, slik at en tann stikker litt ut.

Tannlegen min var egentlig litt motvillig, siden trangstillinger er litt vanskeligere å fikse med invisalign. Med vanlig regulering måtte jeg ha trekt tenner for å få plass, men dette gjør de ikke med invisalign. Dette betyr at jeg må file litt mellom tennene, og at jeg har større sjanse for at bittet går tilbake. Men der og da hadde jeg undersøkt så mye etter invisaligntannleger og behandlinger, at jeg følte meg sikker på at om jeg bare kunne få dem dit jeg ville, måtte jeg da kunne klare å holde dem på plass når den tid kom. Dessuten er det jo ikke HUN som utfører behandlingen, det er invisalign. Hun er jo bare en mellommann som gir en personlig vurdering. Dette betyr at jeg kunne gått til en annen tannlege og fått ja tvert. Problemet var bare at det kun er hun som gjør den behandlingen der jeg bor.

Hun var som sagt litt tvilende, men så foreslo hun at vi kunne ta avtrykk, sende til invisalign, også kunne jeg selv bestemme når jeg så hvordan det ble (demovideoen). Dette koster meg 5000,- , og da kan jeg fortsatt si nei om jeg skulle bli misfornøyd. Heldigvis hadde hun lagt fra seg tvilen sist jeg var der, og sa at hun var opptatt av at jeg skulle bli fornøyd, men at det også var viktig for henne å bli fornøyd med resultatet. Det fant jeg betryggende.

Jeg har fått en prisantydning på 20 000 totalt for min behandling, noe jeg ble positivt overrasket over. Hun sa de tok 20 000 per kjeve. Hun anslo det ville ta litt over et år.

Broren min har hatt ca samme tannstilling som meg (litt verre). Han har hatt "vanlig" regulering i ca 3 år, og tennene hans har begynt å skli tilbake, så utfordringen med å holde bittet stabilt, gjelder uansett hva slags regulering du har.

Hjelp, dette ble mye..:P

Alt i alt gleder jeg meg til å få se hvordan det kan bli, et år og 20 000 synes jeg er en liten pris å betale for en rett perlerad.

Vil gjerne høre flere erfaringer fra andre her =)

20 000 hørtes jo veldig billig ut, i forhold til andre jeg har hørt om :) hvor er det du skal gjøre det eventuelt?

Ble litt bekymra jeg nå, jeg har trangstilling og det er fler enn en tann som er skjev for å si det sånn...redd jeg ikke skal være kanditat for invisalign. Er ikke aktuelt med vanlig streng. uff... hjelp. jeg får vel bare komme meg til en tannlege for å finne ut av det!

Veldig kjekt å høre andre sine erfaringer og hvordan det går med alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 hørtes jo veldig billig ut, i forhold til andre jeg har hørt om :) hvor er det du skal gjøre det eventuelt?

Ble litt bekymra jeg nå, jeg har trangstilling og det er fler enn en tann som er skjev for å si det sånn...redd jeg ikke skal være kanditat for invisalign. Er ikke aktuelt med vanlig streng. uff... hjelp. jeg får vel bare komme meg til en tannlege for å finne ut av det!

Veldig kjekt å høre andre sine erfaringer og hvordan det går med alle sammen :)

ja, 20 000 er ikke så ille, men det hadde jo blitt 40 000 om jeg skulle tatt begge kjevene, så det er ikke så utrolig stor forskjell fra hva andre her sier. Jeg bor i Trondheim, så har funnet en tannlege her i midtbyen som gjør det. Det er ikke så farlig om flere tenner er skjeve, men det kommer vel an på hvor skjeve de er.

Hvor gammel er du? Jeg tenkte også at det var uaktuelt med vanlig streng, men etter jeg hadde snakket med tannlegen, vurderte jeg faktisk det dersom jeg ikke fikk invisalign. Hun sa at jeg kunne ha streng på bare jekslene nesten hele behandlingen ( altså at fortennene er frie ), også på alle tennene de siste tre månedene eller noe. Jeg er 20 år, og kjenner enda noen som har regulering, så jeg tenkte at jeg sikkert ikke ville angre etterpå dersom jeg bare bet tennene sammen og gjorde det.

Jeg har hørt at vanlig regulering skal være vondere enn invisalign, men aner ikke om det er sant. Dere som har invisalign, synes dere det er vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 20 000 er ikke så ille, men det hadde jo blitt 40 000 om jeg skulle tatt begge kjevene, så det er ikke så utrolig stor forskjell fra hva andre her sier. Jeg bor i Trondheim, så har funnet en tannlege her i midtbyen som gjør det. Det er ikke så farlig om flere tenner er skjeve, men det kommer vel an på hvor skjeve de er.

Hvor gammel er du? Jeg tenkte også at det var uaktuelt med vanlig streng, men etter jeg hadde snakket med tannlegen, vurderte jeg faktisk det dersom jeg ikke fikk invisalign. Hun sa at jeg kunne ha streng på bare jekslene nesten hele behandlingen ( altså at fortennene er frie ), også på alle tennene de siste tre månedene eller noe. Jeg er 20 år, og kjenner enda noen som har regulering, så jeg tenkte at jeg sikkert ikke ville angre etterpå dersom jeg bare bet tennene sammen og gjorde det.

Jeg har hørt at vanlig regulering skal være vondere enn invisalign, men aner ikke om det er sant. Dere som har invisalign, synes dere det er vondt?

Jeg har funnet en tannlege som jeg tenkte jeg skulle bestille en konsultasjon hos, så da kan de vel si mer om det er mulig å fikse med invisalign eller ikke. håper virkelig de kan det :)

Jeg er 25 år. Jeg visste ikke at det var en mulighet, det høres jo ganske greit ut å bare ha det på jekslene da.

Er det lenge til du får se hvordan resutatet blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en tannlege som jeg tenkte jeg skulle bestille en konsultasjon hos, så da kan de vel si mer om det er mulig å fikse med invisalign eller ikke. håper virkelig de kan det :)

Jeg er 25 år. Jeg visste ikke at det var en mulighet, det høres jo ganske greit ut å bare ha det på jekslene da.

Er det lenge til du får se hvordan resutatet blir?

Jeg vet ikke, jeg er kjempeutålmodig, men jeg tipper det tar laaang tid. Var flere måneder venteliste bare for å få time der jeg skal, så når de skal drive å sende fram og tilbake til invisalign osv.. tar nok lang tid. :/

Jeg vil begynne nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...