*Joyce* Skrevet 29. august 2011 Forfatter #2041 Del Skrevet 29. august 2011 Haha, jeg var ikke langt unna å drukne, Mary Poppins! Jeg mista nemlig bussen, så jeg måtte gå ned... Er det mulig, liksom! Men det regnet heldigvis ikke like mye hele veien, og jeg hadde på meg en skikkelig oljehyre. Så jeg ble nesten like våt inni som utenpå, for den var jo altfor varm. Var lang ventetid der nede, så hele ekskursjonen tok sin tid. Tok bussen tilbake, da. Orket ikke å gå opp alle bakkene igjen. På vei hjem stoppet jeg innom senteret og H&M + Vero Moda. H&M hadde nada interessant, jeg var på jakt etter tunika med 3/4-lange ermer og plass til oppblåst og øm tidliggravidmage. Men VM hadde en knallfin! I en sånn sterk, klar sjøgrønn-turkisfarge som jeg eeeelsker. Ganske vid oppe, men smalere igjen rundt beina så den ble litt drapert når den kom på. Så jeg kjøpte like gjerne to. Ellers har jeg spist tre måltider à to brødskiver i dag og er fortsatt sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 29. august 2011 #2042 Del Skrevet 29. august 2011 Her har det også vært et forferdelig vær i helga. Vi har vært på hytta, og der var været så dårlig at mobildekningen forsvant. Det har stått en stor trailer og sperret den ene veien ut av bygda hele helga, ingen har tydeligvis fasttelefon der heller. Er det mulig?! Skal du ta flere hcg-prøver? Får du svar i morgen? Må du ringe selv for å få svar? Den første prøven sier jo egentlig ikke så mye, men den andre blir spennende. Jeg gjorde det samme sist svangerskap pga blødning. Nervepirrende! Godt du får god oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 29. august 2011 #2043 Del Skrevet 29. august 2011 Ja, ny PC! SÅ fin Høres ut som litt av en tur du fikk i regnet Synes alltid det er så klamt inni regntøy...savner sol og sommer "Spennende" å se hvordan kvalmen blir. Håper roligere dager hjelper! Når får du svar på jobb-søknader da? (skrev du ikke noe om det?) Virker jo påfallende at du var kvalme-fri de to ukene dere var på hytta. Forstår jo at du gikk inn i pausemodus der, så fint som det er Kanskje du må tilbringe mye tid der framover for å holde kvalmen på avstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. august 2011 Forfatter #2044 Del Skrevet 29. august 2011 Her har det også vært et forferdelig vær i helga. Vi har vært på hytta, og der var været så dårlig at mobildekningen forsvant. Det har stått en stor trailer og sperret den ene veien ut av bygda hele helga, ingen har tydeligvis fasttelefon der heller. Er det mulig?! Skal du ta flere hcg-prøver? Får du svar i morgen? Må du ringe selv for å få svar? Den første prøven sier jo egentlig ikke så mye, men den andre blir spennende. Jeg gjorde det samme sist svangerskap pga blødning. Nervepirrende! Godt du får god oppfølging. Hehehe, nei, skulle ikke tro at det der var mulig! Rimelig sprøtt! Her falt 3G-dekningen ut i en times tid i dag, men ikke mobilen som sådan. Kom dere dere trygt hjem igjen? Jeg tok en prøve da jeg var hos gynekologen på onsdag, og så igjen i dag, altså. Hun skulle visst ringe hvis det var noe bekymringsverdig, om jeg ikke hørte noe var det greit! Veldig spennende - men magefølelsen er "rett", så jeg bekymrer meg faktisk ikke så veldig. Ja, ny PC! SÅ fin Høres ut som litt av en tur du fikk i regnet Synes alltid det er så klamt inni regntøy...savner sol og sommer "Spennende" å se hvordan kvalmen blir. Håper roligere dager hjelper! Når får du svar på jobb-søknader da? (skrev du ikke noe om det?) Virker jo påfallende at du var kvalme-fri de to ukene dere var på hytta. Forstår jo at du gikk inn i pausemodus der, så fint som det er Kanskje du må tilbringe mye tid der framover for å holde kvalmen på avstand Hipp hurra for ny PC! Ja... Og i dag valgte jeg den røde regnkåpa mi, som er laget av sånt stoff som regntøyet vi hadde som barn. Sjakktrekk! Har skrevet litt av hvert av jobbsøknader, har nylig sendt inn søknad på drømmejobb og venter spent der. Men det er fortsatt en uke igjen til søknadsfristen, så får vel neppe høre noe før da. Kan bli spennende å se... Men jeg vet ikke helt om jeg tror på at jeg får den. Vi får se. Jeg vet ikke om hytta er like trivelig i oktober... Uten vinterisolasjon, uten innlagt vann og med sommerdyner, liksom. Men ja, det stedet gir ro i sjela, ingen tvil om det. Finne på noe en dag? LItt kaotisk på ukedagene denne uka pga radiatorstyret, men mot helgen (hehe, da vel du opptatt ) eller neste uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 29. august 2011 #2045 Del Skrevet 29. august 2011 Ja... Og i dag valgte jeg den røde regnkåpa mi, som er laget av sånt stoff som regntøyet vi hadde som barn. Sjakktrekk! Jeg hadde min grønne i dag, sånn stiv og gammel den også! Fin å se på, mindre fin å ha på over lengre tid Hehe... Vil gjerne finne på noe! men helgen er fylt av Til uka derimot er jeg med på det meste Blir fint å få radiatorstyret overstått? Håper det ikke er alt for tidkrevende saker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 30. august 2011 #2046 Del Skrevet 30. august 2011 Så herlig med god magefølelse! Når jeg ser tilbake på det jeg skrev før jeg ble gravid med snuppa ser jeg at jeg hadde en dårlig magefølelse på graviditet nr 1 (som endte veldig fort), mens med lillesnuppa hadde jeg godfølelsen hele veien. Visste bare at det kom til å gå fint, og jammen gjorde det ikke det! Så god magefølelse har jeg sterk tro på Blir "spennende" med kvalme fremover, jeg har nesten glemt hvordan det var :gjeiper: Fikk et lite flashback da jeg spiste en mandarin for en stund siden, ble litt småkvalm faktisk.. mandariner var nemlig frokost, lunsj og middag i den verste kvalmeperioden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. august 2011 Forfatter #2047 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg hadde min grønne i dag, sånn stiv og gammel den også! Fin å se på, mindre fin å ha på over lengre tid Hehe... Vil gjerne finne på noe! men helgen er fylt av Til uka derimot er jeg med på det meste Blir fint å få radiatorstyret overstått? Håper det ikke er alt for tidkrevende saker! Ah, den du kjøpte på Ekeberg for mange mange år siden? Husker så godt du tok meg med dit så jeg også kunne kjøpe en, men så var det tomt! Neste uke er bra! Ja, blir godt når de er ferdig. Rørene går jo gjennom hele rekka, så det høres rimelig godt når de holder på i de andre enhetene... Har ikke kommet hit enda, jeg tror de ligger litt på etterskudd. Så herlig med god magefølelse! Når jeg ser tilbake på det jeg skrev før jeg ble gravid med snuppa ser jeg at jeg hadde en dårlig magefølelse på graviditet nr 1 (som endte veldig fort), mens med lillesnuppa hadde jeg godfølelsen hele veien. Visste bare at det kom til å gå fint, og jammen gjorde det ikke det! Så god magefølelse har jeg sterk tro på Blir "spennende" med kvalme fremover, jeg har nesten glemt hvordan det var :gjeiper: Fikk et lite flashback da jeg spiste en mandarin for en stund siden, ble litt småkvalm faktisk.. mandariner var nemlig frokost, lunsj og middag i den verste kvalmeperioden Det er virkelig rart med den magefølelsen! Jeg har absolutt tro på at det er noe i det, jeg også. Rart hvordan kroppen kan signalisere ting sånn. Burde nok egentlig bli flinkere til å høre på magen, i det store og hele! Uff, ja. Sjokomelk har ikke smakt det samme siden jeg var gravid med Turnerose. Det var det beste jeg kunne tenke meg i en lang periode - de fleste måltidene bestod da av sjokomelk og loff med smør. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. august 2011 Forfatter #2048 Del Skrevet 30. august 2011 Her er det vanskelig å konsentrere seg, ja. De bruker vel vinkelsliper for å fjerne disse rørene, og det durer godt i veggene! Også kommer det sånne grusomme negl-mot-tavle-aktige lyder med jevne mellomrom. Gleder meg til å få det overstått. Jeg så på fremdriftsplanen tidligere i dag, og oppdaget at vi ikke får panelovnene før om to uker! Jeg er ikke spesielt kald av meg, men det kunne tidvis vært greit med muligheter for litt varme her etterhvert som temperaturen synker. Det har vært nede i 10-12 grader her de siste nettene, og det er ikke særlig varmt! Ihvertfall ikke for august... Nåja, vi overlever utmerket, er nok verre med de som liker å ha 25 grader i stua. Vi er fornøyde med 18 grader, vi, og gleder oss til å få varmekilder der man faktisk kan regulere temperaturen. Med radiatorene var det "all or nothing", der "all" var rimelig hett. *puh* Kvalmen ligger og duver under overflaten, fremdeles ikke skikkelig "der", men samtidig tilstede. Jeg spiser til stadighet og må ha ingefærte med jevne mellomrom. Lagde en kopp ekstra i dag morges som jeg avkjølte for å ha gjennom dagen. Ellers er det egentlig ikke så dumt med litt kaos her, for det betyr at jeg får ryddet i en del som ikke er fremme i dagslys til vanlig. I dag har jeg ryddet og vasket av hyller og kommode på soverommet, støvsugd godt innunder senga (som er dratt ut for at de skal komme til rørene), støvsuget litt av elektronikken i stua og tenkt veldig mye på ommøblering. Vi har per i dag to sofaer, og jeg har i grunnen litt lyst til å kaste ut den ene... Men samtidig - da har vi ikke en sofa hver å hvile på om kvelden. Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 30. august 2011 #2049 Del Skrevet 30. august 2011 Her er det jammen koselig å lese om dagen Sjokomelk og loff ja, hehe, jeg har knapt rørt melonyoghurt og pulverpadder etter at jeg fødte, blir litt uvel bare på tanken kjenner jeg Det er utrolig deilig å få tak sånne røsk i huset en gang i blant. Jeg fikk tatt soverommet vårt skikkelig på søndag. Var så lei av å føle at jeg sov i en bod. Merkelig, de to siste nettene har også T sovet supergodt. Kanskje hun også hadde bodfølelsen til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 31. august 2011 #2050 Del Skrevet 31. august 2011 Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. august 2011 Forfatter #2051 Del Skrevet 31. august 2011 Her er det jammen koselig å lese om dagen Sjokomelk og loff ja, hehe, jeg har knapt rørt melonyoghurt og pulverpadder etter at jeg fødte, blir litt uvel bare på tanken kjenner jeg Det er utrolig deilig å få tak sånne røsk i huset en gang i blant. Jeg fikk tatt soverommet vårt skikkelig på søndag. Var så lei av å føle at jeg sov i en bod. Merkelig, de to siste nettene har også T sovet supergodt. Kanskje hun også hadde bodfølelsen til deg! av T og bodfølelsen! Eller kanskje hun merket at du syntes du sov i en bod? Er så godt at du er litt mer her inne på KG igjen! Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! Tusen takk, Mirabella! Håper inderlig spiren sitter hos deg også snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. august 2011 Forfatter #2052 Del Skrevet 31. august 2011 Urk og æsj! Nå er jeg lei av å vente på disse arbeidsfolkene. Vi har ryddet klart til dem tre ganger, men har de vært her? Neida. Og byggeleder påsto så fredig på mandag at det var "ingen grunn til å tro at det ble forsinkelser". Eh. Grrrr. Hele huset står på hodet, for de skal jo ha tilgang til alle rom samtidig. Jeg får ikke tak i ting jeg trenger, må holde det ryddig på steder der det ikke er naturlig å ha det ryddig, og alle steder som bør holdes ryddige er overlesset med rot fra steder der vi har måttet fjerne møbler/ting. Men nå skal jeg snart ut en tur, det blir godt. Slippe å høre during og bråking og dunking og hvining fra naboenes rør. De har akkurat gått i gang hos nummer to på rekka nå, siden de hadde glemt en enhet på forrige rekke. Djeeez. Har min tvil om hvorvidt de når bort til oss før klokka 17 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. september 2011 Forfatter #2053 Del Skrevet 1. september 2011 Da er de (endelig) i gang her hos oss, også. I dag har de fjernet radiatorer + rør, samt klattsparklet store hull og sår i veggen etter fester og gjennomgående hull. Det ser virkelig ikke ut... Vi får bare enda mer lyst til å rive ned alt og bytte ut