Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen må være flinke her ;):fnise:

I efta var jeg på kiwi og virkelig handla inn, brus, taco til idag, kalkunkarbonader, kjøttboller, kyllingfilet, lasagne, pastasaus, to kjøttdeiger, melk, sukker, kokesjokolade, boks med hakkede tomater, tomatpurre, vanlig tomat, paprika, kinakål, grønnsaksbuljonger, saus, wok grønnsaker osv. Sto at det var 31 ting, om det er med eller uten 3 poser vet jeg ikke!

Mangler bare løk, litt mer brus og en pakke med kinesisk szechuan :) Det ble faktisk ikke mer enn 600,-!

Har med andre ord handla inn til helga, og har tenkt til å lage tomatsuppe fra bunnen av på søndag :)

På tide å være ordentlig husmor og prøve å lage noe fra bunnen av!

Lagde tomatsuppe på ungdomsskolen, så må vel få det til nå og ;)

Etter jeg hadde lagd og vi hadde fått spist taco, vaska jeg opp og vaska av alle benker og kjøkkenbord og gikk ut med søpla. Kjære slenger alt på bordet, og all reklamen flyter. huff :ler:

Nå har jeg lagd kakao fra bunnen, ingen toro poser her i gården!

De har vi nemlig brukt opp! :ler:

Men det er jo så godt med sånn man lager selv, av freia kakaopulver, melk og sukker :)

På fredag skal jeg lage brownies fra bunnen av, der er det aldri toro poser!! ;)

Så nå skal jeg nyte kakaoen min og to polarbrød med bringebær og brunost. Veldig sunt :)

Også skal jeg høre på fine musikken min og lese de finske og svenske bloggene!

Typisk meg noen kvelder, noe å drikke og spise, musikk og blogger :ler:

Håper dere alle har en fin onsdag :hjerte:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kan hende det er fare for det ja, om jeg skal bli flinkere til å kokkelere! ;)

Nåja, det er grenser for hvor mye som blir laget fra bunnen av her! Men jeg så oppskrift på tomatsuppe på vg for litt siden, så fikk så lyst til å prøve og i helga skal jeg gjøre det om jeg har ork eller ei :)

Overigår prata kjære og jeg på kjeks og kaker, så nevnte jeg den pakka med browniesbiter som mamma alltid har med seg på broren min sine skoleavslutninger! :ler: Så da sa jeg at jeg kanskje kan lage brownies til helga, "gjør det" fikk jeg til svar! Og, "ja det burde du", "helgen er ikke bare burde burde, da skal jeg lage brownies!" svarte jeg og googla meg frem til en oppskrift, vil prøve noe annet enn den jeg har brukt, for der bruker man bare kakaopulver, men i den jeg fant skal man smelte sjokolade.

Jeg synes jeg må bli flinkere når det gjelder mat, jeg handler så og si bare på kiwi da det ligger et steinkast ca unna. Så jeg velger nøkkelhullmerka varer om det er mulighet for det, og jeg prøver å velge lettere, grovere, sunnere alternativer. Og det er jo så kjekt på kiwi, siden all moms på nøkkelhullmerka varer og frukt&grønt er kutta! Sparer jo en del penger :)

Og skal jeg klare å gå ned i vekt må jeg bli enda flinkere, hvert fall når det gjelder middag!

Hvis noen har sunne middagstips, som metter, er bra og kanskje min kresne kar også kan like, skrik ut!

Så jeg prøver å bli flinkere nå, og prøver å utforske litt ny mat og oppskrifter.

For etter jul, altså, nå gidder jeg ikke mer, så da blir det knekkebrød, måltidserstatterpulver og treningssenter 4-5 dager i uka om det er det som må til! :ler:

Jeg gidder rett og slett ikke mer, nå har jeg vært misfornøyd og lubben siden '08 ca (fikk kjæreste i '06 som spiste noe annet enn taco og drit vet dere..), og jeg gidder ikke det her. Jeg har ikke hatt nok ork eller vilje til å gjøre noe med meg selv, men nå er det for pokker på tide! :jepp:

Jeg er snart 22 og jeg synes det er på tide for meg også å ha det bra! Jeg vil også føle meg bra, være fornøyd med kroppen min, kle meg i det jeg vil, og nyte livet!

