Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm, Nubian Heritage virker lovende. Jeg har akkurat nå L'Occitane Verbena dusjgele stående i dusjen. Den lukter fantastisk, men er veldig flytende, dyr og skummer knapt, så den blir ikke kjøpt igjen. Men jeg har både REN og Mama Mio stående i skapet, så jeg er egentlig vel forsynt. :sjenert:

Jeg har ellers vært på en lyntur til hovedstaden i dag, og tre timer på fly, intenst møte der, samt at jeg ble vekket av et hyl kl 04.00 i morges begynner å gjøre seg gjeldende, så det blir nok tidlig kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, Nubian Heritage virker lovende. Jeg har akkurat nå L'Occitane Verbena dusjgele stående i dusjen. Den lukter fantastisk, men er veldig flytende, dyr og skummer knapt, så den blir ikke kjøpt igjen. Men jeg har både REN og Mama Mio stående i skapet, så jeg er egentlig vel forsynt. :sjenert:

Jeg har ellers vært på en lyntur til hovedstaden i dag, og tre timer på fly, intenst møte der, samt at jeg ble vekket av et hyl kl 04.00 i morges begynner å gjøre seg gjeldende, så det blir nok tidlig kveld.

Noe av det jeg liker best med Nubian Heritage er prisen. :ler: En flaske med dusjsåpe koster en 50-lapp, og den varer leeenge! Den vi har nå kjøpte vi før jul, og den er fortsatt halvfull. (Jeg bestilte ny fordi jeg vil ha litt forskjellige lukter å bytte på. :fnise: ) Skummer godt! Men ja, fornuftig å bruke opp det man har først. *kremt*

Håper du fikk deg en god natts søvn! Høres ut som en rimelig intens dag. :klemmer:

---

Ah, hodet er bedre, og Turnerose i barnehagen (ikke minst). Har fått lest litt fagstoff, pluss vært i sentrum og hentet ski samt på posten etter meitaien. :tommelsmil:

Men nettene våre er et lite helvete om dagen. :sukk: Turnerose plages veldig av disse 2-årsjekslene, og de siste to kveldene har hun rett og slett ikke klart å sovne. Klager spontant over "au i munnen", gråter sårt og sover urolig når hun først sovner. Det tærer på både store og små, og forskyver hele dagen siden vi ikke får henne opp på morgenen når hun sovner så sent. Sliten og trøtt på dagtid, tar lett til tårene, blir lei seg over den minste lille motgang. Mannen og jeg blir gale av manglende voksentid, Turnerose av vondt og mangel på søvn. :( Noen gode råd? Annet enn å vente på at disse jekslene er ute? :trist:

Men jeg prøver å være Optimist ! Sola skinner, jeg skal spise lunch i solveggen og så lese litt mer. Kanskje skrive litt, tilogmed!

Skrevet

Ingen gode råd ang jekslar, dessverre! Me har vore heldige der, eg oppdaga litt tilfeldig at ho hadde fått begge 2-årsjekslane i overkjeven. Hadde ingen 'problemer' med tidligare tenner heller.

Du har jo det beste rådet sjølv, de må nok berre vente til jekslane er ute. Stakkars veslejenta. :klemmer:

Dusjsåpa høyrdes deilig ut!

Skrevet

Innom med en liten :hug:

:klemmer: Håper formen kommer seg litt, dag for dag!

Ingen gode råd ang jekslar, dessverre! Me har vore heldige der, eg oppdaga litt tilfeldig at ho hadde fått begge 2-årsjekslane i overkjeven. Hadde ingen 'problemer' med tidligare tenner heller.

Du har jo det beste rådet sjølv, de må nok berre vente til jekslane er ute. Stakkars veslejenta. :klemmer:

Dusjsåpa høyrdes deilig ut!

Jekslene nede har kommet ut uten for store problemer, men de oppe plager visst voldsomt. :( Men det har blitt litt bedre de siste par nettene, så jeg krysser fingrene for at det verste er over. :)

Dusjsåpa er deilig! Anbefales! :jepp:

---

Treig start igjen i dag. For meg, vel å merke. Snille mannen sto opp med Turnerose og lot meg få sove (igjen). Jeg har mye større søvnbehov enn ham, 8-9 timer må jeg ha, egentlig, men det blir det jo sjeldent. Så innimellom må jeg ta igjen. (Ja, jeg vet at søvnekspertene sier at det må man ikke gjøre, men jeg tror ikke de har små barn som gir lite + dårlig søvn, ass.) Godt å sove, men makan så treig jeg blir! Har fortsatt ikke skiftet ut av pysjen jeg slang på meg da jeg sto opp, og frokosten (vel, brunchen) er nettopp inntatt. Men jeg har fått strikket en hel del. :ler:

I går var det trening, og i dag er jeg støl. :ler: Men det er godt å være i gang, og jeg synes faktisk alt at jeg ser litt forskjell på kroppen. Mye av det kommer nok av holdning og at det har tatt litt tid å riste av seg de nesten 3 kiloene som klarte å snike seg på i løpet av mini-graviditeten. Men særlig magemusklene har fått kjørt seg litt de siste par ukene, og det har de så definitivt hatt godt av. De har liksom aldri helt "recovered" etter keisersnittet...

