Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I like måte!! :klem:

Ntha takk! :rodme: Du så godt ut selv! :jepp:

Og det håret mitt har helt plutselig tatt av og blitt langt :ler: Har alltid vært så kort, men nå er det lengste til midt på ryggen! Er litt kortere foran og det er litt kjedelig, men får håpe det fortsetter å vokse en del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw takk! :happy: Leser finske blogger vet du, så jeg blir så inspirert! :sjenert: Er ei flott jente jeg følger bloggen til, og hun har sånn lugg, så da ville jeg også ha :fnise:

Også leser jeg bloggen til ei svensk som heter Linda Hallberg, hun er make-up artist, så på grunn av henne har jeg begynt å bruke litt mer sminke, som øyenskygge. Har aldri vært så fan av det, men nå liker jeg det godt! :)

Og kjekt med så mye sminke og hårtips a ;)

Og av de andre bloggene får jeg utrolig mye kles,hår,sminke og interiørtips :) Og sånt er jeg glad i, liker fine bilder og masse flotte ideer og inspirasjon! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul PH, og alle andre :):klem:

Her finnes det ikke julestemning i det hele tatt, og jeg hadde nesten heller likt å sitte alene hjemme. Var litt godt da kjære dro til mora si idag tidlig,da satt jeg i sofaen helt alene og så på "Kate plus 8" :)

Ser på det fortsatt,men er hos mamma nå.

Hadde jeg hatt masse penger hadde jeg dratt til Helsinki :) Hvert fall på nyttårsaften, skulle jeg spist på restaurant, drukket meg drit full og sett Michael Monroe og Dregen på Nosturi :):ler:

Sikker på at det hadde vært bedre enn slik nyttårsaften kommer til å bli..

Ikke vet jeg hva jeg skal, og skal jeg være her vet jeg at kjære ikke vil det, så da får vel han finne på noe med andre folk enn å være her og jeg vet at han har det gørt.

Men, et år skal jeg jaggu feire i Helsinki! Mener det er no lysgreier i januar, domkirka blir lyst opp av fargerike lys og det er noe konsert. Det må jeg jammen få med meg en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Lenge siden du har vært innom boka di nå. Håper alt er bra med deg? Skal du på heidundrande nyttårsfest, eller blir det rolig?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kanskje på tide at jeg gir et lite livstegn fra meg, er ikke all verden fra meg på facebook heller gitt.. :sjenert:

Jeg har hatt en helt grei jul, har ikke hatt noe julestemning i det hele tatt, og ikke har det vært noe særlig julepyntet her i leiligheten, og det er heller ikke så mye snø ute.

Så humøret har ikke vært på topp, jeg har ikke vært noe glad julejente :ler: Heller bare vanlige, småsure meg.. :)

På julaften dro kjære til moren sin like etter jeg sto opp, og det var egentlig utrolig godt å være helt alene, sitte i sofaen med joggebuksa og spise frokost mens jeg så på "Kate plus 8" maraton på TLC! :hjerte:

Nei, her er det ingen julefilmer i jula ;) Jeg setter hvert fall ikke på noe, klarer ikke de vanlige, dårlige filmene...

Så jeg så på "Kate plus 8" fra litt over 10.00 til 16.00 :ler:

Dro hjem mens det foregikk, så da skrudde jeg av "Reisen til julestjernen" og så på Kate og barna som var på ferie i Australia!

Det var koselig å være hjemme igjen, hos mamman min :)

På julaften var det meg, mamma, stefar, lillebror, mommo og moren til stefar. Og på kvelden kom kjære.

Så mye julemat ble det ikke, men riskrem derimot! Og sjokolade..

Fikk en del fine pakker og, rundt 3800,-, fine og gode tøfler, gavekort på hudsalong (så til våren skal ansiktet få vårrengjøring!!), gavekort på kjøpesenteret, sokketøfler, pukka te, neglelakk, sjokolade, såpe og body lotion, håndkle, pakke med to kasseroller og en stekepanne.

Og av kjæresten min fikk jeg billett til Tuska Open Air Metal Festival! :hoppendeglad:

Så det var den julekvæll :)

I morgen er det nyttårsaften, men jeg kunne ikke brydd meg mindre tror jeg. Jeg bryr meg rett og slett ikke om hva som skjer i morgen, hva folk skal, hva jeg får av mat eller noen ting..

Jeg kunne godt ha sittet her alene og bare lagd noe god mat.

Men, mora til kjære har visst bestemt at vi skal spise mat her..

Så han har vært å kjøpt noe mat idag.

Jaja, da er jeg hvert fall her så da kan jeg sitte her med pleddet og dataen min :)

Jeg hadde virkelig likt å vært i byen Tampere i Finland idag!

Da kunne jeg sett Negative :hjerte:

Og så kunne jeg dratt til Helsinki i morgen, og sett Michael Monroe og Dregen spille. Det hadde vært litt av en nyttårshelg!

Kommer nok til å feire nyttårsaften i Helsinki engang, oi for en overraskelse :ler:

Men det er alltid noe konsert der og, HIM har spilt flere ganger, og hvis de skal ha konsert neste år, da vet dere hvor jeg er!

De som spiller, spiller jo så klart klokka 12, så man får jo ikke vært ute og sett fyrverkeri. Men hallo, heller se HIM enn fyrverkeri! :ler: Og bare det å være i Helsinki på denne tiden hadde vært koselig.

Også er det noe der som heter Lux Helsinki/Season Of Light, da lyser de opp gater og bygninger med fargerike lys. I videoen nedenfor ser man det, og man får se domkirken lyst opp, artig og flott :)

Tja, sånn ellers i livet skjer det ikke mye!

Jeg bare sitter her, ser på tv, ser mye på "Jon and Kate plus 8" :hjerte: og alt mulig på TLC, hører på musikk, gjør en del husarbeid, spiller masse Sims 3 :fnise:

Og igår hadde jeg årets siste treningsøkt, gikk 1mil på 1t på elipsemaskina, og tok deretter litt styrke på armer og lår. Godt! Var utrolig sliten etterpå.

Men, måtte treningen og kostholdet bli enda bedre neste år!

Jeg leste istad at om man har sitron i vann, så renser det leveren og det hjelper en til å gå ned i vekt! Så jeg skal handle inn sitroner!

Jeg tenkte jeg skulle lage et lite samlebilde med noen julebilder jeg har tatt i det siste, men orker ikke nå.. Men en dag skal dere få se! Synes jeg har fått tatt noen bra bilder, gjenstår bare å se hvordan de er på dataen ;)

Vel, nå får jeg vel snart lage middag, her blir det lasagne og grove hvitløksbaguetter! :sikle: Spent på hvordan de baguettene er.

Så, slenger inn video av lysene, stilig å se! Spesielt etter 3min, da kommer domkirka!

Og så klart en video av finefine Negative, som jeg så gjerne skulle ha sett live idag :hjerte:

Jeg har nok mer å si, men det får jeg ta senere!

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har aldri sett deg sur, så jeg skjønner ikke helt den med vanlige, småsure deg ;). Du er jo alltid så blid og hyggelig når jeg møter deg. Men du err kanskje annerledes med mor di, du og :fnise:

Jammen fikk du mye fint til jul! Veldig fortjent også da :) Fine gaver til en fin jente! Også så flink du er til å trene! Jeg err imponert :pls:. Når alt faller til ro rundt meg, skal jeg komme i bedre form også. Har lagt på meg igjen, så nå skal flesket vekk!

Godt nttår, snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå måtte jeg :fnise: litt av deg! ;) Du og den pad'n din ;)

Er en grunn til at jeg kjøpte mobil med tastatur som jeg kan dytte frem, visste jeg ikke kom til å bli klok på touch, går greit ellers men å skrive med de små knappene på skjermen er jo så gørt!

Jeg er nok annerledes når jeg er rundt mor mi ja :ler:

Når jeg er ute på noe eller med andre så er jeg som regel blid, og helt vanlig. Men når jeg er alene eller hjemme her, så er jeg liksom.. er helt vanlig, men har nok lett for å være mer sur, irritert, nedfor.

Men det spørs jo så klart på humøret, og hva som skjer i løpet av morgenen og dagen ;)

Hehe takk takk :) Jeg prøver da! Men nå må det bli skjerpings, og må endre matvanene litt, ellers kommer jeg aldri til å se vekta endre seg tror jeg.

Du får byne på treningssenteret i gågata, kan du bli med meg på corebar og zumba :)

Takk, godt nyttår til deg og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har såååå lyst til å begynne på Zumba! Det er jo kjempeartig :). Planen er å begynne etter nyttår, men må vel drøye det til litt ut i januar. Alle skal jo begynne å trene 1.januar :fnise:

*ingen skrivefeil her,tror jeg* :ler:

Edit:måtte rette skrivefeil :daane:

Endret av Purple Haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrivefeil er helt i orden her inne :ler:

Så lenge du ikke gjør som B og skriver "gapakuken" på en mndsplan ;)

Zumba er supermoro! Men kommer ann på de som har timen og. Liker veldig godt den kl.17 på fredager, har vært der noen ganger med M og F fra bhg :)

Sist jeg var med lo jeg nesten hele timen, var en kar bak M som tok helt av! Lang og tynn,med langt blondt hår og pannebånd, han vrikka mer og bedre på rumpa enn alle andre :ler:

Du må bli med, så kan vi shake sammen! Og dra hverandre med på trening :)

Men kan bli hardt mellom uke 2-7,har jo praksis på andre sia da vettu så kommer hjem sent..

Men trene skal jeg! For nå er jeg drit lei, skal ha prøvd å gått ned i 2år.. 2kg har jeg klart å holde borte,men er blitt litt smalere og hvert fall fått bedre kondis. Og det er bra med bedre kondis,kan jeg pushe meg enda hardere :)

Jeg tenkte jeg skal lage min egen versjon av Mtv's "I used to be fat" :ler: De kan ha 100 dager elns på seg på å gå ned så og så mye, så jeg tenkte jeg skulle skrive ut nummer,henge det opp og ha min egen nedtelling, "I used to be chubby" og lat :ler:

Sommeren er en stor motivasjon egentlig,tenk å kunne handle det jeg virkelig vil ha av klær når jeg er i Helsinki. Og å kunne føle meg bra og fin i bare singlett og shorts for engangs skyld! :)

Så,skjerping ;) hehe Skal få skrivd opp nyttårsforsetter her, og en liste med ting jeg må gjøre før jeg sturter! Ble så inspirert av alle "Kate plus 8" episodene på julaften :)

Nå har kjære og jeg spist lasagne og sett på Die Hard 4 :)

Film nr.1 gikk på tv overigår,så kjære lasta ned resten og vi så 2 og 3 igår.

Har ikke sett alle før,tror jeg har sett litt av et par bare. Men fader så bra de er!

Og'n Bruce Willis er ikke akkurat lenge ren i de filmene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nyttårsaften her! Og jeg har satt meg til rette i sofaen med pledd rundt meg, tekopp på bordet, litt sjokolade, dataen på fanget og propper i øra som fyller hodet mitt med fin musikk :) Og her skal jeg sitte i hele dag ;) Før idag var jeg en tur på kjøpesenteret, fikk tak i en svart, enkel genser til 70kr! I str.s til og med, sitter jo helt etter, men jeg er så lei gensere som blir løse og store. Gidder ikke svære klær for å prøve å skjule litt mage og sidefett lenger, man ser jo bare feitere ut ;)

I tillegg kjøpte jeg hårstrikker uten sånn metallting, og en stor hårspenne. Og jammen er det godt å bruke hårspenne, alt håret kommer seg unna men det blir ikke stramt, så jeg kjenner det ikke. Og håret blir ikke så stramt, så det ligger litt løst og fint :)

En annen ting jeg kjøpte var bladet Metal Hammer, jeg er redd for at det kommer til å være mars i hele 2012! :lur:

IMAG0437-1.jpg

Mathias Nygård er så fin :hjerte:

I kveld skjer det ikke stort, som sagt skal jeg nok holde sofaen!

