Gå til innhold

Veien mot den store dagen


Møffi

Anbefalte innlegg

:strix: Nå henger verdens fineste brudekjole i boden og jeg gleder meg til å bruke den om litt over 10 mnd :hoppe:

Jeg tror ikke jeg kunne fått en finere kjole, den sitter helt perfekt og ser bare nydelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fortsatt inne i boden hver dag for å sjekke at kjolen henger trygt :fnise:

Neste "problem" er innbydelser og fargetema. Er usikker på hvor viktig det er for meg at alt henger sammen fargemessig, noe som vel egentlig betyr at det ikke er så farlig ;)

Tenker at bordet skal ha hvite duker og hvitt servise med enkle lilla cala liljer i høye vaser og hvite lys i sølvlysestaker. Ganske enkelt altså!

Innbydelsene hadde jeg tenkt og lage selv og vil at bordkortene skal være i samme stil :) Har planer om å få inn et par detaljer fra vår felles hobby men ingenting er sikkert enda... For sambo er dette rivende likegyldig (så lenge det ikke er rosa) så da blir vel dette mitt problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke kommet noe lengre med fargetema heller, men siden jeg har lyst på lilla calaliljer og litt brunt i buketten tror jeg rett og slett vi tar utgangspunkt i det og slenger på litt sølv, hvitt og perler...

Kan jo bli et fint fargetema dette...? :) Jeg går for lilla, hvitt og sølv tror jeg - men har også vært innom tanken på litt brunt inni der - er veldig gla i brunt :sjenert:

Er skikkelig mange som har meldt seg som kakebakere allerede, det syns jeg er kjempekjekt altså, tror vi er oppi 9 kaker + bryllupskake jeg! Trenger vel ikke så mye mer til litt over 60 gjester? Det litt mer kjipe er at folk vi ikke hadde planer om å be har sagt at de gleder seg til å komme... Er litt mer perifere venner som vi var til kaffe hos når de giftet seg :sjenert: Er det sånn at når vi blir bedt hos noen er det normalt at vi må be de tilbake?

Jeg aner ikke hvor mange kaker som trengs jeg... høres mer enn nok ut med 9 kaker, ja - skal dere ha frukt/desserter i tillegg? Satser på mange tanter som kan bake :fnise:

:strix: Nå henger verdens fineste brudekjole i boden og jeg gleder meg til å bruke den om litt over 10 mnd :hoppe:

Jeg tror ikke jeg kunne fått en finere kjole, den sitter helt perfekt og ser bare nydelig ut :)

GRATULERER MED KJOLE!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli et fint fargetema dette...? :) Jeg går for lilla, hvitt og sølv tror jeg - men har også vært innom tanken på litt brunt inni der - er veldig gla i brunt :sjenert:

Jeg er også veldig glad i brunt... Sambo kaller meg "bruna" innimellom når han syns det blir for ille :ler:

Huff, nei dette fargevalget skal ikke være enkelt, føler det er det eneste jeg tenker på når det gjelder bryllupet :fnise: bestemmer meg og ombestemmer meg hver dag! Men vet at jeg vil at bordet skal være enkelt med hvit duk og servise :) Det er ikke så veldig bredt heller, og skal sitte folk på hver side, så er ikke plass til de største blomsteroppsatsene.

Har forresten også bestemt meg for sølvaktige askepottsko :) De er veldig søte og med ganske lav hel, men kan ha et par helt flate hvite ballerinasko som backup hvis jeg blir sliten i beina utpå kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke dumt med et par ekstra sko nei - ! :) Kan tenke meg at bruden blir sliten i beina i løpet av dagen, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har så smått begynt å planlegge bryllup selv. Vi vil ha levende musikk til bryllupsfesten fordi det løfter festen så utrolig mye (ihvertfall de bryllupsfestene jeg har vært på!!). ...kjenner dere til noen band som gjøre slike oppdrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har så smått begynt å planlegge bryllup selv. Vi vil ha levende musikk til bryllupsfesten fordi det løfter festen så utrolig mye (ihvertfall de bryllupsfestene jeg har vært på!!). ...kjenner dere til noen band som gjøre slike oppdrag?

Neeei, dårlig med det, vet om et par bra kor da :gjeiper:

-----

I dag har jeg kjøpt hårpynt, en sølvaktig hårbøyle. Helt enkel men veldig fin og ser bittelitt ut som en tiara når den er på. Matcher skoene gjør den også! Og øredobbene jeg skal ha på (de var den første gaven jeg fikk av sambo) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekreftelse fra lokalet, så nå er tapasbuffeten så godt som i boks, skal også ha vaniljepanacotta med bær til dessert :)

Har begynt å fundere litt på fotograf, syns det er dyrt med "proff", men er jo enda kjedeligere og ikke få bra bilder fra dagen da :sjenert:

Ellers er jeg som vanlig i tvil med farger og sånn, ombestemmer meg hele tiden :gjeiper: Godt det er lenge igjen til noe må bestemmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å satse på en proff...! Flere har sagt til meg at bildene er det eneste konkrete minnet de har fra dagen - og er veldig glade for at de ble så gode! Det e dyrt, men hva er 5000 +/- på noe av det eneste som vil vare resten av livet...? ;)

Hvilke farger står det mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å satse på en proff...! Flere har sagt til meg at bildene er det eneste konkrete minnet de har fra dagen - og er veldig glade for at de ble så gode! Det e dyrt, men hva er 5000 +/- på noe av det eneste som vil vare resten av livet...? ;)

Hvilke farger står det mellom?

Ja, tror vi lener mot proff fotograf, men er så vanskelig å finne ut hvem man vil velge også.. For oss er det ikke viktig å sitte igjen med det typiske skinnalbumet med små bilder de fleste tilbyr, men å få rettighetene til bildene så man kan lage sine egne minner i eget album.. :sukk: Og det skal helst skje uten at det skal koste skjorta ;) Har dere ordnet fotograf enda?

Farger ja, hvitt og sølv er sikre, så da er grønt, brunt og lilla (hvis lilla brudebukett) de mest sannsynlige tilleggsfargene, men i det siste har jeg blitt usikker på om jeg vil ha lilla brudebukett da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Da har jeg vært å snoket i bryllupsdagboken din :lur:

Artig at det er flere som satser på tapas :) Det er jo kjempegodt :)

Hvilken kjole kjøpte du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Da har jeg vært å snoket i bryllupsdagboken din :lur:

Artig at det er flere som satser på tapas :) Det er jo kjempegodt :)

Hvilken kjole kjøpte du da?

Tapas er kjempegodt det :) Får satse på at det blir suksess hos oss begge ;)

Kjøpte en Lilly-kjole, tror jeg har linket til den tidligere... Er veldig fin på hvertfall, gleder meg til å bruke den :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror vi lener mot proff fotograf, men er så vanskelig å finne ut hvem man vil velge også.. For oss er det ikke viktig å sitte igjen med det typiske skinnalbumet med små bilder de fleste tilbyr, men å få rettighetene til bildene så man kan lage sine egne minner i eget album.. :sukk: Og det skal helst skje uten at det skal koste skjorta ;) Har dere ordnet fotograf enda?

Farger ja, hvitt og sølv er sikre, så da er grønt, brunt og lilla (hvis lilla brudebukett) de mest sannsynlige tilleggsfargene, men i det siste har jeg blitt usikker på om jeg vil ha lilla brudebukett da :sjenert:

Vi har ordnet fotograf ja - valgte en fotograf som vi ser er litt "kunstnerisk" med bildene - ikke bare tar standard-bilder, men prøver å leke litt bak kamera... Nå spørs det om hun får med oss på leken, da - vi er ikke uten videre kjempe fotogene! :fnise: Jeg prøvde også å finne en hvor vi kunne få rettighetene, men gav opp etterhvert...prøver heller å lage eget album av bilder som gjestene våre tar...

Jeg tror kanskje jeg går for lilla brudebukett, jeg... Har sett noen buketter med nokså lyse lavendelfarger - + ulike lillanyanser i.. Men, jeg blir ofte usikker jeg også... Ble enda mer gira på lilla da jeg snakket med blomsterforhandleren - som hadde mange ideer med lilla blomster...+ at lilla passet visst til fargene mine....? :)

Tror vi har nokså lik smak i farger...jeg går for hvitt/creme, lilla og sølv + brunt...:) - og litt grønt blir det vel i blomsterdekorasjonene/buketten også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den var kjempefin :rødme:

Takk :) Føler den er ganske meg, så håper det blir bra. Har enda ikke bestemt meg ang slør da...

:vinke: Her har jeg ikke vært før, så må jo hilse på :)

:hallo: koselig med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ordnet fotograf ja - valgte en fotograf som vi ser er litt "kunstnerisk" med bildene - ikke bare tar standard-bilder, men prøver å leke litt bak kamera... Nå spørs det om hun får med oss på leken, da - vi er ikke uten videre kjempe fotogene! :fnise: Jeg prøvde også å finne en hvor vi kunne få rettighetene, men gav opp etterhvert...prøver heller å lage eget album av bilder som gjestene våre tar...

Jeg tror kanskje jeg går for lilla brudebukett, jeg... Har sett noen buketter med nokså lyse lavendelfarger - + ulike lillanyanser i.. Men, jeg blir ofte usikker jeg også... Ble enda mer gira på lilla da jeg snakket med blomsterforhandleren - som hadde mange ideer med lilla blomster...+ at lilla passet visst til fargene mine....? :)

Tror vi har nokså lik smak i farger...jeg går for hvitt/creme, lilla og sølv + brunt...:) - og litt grønt blir det vel i blomsterdekorasjonene/buketten også...

Åh, det hadde jeg egentlig ikke tenkt på, men jeg er heller ikke alltid så veldig fotogen... Får nok øve litt foran speilet først på noen positurer og uttrykk som funker ;) Stilig med bilder som ikke blir helt a4 hvert fall, det håper vi å få til også!

Hvilke farger har du da siden lilla passer? (Edit: mente du hud/hår/øynefarge eller fargetema?) Er masse fine blomster hvert fall, så jeg tror jeg skal finne noe som blir fint :) Og særlig med vår eminente fargesmak burde dette gå som en lek :fnise:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og legger til boken din, du har kommet langt med planlegging da :)

Fotograf er en case da. De proffe er ikke akkurat billige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og legger til boken din, du har kommet langt med planlegging da :)

Fotograf er en case da. De proffe er ikke akkurat billige..

Ja, føler vi har fått på plass det viktigste :)

Bortsett fra fotograf da.. Innbiller meg at innen vi har tatt en beslutning der er alle fotografer i mils omkrets booket, så da får vi ikke no :gjeiper:

I går begynte vi og handle inn til innbydelsene! Bare hvite kort og noen perler foreløpig som skal trees på ståltråd, men man er da i gang ;)

Regner med og lage ca 30 innbydelser, gjestelista er ikke helt spikret enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...