Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker masse på deg!

:klemmer:

Jeg drømte for noen dager siden at du, Trekkoppfuglen og jeg dro på ferie til Kypros :fnise:

Og det er jo litt interessant, for jeg aner ikke hvordan Trekkoppfuglen ser ut, men hun var med, het Trekkoppfuglen tilogmed :ler:

:skratte:

Er du på FB, Tusle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med! :fnise: Blogg? Har jeg gått glipp av noe, eller bare glemt det? :klo:

Skrevet

Jeg lar Tusle få svare deg selv, jeg, Trekkoppfuglen. :)

---

Seriøst treig start i dag! :ler: Vi sov til kl 9 alle tre, og trengte det nok. Turnerose våknet med et hyl i 23-tiden i natt, hadde drømt og var nokså utav seg. Pekte på døra inn til "garderoben" og virket redd, så jeg lurer på om hun trodde det var noe skummelt der inne. Ville ihvertfall ikke sove igjen. Vi har vel sett dette mønsteret i forbindelse med tannvondter i det siste (etter sykehusoppholdet), så regner med at det er det det er - disse toårsjekslene gjør vondt, går jeg ut fra. For de er på vei ut, de nede er nesten ferdigvokste, men de oppe ligger litt etter i løypa. Hun sovnet ikke før etter to timer og tre runder med "bis" - bedøvende tanngelé.

Også har det blitt kalt inn til hastemøte på jobben, så jeg skal en tur ned der om halvannen time. Har ikke lyst, vet det blir utrivelige greier. Men bør nok gå. Enn så lenge leser jeg litteratur til masteren. Faktisk riktig spennende, og når jeg i tillegg kan sitte i solveggen på verandaen med en kopp te ved siden av meg, så er det direkte koselig. :ler: Må nyte denne sola og varmen så lenge det varer, det skal jo bli kjøligere igjen til uka!

:sol:

Skrevet

Møtet på jobben var sådär. Ikke så ille som fryktet, men ikke utpreget gøy heller. Jaja.

MEN har fått svar fra studieveileder, og alt er i orden sånn som jeg ønsker det. :hoppe: Så deilig! Det gjør at det kjennes ut som om jeg vil klare å gjennomføre og få levert denne masteren. :tommelsmil:

Etter møtet gjorde jeg unna noen ærender. Turnerose fikk et par sko til - hun må rett og slett ha noe å bytte på, hun har stinkeføtter som pappa'n sin og må ha noe å bytte på. Kjøpte også nye slagstøvler på XXL til henne i rett størrelse, og en tunika/kjole, tights og et par bukser på Lindex. Hadde 30% på valgfritt plagg gjennom LindexClub, og fant en feil i stoffet på buksa så jeg fikk 20%, så det ble ikke så dyrt. :nigo: Var innom Cubus som har 100 kr av på alle produkter fra REN denne uka og kjøpte . Så dro jeg opp til Majorstua og Tjorven for å se om de hadde et nøste til av et garn jeg strikker jakke til Turnerose av, men det hadde de ikke (garnet har gått ut, så jeg kjøpte på tilbud forrige uke), så da krysser jeg fingrene for at det akkurat holder med det jeg har. Endte opp med å kjøpe samme garn i en annen farge, da, det er så deilig! Synd at det går ut. Det er altså snakk om Duett fra Sandnes. Gøy med litt shopping, om enn ikke allverdens til meg selv. :ler:

Sliten nå, tung i hodet og litt svimmel, så har droppet planlagt trening. Får ta det igjen i helgen. :)

Skrevet

Shopping er fine greier! :tommelsmil: Jeg har "bare" kjøpt kjole og strømpebukse til I hos PoP i dag. De hadde plutselig fått inn masse fint i litt 70-tallsretro farger og mønstre.

Hvilken tanngele bruker dere? Her har fire hjørnetenner mer eller mindre brutt gjennom nå, og det har tatt både tid og krefter og våkenetter. Dentinox gav vi fort opp, så andre tips mottas med takk.

Skrevet

Shopping er fine greier! :tommelsmil: Jeg har "bare" kjøpt kjole og strømpebukse til I hos PoP i dag. De hadde plutselig fått inn masse fint i litt 70-tallsretro farger og mønstre.

Hvilken tanngele bruker dere? Her har fire hjørnetenner mer eller mindre brutt gjennom nå, og det har tatt både tid og krefter og våkenetter. Dentinox gav vi fort opp, så andre tips mottas med takk.

Oooh, tror jeg må innom PoP en dag. :nigo: Høres bra ut!

Vi bruker Boots' "Teething gel". Dentinox funket overhodet ikke her heller, både konsistens og ikke minst smak er jo helt jævlig. :eeeh: Den vi har er ikke å få i Norge, men en kopi av varemerket Bonjela, som er lett å få tak i på eBay. :)

Skrevet

Takk for tipset. :) Bonjela er herved bestilt, og det kom vel på 35 kroner inkludert porto, så nå er vi rustet til jekslene kommer. Dersom vi får henne til å åpne munnen, that is. :blink:

Skrevet

Takk for tipset. :) Bonjela er herved bestilt, og det kom vel på 35 kroner inkludert porto, så nå er vi rustet til jekslene kommer. Dersom vi får henne til å åpne munnen, that is. :blink:

Vi plasserer en liten dært på smokken, vi. Funker som bare det! Men da er det jo en forutsetning at jenta di bruker smokk, da, og det husker jeg ikke om hun gjør. ;)

Skrevet

Stinkeføtter :fnise:

Blogg ja, jeg kommer til å opprette en blogg som jeg stenger, så man må bli invitert for å se, der kommer det bilder av jenta mi :)

Skrevet

Smokk er visst noe rart som man ser på, smaker på, og så gir til mamma. :fnise:

Skrevet

Stinkeføtter :fnise:

Blogg ja, jeg kommer til å opprette en blogg som jeg stenger, så man må bli invitert for å se, der kommer det bilder av jenta mi :)

Får jeg invitasjon? *smiske* ;)

:kose:

Smokk er visst noe rart som man ser på, smaker på, og så gir til mamma. :fnise:

:ler:

---

Yesss! Jeg fant Duett-garnet i rett farge (om enn annen innfarging, men pytt) på Strikkedilla på OC. :strix: Plukket med meg et par nøster i andre farger også, som kan brukes til kanting, også kjøpte jeg et fiiiint skjerf på Vero Moda. :tommelsmil: Men glemte Cubus etter REN-rensemelk, det får jeg ta etterpå. Har et håp om at jeg kan bli tidlig ferdig på jobb i dag. :nigo:

Skrevet

Hjeeelp! :plystre: I dag har kortet fått kjørt seg, gitt. :sjenert: I tillegg til skjerfet og garnet ble det rensemelk (som planlagt), en søt, lilla veske i skinn fra Oasis på salg til 300 kr (satt ned fra 1000!) - kjøpte den i butikk, men fant ikke bilde på Oasis' sider. Deretter to bleier, denne og denne (må prøve noen med litt høyere "rise", Turnerose har strukket seg enormt i det siste), og nå en meitai. :nigo: Sistnevnte var på supertilbud, 470 kr for en Toddlerhawk er bra! Har vært nysgjerrig på disse lenge, trenger en med litt mer padding i skulderstroppene, og har ikke helt ork eller lyst til å sy en ny MT nå. Så da... ;)

Det må nok være nok for en stund, jeg får litt angst når jeg bruker så mye penger på en gang. Men likevel - dette var jo for det aller meste fornuftige ting, om man ser bort fra veska. Ikke sant? :ironi:

Trøtt og sliten i kveld. Turnerose er i litt halvdårlig søvn, og sover urolig, så er spent på hvordan kvelden videre vil bli. Nå sitter jeg og ser sånn halvveis på Grey's, og har planer om å bli nesten ferdig med Turneroses strikkejakke i dag. :Nikke: Også må jeg vekke mannen, som sovnet med Turnerose, og sende ham ned i garasjen for å sage opp veggplank til loftet, sånn at han ikke bruker hele morgendagen på loftfiksing. *streng*

Skrevet

...men det er jamen ganske moro med shopping også! :nigo:

Skrevet

Tror jammen vi også skal bestille oss en sånn tanngele!

