Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Så fine nyttårsforsetter :). Jeg synes det er synd at du sliter med deg selv i perioder. Tenk om du kunne sett deg selv sånn som vi andre gjør, da hadde du sett helt annerledes på deg selv. Fine jenta :klem:

Fin musikk du hadde lagt ut også. Kan tenke meg du ser fram til Finland senere i år! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, enig! Og alt kan la seg gjøre! :fnise: Men noe vil jo ta litt mer tid enn annet.

Det hadde ikke vært fælt om jeg gjorde det, tusen takk du :klem:

Men jeg har kommet et godt stykke når det gjelder selvtillit,selvfølelse osv. En ting er at jeg må begynne å akseptere hvordan jeg har det og føler meg, innse at ja, jeg er faktisk slik og har det sånn. Kan noen ganger føle at det jeg føler, tenker er dumt/teit, for at jeg ikke har noen grunn. Jeg tror det heller er at jeg ikke vil være slik og ikke vil ha en grunn ;)

En annen ting jeg gjerne vil oppleve mer, er å nyte livet, og de små øyeblikkene. Må prøve å ikke la alt jeg føler er gørt rundt meg ta over, og like det som skjer og fokusere på det.

Og i blant senke skuldrene og bare nyte, ikke tenke på alt annet.

Tror det her blir året for forandring, nå gidder jeg ikke mer ;):fnise: Ikke store forandringer, bortsett fra vektnedgang, men en del små forbedringer på både utsiden og innsiden. Som f.eks å gjøre huden min bedre, endre litt på håret osv. :)

Aw, synes du? :) Den siste er jo ikke så seriøs, det bare så morsomt å høre det han forteller i starten og måten han synger på, men så synger han jo ordentlig og fint til slutt.

Men den "About My Sorrows" den er fin :hjerte:

Åh du aner ikke! Jeg gleder meg som en tulling! Jeg drømmer stadig om Helsinki og slikt :fnise: Gleder meg til å tusle rundt i gatene igjen, slappe av i parkene, gå på nye kafeer, shoppe, utforske byen enda mer, og jeg gleder meg hvert fall til å gå på festival! :jepp: Og Apocalyptica konsert i en annen, ny by :happy:

Men jeg skulle gjerne ha sett Negative ;) Om jeg er heldig kan det jo hende de har et show i Helsinki eller et sted når jeg er der.

Eller om de skal spille på Ruisrock festivalen 2t unna, jeg kan dra dit fredagen og lørdagen, men den søndagen skal jeg til Savonlinna. Men er bare to band som er annonsert so far, ene har jeg aldri hørt om og Nightwish har jeg aldri likt..

Er en del band som kommer med nye plater neste år! Blant annet The 69 Eyes vet jeg, og HIM! :hjerte: Og kanskje Negative og Bullet For My Valentine.

Håper det er en noen hvert fall, så blir det forhåpentlig en del konserter på meg! :happy:

Byner jeg å bable da vet du :sjenert:

Men jo, jeg sa jo at jeg hadde drømt så om Helsinki!

Så langt har Tomi Joutsen plutselig tatt rundt meg bakfra da jeg var på vei ned en trapp og begynte å flørte, og Ville Valo møtte jeg plutselig i esplanade parken, etter litt prat spurte jeg om han ville ha kaffe for jeg skulle kjøpe is, så vi gikk på kafè sammen!

Men det beste var da jeg møtte Mathias Nygård, også ble jeg så satt ut så jeg bare babla og til slutt spurte han om vi skulle gå å kjøpe kaffe, jeg takka jo ja men sa at jeg ikke drikker kaffe, så det endte med at vi tusla gjennom en park og til en kafè ved havkanten og kjøpte oss øl!

Herregud. Kan jo ikke gjøre noe annet enn å le av meg selv :hoho:

Jeg regner ikke med det blir slik når jeg skal på ferie altså, men jeg hadde ikke klaga om jeg møtte noen av de nevnte, eller Jonne fra Negative, eller kanskje Jukka fra serien Dudesons :sjenert:

Men Tomi har jeg møtt da! Han er litt gammel da og ikke like kjekk, men lell, han er jo vokalisten i Amorphis!

