Gå til innhold

Den store sims 3 tråden


Involvert

Anbefalte innlegg

Only for you: :)

Zankyuu. :)

Jeg tror mange hopper over denne lille klausulen i minimumskravene:

"For computers using built-in graphics chipsets under Windows, the game requires at least:

- Intel Integrated Chipset, GMA 3-Series or above

- 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent

- 0.5 GB additional RAM"

3200-serien er det som beskrives over her, en integrert grafikkprosessor, og ikke en dedikert. Enkelt forklart bruker integrerte grafikkløsninger av maskinkraften du har til rådighet for å vise avansert grafikk, mens dedikerte løsninger ordner det på egen hånd. De aller fleste "merke"-PC-er av sorten HP, Acer, Compaq, osv. benytter seg av en sånn løsning.

Uansett, resultatet blir iallefall at når man regner med det lille ekstra som kreves av resten av maskinen for at den skal ta seg av det grafiske i tillegg til alt det andre, ligger du faretruende nær de absolutte minimumskravene for spillet. Minimumskrav baserer seg gjerne på at du skrur det aller meste av video-innstillinger til det laveste for å ha en akseptabel spillopplevelse, og det skal veldig lite til før det kjennes ut som om du svømmer gjennom kvae (og jeg har hørt at det går sakte).

Nå har jeg ikke prøvd The Sims 3 på en PC av denne sorten (jeg har faktisk ingen), men jeg kan tenke meg at det er der det ligger, om man synes nivå 3 går fryktelig sakte selv om man oppfyller (de lettest synlige) minstekravene. Det er dog kanskje bedre at det går sakte enn at alt hakker og klokken hopper fram en time om gangen, slik tilfelle var i de tidligere spillene om PC-en ikke var noe å skryte av... Fryktelig vanskelig å få skrudd det av igjen, siden det stadig vekk hoppet opp et eller annet dilldall man måtte klikke bort, og dermed gjenta hele prosessen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Zealuu:

Operativsystem: Mac OS X Vs. 10.5.7.

Systemmodell: MacBookPro3,1

Prosessor: 2.4 GHz Inter core 2 duo

Minne: Minne 4GB 667MHz DDR2 SDRAM

Nividia GeForce 8600M GT

Noen åpenbar grunn til at det går litt tregt hos meg? Skulle hatt hakket sterkere prosessor, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen åpenbar grunn, egentlig burde det gå fint hos deg - men om det likevel går tregt, tror jeg grafikkortet er det mest sannsynlige problemet 8600M GT kommer i tre utgaver - 128MB, 256MB og 512MB. Husker du hvilken minneverdi ditt kort har (eventuelt har muligheten til å finne det ut)? 128 er det minste spillet kan operere med, og selv med 256 tror jeg det vil slite litt med høyere innstillinger, særlig oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Er 265MB selve kortet har. Kan prøve å sette ned oppløsningen litt, jeg spiller heller med lavere oppløsning og høyere grafikk, enn omvendt ;) Nå har jeg ikke brydd meg med at det har gått treigt jeg da, og spilt med alt på topp... Det har ikke gått så tregt at det er plagtsomt, bare litt irritasjonsmoment til å begynne med. Nå sover omtrent aldri simmene mine, fordi jeg jukser dem glade og fornøyde. Er jo så mye annet viktig å finne på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskina mi møter også kravene, men hurtigspoling blir saktespoling når jeg setter opp oppløsninga. Sitter med 1920x1200 og må spille på 1028x7**... Gøy.

Eller, MÅ ikke. Det er jo bare saktespolinga som ikke funker skikkelig. Jeg kan fint kjøre spillet glatt med maksinstillinger ellers, bare den hersens spolinga...

Core 2 Duo P8600 2,4GHz, 4GB ram, ATI Radeon HD 3400 m 256MB ram

Endret av HelloKjersti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover omtrent aldri simmene mine, fordi jeg jukser dem glade og fornøyde. Er jo så mye annet viktig å finne på :ler:

Genialt, det må jo være løsningen på problemet! Spillet får se perfekt ut, og man slipper å vente på at de skal sove seg ferdig. Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Jobb er en annen sak, men med 3 simmer som jobber til forskjellige tider er det alltid noe å finne på med den av dem ;)

For å jukse dem glade:

testingcheatsenabled true, shift+klikk på postkassa og velg "make all happy". Du kan også velge å gjøre behovene statiske, altså at de alltid har behovene oppfylt. Om du ikke gjør det, så må du gjøre de glade med noen timers mellomrom.

Merk: å spille med testingcheatsenabled på er kjent som risikosport. Jeg slår koden av igjen etter å ha gjort dem glade (om du trykker på opp-pilen når du hr åpnet kodeivnduet, så dukker siste koden du skrev inn opp, så slipper du å trykke hele på nytt av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafica og Zealuu, hvordan endrer man oppløsningen da? For spolingen går super trengt hos meg og, men jeg klarer ikke kopiere det inne på directx. Da må jeg isåfall skrive av, og det vil ta sin tur. Men spolingen på sims 3 går ihvertfall treigt.. Hjelp? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gå inn på rediger by, men det er bare mulig å spille en familie av gangen, de andre lever livet sitt videre og blir eldre osv.

Men jeg får ikke opp de andre som bor i byen, slik at simmene kan gå på besøk... Har flere familier i byen, men det vises bare en om gangen, og det er den jeg spiller med. Ellers er husene "tomme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Grafica og Zealuu, hvordan endrer man oppløsningen da? For spolingen går super trengt hos meg og, men jeg klarer ikke kopiere det inne på directx. Da må jeg isåfall skrive av, og det vil ta sin tur. Men spolingen på sims 3 går ihvertfall treigt.. Hjelp? :sjenert:

Oppløsningen kan du endre inne på "options" på spillet. Det heter resolution på engelsk om du har spillet på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi
Merk: å spille med testingcheatsenabled på er kjent som risikosport. Jeg slår koden av igjen etter å ha gjort dem glade (om du trykker på opp-pilen når du hr åpnet kodeivnduet, så dukker siste koden du skrev inn opp, så slipper du å trykke hele på nytt av).

hvorfor er det risikosport? Og hvordan slår man av koden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Du slår den av ved å skrive testningcheatsenabled false. Veldig mange opplever kræsj og andre spillproblemer om de spiller med den koden aktivitert. Worst case kan det gjøre hele spillet korrupt så du må reinstallere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sliter litt med å finne ingrediensene til Ambriosa. Det står at jeg trenger dødsfisk og livsfrukt. Livsfrukten tror jeg nok at jeg har kontroll på, må bare få nok ferdigheter. Men hvordan får jeg tak i dødsfisk? Skal den fiskes?

Har prøvd å fiske men får beskjed om at jeg ikke har agn. Hvor får jeg tak i agn? (Har tatt kurs i fisking også, men det hjalp visst ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt ned, og opp oppløsningen, men tiden går enda seint :sukk:

Så får jeg alltid oppdrag fra jobben om å lese enkelte bøker, så kommer det fram hva de heter, men finner ingen av de bøkene.

Hvordan kan man bli kjærester, forlove seg ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cupcakes
Så får jeg alltid oppdrag fra jobben om å lese enkelte bøker, så kommer det fram hva de heter, men finner ingen av de bøkene.

Hvordan kan man bli kjærester, forlove seg ol?

jeg leitet meg gal etter de bøkene også, så fant jeg yt at de ligger i utstyrslisten din etter du har fått spørsmålet ;) så neste gang er det bare å trykke på sekken så har du boken du skal lese der :)

det siste der lurer jeg også på..... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ned, og opp oppløsningen, men tiden går enda seint :sukk:

Drit i oppløsningen, sett ned grafikken generelt, det bør hjelpe, og du vil ikke se så veldig stor forskjell. F.eks. kan du begynne med den øverste av de "slidebarene" som er der, jeg husker ikke hva den heter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få dødsfisken må man visst ha maks skill i fisking.

Angående kjønn på baby: jeg leste på sims3-forumet (som ikke nødvendigvis er en særlig troverdig kilde) at mat påvirker kjønnet. Jeg lurer på om det er melon som fører til jentebaby, mens epler fører til gutter. Verdt et forsøk. Sel vhar jeg ikke merket noe til dette, da det spretter ut både gutter og jenter i spillet mitt.

Jeg er forøvrig svææært fornøyd med Sims 3. Jeg digger de mer rundede formene til simmene, synes lys- og skyggeeffektene er veldig fine, og elsker at ting skjer mens jeg spiller andre hushold. Det eneste jeg savner (ok, med unntak av mer hårfrisyrer og møbler) er "memory panel" til simmene: føler dette er desto viktigere nå som ting skjer når man spiller andre hushold enn før, og kan ikke skjønne hvorfor dette er fjernet. Hadde for eksempel en familie jeg spilte der de fikk en baby, så spilte jeg et annet hushold, og da jeg kom tilbake var babyen borte og hun var grået ut i familietreet til foreldrene: regner med at hun ble tatt av barnevernet (babyer kan vel ikke dø?), men skulle jo gjerne visst hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når jeg har installert sims 3, så kommer jeg liksom inn på nabolaget også når den laster til å lage en sim så klikker den og går ut av sims.. Det er veldig irriterende, har slettet nesten alle sims 2 spillene også .. så vet liksom ikke hva som er feil jeg.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...