Skrevet (endret)

Noterer meg tanngelé. Må berre først finna ut korleis ein handlar på ebay. Ein gong må bli den første... :sjenert: Her er det nemlig slitsomme kveldar og netter for tida, og eg mistenker at tennene har skylda. :sukk:

Artig med storshopping. Så lenge ein slepp å tenka på alle lappane som flyg ut frå kontoen. ;)

Endret av dreia
Skrevet

Hehe, tanngeléen brer om seg! ;) Vi har vært veldig fornøyd med den, bare utrolig typisk at den ikke er å få i Norge...

dreia: Har du Paypal-konto? Om ikke må du skaffe deg det. Når det er på plass er det veldig greit å handle på eBay!

---

Har blitt litt shopping i dag også - men da med julegavepenger. Jeg harn nemlig endelig fått kjøpt meg ski! :jepp: Det ble borte på nyåret i år, siden vi var så mye syke. Så da passet det like godt å vente til at ting kom på tilbud nå. Fant en fin pakke på Intersport, Fischer Power Wax ski, Rottefella T3 Touring og Alpina støvler. Støvlene satt utrolig godt på foten og kjentes varme ut - det sa han som hjalp meg at de skulle være, også. Noe helt annet enn de litt ubehagelige og altfor kalde skistøvlene jeg husker fra tidligere. :ler: Og fint at skiene nå er kortere enn tidligere - det var mye av grunnen til at jeg ikke ville ha noe gammelt fra garasjen til pappa eller bestefar. ;) Jeg liker ikke nedoverbakkene, nemlig, og kortere ski er jo greiere å kontrollere. :) Jo, også ble det staver fra Swix, med korkgrep og sånne fancy stropper. :tommelsmil: Skiene skal vi hente til uka, og så må jeg bare vente på at snøen skal komme tilbake... :fnise: Noe jeg håper den ikke gjør med det første!

Dagen i dag har vært fin, vi begynte med en tur på Zoologisk museum, til Turneroses store begeistring. Særlig orangutangen, sebraen, løven og papegøyen begeistret stort. :) Jeg var mest fascinert over at utstillingene er akkurat som jeg husker dem fra ca 1995. :skratte:

Videre var vi altså og så etter ski, kjøpte kaffe på Tim Wendelboe (må ha det, bare må ha det!), og på vei hjem plukket vi med oss en gammel pizzafavoritt fra Dolly - "Fransk åpning", som er på menyen igjen nå ifbm jubileet deres. Vi var på Ullevaal Stadion etter den, ikke noe sjakktrekk, innså vi raskt da vi kom dit, siden det alt hadde begynt å fylle seg opp med fotballgale. :ler: Hadde ikke engang falt oss inn at det var kamp i dag... Men det gikk fint, og mens vi ventet på pizzaen stakk vi innom Barnas Hus. Der fant jeg nytt regntøy til Turnerose på tilbud! :tommelsmil: Har sjekket litt rundt omkring, og fått inntrykk av at Reflex er tingen å gå for. Og på et stativ i butikken der hang det et regnsett fra nettopp Reflex, i fiiiint mønster (lilla med mørkeblå dyr på + mørkeblå bukse), til halv pris og i rett størrelse (dvs litt raust, som jeg alltid kjøper - 104 - men det funket utrolig fint med en tjukk ulldress under). 250 kr!!! Kjøpte også et ekstra laken til senga hennes, som var det vi egentlig gikk inn etter.

Da vi kom hjem og hadde spist var vi ute en liten halvtime i nytt regntøy (på Turneroses kommando :ler:), helt til hun tryna og fikk et sår på hånda. Da måtte vi inn og rense og sette på plaster, før vi så resten av Barne-TV som trøst og så gikk opp i senga i 7-tiden. Hun var sliten og lei, og var litt varm - ikke feber, men litt forhøyet temperatur. Usikker på om det "bare" er tennene, siden jeg føler meg litt varm i toppen, jeg også... :vetikke: Hun har vært snørrete og hostet litt i dag, også. Jeg slukna uansett med henne, og sov i nesten en time. Deilig, må jeg si. Nå har mannen dratt for å plukke opp broren min på Bussterminalen, og så skal vi vel se en film eller noe når de kommer tilbake. De skulle plukke opp litt snop på veien hjem. Broder'n skal overnatte, og i morgen skal vi på besøk til besteforeldrene mine. :) Håper Turnerose er i form til det! Tipper vi må droppe svømmingen, pga forkjølelsen. Men vi får se i morgen.

God helg til alle! :klemmer:

Skrevet

Om du vil prøva ut skia, er det berre å komma på besøk hit. Her har det komme fleire titals cm med snø dei siste dagane. Tidvis har det sludda snøballar. Og det drysser fremdeles kvitt frå himmelen. :sukk:

Men :hoppe: for nye ski, då. :nigo:

Skrevet

Her blir man shoppinginspirert, altså! Jeg hadde også planer om å skaffe ski på tilbud nå, men siden jeg foreløpig er veldig barselkvinne tror jeg at jeg må vente med slik shopping til formen er litt bedre! Kommer sikkert noen gode tilbud til neste vinter igjen også. Har ikke gått på ski siden jeg var 16 år - altså på 18 år!!, men har ambisjoner om å prøve til neste vinter når barna er nesten 3 og 5.

Regntøy trenger vi også - skal altså satse på Barnas Hus. Når jeg klarer å gå, da :ler:.

Skrevet

Om du vil prøva ut skia, er det berre å komma på besøk hit. Her har det komme fleire titals cm med snø dei siste dagane. Tidvis har det sludda snøballar. Og det drysser fremdeles kvitt frå himmelen. :sukk:

Men :hoppe: for nye ski, då. :nigo:

Hehe, jeg kan ikke si jeg misunner deg. ;) Jeg kunne nok prøvd dem her også, er nok snø rundt omkring, og jeg så ganske mange med ski over skulderen, på vei hjem fra Marka. :)

Her blir man shoppinginspirert, altså! Jeg hadde også planer om å skaffe ski på tilbud nå, men siden jeg foreløpig er veldig barselkvinne tror jeg at jeg må vente med slik shopping til formen er litt bedre! Kommer sikkert noen gode tilbud til neste vinter igjen også. Har ikke gått på ski siden jeg var 16 år - altså på 18 år!!, men har ambisjoner om å prøve til neste vinter når barna er nesten 3 og 5.

Regntøy trenger vi også - skal altså satse på Barnas Hus. Når jeg klarer å gå, da :ler:.

:ler: Ja, jeg er litt for shoppinginspirert, egentlig... :sjenert: Gode tilbud på ski kan man nok finne både nå og til neste vinter! De pleier jo å selge ut fjorårets modeller på starten av sesongen. Om du ender opp med å kjøpe nå, kan jeg anbefale Intersport ved Arbeidersamfunnets plass - de hadde mye igjen av størrelser i både ski og støvler. :) Men det har de helt sikkert andre steder også, da. Forøvrig godt å høre at det er flere enn meg som ikke har hatt ski på beina siden videregående - selv om det er 10 år siden jeg sist prøvde meg, ikke 18 år. :tunge1: Vi skal også skaffe Turnerose ski til neste år, det blir spennende! :fnise:

Håper du klarer å gå igjen snart! :troest::klemmer: (Og imponert over at du i det hele tatt er her inne så raskt etter fødsel! :tommelsmil:)

---

I dag har vi vært på ungdomsfest hos mine besteforeldre på 80+. :ler: Ungdomsfest i den forstand at de hadde samlet alle barnebarna, med partner for de av oss som har det og selvsagt med Turnerose. Det var veldig koselig, blir så mye mer avslappet når det bare er oss unge og bestemor og bestefar. :)

Turnerose sjarmerte alle i senk, såklart, og igjen - noe overraskende - var min fetter på 22 særlig opptatt av henne. Lurer på om han kommer til å skaffe seg barn snart? Først bør han vel kanskje få seg en dame som varer litt lengre enn noen måneder, men... :ler:

Har bare spist dritt i dag, føler meg skikkelig slapp og fæl, og har ikke fått gjort en døyt fornuftig i kveld. Nå sitter vi og ser på Livvaktene på NRK og skal snart i seng, det blir tidlig start på oss i morgen, siden mannen skal til en kunde og må tidlig opp. Så får vi heller ta husarbeidet i morgen kveld, etter at jeg har vært på trening... :eeeh:

Natta!

Skrevet

Ikke den aller beste dagen i dag... Jeg våknet med dundrende hodepine, etter at mannen hadde reist på jobb langt avsted, og ved visshet om at lillejenta måtte være hjemme i dag. Det har gått greit nok, men vi måtte ta en lur midt på dagen for at jeg skulle overleve, så er spent på hvordan det blir med legging i kveld. Vi får se.

Nå har jeg trøstet meg selv med å handle en ny neglelakk på eBay - OPIs Guy meets Gal-veston (tilfeldig valgt bilde fra googling) - som ser nyyydelig ut. I går bestilte jeg også påfyll av dusjsåpe og bodylotion fra Nubian Heritage (iherb) samt en ny øyekrem til nattbruk. Nubian Heritage-tingene er supre, milde mot huden min, de er fri for skumle stoffer og ikke minst lukter de nyyyedelig! Den dusjsåpen vi har nå lukter mango, nå bestilte jeg Peppermint & Aloe. :sikle: Og bodylotion med Indian Hemp & Haitian Vetiver. Og i en annen pakke ble det raw food bars til å ha i veska - det er så mye billigere enn å kjøpe her hjemme, ca 7 kr/stk på iherb - samt "cacao sweet nibs", som jeg skal blande med 4-korn og ha til frokost. Nam-nam! Jeg er så glad jeg har oppdaget iherb! :jepp:

Må prøve å få gjort litt husarbeid i kveld, det ser virkelig ikke ut her. Vi rakk ikke i helgen, midt i våkenetter pga tenner, tur til byen på lørdag, lillebrorbesøk, besøk hos bestemor og bestefar osv. I går var Turnerose våken fra 20-23.30 (la seg kl 19...), samt at jeg var på trening. Og i dag har jeg virkelig ikke orket mye, men har fått kjørt oppvaskmaskinen og tatt litt oppvask, samt laget middag.

Ellers var jeg hos tannlegen i går, han bestemte seg for å ta det lille hullet bak skoletannlegens dårlige fylling fra gamledager. Han har kommentert den de siste årene, men ventet med å gjøre noe. Nå syntes han det var på tide. Har gjort større ting tre ganger (dvs annet enn sjekk og fjerning av litt tannstein), og alt har vært fiksing av skoletannlegens slette arbeid. :roll: Det var greit nok å ta den, da, ingen stor jobb, og trengte ikke bedøvelse - det var bare litt pussing og ny fylling. Men nå er de tre fyllingene alle gjort noe med, og jeg har ikke tenkt å ha flere hull i tenna, tenk. :ler: Var nok ikke så flink med tanntråden da jeg var yngre, men det er jeg nå, og har i tillegg en god elektrisk tannbørste som jeg faktisk tror har mye å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...