Jukka har jeg også møtt,på Ruisrock i 2010, han tok meg i hånda, spurte om hvor jeg var fra og hvilke band jeg skulle se, så holdt han rundt meg da vi tok bilde :hjerter:

Men, jeg regner med det blir en knall ferie! Og jeg skal gjøre og se ting jeg enda ikke har opplevd. I tillegg skal jeg møte igjen hun fra England som jeg møtte da jeg var i Helsinki i september! Så vi skal på Tuska og se Apocalyptica sammen, det blir kjempemoro! :)

Og bare for å nevne en ting til om Helsinki, så skal jeg gi meg!

Men mamma og jeg var jo på Bon Jovi konsert i sommer, og nå i jula sa jeg at neste gang Bon Jovi skal ha turne i Europa, skal jeg kjøpe billetter til showet i Finland, for da må hun være med meg dit! :ler:

HERREGUD så teit med smiley grense.

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:ler:

Det var et skikkelig koselig skravleinnlegg! Når du skravler i vei, vet jeg at du har det bra ;). Finland høres ut som et Mekka for deg, som er blitt helt Finlandofil (tror jeg laget et nytt ord nå :ler).

Så forresten kjæresten din i byen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ah, absolutt, det er sant ;) Etter jeg skrev alt det der, "tusla" jeg rundt i gatene på google maps, streetview :fnise:

Har nok blitt det du ;)

Gjorde du dæ du, han jobber på musikkbutikken mellom kinoen og kiwi :) Så regner med det var da han var på vei dit eller hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt min kjære mor, stefar, lillebror og mommo på middagsbesøk :)

Så rundt 13.00 begynte jeg å vaske opp, vaske av benker og bord, rydde, brette sammen klær, støvsuge og vaske alle gulv! Tok sin tid, og kjentes på kroppen :ler:

Da jeg var ferdig og hadde fått ordna meg måtte jeg på butikken, så fort jeg kom hjem var det å begynne å kokkelere!

Begynte å lage pannekakerøre og steke pannekaker, så begynte jeg å lage brownies, da den sto i ovnen begynte jeg å skjære opp løk, tomater og paprika og lagde tomatsuppe :)

Den kaka ble mislykka da! Så så bra ut, men så bare sank den sammen og var nesten hul :ler: Mamma satte den inni ovnen igjen, men det hjalp lite. Bunnen er ikke helt riktig, og den henger ikke sammen med toppen, for den ser jo perfekt ut. Herlig.

Men tomatsuppa ble kjempegod :) Også ble det masse til overs, så jeg fryste litt i to bokser, så da har kjære og jeg saus til pasta :)

Var koselig med besøk! :)

Nei nå er det "Kate plus 8" på TLC! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så flink du er som inviterer på middag! Kan tenke meg det var koselig :). Og det spiller da ingen rolle om kaka ble mislykket. Bedre lykke neste gang :).

Har skolen begynt igjen for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk du ;) Den kaka gidder jeg nesten ikke lage mer, første gangen jeg lagde den ble den helt perfekt, men de siste 3 gangene har den ikke blitt riktig..

Men nå er den egentlig ganske riktig, men topp og bunnen henger ikke sammen, så jeg har gått å spist litt bunn i løpet av dagen :ler:

Skolen begynner igjen i morgen, da er det bare om praksisen..

Og på mandag begynner praksisen, og det varer i 6 uker, og ingen fri på mandager.. Æsj dette ser jeg slettes ikke frem til :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som fikk C på samfunnsfageksamen! :)

Ikke verst for ei som har vært på få forelesninger og begynte å lese 1-2 uker etter alle andre, altså begynte så smått 1 uke før eksamen, men ikke ordentlig før 3-4 dager før :)

I kveld har kjære og jeg kost oss med lasagne :)

Og nå kom ene søskenbarnet hans og de skal spille Call of Duty.

Hva skal jeg finne på mon tro! Prøve å finne overnattingsmuligheter i Helsinki og høre på litt fin musikk? :fnise:

Det er så fint at det er noe digert sportsarrangement i Helsinki og operafestival i Savonlinna når jeg skal dit, så det er ikke en dritt hotellrom ledig i Savonlinna, og nesten ikke noe i Helsinki :roll:

Men jeg kan leie leilighet, og late som om jeg bor i storbyen! :nigo::ler:

Tror jeg skal spille Sims 3 og jeg, jeg har 2x katter, hunder og hester! Så nok å gjøre :fnise:

God helg alle sammen! Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skippertak er ikke det verste taket! Jeg var sånn jeg også, panikklesing noen dager før eksamen :fnise: Gratulerer med overstått! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyvää torstai-iltana kaikille :vinke:

Tusen hjertelig takk Androide! :) Det er nok det verste taket ja, merker jeg er sånn nå og, jeg må skrive praksisfortelling, finne og skrive ned og om 3 aktiviteter jeg skal gjennomføre i bhg og noen planer, jeg gidder jo ingenting vet du.. Har ikke engang giddi kjøpt meg en perm til å ha alt med praksis å gjøre i :ler:

:klem:

PH min :hjerte:

Det rusler og går :) Har ikke orka skrivd noe her jeg gitt!

Er i praksis for tiden, det er så kjett :ler:

Tar jo en time å komme seg dit, og hjem, og ikke liker jeg bhg eller praksislæreren min.. Men de fleste andre liker jeg, og en del av barna :) I tillegg en som jobber der, han er et år yngre enn meg og er en utrolig artig fyr :ler: Driver å tuller, synger og danser foran meg. Var oss to på et rom med noen barn i efta da de spiste, og han sa at han plutselig fikk så energi og kunne ikke sitte stille, så han sto der og dansa og sang :ler:

Jeg hadde ikke turt å gjort det foran noen jeg ikke kjente noe særlig :ler:

Men ellers er alt greit, gjør ikke stort ellers om dagen enn å være hjemme, ordne her, og å trene!

Driv å går 1 mil på denna elipsemaskina jeg veit dekk :ler:

For de som er interessert, jeg har lagt ut masse gamle bilder på facebook! Fra jeg var bitteliten, og gossin med blondt hår og lugg :fnise: Tydeligvis alltid hatt lugg, og kommer nok til å ha det!

Var så artig å se de bildene.

Jeg var hos mamma i helga, på fredag var stefaren min borte så mamma, lillebror og jeg spiste bakt potet, is og godis, og på kvelden dro mamma frem et album hun plutselig hadde sett en dag, og det var bilder fra da jeg var rundt 8-11 år, og broren min var bitteliten, jeg lo så av noen bilder at jeg satt der med tårer i øya! Bror min var så bolle da han var liten, på et bilde likner han på Kjell i Olsenbanden :ler:

Så på lørdagen satt jeg og scanna inn flere bilder, moro :)

Så dæ, ha en fin kveld videre! :)

Og kos dere med en sang dere ikke skjønner bæret av, men som er fin og beroligende :):fnise:

Tekst på finsk og engelsk er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en uke i praksis i barnehage, det var den lengste uka i mitt liv! Det er vel en grunn til at jeg ikke ble førskolelærer. Hold ut og stå på!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass :ler:

Jeg var vært i praksis i løpet av u-skolen og vgs, men da var det jo 1 gang i uka, så da jeg førstes begynte å jobbe i bhg ble jeg overraska! Det var så mye mer å gjøre, så mye mer komplisert og alt mulig :fnise:

Men det gikk jo bra siden jeg jobba der i 2 år ;)

Det går nok bra dette, morgendagen igjen og så er det 4 uker igjen! Så har jeg fri i en uke!! :hoppendeglad:

Da skal jeg trene masse, besøke bestemor&bestefar også skal jeg på hytta med mamma, lillebror og stefar, da skal jeg stå på ski og snowboard og grille pinnebrød og appelsiner med sukkerbit i :)

Også skal jeg på skitur med ei jeg har jobba med :)

Nå har jeg lest en del om de 3 forskjellige XL-S Medical pakkene, det er nesten litt fælt å bruke noe sånn, men jeg går jo ikke noe særlig ned i vekt, så jeg skal prøve!

De passer så utrolig godt til meg,og man kan bruke flere av dem samtidig om jeg har forstått det riktig.

Så på lørdag skal jeg på apoteket!

Og så er det bare å spise sunt, trene bra og stappe i seg ting som bremser appetitten, karbohydratene og fettgreier :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Androide: Takk,ikke sant :happy: Gleder meg,bra å ha noe å se frem til :)

PH: Koselig at du leste alt da :ler: God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve på det, ellers blir hverdagen veldig tung tror jeg, og den trenger ikke være det mer enn nødvendig ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...