Honesty Skrevet 18. mars 2011 #1661 Skrevet 18. mars 2011 Det er gull verdt med små humørspredere i en tid som denne.
*Joyce* Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #1662 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Igjen, takk til dere alle. Dere er så gode å ha. iingvild: Det må vi prøve å få til! Her er det tett program noen uker fremover, men regner med at det letter litt når påsken nærmer seg. --- Uka har vært veldig opp og ned. Har ikke vært på jobb, har ikke klart det. Sjefen har heldigvis vært veldig forståelsesfull i forhold til det. Dagene har i grunnen bare forsvunnet, føler ikke at jeg har fått gjort så mye. Men det er vel egentlig greit, det er bare min indre kritiker som er litt overaktiv om dagen. Turnerose var hjemme igjen i går, det var igjen veldig godt. Skjønne jenta mi! På sett og vis føler jeg at jeg klarer å sette enda litt mer pris på henne nå. Selv om det aldri ble noe foster av denne korte graviditeten, så har det gitt meg en påminnelse om hvor skjørt livet er. Lurer litt på om jeg har fått jernmangel igjen. Har hatt voldsomt med hodepine de siste dagene, og føler meg susete og svimmel innimellom. Burde egentlig bort på legekontoret og få sjekket, men kjenner at jeg ikke klarer tanken på leger igjen nå. Vurderer sterkt å egenmedisinere i en uke og se om det hjelper. Jernnivået var såvidt over 11 da jeg sjekket ifbm graviditetskontroll, og mtp at jeg har blødd mye den siste uka og også vet at jeg lett bikker under, tror jeg ikke det er noen enorm fare for forgiftning, akkurat. Ellers sa de på Ullevål at jeg skulle bli ringt opp av en lege i går med prøvesvar fra onsdag (for å bekrefte at hCG er fallende), men det har ikke skjedd. Igjen, jeg burde sikkert sjekke det, men orker ikke tanken på kontakt med helsevesen. Så lenge jeg ikke hører noe regner jeg jo egentlig med at det er greit. I dag har jeg vært på skolen og hatt møte med veileder for masteren. Det var faktisk utrolig inspirerende og bra! Jeg har tvilt mye på denne oppgaven de siste ukene og månedene, har vært redd for at graviditet og fødsel og barseldepresjon hadde ødelagt mine mentale og akademiske evner for evig og alltid. Har virkelig følt meg som en hønsehjerne de siste to årene, har følt at jeg har mistet grepet rundt hvem jeg er og hva jeg er i stand til. Men diskusjonen i dag ga meg (heldigvis!) ny tro på at dette vil gå bra. Veileder er veldig entusiastisk på vegne av oppgaven min, synes det er et kjempespennende tema og mener at det bør være gode muligheter for publisering. () Det ga meg fornyet selvtillit, og jeg føler at jeg har fått påfyll nok til å komme meg litt videre i arbeidet. Nå skal jeg snart finne senga, det ble sent i går! La meg i halv to-tiden, og lå våken en stund før jeg sluknet. Det er så mye som skjer i verden om dagen, og jeg er fascinert og skremt. Japan er en ting, det er jo helt ufattelig grusomt å se bildene derfra, og med atomtrusselen på toppen kan jeg bare forsøke å forestille meg hvordan det er å bo der nå. Tårene triller når jeg ser TV-bilder av mødre som bærer på små barn eller er gravide. Usikkerheten må være mildt sagt jævlig. Samtidig er utviklingen i Libya skremmende. FN-resolusjonen fra i går er historisk, og det blir spennende å se utfallet. Jeg krysser alt jeg har for at befolkningen i Libya får den hjelpen de trenger, og at Gadafi blir fjernet fort. Endret 18. mars 2011 av *Joyce*
Persille Skrevet 20. mars 2011 #1664 Skrevet 20. mars 2011 Huff, sa trist å lese *Joyce*. Håper du tar godt vare på deg selv!
*Joyce* Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #1666 Skrevet 21. mars 2011 På jobb igjen i dag. Helt greit, bortsett fra medlidende blikk fra kolleger... Kan ikke fordra sånt. Men de sa alle at det var godt å se meg igjen. Systemene går (surprise, surprise) i sneglefart i dag også, så her blir det mye småsurfing innimellom jobbingen. Chili con carne i kantina i dag, det pleier å være godt. Og visstnok gratis juice til alle som kjøper lunch! Jeg skal ned og undersøke om det ryktet stemmer nuh.