Kjæres mor bestemte visst at hun skulle komme og at vi skulle spise mat her.. Så da blir det jo noe middag en gang.

Jeg har ikke engang kjøpt noe fyrverkeri! Det er ikke lov til å skyte opp noe her midt i byen, men det er en bakke ikke så langt unna vi kunne ha gått til, stått på toppen der.

Men, jeg er utrolig kjedelig i år, og bryr meg altfor lite. Kjedelig.. Men men.

Nå, har folk noen nyttårsforsetter da? ;)

Jeg har kommet på noen ting som jeg skal få gjort før 2012 er over :) Skal vi seee..

- Komme ned på 70kg, altså gå ned 17.7kg

- Få bedre kosthold, så klart må jeg det.

- Jobbe for å få bedre hud

- Jobbe med meg selv utenpå og inni, prøve å få humøret og det psykiske litt over på bedre tanker

- Jeg skal fortsette å dra på masse herlige konserter!

- Jeg skal reise til Finland, oppleve enda mer av landet og byen Helsinki, og igjen utfordre og utforske landet og meg selv.

Jeg glemmer liksom alt når jeg skal skrive det ned :ler:

Men, 2012 skal bli året for forandring! Både utsiden og innsiden av Minttu skal endres, utfordres og utforskes!

Tid for å bli fornøyd med seg selv og bli den man virkelig er, og vil være. Nå har jeg tenkt på det og prøvd i 2 år. Litt mer og kanskje men. Jeg har kommet et stykke, Turisas synger i Miklagard Overture, "But the road has just begun" ;)

Den kan være lang å gå, og det er som oftes jævlig mange hull, dumper og svinger. Men jo mer man går og sliter seg avgårde, jo rettere og finere blir veier!

(Det spørs vel slik som vegene her i Norge er da ;):ler: )

Som for eksempel, jo mer man sliter og svetter på en elipsemaskin, ja plutselig har de 2km man brukte 20min på blitt kortere og man bruker 12 min. Og man klarer til slutt å gå en hel mil på en time. Man må bare jobbe for det! Og jeg har endelig prøvd, og endelig kommet et godt stykke når det gjelder detta! Jeg skal gå mange fler mil på den fordømte maskina! Og jeg skal svette, slite, jeg skal ta i enda mer, jeg skal presse meg enda hardere. Jeg har endelig fått det til, og jeg ser det selv.

Det skal trenes og slites med andre ord.. :ler:

Nei herregud, nå har jeg sittet her og skrevet nå og da i 1.5t :ler:

Ta å hør på den her, vær så snill! :fnise: Så nydelig! Får lyst til å grine.

Og Jonne (vokalisten) er så fin :happy:

Det der er lenge siden da, så han har kortere hår og ser litt mer voksen ut nå.

tumblr_lwrhb7ABYk1r8ok8qo1_500_large.jpg?t=1325346564

Godt nyttår alle sammen!! :) Håper dere har en fin kveld, og at 2012 blir bra :)

Og for å være typisk meg,

Onnellista uutta vuotta kaikille! :):ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttrsforsetter.jpg?t=1325442729

Ting jeg skal gjøre i løpet av dette året, i bilder :) (fra weheartit.com)

En ting gjorde jeg allerede i natt.

Jeg er så glad for at jeg fant en live video av Negative igår efta :hjerte: Jonne begynner å synge likt som han i The 69 Eyes, og det er slettes ikke sånn stemme han egentlig har, alle begynner å le. Og så skal han plystre men får det ikke til.

Jeg så den igjen da jeg hadde pakket meg godt under dyna i natt, og tårene trillet igjen nedover kinnene.

Da jeg så den før på dagen igår, lo jeg så godt at tårene rant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...