Jeg gidder ikke å plutselig sitte her som 30 åring, fortsatt lubben og misfornøyd og lure på hvor i helvette dagene ble av og hva fader er det jeg har gjort for no disse åra :ler:

Snart er det jul og hauger med pølser, kjøttkaker, ribbe og surkål, og bra mengde med twist, pepperkaker, riskrem og julegodis!

og brun julebrus!! :sikle:

Og det skal nytes altså! I fjor hadde jeg spysjuka og begynte å bli bra lillejulaften, så spiste jo nesten ikke noe.

Så nå skal jeg ete som om jeg aldri har eti!

For i januar 2012 er det slutt :)

Er som julegrisen, må feites opp før den slaktes :ler:

Tror jeg må lage meg et bilde og henge opp ved senga, et samlebilde, med bilder av folk jeg ser opp til (hvert fall av hun her!), klær jeg vil bruke, festivaler, sommer, folk i shorts, hår, farger!

Inspirasjon og motivasjon! :jepp:

Tenk så deilig det hadde vært om jeg kan tusle rundt i Helsinki og på festivaler i tettsittende, pene shorts og bare singlet eller en trang topp! Åh, vilken dröm :happy:

Jeg har nettopp sittet og glodd gjennom en hel haug med blogger, man får liksom noen tanker, så nå tok jeg helt av her!! :ler:

Men da vet dere hva jeg vil, så etter nyttår er det bare å mase og pushe jenter! ;)

Nå skal dere få noe musikk! Jeg aner egentlig ikke hva, har vel ikke hørt på noe nytt i det siste. Men jeg finner vel noen godsaker! Skjer a, ikke noe rock eller metal! ;):ler:

http://www.youtube.com/watch?v=j8vbZ6Mp7eg

Florence! :) Så de på Ruisrock i '10, utrolig morsom konsert, de skapte så liv. Tenk å stå på stranda, med have bak deg, masse folk rundt deg og den dama foran deg.

Herlig :hjerte:

:hjerte:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager,ikke snakk om jul enda!! :ler:

Og rød julebrus er så feil! Må ha den brune,Hamar-Lillehammer brusen ;)

Har ikke vært særlig aktiv her siste uka, har ikke helt mine dager nå gitt..

Får se om jeg gidder skrive no seinere i helga ;)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo du som begynte med julesnakket ;)

Tror vi kan være enig om å være uenig angående julebrusfargen :fnise:

Håper du får dine dager igjen snart! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk det, når jeg kikker litt oppi her ;) Jeg ser frem til jul med andre ord, selv om jeg vet jeg aldri får den julefølelsen eller julehjemmet jeg drømmer om. Men vent til jeg bor for meg selv, da skal jeg ha et amerikansk julehjem :ler:

Ja, vi får være uenige om den ;)

Nå har jeg hatt det bra en stund, og hadde en så fin helg forrige uke, så da syntes vel alt at jeg fortjente noen ræva dager :sukk:

Alt var bra på dagen igår, så ble eftan bare gørr. Og hele denne dagen har vært gørr. Var på skolen og hadde undervisning fra 9.15-11, og vi måtte sitte i grupper - de studiegruppene våre, og gruppa mi skjønte fort at de ikke skulle tulle med meg :sjenert:

Var greit med engang, så ble jeg så latterlig trøtt, og nedfor. Så fikk rett og slett ikke med meg noe, så drev gruppa mi og prata om noe og sa deretter at jeg ikke fikk med meg noe og at de kunne sagt mye rart om meg uten at jeg la merke til det, men jeg sa at jeg fikk det faktisk med meg "ja hva sa vi da", "at jeg ikke får med meg noe og at jeg er sur", da lo hu ene og jeg ble enda mer sur.

Så jeg sa at jeg rett og slett hadde en utrolig dårlig dag og viste at jeg ble sur. Men da ga de seg jo, så da var det greit ;)

Har vært to fine ting idag. Ene var da vi kom ut etter undervisninga, det hadde blitt så isete ute at jeg gikk nesten ut i spagaten. Så begynte jeg å gå rart, så jeg sklei bakover og alle lo av meg og M tok bilder. Da tok jeg tak i G og snurra henne rundt, M tok bilde hvor G holder rundt meg og vi ler. Så det var litt koselig, og bilde er på face :lol:

Andre tingen var da det tydeligvis ikke var noe å se på på tv, så kjære skrudde på TLC og lot det sto på, for der gikk "Jon and Kate + 8" Jeg elsker den serien :hjerte: Og den episoden var så morsom, så jeg lo godt gjennom hele :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store planer om et skikkelig Amerikansk julehjem! :nigo: Du skulle sett noen av husene som pleier og pyntes her i nærheten, helt fantastisk!! :daane: Når det nærmer seg jul skal jeg gå på :foto:-safari og poste et innlegg i bloggen med alle de fine husene :Nikke:

Bra dagen ble litt fin alikevel! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Nå er det litt liv i meg og!

MarianneE: Så koselig å høre! Takk :klem:

Androide: Oh! Det må du, og de skal jeg se!

Kan tenke meg at noen der tar helt av..? :fnise:

Hver en dag har noen få lyspunkter uansett hvor kjei den er :)

Har ikke skjedd all verden i helga, men den har vært avslappende og koselig :) Fredagen var jo litt kjei, så jeg lå eller satt i sofaen helt fra 2 tida til jeg la meg :ler:

Lørdagen var bedre, da dro jeg på trening i 12 tiden, da jeg kom hjem klippa jeg luggen og farga håret og sto lenge i dusjen.

Deretter ordna jeg meg og tusla ned til kjøpesenteret, fikk kjøpt litt småtteri jeg trengte, bomullpads, neglefiler, hvit neglelakk til tuppene (mye rart en skal drive med..) sminkefjerner, og en julegave til kjære! :) Etter litt titting og shopping gikk jeg til kiwi og fikk handla inn en god del mat, pakke med masse kjøttkaker, en med ostepanetter, kalkunkarbonader osv, greit å handle inn litt slik og pakker som det er mye i, har vi en del middag!

På kvelden kom mora til kjære, for hun hadde bursdag så vi lagde middag til henne. Hun ble så trøtt etter middagen at hun dro hjem med engang :ler:

Resten av kvelden spilte kjære Skyrim på ps3, jeg har falt for det spillet selv, følger godt med når han spiller :fnise:

Jeg prøvde å spille litt selv og, vandra rundt på fjellet til en by han skulle til. Og da kjære spilte, så kom han til en steinstatue av ei dame, og man skulle ofre noe som hun virkelig ønsket, og det var noe man ikke kunne se, føle eller bære! Ingen av oss skjønte hva det kunne være, så han gikk tilbake for på veien til hun dama måtte man gå i skyggen ellers mista man liv om man kom i lyset. Og jeg bare "kanskje det er mørket! kanskje du må skru av de lysene ved hu dama" og da han var inne hos henne igjen så han at det var kjettinger ved lysa som man skulle dra i og da skrudde lysa seg av :nigo: Jeg ble jo så glad, men kjære sa seinere "er jo ikke morsomt når du får det til før meg" :sjenert:

Igår var det joggebuksedag! Også kom broren min på besøk, for stefaren min skulle få fagbrevet sitt og det var visst bare lov å ta med to gjester, da ble det mamman min og moren hans.

Jeg lagde hamburgere til oss, ikke tok ut ferdige av en pose altså, men miksa og grisa med kjøttdeig.

Og de ble gode! :sikle:

Da vi var alene igjen ble det enda mer Skyrim, og utpå kvelden ble det selvsagt Åndenes Makt! :)

Men nå over til andre ting.

Se så fine sko jeg fant på en finsk blogg! (de svarte)

IMG_1853-1.jpgpuffin06brownburnish1.jpg?t=1321882598

Jeg har så lyst på slike! De originale (vil tro det er de som er det) er av Jeffrey Campbell og styggdyre, de hun bloggeren har er kjøpt på ebay, så jeg har lett ivrig inne der i helga.

Alle jeg finner som er helt like, går bare opp til 40! 25cm.. Beina mine 26cm!

Jeg har leita som en gal, og kom frem til de brunaktige.

Har blitt helt annerledes når det gjelder klær og sko i løpet av sommeren/høsten. Faller helt for ting nå, som jeg aldri kunne tenkt meg å prøvd på begynnelsen av året :ler:

Hvert fall sko, falt helt for flere med høye hæler. Jeg bruker liksom DC skatesko til vanlig.

Finner jo så mye inspirasjon på blogger :)

Og siden vi har prata på jul, så skal jeg lage et samlebilde med fine julebilder etter hvert, og slenge inn hit ;)

Så da avslutter jeg dette innlegget, men to helt forskjellige, men utrolig bra sanger :)

:happy:

Ser på musikkvideoer via ps3 og så på denne for noen minutter siden, og den er så bra! Kraftig, og fantastisk.

Og vokalisten er jo så kjekk!

Men et bildesøk på google er kanskje bedre for å få det bekrefta :fnise:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg tenke meg! :ler: Noe er vel utrolig flott og se på :)

Så lenge det ikke blir altfor mye ;)

ScreenShot032-1.jpg?t=1321907507Christmas_Tree_by_DreAminginDigITal_large.jpg?t=1321907529

Sånn som det kan bli litt vel mye.. Men bilde nr.2 liker jeg, jeg vil ha et slikt type tre, synes mamma pynter så altfor lite jeg! Og spørs vel om kjære vil ha alt slik jeg vil :fnise:

Jeg får lov til å gjøre hva jeg vil ut av adventslysene, så det skal bli bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:gratulerer: Hyvää syntymäpäivää Ville! :fnise:

orig-16151861.jpg?t=1321967846

Ikke ille til å være 35 år ;)

Idag var jeg på plass på elipsemaskina 11.35! Og sto der i en halvtime. Så ble det en del styrke, før jeg gikk 15min på tredemølla. Var vel ferdig rundt 12.45 :)

Nå sitter jeg her og tenkte jeg skulle fortsette på fotoboka jeg driver å fikser, gjennom elkjøp, men det er litt kjett å drive med :sjenert:

Det skal bli julegave også, så må liksom bli ferdig!

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme igjen fra skolen, nå blir det en kjapp dusj, så middag og 17.35 skal jeg ta toget til Oslo!

Dørene på Sentrum Scene åpner 20.00, og da blir det Veronica Maggio konsert! :happy:

Gidder ikke dra før,kommer frem 19.30,orker ikke tusle rundt i fæle Oslo :fnise:

Så, blir en bra kveld tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Håper alt står bra til med deg? Takk for gode ord i boka mi :klem: Klart jeg vil møte deg etter jul, skulle bare mangle :)

Var det artig på julebord med gjengen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa :hjerte: Du,det skulle bare mangle,håper alt går bra :)

Alt står bra til her :) Og ja,jeg hadde det kjempemoro på julebord!

Var så koselig å se igjen folka,og spise god middag med dem. Også var det jo moro å bli full med dem, skravle,danse,tulle og bare ha det gøy! Og jeg var litt populær blant E og en annen gutt som jobber der,kan hende du har møtt han :fnise: E sa utpå kvelden "ser du ikke er vandt med å gå med kjole" "neei" sa jeg og la meg ned på stolen og viste sikkert enda mer :ler: herregud så flau jeg blir av meg selv :ler:

På vei hjem tryna jeg,datt rett på knea, har et lite,fælt sår på venstre kne og skrubbsår nedover nesten hele høyre leggen! Strømpebuksa mi gikk i søpla dagen etter med andre ord,hullete og blodig :ler:

Jeg var på julegrantenning i bhg igår,og sa at det var greit for da kunne jeg forklare meg om det var noe! Men vi alle bare lo veldig godt av lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...