Trekkoppfuglen Skrevet 21. mars 2011 #1668 Skrevet 21. mars 2011 Jeg skriver ikke så ofte hos deg, men tenker mye på deg. Kunne ønske vi bodde nærmere hverandre, da kunne vi blitt kjent på "skikkelig" også. Ha en fin dag, kjære du.
*Joyce* Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #1669 Skrevet 21. mars 2011 Håper du har en fin jobbdag! Takk! Er du på kurs i dag, eller er du hjemme? Jeg skriver ikke så ofte hos deg, men tenker mye på deg. Kunne ønske vi bodde nærmere hverandre, da kunne vi blitt kjent på "skikkelig" også. Ha en fin dag, kjære du. Takk, kjære deg. Det varmer! Skulle også ønske vi bodde nærmere hverandre. Skulle gjerne kjent deg IRL! Jeg skal si fra om vi f.eks. kjører veien om deg på vei hjem fra svigers i sommer. Kunne godt tenke meg å se byen "din"! Har ikke vært der, faktisk! --- Litt treig i toppen, gitt. Men det gjør ikke så mye når systemene er så seine, jeg jobber fortere enn maskinen, uansett. Trykker og klikker og venter. That's the drill. Sjekker stadig BBC News i dag. Synes utviklingen i Libya er spennende. Litt godt, på sett og vis, å kjenne at jeg er så interessert i internasjonale anliggender igjen. Den typen nyheter har jo lenge vært mitt "Se & Hør" (), men har vært lite interessert de siste årene. Sprøtt med Den arabiske liga som nå plutselig backer ut... Dagens lærdom forøvrig: Det er dumt å trykke Ctrl+D i stedet for Ctrl+G. Sånn hvis noen lurte.
Trekkoppfuglen Skrevet 21. mars 2011 #1670 Skrevet 21. mars 2011 Det hadde vært så koselig om dere hadde gjort det. Syns dere skal gjøre det! Det er jo egentlig ikke min by, men etter 10år her føler jeg den er litt min allikevel. Da jeg flyttet hit, visste jeg knapt hvor byen var. Geografi har aldri vært min greie. Jeg har en nesten sykelig trang til å være oppdatert på Libya og alt som skjer der. Sjekker aviser på nett i ett sett. Sier meg enig med deg at det er litt godt å føle at man vil følge med. Godt å komme litt ut av sin egen boble innimellom. Ha en fin dag videre på jobb.
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. mars 2011 #1671 Skrevet 21. mars 2011 Ååå nå ble jeg sulten! Chili con carne hørtes innmari godt ut, særlig med nystekt brød til Lenge siden jeg har spist det kjenner jeg
*Joyce* Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1673 Skrevet 22. mars 2011 Det hadde vært så koselig om dere hadde gjort det. Syns dere skal gjøre det! Det er jo egentlig ikke min by, men etter 10år her føler jeg den er litt min allikevel. Da jeg flyttet hit, visste jeg knapt hvor byen var. Geografi har aldri vært min greie. Jeg har en nesten sykelig trang til å være oppdatert på Libya og alt som skjer der. Sjekker aviser på nett i ett sett. Sier meg enig med deg at det er litt godt å føle at man vil følge med. Godt å komme litt ut av sin egen boble innimellom. Ha en fin dag videre på jobb. Havnet dere der dere er pga studier? Hehe, jeg hadde også lite peil på vestlandsgeografi før jeg ble sammen med mannen. Selv om jeg tror jeg visste hvor din by lå - dog ikke mannens. Godt å høre at det ikke bare er meg som er Libya-gal! Det er utrolig spennende. Ikke minst nå som det er uenighet om både det ene og det andre. Spent på utfallet! Håper dere har like fint vårvær som vi har her, og at du har en fin dag! Ååå nå ble jeg sulten! Chili con carne hørtes innmari godt ut, særlig med nystekt brød til Lenge siden jeg har spist det kjenner jeg Hva ble det til middag i går? Chili con carne er godt! Må nok påstå at hjemmelaget er hakket bedre enn kantine-chili, men den er absolutt god. Skikkelig futt i den sterke, også. Var på kurs i går, er det i dag også. Hehehe, bra at du får tid til litt KG! Er kurset bra? Eller er det sånn typisk NAV?
*Joyce* Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1674 Skrevet 22. mars 2011 Studier i dag. Venter litt på noen svar fra studieveileder (altså ikke oppgaveveileder) ang noen formaliteter, så sitter litt på vent akkurat nå. Men det er greit nok. Kan jo tenke fordet! Heldigvis! Har akkurat fjernet de siste restene av snø fra verandaen og tatt frem solbenken, så nå kan jeg tilogmed sitte ute. Deilig! Det er strålende sol og jeg kan nesten se snøen smelte. Selv om det er en god del igjen, tross alt. Takk og lov for at mannen har måket litt på verandaen i ny og ne, sånn at det bare var et tynt lag som måtte smelte! Det er rett og slett helt herlig med vår. Jeg er alltid glad for lysere tider, men i år kjennes det ekstra godt. Trenger litt lys, rett og slett. I går var jeg dessuten og trente! Kjempegodt! Håper å komme ordentlig i gang nå, det har blitt særdeles sporadisk så langt i år. Sånn blir det når kroppen er dum. Hverken sykdom eller MA føles særlig forenelig med trening for meg. Planen er å gå på Zumba i morgen! Nå skal jeg smøre meg litt mat (hjemmebakte rundstykker med roastbeef - nam! - og en stor kopp te), sette meg ut i sola og spise og så strikke litt på en vårjakke til Turnerose. Alt mens jeg tenker på masteroppgaven, såklart. :gjeiper:
dreia Skrevet 22. mars 2011 #1675 Skrevet 22. mars 2011 Eg blei også veldig flink til å tenka på masteroppgava. Litt mindre flink til å faktisk gjera noko med det. Men eg blei då ferdig til slutt, eg også. Med bra resultat og mykje skryt, til og med. Kos deg i sola. Me er nok langt unna å nyta vårsola på terassen her, gitt.
rhubarb Skrevet 22. mars 2011 #1676 Skrevet 22. mars 2011 Innom med en Høres nydelig ut med snø-løs uteplass! Nyt
Mirabella76 Skrevet 22. mars 2011 #1677 Skrevet 22. mars 2011 Takk for besøk i dagboka mi! Trist at me begge har opplevd ein MA for kort tid sidan. Veldig vondt å oppleva noko slikt, etter så lang prøvetid. Det veit eg alt om! Men me skal klara å bli gravide igjen både du og eg - og då skal det gå bra, for det har eg bestemt!
Tusle Skrevet 23. mars 2011 #1678 Skrevet 23. mars 2011 Tenker masse på deg! Jeg drømte for noen dager siden at du, Trekkoppfuglen og jeg dro på ferie til Kypros Og det er jo litt interessant, for jeg aner ikke hvordan Trekkoppfuglen ser ut, men hun var med, het Trekkoppfuglen tilogmed
*lilly* Skrevet 23. mars 2011 #1679 Skrevet 23. mars 2011 Så herlig med sol og veranda uten snø Her regner vi vekk! Men da forsvinner jo snøen også, så det er engentlig helt greit! Så godt at du får trent litt igjen, det hjelper sånn på humøret Flott at du er igang med masteroppgaven, tror det lurt før det har gått for lang tid. Høres ut som du har en flink og entusiastisk veileder, det gjør alt så mye enklere er min erfaring Når har du planer om å levere?
*Joyce* Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #1680 Skrevet 23. mars 2011 Edit: Bffff, smileypolitiet. *fjerner quotes* dreia: *ler* Forskjellen på å tenke og å gjøre, ja... Ikke lett, det der! Jeg er av typen skippertaksarbeider, dessverre. Men jeg pleier å få levert i tide! Håper sola dukker opp på terassen din snart også! rhubarb: Det er kjempedeilig! Kanskje du vil komme på besøk og drikke te i solveggen en dag? Mirabella76: Hei, og velkommen hit! Ja, vi satser på snarlig nygravering og at spirene blir værende så lenge som de skal. Tusle: Herlig drøm! Ja, navnet Trekkoppfuglen blir stadig vanligere, har jeg hørt! Men Kypros høres bra ut - kanskje vi bare skal ta turen? Er du med, Trekkoppfuglen? Tenker mye på deg også. Det er så koselig med oppdateringene i boka di! Kommer det noen flere bilder av vidunderet i bloggen, kanskje? Hilsen nysgjerrigpetra... lilly: Hehe, ja, regn fjerner jo snøen det også, om enn på en litt tristere måte. Håper sola dukker frem hos deg snart! Ja, må jo bli ferdig når jeg har tatt unna de tre semestrene med fag... Noe annet ville være for dumt. Planen var egentlig å levere til sommeren, men ettersom dette semesteret har blitt en smule amputert, blir det nok til jul i stedet. Såfremt det går mtp studierettigheter og sånt, men det tror jeg. Det er en av tingene jeg venter på svar fra studieveileder på... PS: Du "heter" forøvrig det samme som dukken til Turnerose, så jeg tror du ser ut omtrent slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå