Gå til innhold

Veien mot den store dagen


Møffi

Anbefalte innlegg

Ny dato pga endrede sommerplaner, og da var det plutselig under ett år til jeg gifter meg med den beste gutten i hele verden :rødme:

Vi har booket kirke med vielse 14:30 og lokalet ble bekreftet i dag, så jeg må da si at vi er i gang :)

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Her inne finner du sikkert en masse tips.

Jeg har iallefall hatt stort utbytte av alle KG venner her inne.

Gleder meg til å følge deg framover.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Her inne finner du sikkert en masse tips.

Jeg har iallefall hatt stort utbytte av alle KG venner her inne.

Gleder meg til å følge deg framover.

:klemmer:

Så koselig :) Tusen takk :goodbye:

I dag tidlig har det vært så varmt på soverommet, så jeg har vært oppe i to timer allerede og sett på brudekjoler på finn.no :gjeiper:

Er litt skeptisk til å kjøpe brukt, men man kan jo spare en del penger på det da...

Uansett, drømmekjolen min er Aspen fra Maggie Sottero og den var ikke å finne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Kjekt å se at det kommer flere 2010 bruder her inne -!

Jeg skal forhåpentligvis gifte meg 26.juni 2010 :hoppe:

- kirke og kjole i boks - lokalet nesten i boks!

Dette blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Kjekt å se at det kommer flere 2010 bruder her inne -!

Jeg skal forhåpentligvis gifte meg 26.juni 2010 :hoppe:

- kirke og kjole i boks - lokalet nesten i boks!

Dette blir gøy!

Så deiig med kjole i boks da - får lure meg inni dagboka di og se på den :) Håper lokale ordner seg også, ble skikkelig letta når jeg fikk bekreftelsen derfra må jeg si!

Dette blir kjempegøy :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dato! :strix:

Under ett år til! Så spennende! :jepp: Gleder meg selv til 1 års målstreken vår, da er det bare å sette ordentlig i gang med planlegging!

Gleder meg til å følge med videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deiig med kjole i boks da - får lure meg inni dagboka di og se på den Håper lokale ordner seg også, ble skikkelig letta når jeg fikk bekreftelsen derfra må jeg si!

Dette blir kjempegøy

Kjenner også at det skal bli en lettelse...!

Dersom vi ikke hører noe i morgen, ringer vi på onsdag! :hoppe:

Endret av Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dato! :strix:

Under ett år til! Så spennende! :jepp: Gleder meg selv til 1 års målstreken vår, da er det bare å sette ordentlig i gang med planlegging!

Gleder meg til å følge med videre! :D

Vi hoppet egentlig over 1 års markeringen vår vi da :gjeiper: , men gleder oss fordet!

Var å prøvde kjole i dag, ei som solgte sin lilly-kjole. Har sett den på nettet et par ganger før, og syns den er veldig fin... Men får uansett ikke kjøpt den før jeg får lønn om en mnd, så har litt tid på å tenke :)

Skal komme med en lengre oppdatering på planene i morgen, men er alt for varmt i stua nå, så må komme meg ut :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversiktsliste: ok, i planleggingsfasen

Forlover

Papirer sendt

Invitasjoner sendt

Kirke

Booking

Prest

Organist

Kirketjener

Tekstlesere + tekst

Utdeling av kirkehefte

Ansvar for pynting?

Solist + sang?

Kirkehefte

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Salmer

Brud

Kjole

Underskjørt

Undertøy

Sko Et helt flatt par som reserve?

Strømper

Smykker

Frisør

Sminke

Brudgom

Dress

Sko

Sokker

Frisør?

Blomster

Bukett

Corsage

Til kirken?

Til festen

Fotograf,

Liste over hvem/hva som skal tas bilde av

Festen

Bordliste

Toastmaster

Lokale

Booking

Bordet

Pynt

Blomster

Servietter

Bordkort

Mat og drikke

Velkomstdrink - ordnes av lokalet

Frukt - ordnes av lokalet

Meny

Bryllupskake

Kaker

Frukt

Sjokoladefontene?

