*Joyce* Skrevet 27. april 2011 Forfatter #1741 Skrevet 27. april 2011 Ah, har fått byttet ut diger bandasje med sportstape, det var deilig. Føler meg litt mindre handicappet nå. Er ganske hoven, da selv om det nok er bedre enn det kunne vært uten kompresjon. Så må nok belage meg på halting i noen dager, uansett. MEN pakkedryss i postkassa i dag var god trøst! Det har tydeligvis klumpet seg litt over påsken. Jeg fikk: - Solbrilleetui fra Etsy - Monsoon-kjolen jeg kjøpte på eBay - Polaroid-solbriller til Turnerose - To symønstre (en bukse og en kåpe) fra McCalls/Vogue - To pakker fra LaRedoute (bestilt med flere ukers mellomrom, men sendt samtidig), hovedsaklig med ting til Turnerose. Det til meg var ikke så vellykket, så det går i retur. - iherb-pakke med yaconsirup og cacao nibs (nam!) Puh! Venter på et par iherb-pakker til, men ellers tror jeg jeg har fått det meste.
Mischa Skrevet 27. april 2011 #1742 Skrevet 27. april 2011 Åh huff da, føler med deg nå! Har vært så nære å falle ned fra steppen selv mange ganger og tenker at det er et under at det har gått bra og tenker for meg selv at "dette kan umulig være bra om jeg faller herfra nå i den farten", men skjønner nå at jeg har hatt flaks Masse god bedring til den vonde poten!
Trekkoppfuglen Skrevet 27. april 2011 #1743 Skrevet 27. april 2011 God bedring til foten. Ting tar tid med husbygging, og vi har det ikke så veldig travelt ennå. Flytter neste sommer, A begynner på skolen den høsten. Når flytter dere evt? Neste helg kommer min tante med ungene og mann, koselig med besøk.
*Joyce* Skrevet 28. april 2011 Forfatter #1744 Skrevet 28. april 2011 Åh huff da, føler med deg nå! Har vært så nære å falle ned fra steppen selv mange ganger og tenker at det er et under at det har gått bra og tenker for meg selv at "dette kan umulig være bra om jeg faller herfra nå i den farten", men skjønner nå at jeg har hatt flaks Masse god bedring til den vonde poten! Og jeg har aldri tenkt på at det kan skje! Håper du slipper. God bedring til foten. Ting tar tid med husbygging, og vi har det ikke så veldig travelt ennå. Flytter neste sommer, A begynner på skolen den høsten. Når flytter dere evt? Neste helg kommer min tante med ungene og mann, koselig med besøk. Greit å ha god tid til husbygging. For vår del er det vel forsåvidt det samme tidsperspektivet som dere har - før Turnerose begynner på skolen. Så vi har jo noen år på oss. Synes du er tøff med alt besøket, jeg!
*Joyce* Skrevet 28. april 2011 Forfatter #1745 Skrevet 28. april 2011 (endret) Juhu! Jeg har funnet en perfekt liten tekanne til Turnerose! Hun har jo lekeservise fra Ikea, men de har av en eller annen mystisk grunn ingen tekanne. Så jeg har kikket etter det en stund. Denne er ca 10 cm høy, også så søt! Jeg digger Peter Rabbit. Også har jeg kjøpt graviditetstester, på eBay det også. Enormt mye billigere enn billigetester.no - betalte £3 inkl. frakt for 20 tester. Apropos tester, jeg lurer litt på hva kroppen har bedrevet de siste ukene. Fikk jo en blødning en drøy uke etter at jeg hadde sluttet å blø etter MAen, som liksom hverken var fugl eller fisk. Var nok ikke mensen, oppførte seg ikke sånn hverken i mengde eller art, sånn for å ikke gå for langt inn på detaljene. Nå, derimot, tror jeg at mensen har kommet. Oppfører seg normalt. Men hva var da den blødningen innimellom der? Endret 28. april 2011 av *Joyce*
*lilly* Skrevet 28. april 2011 #1746 Skrevet 28. april 2011 Å, Monsoon-kjolene er kjempefine Kjøpte en selv på ebay i fjor sommer, og den var veldig fin! Liker så godt fasongen, i motsetning til alle de lårkorte "dolle" kjolene som finnes overalt
Honesty Skrevet 28. april 2011 #1747 Skrevet 28. april 2011 Jeg har også fått sparket steppen unna meg en gang, og falt med all min vekt oppå ankelen. Anbefales IKKE. Jeg burde vel også sett meg om etter litt mer sommerlige klær, men det er så mye mer ukomplisert å kjøpe barneklær. Jeg er nok for kritisk. Jeg var innom Benetton før i dag, og fant flere aktuelle kandidater, men så ringte telefonen, og jeg var ikke helt innstilt på klesprøving, så derfor dro jeg hjem fra byen med en ny BH fra Change, samt solkremer til ferien. Vitus Apotek hadde faktortilbud hvor man fikk rabatt tilsvarende faktor på kremen, og da lønner det seg å kjøpe spf50+ og 30.
