Gå til innhold

Den store sims 3 tråden


Involvert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah. Hmm. Rart ord, skulle heller bare sagt oppdatering :ler: Men det funket ihvertfall hos meg. spolingen på 3'eren er bedre :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Patch er det engelske ordet, to patch something betyr å "lappe" til noe, mao å rette opp problemer ;)

Her går ting kjempefort nå, jeg er lykkelig :nigo:

Men jeg prøver å finne ut om det går ann å flytte en sim (med alle kunnskaper og inventory...) fra en by til en annen, og det er visst umulig. Pokker da! :sur: Greide å lage en sim jeg har forelsket meg helt i i den byen man kunne laste ned som har fisking som sin store lidenskap, og ønsker å fiske "deathfish", som såvidt jeg har fått med meg bare kan fiskes på kirkegården... Og det er ingen dam på kirkegården der :sur:

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patch er det engelske ordet, to patch something betyr å "lappe" til noe, mao å rette opp problemer ;)

Ok, takk for info. Da har jeg jaggu lært noe idag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg prøver å finne ut om det går ann å flytte en sim (med alle kunnskaper og inventory...) fra en by til en annen, og det er visst umulig. Pokker da! :sur: Greide å lage en sim jeg har forelsket meg helt i i den byen man kunne laste ned som har fisking som sin store lidenskap, og ønsker å fiske "deathfish", som såvidt jeg har fått med meg bare kan fiskes på kirkegården... Og det er ingen dam på kirkegården der :sur:

I Rivergreia? Hvis du går gjennom kirkegården og til elva på baksiden, skal du finne et "no fishing"-skilt. Og der er det dødsfisk. Men den er bare fiskbar mellom 02:00 og 05:00, akkurat som i den andre byen. Hvis du sjekker vannet på dagtid står det vampyrfisk og sild, dødsfisken kommer kun frem på natta.

Rette agnet for dødsfisk er piggfinnefisk (aner ikke hva den heter i den engelske versjonen av spillet, men det står i ferdighetsjournalen uansett), men fiskekisen min har så bra skills at han tar dem med bare sluk også - fullt mulig :)

Skaff livsfrukt og full skill på matlaging også så får du en artig upgrade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Googla litt istad og fikk det til. Et godt tips: Ikke bruk dødsfisk til å gjødsle plantene med :murvegg: Jeg greide å trykke feil, og drepte dermed en av de beste og sjeldneste plantene mine :roll:

På engelsk heter agnet forresten Angelfish :) Mye finere navn :fnise:

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Takk gud for den oppdateringa, spolinga funker mye bedre nå. Eneste problemet er at jeg må venne meg av med å alltid ha spillet på 3, for nå går det altfor fort :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googla litt istad og fikk det til. Et godt tips: Ikke bruk dødsfisk til å gjødsle plantene med :murvegg: Jeg greide å trykke feil, og drepte dermed en av de beste og sjeldneste plantene mine :roll:

På engelsk heter agnet forresten Angelfish :) Mye finere navn :fnise:

Huffda, takk for tipset, det skal jeg passe på! Synes de kunne kalt det englefisk på norsk også, var jo mye søtere =)

Har du fått til omniplanten ennå forresten? Jeg leste at man skal få en upgrade når man har plantet 20 perfekte planter sånn at man kan plante ost og kjøtt og sånn, men jeg har nå ca 120 perfekte planter og det skjer ingenting... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Ost og egg kan jeg plante :) Det er bare å velge et egg eller en ost fra inventoryen og velge "plante". Kjøtt har jeg ikke prøvd.

Jeg prøver febrilsk å finne frøet til "flaming fruit bush", får vel google litt igjen :fnise: Jeg har planta 84% av alle plantene, men jeg tror det er bare den og ominplanten og kjøtt jeg mangler.

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost og egg kan jeg plante :) Det er bare å velge et egg eller en ost fra inventoryen og velge "plante". Kjøtt har jeg ikke prøvd.

Jeg prøver febrilsk å finne frøet til "flaming fruit bush", får vel google litt igjen :fnise: Jeg har planta 84% av alle plantene, men jeg tror det er bare den og ominplanten og kjøtt jeg mangler.

Kult, må sjekke om det funker nå :)

Tror frøet til flammefrukt er spesielt sjeldent frø eller noe, så da kan du prøve å lete etter bare det. Vanligvis har det vært lettest å finne enten på kirkegården eller rundt forskningssenteret. Evt kan du lære simmen maks i matlaging og oppskriften på englekake så får du kjøpt flammefrukt i butikken. Temmelig dårlig kvalitet, men hvis du planter en og en plante får du kjapt av bedre kvalitet :) Synes flammefruktbuskene er så koselig å ha i hagen, de lyser skikkelig om natta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw, simmen får +5 i humør av å ha flammefrukt i sekken :)

Den ene simmen min har også fått for vane å gå rundt med bilen i sekken sin, synes hun har ganske imponerende pakkeevner :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er alt dette plante styret dere snakker om? Hvordan gjør man det? Bare går man i hagen og trykker på gresset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på ting og tang i utstyrslisten til en sim (frø er mest logisk, men hey 8D), og velg "Plant...", så får du opp en markør som lar deg velge hvor du vil plante det. Gress tror jeg er en forutsetning.

Advarsel: Store hager er en fulltidsjobb i Sims 3. ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Hm, ifølge en ny game mod på modthesims2.com så vil hva du spiser påvirke om du får gutter eller jenter. Eple (som f.eks. i eplepannekaker) fører til gutter, mens vannmelon fører til jenter.

Om det stemmer vet jeg ikke, men det er i hvertfall en forklaring for de som bare fikk gutter. Og løsningen på "problemet" ligger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Jeg har Sim 2. Derfor lurer jeg på hva som er nytt i Sim 3. Klarer noen å overbevise meg til å kjøpe Sim 3 :fnise:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ifølge en ny game mod på modthesims2.com så vil hva du spiser påvirke om du får gutter eller jenter. Eple (som f.eks. i eplepannekaker) fører til gutter, mens vannmelon fører til jenter.

Om det stemmer vet jeg ikke, men det er i hvertfall en forklaring for de som bare fikk gutter. Og løsningen på "problemet" ligger her.

Sånbn har det jo vært hele tiden, det er nevnt mange ganger i denne tråden allerede. Og det stemmer med 100% for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...