Gå til innhold

Veien mot den store dagen


Møffi

Anbefalte innlegg

Herreguud!!! :danse: Bare 8mnd igjen!!! :hoppe:

Hva kommer til å stå på ønskelisten da? :fnise: Jeg har også begynt å tenke på det! :jepp:

Siden vi ikke har fast bolig enda (leier gjennom studentsamskipnaden) har vi kommet frem til at vi ikke ønsker oss bilder, spisestue o.l, det er litt risikabelt mtp at vi ikke vet hva slags hus eller leilighet vi ender opp i..

Vi samler allerede på Ramona (fra Hardangerbestikk) og kommer til og ønske oss noe fra dette, kaffeserviset og litt annet dill fra Rosendahl er skrevet ned, samt kjøkkenmaskin :)

Men, hva mener dere ang det og opprette en konto og ønske seg penger til hus/leilighet :sjenert: er det frekt? Hadde du gitt penger eller liker folk og gi en "fysisk" gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg like gjerne kunne gitt penger som en fysisk gave, jeg synes det er viktigere å gi noe brudeparet ønsker seg enn noe som blir satt innerst i et skap og til slutt kastet.

Vi har tenkt å bare ønske oss penger, ingen fysiske gaver!

Litt annerledes for oss som har vært etablert noen år og har ALT vi trenger hver for oss, vi får jo dobbelt opp når vi flytter sammen. Og som kjære sier, vi har 40 krystallboller fra før - hva skal vi med 70 til??? :fnise:

Derfor oppretter vi et fond som vi ber gjestene sette inn penger på, akkurat så mye som de ønsker og har råd til.

For oss er det den beste løsningen, men uansett så mener jeg at det viktigste er å gi brudeparet noe som er nyttig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var kjempelurt med konto/fond! :jepp:

Personlig liker jeg best å gi gaver! Vet ikke hvorfor! :klø:

Men liker best å få penger, :sjenert: sånn at man kan kjøpe noe man ønsker seg/trenger! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill jenter! :goodbye:

Vi tenker fortsatt på det, skal høre litt hva foreldrene våre synes om det også, de er jo tross alt på alder med en god prosentandel av gjestene og har vært i en del bryllup..

Skjønner jo at flesteparten vil gi noe "fysisk", og det å gi penger er så målbart på en måte, ingen vet jo hvor mye en vase kostet, men 500 kr er 500 kr lissom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er bryllupsreisen nå i planleggingsfasen. Vi benket oss til med atlas og internett i går og kikket litt. Blir nok ikke like mye sol og strand som mange av dere andre, men jeg tror det kan bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå oppe i 7 invitasjoner :) Bra det enda er lenge til de skal sendes ut...

Ellers har vi lagt fotografjakten litt på hylla nå, vi har flere i familien som tar bra bilder og regner med at det løser seg til slutt. Vi er rett og slett ikke interessert i å betale så mye for en fotograf...

Var og så på ringer her om dagen, men drøyer nok til feb/mars med å kjøpe, vi fant flere som så fine ut, noen hadde til og med diamanter på seg :rødme: Er det vanlig med diamanter på gifteringer nå??

Har vi ordnet mer? Eh, neeeei, fortsatt gooood tid på oss :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Og dermed ser det ut til at det har løst seg med fotograf :strix: Ei venninne av mamma som tar bilder på hobbybasis (og har gitt ut fotobok) skal følge oss det meste av dagen - er sikker på at det kommer til å bli bra :)

Så nå skal jeg også oppdatere listen min litt :danse:

Var i familieselskap i helgen, og alle gledet seg så til bryllupet, min tante har allerede bestemt antrekk :gjeiper:

Er litt annerledes enn sambos familie som bare tenker på seg selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:danser: I morgen er det 7 mnd til vi gifter oss :danser:

Syns tiden går så grusomt fort! Men vet lissom ikke hva jeg skal ta meg til heller da, vi kommer nok til å fikse det aller meste i siste liten har jeg på følelsen :gjeiper:

Burde ta i et tak når det gjelder invitasjonene også, men virker som et ork nå :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, har vært innom å lest i dagboken din. Lykke til videre med de siste 7 mnd med forbredelser. Skal se at du får unna invitasjoene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er under 7 mnd. til vi gifter oss!!! :hoppe:

Tiden flyr!!! :jepp: Men nå er jeg forberedt, så nå kan dagen bare komme!!! :ler: Selv om jeg ikke har alt på plass ennå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, har vært innom å lest i dagboken din. Lykke til videre med de siste 7 mnd med forbredelser. Skal se at du får unna invitasjoene også :)

Hyggelig med besøk :) Ja, får nok lagd invitasjonene snart! Har hatt et vikariat i tillegg til studiene en stund nå, så har blitt veldig mye, men frem til jul nå blir det roligere og da satser jeg på å få lagd de :jepp:

Tenk at det er under 7 mnd. til vi gifter oss!!! :hoppe:

Tiden flyr!!! :jepp: Men nå er jeg forberedt, så nå kan dagen bare komme!!! :ler: Selv om jeg ikke har alt på plass ennå! :fnise:

Det er så rart, for noen ganger syns jeg det er såååå lenge til 12. juni, mens andre ganger får jeg helt bakoversveis når jeg tenker over hvor fort tiden faktisk går! Men gleder meg masse jeg også :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bakoversveisen hender det jeg får også :ler:

I dag er den her for fullt :bond: , så vi har vært og sett på dress til mannen, har to alternativer... Og jeg har planer om å ringe hotellet i morgen og høre om booking på bryllupsnatten. Siden vi gifter oss i min hjemby, en time fra her vi bor, har vi funnet ut at det blir altfor langt og reise hjem selve dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er den her for fullt :bond: , så vi har vært og sett på dress til mannen, har to alternativer... Og jeg har planer om å ringe hotellet i morgen og høre om booking på bryllupsnatten. Siden vi gifter oss i min hjemby, en time fra her vi bor, har vi funnet ut at det blir altfor langt og reise hjem selve dagen :)

Den har igrunn slått til her også nå, oppe i eksamensstress og det hele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har igrunn slått til her også nå, oppe i eksamensstress og det hele ;)

Selvfølgelig ;) Er da man må prioritere riktig da, men det er ikke så lett som man skulle tro...

Dress - check!

Hotelrom - var ikke noe stress, de hadde ikke brudesuite uansett, skal ringe i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 invitasjoner, altså ca halvveis (gjestelista er ikke helt spikra enda) :hoppe: Skal være ferdig med det innen jula, er så kjedelig å ha sånt hengende over seg mot slutten..

Vi henta dressen til gubben på lørdag, og han ble såååå fin :rødme: , nå må man bare finne ut om han skal ha slips, sløyfe eller vest og kravat... Uansett så må det kjøpes inn da han bare har ett slips og det er ikke pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :goodbye: Jeg kan ikke helt huske om jeg har lagt igjen spor før, men jeg har iallefall smuglest her en stund. Flink du er som lager invitasjoner. Det gjorde jeg og, og angret skikkelig etter den syvende ca, det var ikke SÅ morsomt å pusle med det når jeg hadde gjort det ørten ganger før :fnise: Tiden fremover kommer til å raaase avgårde, og jeg er veldig glad jeg ikke er den eneste som får litt panikk innimellom :ler: Hurra for dress!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg :hoppe: litt for antrekk til mannen jeg da ;)

Sambo er helt :vetikke: når det kommer til antrekk. Syns han må få bestemme selv, jeg skal nesten ikke bry meg jeg altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye: Jeg kan ikke helt huske om jeg har lagt igjen spor før, men jeg har iallefall smuglest her en stund. Flink du er som lager invitasjoner. Det gjorde jeg og, og angret skikkelig etter den syvende ca, det var ikke SÅ morsomt å pusle med det når jeg hadde gjort det ørten ganger før :fnise: Tiden fremover kommer til å raaase avgårde, og jeg er veldig glad jeg ikke er den eneste som får litt panikk innimellom :ler: Hurra for dress!!

Passer på å ta et par av gangen bare, men blir nok lei av all puslinga til slutt, har jo planer om å lage bordkort også :fnise:

Denne uken ser det ut til at panikken er under kontroll, men har begynt å tenke litt på hvordan bordet kan se ut da..

Jeg :hoppe: litt for antrekk til mannen jeg da ;)

Sambo er helt :vetikke: når det kommer til antrekk. Syns han må få bestemme selv, jeg skal nesten ikke bry meg jeg altså :fnise:

Det var min også, men til slutt fant vi ut at det var lurt å ha en dress man kan bruke til mer enn bare bryllup (sier jeg med min kjole :sjenert: ) Og da kunne han jo likesågodt kjøpe dressen før jul - så da ble det fart i han, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hihi, hadde bryllupsdrøm/mareritt i natt.

Vi skulle ha vielsen (men ikke i den kirken vi hadde booket da), sambo satte plutselig på en cd med rapmusikk også måtte jeg danse inn til den. Så skulle vi sette oss oppe ved presten, men da ville jaggu mamma sette seg der oppe også, så ble litt fullt. Så hadde en fetter av sambo visstnok ringt presten og forandret hele programmet slik at han (fetteren) skulle synge masse salmer alene og det bare varte og varte.. Til slutt ble sambo så rastløs at han gikk ut og jeg satt igjen med mamma og presten :fnise: Så mamma måtte svare "ja" for han, for vi fikk ikke ropt han inn igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...