Nå bør jeg vel prøve å få lest litt master-stoff. Selv om jeg føler at jeg burde gjøre alt mulig annet (husarbeid) - sånn er det jo å jobbe med skoleoppgaver. ;)

Ellers - avocadoene er fantastiske om dagen! Så løp og kjøp! :fnise: (Jeg spiser en avocado om dagen for tiden. Nam!)

Skrevet

Har vært litt opp og ned de siste dagene. Mannen var syk i helgen og Turnerose hadde mye vondt i tennene, så det ble så som så. og i går hadde jeg en skikkelig drittdag. Henger nok sammen med aborten. Men i dag er det litt bedre igjen. Lillejenta er hjemme med feber, tror det fortsatt er tennene som plager. For allmenntilstanden er det ingenting å si på - hun er i godt humør og har masse energi. ;) Nå sitter hun og ser på "Frida fantaserer" og spiser Havrefras. :)

I går måtte jeg trøsteshoppe litt, så nå er disse på vei til meg, sammen med litt til Turnerose. Hadde lyst på sko som jeg kan bruke til tights fremover. Litt tidlig med ballerinasko. :fnise:

Bestilte også et regntrekk til vogn i går, jeg blir bare ikke venner med de som hører med Bugaboo-vognene våre. Synes de er så tette, også knoter jeg så avsindig med å få dem på. :ler: Usikker på om det jeg kjøpte passer til Cameleonen, men det passer ihvertfall til Bee-en, og det er den vi bruker om dagen. Så da blir det nok bra. :Nikke: Og siden dollaren og pundet står så lavt, ble det litt mer tråd til overlocken også! 7 spoler for 223 kr inkl. frakt - det er virkelig ikke galt. Nå har jeg vel snart det jeg trenger, men jeg har litt lyst på regnbuetråd også... Vi får se. :)

Må sy nye bleier til barnehagen, Turnerose har strukket seg så voldsomt at de er for lave i livet. :sukk: Det var ikke helt del av planen, siden vi håper på å få henne bleietørr til sommeren. Men det blir lekkasjer i ett sett, og det er jo barnehagen litt misfornøyde med, forståelig nok. I går kom første ladning med stoffer i posten, venter på mikrofleece og knapper så jeg kan komme i gang med å sy.

Men nå er det en som trenger oppmerksomhet her! :)

Skrevet

Kan tenke meg det er kjedelig å sy nye bleier nå som ikke skal brukes så lenge nei. Men hun tar vel etter mamman og pappan sin? ;)

Håper dagen i dag blir bra!

:klem:

Skrevet

Jeg liker regntrekket til camelonen jeg ;) Myggnettet derimot er jo helt latterlig, hehe..

Mange :klemmer: til deg!

Skrevet

Har du noen tips til hvor jeg kan kjøpe en grei ullunderbukse/ullbrillebukse til å ha utenpå bleia? Vi har en del tisselekkasjer...

Skrevet

Kan tenke meg det er kjedelig å sy nye bleier nå som ikke skal brukes så lenge nei. Men hun tar vel etter mamman og pappan sin? ;)

Håper dagen i dag blir bra!

:klem:

Hehe, ja, hun har nok litt å slekte på. :)

:klemmer:

Jeg liker regntrekket til camelonen jeg ;) Myggnettet derimot er jo helt latterlig, hehe..

Mange :klemmer: til deg!

Haha, myggnettet vårt ligger fortsatt pent innpakket i plasten sin. Vi har ikke akkurat brukt vogna voldsomt mye... :fnise:

Har du noen tips til hvor jeg kan kjøpe en grei ullunderbukse/ullbrillebukse til å ha utenpå bleia? Vi har en del tisselekkasjer...

F.eks. denne eller denne! Også lanolin for å gjøre den tett...

Skrevet

Tre hundre kroner for en ulltruse? :overrasket:

Jeppjepp... De som funker bra, ihvertfall. Disse er jo langt billigere, men også vanvittig svære! Vi bruker dem kun om natta... Alternativt må du strikke selv. Raskt og enkelt, men det må gjøres, og vi foretrekker faktisk kjøpevariantene. Om du vil ha noe annet enn ull, er disse supre. :)

Skrevet

For en herlig helg! :sol: Vi har vært masse ute, og har begynt på vårrengjøringen både inne og ute. Vinduer er vasket, verandaen er vasket med høytrykksspyler, mannen har fått ferdig veggene på loftet så vi kunne begynne å sette litt ting opp der (men må ha kasser før skikkelig rydding kan igangsettes). Det blir så bra med skikkelig loftsrom! Vi har mye som kan opp der - babyutstyr som ikke er i bruk for tiden, esker til ting som symaskiner, fravokste klær (vakumposer er gull), kofferter osv.

Humøret mitt letter litt av alt dette. Godt å forberede sommeren, å se at det blir lysere og merke at jeg ikke lenger er konstant trøtt. På lørdag var vi en tur på Ikea og handlet litt til verandaen - lysgirlandere, stearinlys, lavendelplanter, noen puter... (Kassene til loftet som vi egentlig var på jakt etter, hadde de derimot ikke!) Det blir så bra! Gleder meg til å "innrede" der ute. Men først må gulvet beises. Håper å få gjort det i løpet av uka. Og møblene må vel også få litt pleie før de tas i bruk for sesongen.

Nå er det mandag og uka ligger foran meg. Trening i kveld, besøk av rhubarb til lunch på onsdag (jeg har bakt glutenfrie kjeks i den anledning!), og ellers er ikke planene lagt enda. Jeg krysser fingrene for sol og gode dager. :)

Skrevet

Takk for hyggelig hilsen i boken min :) Du er alltid så flink til det, du.

Jeg ser vi har hatt ganske så identiske helger - er det ikke herlig med sol, vår og fine temperaturer? Det gjør underverker for alt! Selv grussuppe... ;)

Hvordan ble det forresten med den London-turen dere mistet i vinter? Blir det vårtur i stedet for?

Vi fabulerer om nye reisemål, men vi klarer ikke helt å finne ut hva vi vil. Storbyferie, strand, kombi... Akk, alle disse problemer ;):fnise:

Skrevet

Takk for hyggelig hilsen i boken min :) Du er alltid så flink til det, du.

Jeg ser vi har hatt ganske så identiske helger - er det ikke herlig med sol, vår og fine temperaturer? Det gjør underverker for alt! Selv grussuppe... ;)

Hvordan ble det forresten med den London-turen dere mistet i vinter? Blir det vårtur i stedet for?

Vi fabulerer om nye reisemål, men vi klarer ikke helt å finne ut hva vi vil. Storbyferie, strand, kombi... Akk, alle disse problemer ;):fnise:

:klemmer:

Jepp, det er helt herlig! Vi er så mye ute om dagen, i går var Turnerose og jeg ute i 2,5 timer og bare koste oss. (Og jeg ble servert is i "iskjeks" av plast kjøpt på Ikea i fjor sommer. Smeltesnø fra haugene måkebilene har lagt seg fra på fellesarealet er alltid like fristende! :fnise:)

Londonturen har druknet litt i alt som har vært så langt i år, men vi må jo få det til. Jeg begynner å nærme meg London-desperat. :ler:

Barcelona! Storby og strand! :tommelsmil:

Skrevet

Det humper og går om dagen. :) Jeg koser meg med vår, men sliter litt med psyken. Prøver å akseptere at det tar tid å bearbeide MAen, men det er ikke så greit, alltid.

På jobb nå, og prøver å finne på noe til lunch som jeg A) har penger til siden jeg ikke rakk å smøre med meg noe i dag, og B) har lyst på, siden jeg har vært smårar i magen siden i gårkveld og er litt kvalm. Hmm.

Skrevet

Klarer bare ikke å bestemme meg for mat! Vanskelig, vanskelig. ;)

Det som er litt deilig om dagen er at kroppen begynner å normalisere seg igjen mtp hormoner og denslags. De tre kiloene som snek seg på da jeg var gravid er på vei av igjen, kvisetrynet har (heldigvis!) forsvunnet, og hodet begynner å fungere nogenlunde normalt igjen.

Jeg bestilte meg en kjole på eBay i går, til å ha i dåpen vi skal i i juni. Den er fra Monsoon (surprise, surprise) og heter Maisie. Syntes den var nydelig! Også tar jeg en cardigan over, kortermet eller langermet avhengig av været. Tror det blir bra. Også var det veldig typisk "mine" farger.

Håper at pengene fra Lånekassa kommer på konto snaaart. Har vært trangt den siste halvannen uka, mange store regninger i mars... Må handle gule klær til Turnerose på vei hjem i dag, dessuten. :ler: Påskefest i bhg i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...