*Joyce* Skrevet 28. april 2011 Forfatter #1748 Skrevet 28. april 2011 Å, Monsoon-kjolene er kjempefine Kjøpte en selv på ebay i fjor sommer, og den var veldig fin! Liker så godt fasongen, i motsetning til alle de lårkorte "dolle" kjolene som finnes overalt Ja, jeg elsker Monsoon-kjoler! Særlig fordi de faktisk passer over puppene mine. Må riktignok opp en størrelse ifht hva jeg normalt sett bruker, men jeg har uhyre få kjoler i faste stoffer fra andre merker. Giftet meg tilogmed i kjole fra Monsoon! Til alt hell fikk jeg den over magen - var rundt 20 uker på vei med Turnerose. Jeg har også fått sparket steppen unna meg en gang, og falt med all min vekt oppå ankelen. Anbefales IKKE. Jeg burde vel også sett meg om etter litt mer sommerlige klær, men det er så mye mer ukomplisert å kjøpe barneklær. Jeg er nok for kritisk. Jeg var innom Benetton før i dag, og fant flere aktuelle kandidater, men så ringte telefonen, og jeg var ikke helt innstilt på klesprøving, så derfor dro jeg hjem fra byen med en ny BH fra Change, samt solkremer til ferien. Vitus Apotek hadde faktortilbud hvor man fikk rabatt tilsvarende faktor på kremen, og da lønner det seg å kjøpe spf50+ og 30. Ouuuuch, det fallet hørtes ikke godt ut! Hvordan gikk det? Brudd? Jeg er enig med deg der - så mye enklere å handle barneklær! Nettopp derfor har Turnerose mer enn nok. Jeg har bestilt masse til meg også så langt i år, men mesteparten har gått i retur. Det henger selvsagt litt sammen med forventning om stor mage til sommeren, men allikevel. Har endt opp med flere par sandaler enn strengt tatt nødvendig, da. Nå har jeg i grunnen bestemt meg for å sy litt til meg selv også. Lenge siden sist! Men har stoff til en jerseykjole, ihvertfall.
*Joyce* Skrevet 28. april 2011 Forfatter #1749 Skrevet 28. april 2011 (endret) Ooooh, jeg digger mitt nyeste strikkeprosjekt! Bestilte meg effektgarn/regnbuegarn fra Kauni for et par dager siden, og i dag lå det i postkassen. Så nå har jeg begynt å strikke et litt større teppe til Turnerose - hun bruker fortsatt babyteppene sine mye, men særlig det ene begynner å bli litt snaut. De er jo supre i vogna, bilen, på sofaen når hun er syk... Inspirasjonen kom fra dette teppet, og mitt blir nok ganske likt, selv om jeg altså bruker Kauni i stedet for Aade Lõng. Det er så fantastisk fint, synes jeg! Lange, glidende fargeskift og fiiiine farger. Som bloggeren er jeg egentlig ikke superbegeistret for multifarget garn, men liker akkurat dette. Håper Turnerose blir fornøyd! Er dog litt usikker på om jeg har kjøpt nok garn, men det vil jo vise seg. Har konkludert med at jeg strikker opp det første nøstet før jeg bestemmer meg. Strikker på skrå (type Mor Signe), så det er jo rimelig greit å se. (Forøvrig prøver jeg hardt å ikke tenke på mine, tja, minst 5 andre strikkeprosjekter som ligger på vent...) Endret 28. april 2011 av *Joyce*
iingvild Skrevet 29. april 2011 #1750 Skrevet 29. april 2011 Tipper det blir et fint teppe til Turnerose! Lurer litt på om jeg skal strikke til lille ii når jeg er ferdig med teppet til lille gutt. Jeg er kommet nesten halvveis, men bør nok ha et mønster som er raskt å strikke! Ha en flott dag!
*Joyce* Skrevet 29. april 2011 Forfatter #1751 Skrevet 29. april 2011 Tipper det blir et fint teppe til Turnerose! Lurer litt på om jeg skal strikke til lille ii når jeg er ferdig med teppet til lille gutt. Jeg er kommet nesten halvveis, men bør nok ha et mønster som er raskt å strikke! Ha en flott dag! Den typen teppe som jeg strikker nå er veldig allright - det "skjer litt" siden man øker i begynnelsen av hver pinne, også blir det en pen hullkant rundt. Så bra at du har kommet så langt på teppet til lillebror! --- Jeg sitter og ser på BBC og tørker tårer. Vakre, vakre Catherine! Og britene kan "pomp and circumstance", ingen tvil om det! Skulle gjerne vært i London i dag.
*Joyce* Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #1753 Skrevet 6. mai 2011 Alt bra med deg? Tja. Jeg har det ikke sånn fantastisk for tiden. Har vært hos legen en tur og fått satt i gang mølla med å søke meg inn hos DPS. Det er nok på tide. Lei av stadig tilbakevendende depresjoner nå. :klemmer:
Tussi! Skrevet 6. mai 2011 #1754 Skrevet 6. mai 2011 Er nok godt å komme i gang i alle fall, i stedet for å stadig gå å tenke på at man burde ta skrittet. Håper det blir fortgang så du kan komme tilbake til en bedre hverdag.
*Joyce* Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #1755 Skrevet 6. mai 2011 Er nok godt å komme i gang i alle fall, i stedet for å stadig gå å tenke på at man burde ta skrittet. Håper det blir fortgang så du kan komme tilbake til en bedre hverdag. Ja, det er det. Og det var utrolig godt å bli møtt av en lege som tok meg på alvor, lyttet til meg og så meg! Takk for gode ønsker! Hvordan er det med deg? Lenge siden jeg har sett noe fra deg - har du falt ut av mine innlegg, kanskje? *må sjekke*
*Joyce* Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #1756 Skrevet 6. mai 2011 Jeg fikk en helt fantastisk bok i posten i dag, forresten! Jeg/vi leker oss jo litt med raw food, supermat, deler av kjernesunn-tankegangen, og jeg ble nysgjerrig på denne boka. Den var helt super! Anbefales på det sterkeste hvis man er interessert i sånt!
Tussi! Skrevet 7. mai 2011 #1758 Skrevet 7. mai 2011 Ja, det er det. Og det var utrolig godt å bli møtt av en lege som tok meg på alvor, lyttet til meg og så meg! Takk for gode ønsker! Hvordan er det med deg? Lenge siden jeg har sett noe fra deg - har du falt ut av mine innlegg, kanskje? *må sjekke* Det skjønner jeg veldig godt Her går det bra, har droppa dagboka nå. Har rett og slett ikke kg-lysten lenger, så blir til at jeg bare er innom å leser. Nå har jeg fått sydilla, enn så lenge bare siklesmekker jeg har sydd. Men har stoff til bukse til storesøster, og puter. Også har jeg lyst til å prøve meg på vognpose og mei tai. Må bare bli litt vant til symaskina og finne fram i stoffjungelen. Men virkelig gøy og prøve å lære seg noe nytt. Mangler litt tid innimellom da, men jeg koser meg med det på dagtid eller etter unga har sovna.
Trekkoppfuglen Skrevet 9. mai 2011 #1759 Skrevet 9. mai 2011 Så godt at du har tatt det steget, Joyce. Var helt sikkert ikke enkelt for deg. Gi en lyd hvis jeg kan gjøre noe for deg. Gode klemmer.
Haley Skrevet 10. mai 2011 #1760 Skrevet 10. mai 2011 Hei Joyce! Er tilbake i ny forkledning (Tidl. FrkGrønn/Cantaloupe) og må bare oppdatere meg litt siden jeg har "funnet tilbake til" KG Koselig å lese om Turnerose. Hun høres ut som et lite sjarmtroll Husker det var så hyggelig å lese dagboken din under svangerskapet (og ellers selvfølgelig). Tenk at det er 2 år siden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå