Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Nå skal dere få høre hvordan helgen har vært so far!

Igår var jeg på zumba med ei jeg har jobbet med, det er så moro å dra på det med henne, vi shaker, hopper og trener hardt og ler godt. Og for en bra måte å starte helgen på! :)

På kvelden skulle jeg egentlig drikke med kjære og en kompis av han, men så klart kom det to til. Jeg lagde pizza, med bunn som heva seg pent lite.. Etter å ha spist litt, satt jeg bare ved kjøkkenbordet mens de andre satt i stua og drakk. Ikke var det plass til meg, og ikke var jeg i humør til å drikke noe.. Var ikke sur eller noe, var fornøyd jeg, men bare gadd ikke, og ingen av dem brydde seg om meg så da kunne det være det samme syntes jeg ;)

Tok til slutt med med dataen og satte meg i senga med den, sammen med brus og sjokolade :)

Jeg fant ut at man kunne laste ned Apocalyptica sin e-book som man får når man har vært med på sånn Pledge ting, i den er det bilder av de i bandet som ikke er med i den ordentlige fotoboka, som jeg snart får i posten :nigo:

Så da satt jeg der, med Apocalyptica i øra og kosa meg med bildene og sjokolade :)

Da kara endelig dro ut på byen, satte jeg på panelovnen på fullt, fylte varmeflaska opp med skikkelig varmt vann, tok på meg ullundertøygenseren og satte meg godt til under dyna :happy:

(Ja, det var latterlig kaldt på soverommet, kjære har hatt på igjen døra mellom soverommet og stua, så det skulle være varmt inne der, endte egentlig med at det har blitt mye kaldere innpå der.. Og de lukka jo så klart igjen den hele tiden igår, så jeg satt der i kulda.)

Og jeg koste meg fortsatt med musikk, brus og sjokkis!

Med dataen på fanget, glodde litt på google maps, sjekka ut en øy i Helsinki, går bru fra byen og dit.

Det ser koselig ut der, som en stor park, og fra en side kan man se sentrum og Uspenski katedralen, og fra en annen kant kan man se over til dyreparken. Så dit skal jeg og ta bilder :fnise:

Kattepusen vår har nok løpt på noe og virkelig slått trynet, for jeg la merke til i natt at halve fjeset hans var hovent, så nesten ikke det ene øyet! Så han fikk ligge øverst, helt inntil meg i senga til kjære kom hjem :)

Idag sov jeg utrolig lenge, det var ikke planlagt. Men gjorde ikke noe da jeg fant ut at jeg hadde god tid uansett, siden byen ikke er åpen til 15 som før, men er oppe til 16.

Jeg tusla nedover i snøværet til slutt, og kjøpte meg et par sko på Euro sko! :happy: Var 2 for 1, men siden jeg bruker 41 var det jo fader nesten ingen fler sko i 41, bare 38,39 og 40 :roll:

Men det var tydeligvis salg på 1 par og, så i steden for 699 ble det bare 559!

Nå skal dere få bilde av dem!

skoamine.jpg?t=132717673211H0051.jpg?t=132717670811H0065.jpg?t=1327176760 De første er de jeg kjøpte, ser kanskje ut som herresko men det er det altså ikke! De vanlige skoa jeg bruker er skatesko for karer, så de er breie og ikke mye kvinnelige, men jeg liker de godt. Vinterskoa jeg bruker nå for tiden er damesko, men de er litt store, breie liksom. Så det er på tide å begynne å kjøpe mer kvinnelige sko, både med og uten litt hæl ;)

Jeg liker de jeg kjøpte idag, det er ikke noe særlig fòr, så jeg kan bruke de til alle årstider. Og de er veldig smale, sitter godt på og inntil foten, så jeg fikk så små og smale føtter da jeg brukte de istad :ler: De er fine og jentete, og samtidig tøffe og litt rocka! Perfekte for meg med andre ord ;)

Skoene i midten, er noen jeg har lyst på, prøvde de i 40 og de gikk i lengden, men var trange oppå tåa liksom, der de svinger/går så nedover oppå. Og de siste, så de på nettet nå og synes de var så fine, har lyst på noe sånt :)

Vel, nok om sko!

I kveld har jeg vært på Egon med mamma, lillebror, stefar og kjære! :hjerte: Vi skulle egentlig på peppes, men det var det ikke plass. Men det var like greit, var så koselig på Egon.

Spiste en Kylling BLT, også delte broren min og jeg en banansplitt :sikle:

Var kjempekoselig å spise ute med dem! :)

Nå har jeg plassert meg i sofaen, med 15 telys rundt meg :)

KOS!

Nå skal dere få et par bilder fra den fotoboka, og en video!

Ikke at det er så farlig, men det er slikt jeg synes er artig og liker, jeg lo godt av de bildene!

fotobok.jpg?t=1327178722

Legger til denne, siden Negative har konsert på Dom i Helsinki nå.

