Gå til innhold

Veien mot den store dagen


Møffi

Anbefalte innlegg

Har skifta navn ja :) Tenkte og bli bittelitt mer anonym hvis noen bryllupsgjester skulle snike rundt her :gjeiper:

Ang farger; tenker du at buketten din skal gjenspeile fargetemaet?

Jeg tror buketten skal gå i de samme fargene ja...eller - forsåvidt bestemte jeg vel buketten først - åsså lar jeg fargetemaet gjenspeile buketten :)

Har stoppa litt opp planlegga mi for tida...må få bestilt fotograf, og det synes jeg er så vanskeliiii...og kjedeliiiig... Men, men - må nå bare få det unnagjort snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant.. Såvidt jeg husker skulle du ha knekort kjole, så dine syns jo hele tiden.. Mine vil bare syns når jeg sitter under vielsen, men hadde vært gøy å ha noe i en annen farge også! Hvilken farge tenker du da? Tror ikke jeg er modigere enn sølv eller muligens gull :sjenert:

-----

I morgen skal vi til lokalet for å se hvordan det er når det er pyntet :rødme: da skal vi også høre om mulighetene rundt menyen, så referat følger ;)

Ja, jeg skal ha knekort kjole, så jeg er nok litt mer enn gjennomsnittet opptatt av disse skoene! :ler: Jeg tror jeg går for gull (:hoho:), kjolen har ganske mye farge i seg (mørk champagnefarget), så noe "knæsjt" vil rett og slett ikke passe. Men gullsko og gullveske tror jeg blir lekkert samtidig som det blir litt mer spennende enn å la alt gå i samme tone. :)

Tilbake fra lokalet :skya:

Det var veldig fint pyntet med E-bord, det kommer vi til å velge også :) Lokalet er i lodge/fjellhytte stil og har godt med uteplass, det er gaske nybygd og passer oss perfekt. Nå som jeg har sett litt mer vet jeg også hva vi må ta hensyn til når det gjelder bordpynt ol. (tror vi skal gå for løper over hvit duk med litt småpynt på)

Angående meny var de veldig allsidige, men siden vi opprinnelig ønsket oss tapasbuffet + dessert skal vi ta utgangspunkt i det og får prisoverslag over helgen... Mine foreldre syns det virket litt rart med tapas, men det er da vår dag ;) Dessuten skal vi ha masse kaker og snacks etterpå, så jeg tror dette blir bra :bolledeig:

Lokalet høres kjempefint ut!! Vi skal også ha tapas, perfekt for oss og gjestene våre. Har fått et par kommentarer fra besteforeldre, men som du sier; det er vår dag! Og tapas er jo faktisk veldig greit i forhold til at alle finner noe de liker. Vi er mest glad i tradisjonell spansk tapas (manchego, potettortilla, serrano, chorizo osv), men kommer nok til å ha et par "norske" varianter også, f eks røkelaksruller, for å la den eldre garde finne igjen noe de liker. Men tapas, det blir det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ha knekort kjole, så jeg er nok litt mer enn gjennomsnittet opptatt av disse skoene! :ler: Jeg tror jeg går for gull (:hoho:), kjolen har ganske mye farge i seg (mørk champagnefarget), så noe "knæsjt" vil rett og slett ikke passe. Men gullsko og gullveske tror jeg blir lekkert samtidig som det blir litt mer spennende enn å la alt gå i samme tone. :)

Lokalet høres kjempefint ut!! Vi skal også ha tapas, perfekt for oss og gjestene våre. Har fått et par kommentarer fra besteforeldre, men som du sier; det er vår dag! Og tapas er jo faktisk veldig greit i forhold til at alle finner noe de liker. Vi er mest glad i tradisjonell spansk tapas (manchego, potettortilla, serrano, chorizo osv), men kommer nok til å ha et par "norske" varianter også, f eks røkelaksruller, for å la den eldre garde finne igjen noe de liker. Men tapas, det blir det! :)

Litt "norsk" tapas hørtes bra ut! Den ideen tror jeg vi stjeler fra dere ;) Jeg tenker også at siden det er juni kan det være veldig varmt og da er det kjekt med litt enkel mat... Dessuten tror jeg buffet vil løse opp litt, vi ønsker ikke å ha det så stivt :) Nå fikk jeg lyst på tapas :ler:

Jeg skal hente kjolen i begynnelsen av august, så drar nok på skojakt etter det :) Gullsko hørtes egentlig veldig pent ut, du blir nok fin :) Har du noe bilde av kjolen eller en som likner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror buketten skal gå i de samme fargene ja...eller - forsåvidt bestemte jeg vel buketten først - åsså lar jeg fargetemaet gjenspeile buketten :)

Har stoppa litt opp planlegga mi for tida...må få bestilt fotograf, og det synes jeg er så vanskeliiii...og kjedeliiiig... Men, men - må nå bare få det unnagjort snart!

Planlegginga her er også litt i pausemodus (selv om vi ikke har fotograf), jeg skal hente kjolen om et par uker, så mulig jeg blir mer gira da ;)

Akkurat nå tenker jeg mest på oppussing av leiligheten! Sambo har jobbet i et par mnd så nå har vi litt penger til å gjøre noe med kåken :gjeiper: bor i studentdublett siden det er billigst (dessuten er den jo fin da) men nå er jeg sykt lei av sofaen som fulgte med og vi trenger mer skapplass :dåne: Men først må vi finne et sted vi kan sette verdens styggeste og mest ukomfortable sofa og et kjempestort skrivebord da... :sjenert: Er ikke greit gitt! I mens drømmer jeg meg bort på IKEA.no :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "norsk" tapas hørtes bra ut! Den ideen tror jeg vi stjeler fra dere ;) Jeg tenker også at siden det er juni kan det være veldig varmt og da er det kjekt med litt enkel mat... Dessuten tror jeg buffet vil løse opp litt, vi ønsker ikke å ha det så stivt :) Nå fikk jeg lyst på tapas :ler:

Jeg skal hente kjolen i begynnelsen av august, så drar nok på skojakt etter det :) Gullsko hørtes egentlig veldig pent ut, du blir nok fin :) Har du noe bilde av kjolen eller en som likner?

Mannen vet at jeg har dagbok her inne, og selv om han har sett kjolen min en gang for lenge siden tør jeg ikke legge ut bilde av den her inne, vil gjerne at han blir litt overrasket :) . Men en som likner kan jeg vise. :) Den likner litt på den til høyre her: http://2.bp.blogspot.com/_NsDth3RMFmI/Rcmg...2BSouthbank.JPG

Min kjole er nok omtrent like mørk som beltet. :)

At vi ikke ønsker å ha det så stivt er hovedgrunnen til at vi også vil ha buffet, men vi er jo innmari glade i tapas også, så det spiller naturligvis inn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen vet at jeg har dagbok her inne, og selv om han har sett kjolen min en gang for lenge siden tør jeg ikke legge ut bilde av den her inne, vil gjerne at han blir litt overrasket :) . Men en som likner kan jeg vise. :) Den likner litt på den til høyre her: http://2.bp.blogspot.com/_NsDth3RMFmI/Rcmg...2BSouthbank.JPG

Min kjole er nok omtrent like mørk som beltet. :)

At vi ikke ønsker å ha det så stivt er hovedgrunnen til at vi også vil ha buffet, men vi er jo innmari glade i tapas også, så det spiller naturligvis inn. :ler:

Jeg fikk ikke linken til å funke jeg... Men hvis du ikke vil at mannen skal se den forstår jeg det :) Lurer på om min snoker rundt her :lur: Han vet jeg har bryllupsdagbok iallefall... MEN han har jo allerede sett kjolen da :fnise:

----

Nå er vi i tvil igjen ang kaffegjester :sjenert: skal ikke være lett dette her :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var faktisk sånn type kjole jeg så for meg at det var :) Den stilen er veldig fin!

Vi er usikre på om vi skal ha kaffegjester igjen nå da... Tenkte opprinnelig at siden vi har vært kaffegjester i noen av våre venners bryllup blir de det samme hos oss, men vi føler lissom at de ikke blir en så stor del av festen da, og noen bor en time unna, hva skal de gjøre mellom vielse og kaffen egentlig? Kunne evnt kuttet ut noen venner, og så bedt alle til alt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "heldige" i så måte, vi har aldri vært kaffegjester selv, så vi inviterer alle til alt. Ble invitert til kaffe i et bryllup 14 timers kjøring (eller 7 timer med fly + kjøring til/fra flyplasser), og vi takket faktisk nei.. Hadde kostet oss mange, mange tusen, og brudeparet var ikke mer enn bekjente. Ble rett og slett for dyrt og for mye pes for oss!

Deres gjester bor jo ikke SÅ langt unna akkurat, men jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "heldige" i så måte, vi har aldri vært kaffegjester selv, så vi inviterer alle til alt. Ble invitert til kaffe i et bryllup 14 timers kjøring (eller 7 timer med fly + kjøring til/fra flyplasser), og vi takket faktisk nei.. Hadde kostet oss mange, mange tusen, og brudeparet var ikke mer enn bekjente. Ble rett og slett for dyrt og for mye pes for oss!

Deres gjester bor jo ikke SÅ langt unna akkurat, men jeg skjønner hva du mener.

14 timer! Skjønner ikke hva folk tenker på når de inviterer til kaffe da :hakeslepp: (får håpe de skjønte hvorfor dere takket nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk egentlig aldri noen reaksjon, så det tyder vel på at de skjønte det. Syns det var ganske frekt egentlig, og vi skjønte ikke helt hvorfor vi var invitert i det hele tatt. Av gjestene våre er det 5 stk som bor tre kvarter unna med bil, resten bor i ganske umiddelbar nærhet, så sånn sett kunne vi hatt kaffegjester, men veldig greit å ha plass til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt turen innom her før, så jeg synes i grunn det er på tide. :) Koselig å se jevnaldrende her (er selv 22 år, fyller 23 i november).

Uansett, blir spennende å følge med planene dine framover, gleder meg sammen med deg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt turen innom her før, så jeg synes i grunn det er på tide. :) Koselig å se jevnaldrende her (er selv 22 år, fyller 23 i november).

Uansett, blir spennende å følge med planene dine framover, gleder meg sammen med deg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Så koselig med "besøk" :) Vi er faktisk akkurat like gamle! Går dere også i gifteplaner - siden du sniker rundt i bryllupsdagbøker?

Må forresten legge til at takket være deg (lest på reiselivsforumet at dere skal til Tunisia) har jeg bukt den siste halvtimen på å se på turer dit :fnise:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med "besøk" :) Vi er faktisk akkurat like gamle! Går dere også i gifteplaner - siden du sniker rundt i bryllupsdagbøker?

Må forresten legge til at takket være deg (lest på reiselivsforumet at dere skal til Tunisia) har jeg bukt den siste halvtimen på å se på turer dit :fnise:

Så koselig.

Jepp, stemmer det, vi ble forlovet i fjor, den 04.10., men vi gifter oss ikke før i 2011, blant annet pga økonomien (tar litt tid å spare opp når begge er studenter, hehe). Kjole er dog kjøpt inn allerede. :sjenert: Uansett, jeg har egen bryllupsdagbok, og du er hjerlig velkommen. :)

Moro at dere tenker på det, selv gleder jeg noe voldsomt, ikke lenge igjen til vi drar nå. Ufattelig at jeg bestilte denne turen i september i fjor. Endelig! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig.

Jepp, stemmer det, vi ble forlovet i fjor, den 04.10., men vi gifter oss ikke før i 2011, blant annet pga økonomien (tar litt tid å spare opp når begge er studenter, hehe). Kjole er dog kjøpt inn allerede. :sjenert: Uansett, jeg har egen bryllupsdagbok, og du er hjerlig velkommen. :)

Moro at dere tenker på det, selv gleder jeg noe voldsomt, ikke lenge igjen til vi drar nå. Ufattelig at jeg bestilte denne turen i september i fjor. Endelig! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Vi var også begge studenter frem til i mai, så kjenner til situasjonen ;) Gøy med kjole da, får komme meg inn i bryllupsdagboken din, fins det bilde der mon tro?

Tunisia virker kjempefint, skjønner at du gleder deg! Synd sambo ikke har noe mer ferie i år :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også begge studenter frem til i mai, så kjenner til situasjonen ;) Gøy med kjole da, får komme meg inn i bryllupsdagboken din, fins det bilde der mon tro?

Tunisia virker kjempefint, skjønner at du gleder deg! Synd sambo ikke har noe mer ferie i år :sjenert:

Jeg skal legge ut link til kjolen i dagboken min. :)

Ja, Tunisia blir herlig, gleder meg til to uker med bare bading, sol og deilig mat. En deilig oppladning før vi flytter inn i ny leilighet og jeg begynner på nye studier. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal legge ut link til kjolen i dagboken min. :)

Ja, Tunisia blir herlig, gleder meg til to uker med bare bading, sol og deilig mat. En deilig oppladning før vi flytter inn i ny leilighet og jeg begynner på nye studier. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Deilig med ny leilighet, du skal begynne på UiA hvis husker rett? Vi bor i studentdublett nå, prisen er veldig grei, med tanke på at det er nokså nære Oslo, men jeg er så lei av noen av møblene som fulgte med :frustrert:

Har bedt sambo finne et sted man kan lagre noe av det så jeg kan finne noe nytt/brukt som er mer pent og se på og behagelig og sitte i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det skjønner jeg godt, følger med møbler til vår leilighet også, og de er jo ikke sånn fryktelig flotte å se på. Har selv funnet litt brukt på finn, slik at jeg kan piffe opp litt (småbord, pc-pult osv). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig fått et sted og sette bort sofaen, så nå tråler jeg finn.no på let etter en ny :hallo: Sambo syns jeg virker mer engasjert og glad over at vi skal få ny sofa enn bryllupet, men det er jo bare fordi bryllupet enda er langt frem i tid :gjeiper:

Har forhørt oss litt om bryllupskaker i det siste fordi sambo ønsket at den skulle være firkantet ( det viste seg og ikke være så enkelt) Men jeg tror vi har kommet frem til en løsning :) Jeg har enda ikke fått hentet kjolen, da det må passe for forloveren min og bli med siden hun må lære seg knytinga bak, men tipper vi får det til neste helg...

Har egentlig ikke kommet noe lengre med fargetema heller, men siden jeg har lyst på lilla calaliljer og litt brunt i buketten tror jeg rett og slett vi tar utgangspunkt i det og slenger på litt sølv, hvitt og perler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her skjer det ikke mye for tiden :fnise:

Er snart ferdig med oppussingen da, og det blir sååå fint her :danse: Til høsten vil ikke jeg gå på skolen, skal bare ligge i den fine sofaen og kose meg :)

Er skikkelig mange som har meldt seg som kakebakere allerede, det syns jeg er kjempekjekt altså, tror vi er oppi 9 kaker + bryllupskake jeg! Trenger vel ikke så mye mer til litt over 60 gjester? Det litt mer kjipe er at folk vi ikke hadde planer om å be har sagt at de gleder seg til å komme... Er litt mer perifere venner som vi var til kaffe hos når de giftet seg :sjenert: Er det sånn at når vi blir bedt hos noen er det normalt at vi må be de tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...