Snacks

Gaver

Gaveliste

Ansvar for opp-pakking

Tape

Laptop/bok

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan jeg jo fortelle litt om mine/våre tanker rundt bryllupet :)

Vi ønsket oss opprinnelig junibryllup, og var veldig glade når det viste seg at vi "måtte" ha det ;)

Vi er relativt enkle mennesker og kommer ikke til å gå over the top med pynt, dokurver som matcher brudepiker osv. Vi er begge glad i god mat og kommer til å sørge for at menyen og kakene blir bra. (haha, høres ut som om vi er kjedelige og feite :gjeiper:)

Hadde opprinnelig tenkt venner til kaffe/fest da det er vanlig i vår omgangskrets, men vi får se hva det blir til. Skal og se på lokalet til uka (der lager de også maten) så vet nok mer da :)

Når det gjelder blomster skal man ikke se bort i fra at det blir litt liljekonvall (min favoritt blomst) siden den vokser i begynnelsen av juni. Bryllupskake er det vanlig i min familie at besteforeldrene kjøper, så de sørger for den :)

Tenker fortsatt på den lillykjolen, den var veldig fin og satt bra, dessuten tror jeg at jeg hadde fått noia hvis jeg skulle prøvd mange brudekjoler på rad i butikk - så slitsomt og ta av og på da! Så lurer på om jeg skal gå for den :sjenert:

Og kirketjener blir nok bestefar :)

Så... vi er da i gang... Jeg har et veldig travelt semester neste vår, så skal prøve å få unnagjort en god del detaljer nå på høsten, vi får se hvordan det går :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit til de vordende bruder! Jeg blir glad hver gang det kommer en 2010-brud inn hit, jeg, for jeg har liksom druknet litt i alle 2009-brudene:p Ser ut til at dere er godt i gang med planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit til de vordende bruder! Jeg blir glad hver gang det kommer en 2010-brud inn hit, jeg, for jeg har liksom druknet litt i alle 2009-brudene:p Ser ut til at dere er godt i gang med planlegging!

Takk :) Ja det er ikke så mange av oss enda, men vi tar nok over snart :lur:

Jeg syns jeg er godt i gang selv også, men er kjekt å få ting unna da, kommer sikkert inn i en tørkesone etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ser at vi har kommet nesten AKKURAT like langt i planleggingen...blir gøy å følge deg videre...!

Jeg har også lyst til å få unnagjort mye av planleggingen på høsten...på den måten er det mulig å få til litt billige kupp også ;) Har lyst å prøve på å få tak i sko på vanlig skobutikk - synes de er så usannsynlig dyre på brudesalongene...så når jeg begynner tidlig, har jeg kanskje sjansen til å finne noen billigere?

Fordelen med å begynne tidlig, er jo at en kan "tenke bryllup" uansett hvor man er - slik at om en er i London/København o.l. på helgetur f.eks kan en jo finne både unike og billigere ting til bryllupet der :)

Bryllupsplanlegging er gøy :hoppe:

....lurer på om jeg sier det samme om 11 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Ser at vi har kommet nesten AKKURAT like langt i planleggingen...blir gøy å følge deg videre...!

Jeg har også lyst til å få unnagjort mye av planleggingen på høsten...på den måten er det mulig å få til litt billige kupp også ;) Har lyst å prøve på å få tak i sko på vanlig skobutikk - synes de er så usannsynlig dyre på brudesalongene...så når jeg begynner tidlig, har jeg kanskje sjansen til å finne noen billigere?

Fordelen med å begynne tidlig, er jo at en kan "tenke bryllup" uansett hvor man er - slik at om en er i London/København o.l. på helgetur f.eks kan en jo finne både unike og billigere ting til bryllupet der :)

Bryllupsplanlegging er gøy :hoppe:

....lurer på om jeg sier det samme om 11 mnd...

:jepp:

jeg vil også prøve å få "billige" sko, men er på jakt etter noen med veldig lav/ ingen hel, da min kjære bare er 4 cm høyere enn meg... er jo greit om han virker høyere den dagen ;) Tenkte først sølvaktige, men nå vet jeg ikke lengre, det er vel vanligst med hvite...

Bryllupsplanlegging ER gøy :hoppe:

---------

I går tror jeg jeg fant buketten! Har egentlig ikke hatt noen anelse hva slags blomster vi vil ha, men så i DAMtidningens forlovelsesutgave (da Victoria og Daniel forlovet seg) og der var det bilde av noen dyplilla calaliljer med brune strå, var en veldig fin og enkel bukett :rødme: (som jeg selvfølgelig ikke finner bilde av på nettet :gjeiper: )

Tror dessuten jeg har bestemt meg for Lillykjolen, men får ikke kjøpt den før i begynnelsen av august, for har ikke så mye ekstra penger nå :sjenert: Så da krysser vi fingrene for at ingen andre kjøper den foran nesa på meg..

Sånn! Nå skal jeg ut og bade - ha en flott lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har jo ikke tenkt på fargetema engang jeg :sjenert:

Hadde jo planer om å ha hvite ark, duker og sånn, og liker jo sølv og litt perler som pynt... Vil dette si at jeg har hvitt og sølv som fargetema?

Lokalet har litt skogshyttepreg, så burde vel matche det også, nei huff du, dette ble vanskelig :gjeiper: MEN rosa er utelukket, der la min kjære ned veto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt og sølv høres jo ut som et bra fargetema det ;) Plusser du på litt lilla så har du mine farger :)

Forresten...er det bare meg, eller har du skifta navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvitt og sølv høres jo ut som et bra fargetema det ;) Plusser du på litt lilla så har du mine farger :)

Forresten...er det bare meg, eller har du skifta navn?

Har skifta navn ja :) Tenkte og bli bittelitt mer anonym hvis noen bryllupsgjester skulle snike rundt her :gjeiper:

Ang farger; tenker du at buketten din skal gjenspeile fargetemaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

jeg vil også prøve å få "billige" sko, men er på jakt etter noen med veldig lav/ ingen hel, da min kjære bare er 4 cm høyere enn meg... er jo greit om han virker høyere den dagen ;) Tenkte først sølvaktige, men nå vet jeg ikke lengre, det er vel vanligst med hvite...

Inne og hilser på.. :vinke::)

Jeg kommer også til å prøve å finne billige sko, og jeg tror ikke jeg skal ha hvite. Syns det kan være vel så fint å la skoene "brekke" litt mot den hvite kjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og hilser på.. :vinke::)

Jeg kommer også til å prøve å finne billige sko, og jeg tror ikke jeg skal ha hvite. Syns det kan være vel så fint å la skoene "brekke" litt mot den hvite kjolen :)

Det er sant.. Såvidt jeg husker skulle du ha knekort kjole, så dine syns jo hele tiden.. Mine vil bare syns når jeg sitter under vielsen, men hadde vært gøy å ha noe i en annen farge også! Hvilken farge tenker du da? Tror ikke jeg er modigere enn sølv eller muligens gull :sjenert:

-----

I morgen skal vi til lokalet for å se hvordan det er når det er pyntet :rødme: da skal vi også høre om mulighetene rundt menyen, så referat følger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra lokalet :skya:

Det var veldig fint pyntet med E-bord, det kommer vi til å velge også :) Lokalet er i lodge/fjellhytte stil og har godt med uteplass, det er gaske nybygd og passer oss perfekt. Nå som jeg har sett litt mer vet jeg også hva vi må ta hensyn til når det gjelder bordpynt ol. (tror vi skal gå for løper over hvit duk med litt småpynt på)

Angående meny var de veldig allsidige, men siden vi opprinnelig ønsket oss tapasbuffet + dessert skal vi ta utgangspunkt i det og får prisoverslag over helgen... Mine foreldre syns det virket litt rart med tapas, men det er da vår dag ;) Dessuten skal vi ha masse kaker og snacks etterpå, så jeg tror dette blir bra :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...