Skulle så gjerne ha vært der :sukk:

Håper jeg får sett dem live snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Høres ut som du har hatt ei fin helg :). Veldig fine sko du har kjøpt deg, og den fotoboka var veldig artig :)

Jeg har også lyst til å begynne på Zumba. Hvilke dager og tider er det timer? Og er det veldig mye folk der?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig fin kveld :)

Takk for det :) Og ja, den er artig, mange morsomme bilder, og mange veldig bra! Av dem på konserter osv også. Gleder meg til å få fotoboka og se hvordan den er :)

Det er zumba mandag, tirsdag og fredag :)

På mandager er det kl.18.00, jeg har ikke vært på den men skal dit i morgen sammen med M. Har vært på det en tirsdag for en stund siden, vet ikke når den er, og vet ikke hvordan det er med folk på disse dagene. Timen på fredager er helt fantastisk, og jeg begynner å kunne det meste og jeg gir mitt beste, så jeg synes jeg er flink :fnise:

Den er klokka 17.00-17.55, er 45 plasser og det er som regel så mange! Så lønner seg å reservere plass. Du kan se timeplan på hjemmesiden dems, det er også der man reserverer plass, ellers kan man velge den timen på en maskin nedpå senteret.

Du får bli med :)

Idag har kjære og jeg fått oss en ny pusekatt! :)

Kjære dro for å hente en kattunge for mora si, men det var to der og da tok kjære den ene. Han er bitteliten og så søt da :ler:

Igår kveld ble kjære invitert til en kompis, så han tusla etter hvert til han. Da satte jeg meg til rette i sofaen, skrudde på playstation og spilte av musikkvideoene jeg har på dataen på tv'n.

Så satt jeg her og hørte på musikk, sang litt, kosa meg med sjokkis, potetgull og brus :happy:

IMG_9199.jpg?t=1327267297IMG_9166.jpg?t=1327267236

Typisk meg egentlig når jeg er alene, potetgull til venstre, sjokkis og brus til høyre, og Jonne Aaron/Negative på tv'n :fnise:

Tente masse telys, tok bilde av meg selv foran lysa på bordet, for jeg synes det blir så fint, oransje og fint :fnise:

De ligger på facebook ;)

Der hadde jeg likt å vært igår :hjerte:

Jonne har fått seg bart og litt skjegg! Synes han likner på en rockestjerne fra 70-tallet på slutten :fnise:

Kledde det kanskje ikke heeelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Å, har du fått kattunge? Eller kjære, da, men du får vel kose med den (kattungen, altså ;) ).

Kanskje vi sees på Zumba etter hvert :skya:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi :) Den er såå liten,og søt :) Har tatt noen bilder,så kan legge de ut etter hvert.

Men jeg liker mest større katter kjenner jeg :sjenert:

Når jeg en dag skal skaffe meg min helt egne katt igjen, vil jeg få tak i en som trenger et hjem,hos hun i nærheten her som er innenfor dyrebeskyttelsen.

Tenkt å fått tak i en fin,liten pus det kanskje er noe litt feil med,mangler et øre eller bein f.eks, eller en stakkar som har blitt forlatt :)

Du må bli med på zumba! Den på fredager er best :) L var med på den for første gang idag,og hun syntes den var mye bedre enn den på mandager,og vi hadde det kjempemoro og koselig :)

Da jeg kom hjem igjen,hoppa jeg inn i dusjen. Med mobilen i en pose på øverste hylle i dusjen, hørte jeg på Turisas - Rasputin, mens jeg såpa meg inn med mango&papaja såpe! Den flaska ble brukt som mikrofon :) haha :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Syns jeg ser deg med såpemikrofonen din :ler:

Jeg skal ned på treningssenteret på fredag for sånn infosamtale, også må jeg prøve å komme i gang med trening enten i helga eller til neste uke :)

Håper alt er bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med på zumba imårra! Vi blir en stor gjeng som skal dra, blir kjempemorro! :jepp:

Alt er bra her! :) Er ikke i praksis idag, våkna og kjente at jeg ikke orka i det hele tatt. Sånn er jeg vel hver morgen, men idag var det hardere. Tror det er like greit, for jeg har vært småsjuk lenge og halsen og nesa er litt verre idag. Så greit å være hjemme og slappe av resten av uka :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg finner du på zumba bare på fredager! :fnise:

Liker ikke de andre timene :sjenert:

Var du der rundt 17.00? For så en svær gjeng utafor salene, jeg tråkka på elipsemaskina i 59min, da hadde jeg gått 10km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg var der kl 18, men så ikke deg. Du var kanskje ferdig. Hilste på F der da :)

Jeg får ikke til zumba de to kommende fredagene, så kanskje vi sees en annen gang. Jeg har tenkt meg på sykkeltime torsdag ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på elipsemaskina til rundt 18.10 :)

Jeg driver bare selv jeg, ellers er det zumba på fredager, så meg ser du ikke på andre timer :fnise:

Har lyst til å prøve meg på boxing da, men det blir ikke enda.

Var mye på corbar før jul, men nå har jeg ikke hatt noe lyst til å dra på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ok, jeg er ikke så flink til å drive for meg selv. Synes det er lettere å presse seg i organiserte timer. Så det blir fortsatt sykkeltime på meg i morgen. Og hvis det er igjen noe futt i meg etterpå, kan det hende jeg går litt tredemølle eller ellipsemaskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg er motsatt :fnise:

Liker zumbaen på fredager da, både alene og med noen jeg kjenner, har ikke prøvd så mye annet men tror ikke de andre timene er noe for meg egentlig. Corebar har jeg jo vært med på mye, og det kan hende boxing er noe for meg, så det skal jeg få prøvd.

Liker best å sulle for meg sjøl jeg, gå litt på elipsemaskina og så litt styrke. God musikk gjør alt bedre, ellers hadde jeg ikke orka å så mye tror jeg :ler:

Begynner å merke forskjell! Har fått armmuskler, og her om dagen merka jeg at jeg har fått skikkelig leggmuskler! :ler: Og kondisen har jo blitt mye mye bedre.

Om bare magen og kiloene kunne endre seg og :sjenert:

Men nå som jeg blir ferdig i praksis blir det enda mer trening og må spise enda litt mer sunnere, eller, litt mindre sjokolade ;)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Er du ferdig i praksis nå? Skjønte du så fram til det ;)

I dag har jeg Zumbafisert meg, og det var skikkelig artig og slitsomt. Skjønner ikke at du ikke liker den timen, jeg da :fnise:

Får se om jeg henger meg på den fredagstimen i neste uke :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen den uka her, så er jeg ferdig! Jeg skal juble og synge når jeg går ut av porten der på fredag!

Kommer til å savne et par av de ansatte da, spesielt han 20åringen, "jeg syns du gliser støtt jeg" har han sagt til meg, "det er fordi jeg ler av deg det" svarte jeg :) Morsom og ålreit fyr :)

Og så klart noen barn, har blitt glad i en guttegjeng på 4-5 år, de er så herlige, snille og morsomme :) Og hun lille finske og et par jenter til :)

Jeg var på en mandagstime, men likte den ikke nei, likte ikke helt hun som hadde den og hvordan den var, ikke noe morsom eller ordentlig hard. Så du kan glede deg til en fredagstime for å si det sånn ;) Det er rett og slett kjempemoro og ålreit, instruktøren er så ålreit og morsom, flere av oss ler jo mens vi trener :)

:klem:

Så, idag er selveste kjærleiksdagen :hjerte: Happy valentine alle sammen! Eller, hyvää ystävänpäivää kaikille :fnise:

I Finland har de ikke bare kjærlighetsdag, men også vennskapsdag! :)

Jeg kan egentlig ikke si jeg bryr meg så mye, og jeg gadd ikke kjøpe noe særlig til min kjære :fnise: Men litt ålreit er jeg jo da, det er bare det at jeg ikke regna med så mye i retur, så gadd ikke handle og styre, og ikke var følelsen for det til stede heller.

Jeg scrappet et kort til han, eller det er en papirpose :) To forskjellig røde ark,ene oppå det andre, en papirramme med bilde av oss inni og litt div.rundt, ble ganske fint :) Og oppi posen putta jeg hjertesjokolade og karameller fra kremmerhuset, og hjertesjokolade fra nille :) hihi Enkelt, søtt og koselig :hjerte: Han sa at kortet var fint, og det var nok for meg :fnise:

Jeg fikk eple og kanel-te, sjokolade og karameller fra kremmerhuset, så vi begge har vært på kremmerhuset idag, kjenner hverandre godt og handler godis der til hverandre på sånne dager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Enda en dag nærmere praksisslutt! Blir det feiring i helga? :ler:

Tenkte jeg skulle prøve meg på den Zumbatimen neste fredag. Denne fredagen er jeg hos kjæresten, så da passer det ikke. Planen min er Zumba tirsdag og fredag neste uke. Kanskje vi sees da :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda en dag nærmere ja,nå er det bare to dager igjen :happy:

Blir ingen feiring i helga,eller,får vel feire litt selv ;)

Hadde tenkt til å drikke med noen jenter,men passa dårlig. Vi skal møtes på mandag og jobbe med litt skolearbeid, og da blir det nok en tur innom Peppes Pizza,så vi får feire og kose oss da :)

Jeg tenkte meg nok at det passer for deg neste fredag, men da skal så klart jeg på hytta ;):fnise:

Men fredagen etter det,i uke 10, så passer det ;)

Idag var mamma innom og la igjen noe i postkassa mi, jeg har nemlig fått postkort fra Costa Rica! :nigo::ler:

Er fra Apocalyptica kara :) De har vært på turne der, og på den Pledge greia jeg var med på hvor jeg kjøpte fotobok og t-skjorte, bestilte jeg også postkort.

Morsomt og koselig! :happy:

Kom hjem fra praksis for litt siden, men kommer til å forsvinne fort ut av døra, tenkte jeg skulle gå meg en tur langs innsjøen,er så fint vær ute. Så kan jeg gå en runde og til byen igjen og kjæres jobb,så kan vi gå på butikken og handle inn litt :)

Ha en flott efta alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...