Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Stockholm er koselig :) Syns du er veldig tøff som reiser så mye på egenhånd, jeg har enda ikke kommet meg avgårde :sjenert: Men jeg reiser endel i tospann, da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Jeg var i Stockholm i fjor høst. Kjempefin by, og jeg kunne tenkt meg en tur tilbake dit.

Du MÅ bare dra på Junibacken, det er midt i blinken for deg, det er jeg sikker på! Ta sagotoget - det er så nydelig :) Jeg har bilder på FB om du vil se. Ikke fra sagotoget da, for der er det ikke lov å ta bilder, men fra Junibacken og litt annet. Anbefaler Gamla Stan. Der er det så koselig å tusle rundt. Små, litt annerledes butikker, små kafeèr og veldig koselig atmosfære.

Om du har lest/sett Millenium-trilogien, er det jo egne guidede turer hvor man går i Lisbeth Salander sine fotspor.

Shopping er jo en endeløs greie i Stockholm. En snau halvtime utenfor sentrum ligger en enorm outlet hvor de selger merkevarer billig. Det var nesten en liten by i seg selv!

Ellers er det masse store senter i selve byen, og det kryr med butikker over alt.

Vi spiste på Hard rock cafe og på en Thairestaurant som var kjempekul! Den kan ikke beskrives, må bare oppleves.

Stockholm er perfekt for en langweekend! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide: Takk for det du, men vil jeg avgårde så må jeg dra alene ;) Har ingen å ta med meg,skal kjære være med må sikkert jeg betale og det gidder jeg ikke mer,da drar jeg heller alene. Han vil sikker ikke være med lell, ikke når jeg skal tusla rundt og oppleve ting og shoppe! :)

PH: Takk for mange tips! :happy: Da skal jeg kikke litt på de bildene senere idag,driver på mobilen nå ama :) Oh,outlet er ikke dumt :)

Er noe slik i Helsinki og,for iittala,må få dratt dit en gang :)

Det er bare å komme med tips,og jeg skal få undersøkt litt mer selv :)

Drev å undersøkte litt igår, men siden jeg kommer rett til Helsinki når jeg går på google maps,begynte jeg å undersøke hoteller der :sjenert: Har vært på scandic marski 3 ganger nå,så hadde vært moro å prøvd noe nytt :) Men jeg tenkte på en ting,om jeg skal være en stund i Helsinki,hadde det gått ann å leid leilighet isteden! Har sett litt på det. Men må jo vente til jeg vet hvilke festivaler jeg skal på før jeg vet hvor lenge jeg skal være i Helsinki. Kan hende jeg havner i Turku og!

Hm,det er flere festivaler som er så tidlig neste år, i juni, til og med Tuska som var 22-24 juli nå begynner vel siste dagen i juni om jeg husker rett.

Meh. Har litt lyst til å dra bort med andre ord!! :ler:

Som jeg sa til mamma, jeg skal spare alle penga jeg får fremover,jeg vil heller og sulte og få dra bort til sommeren :ler:

Hun bare "ellers kan du vel komme hjem på middag,ellers får jeg komme med en pose med mat"

Ellers kan kjære begynne å prioritere litt og kjøpe mer middag! :Nikke:

Herregud å jeg mæl når jeg førstes byner :):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kommet fram til en grei deal; jeg planlegger og bestiller, han betaler :ler: Og vi er begge godt fornøyd med den løsningen :Nikke:

Ellers er jeg helt enig med deg i at reise og opplevelser er noe av det aller beste å bruke pengene sine på! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske grei deal det da ;)

Her er det nok jeg som planlegger, bestiller og betaler.

Men nå har jeg vært to ganger alene i Helsinki, så jeg tror jeg har bevist for meg selv at jeg kan klare meg på egenhånd. Så skal noen være med meg på tur fra nå av, får de betale selv :)

Det er så sant! :) Så, jeg må være flink til å spare så jeg får en flott ferie til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en idè til tatovering!

Jeg har lyst på en setning på underarmen, under der man tar blodprøve. Sikkert veldig godt, men i motsetning til mine to siste får jeg sikkert ikke rykninger i beina.. :ler:

Setningene jeg har so far er, "Love yourself, you're all you have" og

"Love life, it's all you got"

Første passer egentlig bra, for det er noe jeg jobber med, og ser du på resten av underarmen min ser man at jeg ikke alltid har gjort det..

tattisss.jpg?t=1318542478

Skulle nesten tatovert "Helsinki, rakkaudella" et sted og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart stikker jeg til fjells med mamma, stefar og lillebror! :)

Spennende å se om det er snø der.. hmm

God helg alle sammen, eller hyvää viikonloppu kaikille! :fnise::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jo en liten reise på deg da, ganske umiddelbart og! :ler: Høres koselig ut med fjelltur! :) Hvor er dere? Ser at det er masse snø på Sjusjøen iallefall!

Ha en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det gitt :ler: Men jeg hadde heller likt en storbyferie ;)

Blir trøtt av fjelluft, og broren min skravler faen hele tida, og det er mye småkrangling i familien her.

Er på Leningen/Synnfjellet, er litt snø her, hvert fall på fjelltoppene. Er litt her rundt hytta,men er gras og.

God helg til deg og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det gitt :ler: Men jeg hadde heller likt en storbyferie ;)

Blir trøtt av fjelluft, og broren min skravler faen hele tida, og det er mye småkrangling i familien her.

Er på Leningen/Synnfjellet, er litt snø her, hvert fall på fjelltoppene. Er litt her rundt hytta,men er gras og.

God helg til deg og :klem:

Alt til sin tid? ;)

Håper det var litt koselig også da, ikke bare utmattende skravling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, jeg må nok bare vente og telle ned med den litt deprimerende tickeren,det er så lenge til :ler:

Ei jeg møtte i Helsinki i september skrev på facebook istad at hun hadde drømt noe,delvis på finsk. Hun skjønte ikke hvorfor jeg skrev at det var kjedelig, men det er jo fordi vi ikke får gjort noe med det,vi får ikke dratt tilbake enda! Hehe Hun skal dit til sommeren, så mest sannsynlig skal vi møtes, men det spørs jo når hun skal dit og når jeg er der :)

Jeg blir der hvert fall en stund :ler: Først skal jeg til Savonlinna,vet ikke om det blir noe før jeg skal dit, og jeg skal så klart til Helsinki, men kanskje andre steder også men det får festivalene bestemme :)

Jeg kan ikke begynne å prate om detta jeg :ler:

Hytteturen var koselig :) God mat, kake siden mommo hadde bursdag, vi grilla pølser og senere la på en hel haug med kvister og buskas vi hogde ned fra akebakken vår, så jeg lagde et megabål med andre ord :) Stefaren min tok bilde av meg som sto bak bålet,for så ut som jeg sto i det, heksebrenning :ler:

Men broren min kunne holdt med kjeft :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Mens jeg så klart håper det går litt fort :sjenert: Men samtidig, plutselig er jula her og den tiden må nytes så godt den bare kan, og jeg må nyte tiden på skolen og med de herlige jentene jeg har rundt meg, for plutselig er alt over!

Men er det en stund som kan gå fort som faen er det uke 2-7, da har vi praksis i samme bhg vi har praksis i denne uka og jeg liker den ikke.

Men etter uke 7 trenger ikke tiden å fly, men i juni så! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du :hjerte:

Er en bra gjeng, vi kommer godt overens, prater om alt mulig og har det moro :) Er litt spredning på aldrene våre, så vil tro det har litt å gjøre og, fra 19-26 og ei på 34 mener jeg det er :)

Jeg og ei i gjengen har praksis i samme bhg denne uka, og har samme praksislærer så vi tar buss sammen og går sammen til og fra bhg og er mye sammen der, koselig å komme litt nærmere henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...