Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det vel en stund siden jeg har kommet med noe her, så kanskje på tide å prøve å få ned noe..

Først, PH: Oh yes! For en gjeng altså, gurimalla og jeg savner dem! Hadde det så morsomt med de, det var så moro og koselig :)

Jeg savner tydeligvis G, for jeg var nede en tur og leita etter E, og da skrev jeg lapp til G og hang på kjøleskapet og skrev på tavla uti gangen der kontoret osv er, "Hei G! Jeg elsker og savner deg!!" :ler:

Det er vel ikke all verden som skjer om dagen, men litt er det jo!

Som jeg nevner over, har jeg vært på julebord i barnehagen jeg har jobbet. Det var kjempekoselig å spise julemiddag med den herlige gjengen :hjerte: Og det var kjempekoselig og morsomt å slappe av, skravle, le, danse, tulle og drikke seg altfor full sammen med de! :) Jeg husker at hun første dro, men plutselig hadde nesten alle de andre dratt også, og det var visst lenge etter hun første :sjenert:

Så 1 time eller noe er litt tåkete med andre ord. R sa at hun hadde sagt hadet til meg, men det husker ikke jeg :ler:

Da klokka var 2.50, det husker jeg faktisk, tok vi siste å gikk ut for å dra hjem. To ble plutselig borte, to måtte vente på taxi, og jeg tusla avgårde med en kar som nå jobber i bhg.

Midt i turen gikk jeg plutselig ned på kne gitt, en litt for full minttu og litt høye hæler går ikke bra i nedoverbakke med asfalt og grus tydeligvis! :)

DSC02788.jpg?t=1322687224

På mandag var jeg tilbake i bhg for å være med på julegrantenning :) Da fikk jeg møtt igjen G, og jeg fikk takka alle for sist og forklart meg om det var noe :ler:

Igår var jeg også der, etter stengetid og sammen med 3 herlige jenter :hjerte:

Vi scrappet julekort! :) De andre er kjempeflinke, jeg prøvde å lage kort og det var moro. Fikk låne stempler, sverte ting og sånn greie som trykker ut hjerter, så jeg klippe først ut en firkant av brunt papir og brukte så den hjertetingen og da fikk firkanten hjerteramme liksom.

Veldig moro! Etter jul skal jeg få kjøpt meg litt utstyr selv, for vi skal møtes igjen flere ganger etter jul :)

Idag var en mindre bra dag egentlig. Den var bra til å starte med, helt til ei, som er i en annen studiegruppe som jeg henger med, og hun er med å kjører sammen med oss, begynte å kommentere og blande seg borti, som vanlig...

Jeg gidder egentlig ikke si første tingen som hendte, men det var noe ei anna i bilen sa og som jeg lo av, da kom hun L med "detta er ikke å spøke med. Detta treng du ikke prate på". På en måte skjønner jeg det, men samtidig ganske unødvendig.

Senere kjørte vi forbi en gammel kar vi ser ofte, han har lang kåpe, langt grått hår og hippie bånd rundt hodet. Da sa hun som kjørte; "se Minttu, en kar med langt hår!"

Vi i baksetet, jeg og M, begynte å le og jeg sa "det er grenser for hvor gamle karer jeg lik da" med spøkefull tone, og sa at jeg ikke tror jeg kunne vært sammen med noen som er noe særlig mer enn 5 år eldre enn meg, "med mindre Ville Valo plutselig vil ha meg da" :ler: Da måtte så klart L komme med "jeg har vel ikke så mye å si jeg da" og lo.

Da vi kom ut fra bilen begynte hun igjen med "det er bra vi alle er forskjellige. Alle skal få ha sine egne meninger. Jeg regner ikke med at folk skal skjønne at jeg og A er sammen" osv, og hun smålo for å prøve å være morsom.

Jeg er så lei på at hun alltid skal dra frem han karen hennes og at han er stygg gammal! Hun er 26 mens han er vel 47, altså 6år mer enn far min liksom.

Og da ble jeg rett og slett så lei og irritert dessa kommentara der som vi alltid hører, "jeg skjønner da for faen at dekk er sammen, jeg drit i hvem folk er sammen med! Gudskjelov er ingen like, og ja jeg har for faen mine egne meninger. Ikke noe ta detta var poenget nå." and so on...

Da vi kom til naturfagtimen, satt hun foran meg og M og hun prøvde å være morsom og vise oss det da.

Og jeg ble så irritert på hun på grunn av alt det tullet hun alltid må si, så jeg var litt sur. Og da begynte så klart et par andre som satt ved oss å komme med "er du sur nå a" og kasta plastikk på meg, og da ei kødda med meg svarte jeg henne og da kom ei anna å hysja på meg, og da var jeg faen meg irritert :ler:

Jeg skjønner jo at de ikke mener noe med det, men å tulle sånn når jeg ikke er i humør er bare dumt

Usj. M og jeg fikk prata om alt som hadde skjedd på morningen og vi prata med A om det også, så det letta litt på ting.

Senere på dagen hadde vi svømming, og jeg trodde det skulle gå greit. Men jeg klarer tydeligvis ikke å svømme eller noe lenger! Jeg har alltid fått det til, men det er lenge siden jeg har svømt..

Vi skulle gjøre forskjellige oppgaver i grupper, og første panikken kom da jeg satt på kanten og skulle ut, på dypet selvsagt. Jeg forsvant jo under og drakk halve bassenget.

Så skulle vi blant annet ligge på ryggen og holde en ball som skulle forestille et hodet, for da skulle vi øve på å måtte dra en person mot land, svømme med h*n nærmest oppå deg.

Vel, jeg klarer ikke å flyte heller og fikk helt panikk der jeg dreiv.

Deretter skulle vi svømme 6 lengder på mage. Trodde det skulle gå bra, men dengang ei. Jeg klarte jo ikke svømme ordentlig, og klarte ikke å puste ordentlig. Stressa og fikk litt panikk, og ble jo så sliten. Så 4 lengder ble det, og jeg nekta å svømme på rygg så klart.

Da alle skulle være 2 og 2 og svømme slik som vi hadde øvd på med ballen, nekta jeg å være med. Og jeg hadde fortalt læreren at jeg ikke klarer å svømme på ryggen og får panikk, hun spurte om det var ille og ja sa jeg.

Men allikevel måtte hun komme bort dit jeg satt, og maste om jeg skulle være med!

Der satt jeg utslitt og småredd og nekta plent å være med, så så fort kjerringevne hadde snudd seg kom selvfølgelig forsvarsmekanismen min som ikke har dukka opp på en del år, og jeg begynte å grine. Er det mulig. Så klart ikke mye, men de rundt meg begynte jo å lure, men de skjønte meg godt gudskjelov.

Så det har vært litt av en gørr dag. Men samtidig veldig bra siden jeg har noen utrolig bra folk rundt meg, som fikk meg til å le godt og som jeg kan prate med :hjerte:

Vel. Den dagen her er jammen snart over. Hvor i alle dager ble eftan av?

I morgen skal jeg ikke på skolen, da skal jeg trene og rydde. Wihu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjorde det :ler: Kjenner henne jo såpass, at jeg regna med hu kom til å le, lappen henger fortsatt på kjøleskapet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i godt humør så du :ler:

:klem:

Nå er kjære og jeg på et tatoveringsstudio, han skal tatovere litt av en bass :) Får ikke forklart det no særlig,men det blir bra :) Er bassen som han har.

Vi kom hit kl.12,for da hadde han time,trodde vi! Det var visst kl.14 :ler:

Og det her er et sted hvor det ikke er noe, er en busstur på litt over 30min unna byen og hvor vi bor.

Nå er vi på bygda, men et av de bedre stedene her i område,for det er da litt butikker og tatto sjappe ;) haha

Så vi har delt en pomm frii på en kafe, og nå er vi på studioet og slapper av :)

Blir nok en stund til vi kommer hjem vil jeg tro.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Håper alt står bra til med deg! Tatt juleferie du, kanskje? Ser det har kommet snø på dine trakter, så da kan du basa i snøen :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jada, alt bra :) Og ikke noe ferie enda nei, men nesten ;)

Har hatt lite skole denne uka, et par timer på tirsdag, på onsdag var det obligatorisk og vi hadde 1t og 45min med førstehjelp, dreiv med hjerte-lungeredning på dukker, voksne og bebiser ;)

Og idag hadde vi pedagogikk, er fra 9.15-13, men vi var ferdig 12 for vi fikk en liten oppgave som vi skulle gjøre, og den tok ikke lang tid akkurat.