med gips, men... Lang dag, mye tanker og surr i hodet. Også er jeg så trøøøøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 1. september 2011 #2054 Del Skrevet 1. september 2011 til deg! Husker når de pusset opp her, han ene hadde traska rundt i kåken med maling under støvelen, kluthue altså! Men, når de er ferdige blir det sikkert så greit att Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 4. september 2011 #2055 Del Skrevet 4. september 2011 Hvordan står det til her da? Så bra at magefølelsen er god denne gangen! Får håpe du slipper unna den verste kvalmen da, selvom den jo kan være noe betryggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 4. september 2011 #2056 Del Skrevet 4. september 2011 Innom for å si hei, bare! Finne på noe denne uka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. september 2011 Forfatter #2057 Del Skrevet 4. september 2011 til deg! Husker når de pusset opp her, han ene hadde traska rundt i kåken med maling under støvelen, kluthue altså! Men, når de er ferdige blir det sikkert så greit att Urk, er det mulig?! Så utrolig irriterende! Gikk det greit å få av igjen? Litt mer om arbeid senere. Hvordan står det til her da? Så bra at magefølelsen er god denne gangen! Får håpe du slipper unna den verste kvalmen da, selvom den jo kan være noe betryggende. Ja, magefølelsen er god, så håper den er rett... Jeg kikker innom boka di hver dag nå, det nærmer seg jo voldsomt! Innom for å si hei, bare! Finne på noe denne uka? Gjerne! Har ikke heeelt oversikten, tror kanskje tirsdag er en god dag - men var det da du jobbet lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. september 2011 Forfatter #2058 Del Skrevet 4. september 2011 Her har helgen flydd av gårde! Vi har hatt masse å gjøre, og har også fått gjort en hel del. Deilig! Det blir jo litt å ordne i kjølvannet av sparkling og sånt - vi må bl.a. male opp med rett farge selv. Så det har vi gjort i stua og på kjøkkenet, samt litt flekkmaling på soverommet. De var her og jobbet lørdag også, så vi gikk i gang etter at de var ferdige. Det gjenstår litt på Turneroses rom og kontoret, men ellers er de ferdige med sitt. Nå er det bare å vente på elektriker som skal montere ovnene - det skjer om en drøy uke. I tillegg har vi eeeendelig fått malt vinduskarmene i stua. :tommelsmil. Skal ta selve vinduet og verandadøra også, mens vi er i gang, og helst også vinduet på kjøkkenet. På onsdag skal vi ha megler her for verdivurdering, og da bør det se nogenlunde greit ut. Greit å få et par spark i baken. Og jeg er veldig glad for at vi har brukt Sens-maling over hele fjøla, så jeg også kan male. I dag har vi også vært på besøk hos et vennepar utenfor byen, som fikk barn nummer to for et par uker siden. Nyyyydelig liten bylt! Veldig gøy å se henne! Ellers... Tja, kvalmen er på fremmarsj, jeg har en god del ligamentsmerter, men klarer liksom ikke helt å tro at det går bra før UL på onsdag. Det blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. september 2011 Forfatter #2059 Del Skrevet 5. september 2011 Det er ordentlig vanskelig å konsentrere seg når de holder på her... Ikke at de støyer så veldig, men det er noe med at kontorpulten er demontert og jeg ikke har noe godt arbeidssted. Så nå har jeg grunnet vinduskarmen på kjøkkenet i stedet. Flott å få gjort det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. september 2011 Forfatter #2060 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Ah, vinduene ser bare tusen ganger bedre ut med karmer i listefarge heller enn den antikkbeisen som var der fra før. Man kan jo forestille seg hvor lekkert det var her tidligere - aprikosfargede vegger, med intet mindre enn 5 ulike typer strie på veggene i stua, kombinert med karmer og lister malt med antikkbeis. Sitter og tenker at jeg bør sette i gang med selve vinduet også, men det sitter langt inne, kjenner jeg... Litt mat først, ihvertfall. Endret 5. september 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå