Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klem:

:klemmer:

Det skjønner jeg veldig godt ;)

Her går det bra, har droppa dagboka nå. Har rett og slett ikke kg-lysten lenger, så blir til at jeg bare er innom å leser. Nå har jeg fått sydilla, enn så lenge bare siklesmekker jeg har sydd. Men har stoff til bukse til storesøster, og puter. Også har jeg lyst til å prøve meg på vognpose og mei tai. Må bare bli litt vant til symaskina og finne fram i stoffjungelen. Men virkelig gøy og prøve å lære seg noe nytt. Mangler litt tid innimellom da, men jeg koser meg med det på dagtid eller etter unga har sovna.

Og jeg skjønner godt prioriteringene dine ifht KG! Det er vel ganske naturlig kanskje, at man i perioder kutter ut litt? Men koselig at du er innom og leser - det er jo rart når de gode gamle blir borte!

Så moro med sydilla! :tommelsmil: Siklesmekker er kjekt å ha. Vognpose og meitai er finfint å sy! Og ringslynge også, om du har tro på det. Ringslynge er jo superduperenkelt, faktisk. Bare spør om du lurer på stoffer og sånt! Hva slags symaskin har du, forresten?

:kose:

Så godt at du har tatt det steget, Joyce. :klemmer: Var helt sikkert ikke enkelt for deg. Gi en lyd hvis jeg kan gjøre noe for deg. Gode klemmer. :klemmer::klemmer:

Takk, kjære deg. Nei, det var ikke helt enkelt, men det er godt å ha gjort det. En stor lettelse, i grunnen. :klemmer:

Hei Joyce! Er tilbake i ny forkledning (Tidl. FrkGrønn/Cantaloupe) og må bare oppdatere meg litt siden jeg har "funnet tilbake til" KG :)

Koselig å lese om Turnerose. Hun høres ut som et lite sjarmtroll :) Husker det var så hyggelig å lese dagboken din under svangerskapet (og ellers selvfølgelig). Tenk at det er 2 år siden!

:hallo: - og velkommen tilbake! Så koselig å se deg igjen! Gleder meg til å høre litt mer om deg og ditt! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ser det ut som om eggløsning er på vei. Har testet de siste dagene, og strekene blir sterkere for hver dag. Nesten like sterke i dag, så kanskje de er like sterke i morgen? Godt å se at kroppen tydeligvis er i gjenge igjen etter MAen. Og litt :sengekos: blir det også. :nigo:

Dagene går fort for tiden, mye som skjer. Mai er en travel måned! Mange bursdager og andre feiringer. Og til helgen får vi besøk av broren til mannen med familie. Det blir koselig, spennende å se hva Turnerose synes om å ha en baby på besøk. Håper hun behandler henne litt penere enn hun gjorde med dukkene sine i dag - de gikk med hodet først i asfalten opptil flere ganger. :sjokkert: Vi hadde nemlig med dukkevogna ut... ;)

Ellers driver jeg og søker etter ny jobb. Fikk vite for noen dager siden at jeg må ut der jeg er nå i slutten av juni. Har spurt om jeg kan være over sommeren siden februar, og er nokså oppgitt over at de ikke kunne fått klarhet i det litt før. :roll: Men lite å gjøre med det nå, så jeg får bare gjøre det beste utav det. Håper jeg finner noe relevant og interessant.

Mye sliten om dagen, da, og mye hodepine. Allergi er noe herk. :eeeh: Men det virker som om det er i ferd med å roe seg litt med bjørkepollen nå, heldigvis. Så da får jeg en pause frem til juli eller deromkring. ;)

De siste dagene har jeg fått litt farge! Deilig! Er jo en del ute med Turnerose, og i helgen var det på tide å skrelle av seg noen lag med klær for både store og små. :) Deilig! Går litt seint med beina, men de kommer vel etter. :fnise:

Snart tid for senga. Må bare henge opp bleier først. Litt usikker på om Turnerose kommer til å våkne, hun har nemlig ligget og pratet i søvne den siste halvtimen... "Mamma leke?" sa hun nettopp. :ler:

Skrevet

Herlig med prating i søvne da! Håper dere får en kjempe fin helg! Krysser fingrene for :sol: !

:klem:

Skrevet (endret)

Arghhh! Denne hodepinen driver meg fra vettet! Det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg har fått migrene, selv om det ikke er så ille at jeg må ligge i et mørkt, stille, kjølig rom. (Mamma har migrene.) Men det sitter liksom fra tinningen og inn bak øyet, mest på venstre side, og det gjør sabla vondt! Skal heldigvis til legen i dag, må høre hva det kan være. Kanskje det bare er psykosomatisk, ikke vet jeg... Plagsomt er det uansett. :sukk:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Huff, hodepine er ikke noe godt! Håper du finner ut av hva som gjør det :klemmer:

Ha en fin 17. mai :flagg:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Takk for tipset angående dagsoving. Har nemlig tenkt på det med elastisk sjal, men vil helst unngå all den knytingen.. hva kan du anbefale?

Skrevet

Takk for tipset angående dagsoving. Har nemlig tenkt på det med elastisk sjal, men vil helst unngå all den knytingen.. hva kan du anbefale?

Elastisk sjal er veldig enkelt, altså, når du har knytt det på et par ganger. Har du setthttp://www.youtube.com/watch?v=qYdI7HH9PW0? Det er ikke på langt nær så knotete som de skal ha det til i den VG-reklamen... Fordelen med elastisk fremfor vevd sjal er at du kan knyte ferdig før du putter babyen oppi. Men hvis du vil ha noe uten knyting, finnes det mange formsydde seler på markedet. Nå begynner M å bli såpass stor at hun vil sitte fint i f.eks. Manduca, Boba (flere farger/mønstre hvis du går opp et hakk i navigasjonen), Beco (linker til Butterfly, finnes også Gemini hos Lotusbarn - usikker på forskjellen på de to), Oh! Snap. Jo, og Angelpack - den fører de på Bæreglede i Oslo, som ligger i Wesselsgate 8 (ut fra Ullevålsveien, rett ved Babyshop og Rudo). Der har de også pleid å føre Manduca, pluss masse forskjellige sjal (elastiske og vevde) og meitaier.

Jeg synes meitai er det desidert greieste bæretøyet av det vi har prøvd, mens mannen foretrekker Manduca. Vi bruker også ringslynge en del, men det er mer til småbæring, og ikke tingen til daglur på magen. ;) De første månedene brukte vi dog nesten bare elastisk sjal. Det er så koselig! Om du skulle snuse på det, kan det være lurt å gå for noe litt tynt og svalt siden vi går mot sommer, som Anaju bambus, Lovey Duds eller Binana (tencel).

Puh! Det blir alltid så langt når jeg skriver om bæretøy. ;) Men jeg er jo helt frelst. :nigo: Vi har litt av hvert liggende her, så om du hadde hatt lyst til å komme hit en dag og prøve litt, er du hjertelig velkommen til det. :) Jeg er stort sett hjemme to dager i uka... Har Manduca, diverse elastiske og vevde sjal, flere meitaier (dog bare to kjøpte - resten har jeg sydd selv), ringslynge. Ellers er absolutt Bæreglede allright, men det kan bli litt mye styr innimellom. Hun som driver den er kjempeallright, veldig flink, men kan være litt "streng" i forhold til hva hun "lar" folk kjøpe. Og det er ikke alltid hun som er der... ;) I tillegg er det veldig opp og ned om det er folk der, og siden de fleste trenger ganske grundig hjelp, kan det ta litt tid om det er noen foran deg i køen. Men de har skikkelig peiling. :)

Skrevet

Takk, lilly! :klemmer:

Hodepinen kommer og går, men jeg tror kanskje det først og fremst henger sammen med allergi. Lenge siden jeg har brukt piller nå, pga graviditet og amming, så det kan jo være at bivirkningene rett og slett er annerledes etter et opphold. Hun ga meg resept på Loratadin i stedet, så krysser jeg fingrene for at det går bedre etter en stund. Også er jeg merkbart bedre sånn som i dag, som det har regnet størsteparten av dagen...

Turnerose har vært hjemme i dag, hun sov elendig i natt og har ikke helt vært seg selv. Sovet på dagen har hun også, det er lenge siden sist hun gjorde det nå! Det skjer jo bare i forbindelse med sykdom, egentlig. Hun har vært utafor og nokså sutrete og sliten, men vi har gjort det beste utav det, vært på tur, kost masse på sofaen, laget supermatkarameller... Fin dag, tross alt! Men særdeles lite fornuftig gjort for min del, da. Nå prøver mannen å få henne til å sovne - lettere sagt enn gjort siden hun da altså sov på dagen. Hører hun ligger og synger en egenkomponert sang med teksten "ikke sove, nei-nei-nei". :skratte: Jaja, akkurat nå er det mannens problem, ikke mitt. :fnise:

Skrevet

Innom for å oppdatere meg litt, det blir litt mindre KG-tid på meg nå som våren er her. Merker at det er andre ting som lokker mer, uteliv, hage... Utrolig hva lyse kvelder kan gjøre med energinivået :)

Hvordan går det med Turnerose i dag da, er formen bedre?

Skrevet
:skratte: Fine Turnerose! :fnise:
Gjest ~Milla~
Skrevet

Takk for gode tps og råd, du er en knupp :)

Jeg skal få tittet på linkene og de ulike typene når jeg får litt tid senere idag ;)

Skrevet

Innom for å oppdatere meg litt, det blir litt mindre KG-tid på meg nå som våren er her. Merker at det er andre ting som lokker mer, uteliv, hage... Utrolig hva lyse kvelder kan gjøre med energinivået :)

Hvordan går det med Turnerose i dag da, er formen bedre?

Hun er bedre igjen nå. :) Ikke helt seg selv, men er i barnehagen i dag. :)

Det at andre ting lokker, det er jo bare et sunnhetstegn! Merker det samme selv. :Nikke:

:klemmer:

:skratte: Fine Turnerose! :fnise:

:fnise:

:kose:

Takk for gode tps og råd, du er en knupp :)

Jeg skal få tittet på linkene og de ulike typene når jeg får litt tid senere idag ;)

Bare hyggelig, moro å spre bærebudskapet. ;) Lykke til med valget! :klemmer:

Skrevet

Atte altså... Jeg tok en test i dag, jeg. Altfor tidlig, naturligvis, er 5 dager til IKM. Men det var en svak, svak strek der! :sjokk: Og så ble den borte igjen... Etter at de 10 minuttene testen er gyldig hadde passert. Vet ikke hva jeg skal tro. Men det blir definitivt mer testing i dagene som kommer... ;)

Skrevet

Spennende!!! :popcorn:

Krysser fingre og tær! :klemmer:

Skrevet

Oj, spennande! *håpe* :popcorn:

Herlige Turnerose. :rodmer: Og særlig sjarmerande med "ikkje legga seg-song" når det ikkje er du som har leggeansvar, vil eg tru? :ler:

Skrevet

Nilla, Tussi, Trekkoppfuglen og dreia: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

dreia: Ja, du er absolutt inne på noe angående den "vil ikke sove"-sangen. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...