Så nå har jeg fri helt til torsdag, da er det samfunnsfageksamen, også har vi pedagogikk på fredagen, og så er det juleferie! Fri helt til uke 2 :)

Ja, det kom til slutt snø her og! Så da blir det jul i denne byen og :) Kom jo helt plutselig en hel haug igår! Utpå kvelden sa kjære at han hadde jo sagt han skulle gå tur når det endelig kom snø, "da får vi gå ut en tur da!" sa jeg og vi gikk ut klokka 23.30 :ler:

Holdt hverandre i hendene og tusla en liten runde i området her :)

:sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det :) Jeg har ikke lest all verden, det får jeg gjøre mandag,tirsda og onsdag :fnise:

Blir godt å bli ferdig med detta :)

I natt har jeg ligget hjemme hos mamma, og som fattig student ble jeg superglad av at min stefar gadd å kjøpe med mat til meg!

Så så fort jeg kom jeg slengte jeg hele pasta bolognese posen i stekepanna og putta hvitløksbaguetter i ovnen.

Hadde bare spist flere knekkebrød på dagen, så jeg spise masse og fort, sølte gjorde jeg også. Herregud :ler:

Etter maten var det bare å ete (nesten) opp sjokoladeplata han hadde kjøpt :fnise:

Det var litt koselig da jeg la meg, satt der helt alene i store senga mi, hørte på musikk og surfa til 4 på natta :fnise:

Jeg begynte å lete som en tulling etter overnattingsmuligheter i Savonlinna! For jeg har jo billett til Apocalyptica sin konsert der den 8.juli, det som er så fint med byen er at de har operafestival i hele juli og det her er ikke akkurat Helsinki så alt av hoteller er jo opptatt! :daane:

Men! Jeg vet at det er mulig å leie leiligheter, så jeg sjekka ut det og, og det er noen få som man kan leie! Et par er veldig aktuelle :) Det blir jo så klart litt dyrere enn hotell, men da får jeg hvert fall et sted å sove og jeg får vært i byen et par dager så jeg kan få opplevd litt :)

Jada, sikkert et luksusproblem. Men det er slikt jeg uroer meg for, jeg gidder ikke tusle rundt i en by til halv 6 om mårran ;)

Jaja, i kveld skal jeg hjem igjen til kjære, vi skal kose oss med biff :happy:

Noe mer tror jeg ikke jeg har å si!

God helg fine PH, og alle andre! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kjekt å være fattig, så kjæresten må kjøpe middag og jeg ikke får kjøpt mitt eget godteri og må ta av han. Og fint at man trener en del. For det har resultert i -2kg på et par uker.

Men, det hjelper vel lite nå som jeg har fått julekaker av mamma, og juleaften nærmer seg med stormskritt, samt at lånet nærmer seg :ler:

Men de 6500,- jeg får går jo til julegaver, litt alkohol, en strømpebukse siden den andre endte sitt 1-kveldsliv med hull og blodflekker, evt.en foundation, 450,- til treningssenteret og resten mat.. Men da er det jo fint man da skal til mamma igjen! :ler:

De her skal spille på Tuska! Gjett om jeg gleder meg til sommeren :hoppendeglad:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så bra med vektnedgang, da har du litt å gå på til jul :fnise:

Og kjempekjekt å kunne være hos mamma når man er fattig student. Da får du jo litt mat, omsorg og ikke minst godis :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Det er sant det ;)

Jeg har vært på shopping med mamma idag, og da kjøpte vi garn for hun skal strikke genser til meg, herregud så dyrt! 800,- for garn, en rundpinne og oppskrift :daane:

I tillegg fikk jeg sjokolade på sjokoladefabrikken, og på CC mat fikk jeg en first price cola light, knekkebrødpakke, polarbrødpakke, en melk, bringebærsyltetøy og tannkrem. Og jeg får jo dårlig samvittighet og synes det er så fælt at hun må kjøpe slik til meg da veitu! :sjenert:

"Hadde du bodd hjemme måtte jeg jo ha kjøpt det uansett" sa hun, delvis sant, men hadde jeg bodd hjemme måtte ikke kjære fått 1000,- og jeg hadde ikke trengt å kjøpt så mye mat :lol:

Jeg tror ikke jeg kommer til å spørre folk om mye hjelp, hvert fall ikke om penger, i fremtida. Det er virkelig noe jeg ikke liker!

Skal liksom klare meg selv jeg :lol:

Men, nå er termokoppen full av te og boka tatt frem.. Nå må jeg installere word og fortsette med skriving av begreper og øve til samfunnsfageksamen som er på torsdag.. :sukk:

Ikke greit å være umotivert og lat ungdom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med gløgg og lesing til arbeids og organisasjonspsykologi eksamen.. Skal være glad når dette er over.. Tar heller gladelig din eksamen i stedet altså, for mannen er samfunnsfaglærer ;)

:klemmer: på flittige, Minttu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...