*Joyce* Skrevet 18. august 2011 Forfatter #1981 Skrevet 18. august 2011 Jeg sitter og prøver å finne ut av hvilken word processor/typesetter jeg skal bruke til oppgaven... Har så langt holdt på i Google Docs, men det funker dårlig i lengden. Trenger sidetall, lissom... Så nå laster jeg ned LyX og MacTex og håper at det kan være tingen. Ellers har jeg funnet DRØMMEJOBBEN utlyst i dag... Jeg skal søke, såklart, og det er skitskummelt. Uæææh!
Trekkoppfuglen Skrevet 18. august 2011 #1982 Skrevet 18. august 2011 Nå ble jeg kjempe nysgjerrig på jobb...
Honesty Skrevet 18. august 2011 #1984 Skrevet 18. august 2011 Jeg anbefaler TexShop, som jeg bruker masse, og som jeg skrev avhandlingen min i. Oppgaven får helproft utseende, og det viktigste av koden lærer du raskt siden det er logisk oppbygd.
*Joyce* Skrevet 18. august 2011 Forfatter #1985 Skrevet 18. august 2011 Nå ble jeg kjempe nysgjerrig på jobb... Drømmejobb? I vår alles kjære statskanal! Jeg anbefaler TexShop, som jeg bruker masse, og som jeg skrev avhandlingen min i. Oppgaven får helproft utseende, og det viktigste av koden lærer du raskt siden det er logisk oppbygd. Yay, takk for tips! Veldig greit å høre om noen som har brukt det til akademisk skriving. Skal se mer på det i morgen. (Jeg ble helt tullerusk tidligere i dag, prøvde å finne ut av hva som var best av Mellel, LaTex, Pages, alle OS-office-greiene og mere til... Enkelte luket jeg raskt ut, men makan! så mye forskjellig det finnes.
*Joyce* Skrevet 19. august 2011 Forfatter #1986 Skrevet 19. august 2011 Brrr. Her er det skikkelig hufsent i dag. 14 grader, regn litt av og på og en del vind. Jeg har akkurat vært og tatt på ullsokker og kasjmir-cardigan, samt brygget meg en stoooor kopp te. Markant høstlig, og enorm endring fra i går! Da var det for varmt å være ute i jeans. Jaja... Nå har vi da heller ikke varme her for tiden, radiatorene skal snart fjernes og panelovner settes inn. Et noget dyrt prosjekt da vi vil oppgradere fra de standard åpne panelovnene til Dimplex Classic, som anbefales av NAAF og som ser pene ut. Vi skal også ha styring på dem, sånn at vi kan stille ting som nattsenking, at ovnen slår seg på om temperaturen dipper under en gitt grad, osv. Koster litt å installere, men sannsynligvis vil styringen raskt spares inn mtp strømforbruk, og, vel, inneklimaet har vi ikke lyst til å gamble med. Dessuten er brent støv noe av det ekleste jeg vet. I går kveld var jeg på en skikkelig inspirerende treningstime! Og den skal (hipp hurra) gå fast fremover. Passelig tidspunkt, passelig nivå, gøy, slitsomt, effektivt. Så det blir bra! Godt å kjenne at jeg ikke er i SÅ dårlig form som jeg har hatt følelsen av i sommer - klarte fint å henge med, og selv om jeg ble sliten, så var det absolutt ikke uutholdelig. Har vel ærlig talt ikke vært i særlig god form siden Turnerose ble født, men nå har jeg lyst til å gjøre noe med det. Det er et bra utgangspunkt, tror jeg. Har også lyst til å prøve meg på Elixias høstnyhet, Cardio Energy. Ser artig ut. Og litt yoga. Og muligens litt Fitness Fusion. Hvis jeg får tid... Fra mandag av lanseres høstprogrammet deres, og det blir bra. Er lei av kjipe timer til rare tidspunkt, som det har vært i sommer. Jevnt over også, så føler jeg at ting faller litt på plass. Jeg har fått igjen litt motivasjon for å gjøre ferdig masteroppgaven, noe som er på høy tid. Jeg har lyst og ork til å treffe venner, jeg tar initiativ til å treffe dem, også, noe jeg ikke har klart på en god stund. Godt å være litt på offensiven der. Har lyst til å sy, leke meg med interiør, rydde, få ting i orden. Det er deilig! Godt å være meg selv igjen! Det er nesten så jeg håper at jeg ikke er gravid, for om jeg er det, så må jeg gjennom en ny runde med graviditet og barsel og alt det der som ble så fryketlig vanskelig med Turnerose. Jeg håper inderlig ikke at det vil ta like lang tid å finne føttene igjen etter en evt nestemann. Helgen kan bli interessant - vi har en god del å gjøre mtp radiatorfjerning. Gardinstenger m.m. må skrus ned, lister og vinduskarmer fjernes, møbler flyttes... Den største bøygen kommer riktignok neste helg, men jeg har lyst til å ligge litt i forkant. Men vi får se - mannen var ikke så gira på å gjøre noe denne helgen. Nei, nå må jeg vel jobbe litt, kanskje?
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. august 2011 #1987 Skrevet 19. august 2011 Skikkelig høstvær ute ja Synes det er koselig jeg, tenner stearinlys, og koser med inne med lille M.
*Joyce* Skrevet 19. august 2011 Forfatter #1988 Skrevet 19. august 2011 Skikkelig høstvær ute ja Synes det er koselig jeg, tenner stearinlys, og koser med inne med lille M. Det høres herlig ut! Jeg koser meg ikke så mye med masteroppgaveskriving... Men stearinlys var lurt, de skal jeg finne når jeg har spist lunch. Har faktisk noen på kontoret til slike dager.
Honesty Skrevet 19. august 2011 #1989 Skrevet 19. august 2011 Jeg har også veldig lyst til å begynne å trene på ordentlig igjen, men nå er nok ikke rette tiden for å melde seg på et nytt treningssenter. Vi flytter i begynnelsen av desember, og da vil jeg få gangavstand til flere aktuelle kandidater, så etter mars kan jeg jo heller melde meg inn. Her er det nydelig høstklart vær i dag (nesten 20 grader), og jeg har jeans for første gang på mange uker. For det første har jeg ikke taklet press mot magen, og for det andre har det vært for varmt. Samtidig er nesten alle kjolene mine svarte, av en eller annen grunn.
*lilly* Skrevet 19. august 2011 #1990 Skrevet 19. august 2011 Så flink du er som trener, det gjør jo underverker for humøret! Også er det faktisk gøy å trene når man finner noe som passer Jeg prøver å komme meg igang litt selv, men foreløpig er det bare trilleturer Vet jo av erfaring at jeg føler meg så mye bedre når jeg trener litt. Magemusklene må til pers snart.. Så flott at du føler ting faller på plass! Jeg vet (av egen erfaring) at det kan være skikkelig tungt å komme igang igjen med sånne prosjekt av type masteroppgave når man har hatt "pause" en stund. Jeg må ihverfall presse meg skikkelig, det er ikke vits å vente på at det skal bli gøy eller på at den store inspirasjonene skal komme. Det må bare gjøres, men du verden så herlig det er når man begynner å se en ende på det! Selv om det kan virke uoverkommelig og veldig stort i blant, så er det ofte ikke så mye som skal til før ting løsner! Det er skikkelig høstvær her også, dere får kose dere inne med Turnerose! Mange koslige inneaktiviteter man kan gjøre med barn vil jeg tro! Jeg gleder meg allerede til jeg kan bake boller med frøkna Så får mannen ta seg av gardinstenger og lister God helg!
*Joyce* Skrevet 21. august 2011 Forfatter #1991 Skrevet 21. august 2011 Jeg har også veldig lyst til å begynne å trene på ordentlig igjen, men nå er nok ikke rette tiden for å melde seg på et nytt treningssenter. Vi flytter i begynnelsen av desember, og da vil jeg få gangavstand til flere aktuelle kandidater, så etter mars kan jeg jo heller melde meg inn. Her er det nydelig høstklart vær i dag (nesten 20 grader), og jeg har jeans for første gang på mange uker. For det første har jeg ikke taklet press mot magen, og for det andre har det vært for varmt. Samtidig er nesten alle kjolene mine svarte, av en eller annen grunn. Det høres ut som en bra treningsplan! Jeg gjorde forresten mye yoga da jeg var gravid med Turnerose - etter at kvalmen ga seg, vel å merke - og hadde stor glede av det. Lett å få til hjemme... Hehe, press mot magen er gruuusomt når man er tidliggravid og kvalm! Husker den enorme følelsen av lettelse da jeg "kunne" begynne å gå med gravidbukser. Men ja, det har vært lite jeans i sommer pga temperatur her også. Jeans er egentlig et rart plagg - de funker ikke når det er for kaldt, for de blir de jo knallstive og ekle, og blir det for varmt blir de klamme og klistrer seg til huden. Jeg tror jeg herved konkluderer med at jeans er for vår og høst. Så flink du er som trener, det gjør jo underverker for humøret! Også er det faktisk gøy å trene når man finner noe som passer Jeg prøver å komme meg igang litt selv, men foreløpig er det bare trilleturer Vet jo av erfaring at jeg føler meg så mye bedre når jeg trener litt. Magemusklene må til pers snart.. Så flott at du føler ting faller på plass! Jeg vet (av egen erfaring) at det kan være skikkelig tungt å komme igang igjen med sånne prosjekt av type masteroppgave når man har hatt "pause" en stund. Jeg må ihverfall presse meg skikkelig, det er ikke vits å vente på at det skal bli gøy eller på at den store inspirasjonene skal komme. Det må bare gjøres, men du verden så herlig det er når man begynner å se en ende på det! Selv om det kan virke uoverkommelig og veldig stort i blant, så er det ofte ikke så mye som skal til før ting løsner! Det er skikkelig høstvær her også, dere får kose dere inne med Turnerose! Mange koslige inneaktiviteter man kan gjøre med barn vil jeg tro! Jeg gleder meg allerede til jeg kan bake boller med frøkna Så får mannen ta seg av gardinstenger og lister God helg! Jeg var jo forsåvidt i gang med trening før sommeren, men det var ikke så moro - sikkert mye fordi jeg slang meg med på timer som en venninne av meg ville på, og som var litt... kjedelige. Pilates er virkelig ikke min greie. Hehe. Også tråkka jeg jo over, da i april/mai, og har egentlig hatt vondt helt frem til nå nylig. Kjenner det fortsatt, men lite nok til at det gikk greit å trene forrige dagen. Heldigvis! Yoga kan forresten godt anbefales til nybakte mammaer også! Kan liksom gjøres litt innimellom når det måtte passe. Og er man iherdig nok, ender man opp med en toåring som stadig vil "gjøle yoga, mamma!" (Det har jeg nemlig drevet med jevnt og trutt siden hun ble født, men det har ikke allverdens effekt på kondisen, akkurat.) Nei, du har nok rett i det at man må presse seg litt. Men for min del har motivasjonen vært så fullstendig totalt fraværende, og kombinert med elendig selvtillit har jeg landa på at det ikke er noe vits i, fordi jeg ikke vil klare å gjøre noe fornuftig ut av det og ingen vil ha noen interesse for det jeg skriver, uansett... Nå har altså den følelsen av håpløshet avtatt litt, og da gikk det jamen an å komme litt i gang. Baking med småttiser er kjempegøy! Gled deg!
*Joyce* Skrevet 21. august 2011 Forfatter #1992 Skrevet 21. august 2011 Ganske allright helg, egentlig. Vi endte med å drøye fiksing til etter det har vært forbefaring her i løpet av de nærmeste dagene. Har fått varsel om at de kommer tiiiidlig - type kl 7 - og lurer voldsomt på hvordan vi skal klare å komme oss opp til det. Men det ordner seg vel. I går var vi ute på vift, litt rundt omkring. Fint, og særlig moro på Stoff & Stil, der Turnerose fikk velge seg ut stoff til velourjakke selv. Det ble dette (surprise, surprise) med liiiilla kanter. "Losa, mamma! Og hjettel!" Hun så stoffet først i katalogen her hjemme (hun skulle nemlig på død og liv lese "boka mamma sin"), og var helt frelst, selv om jeg forsiktig introduserte noen mindre ultrajentete alternativer i butikken. Jaja. Så er jeg da tydeligvis velsignet med en rosajente. Heldigvis liker hun lilla også! Vi var også på Ikea, der vi etter en tids prat kjøpte stoff til å sy veske til Turnerose. Vi var hos noen venner for noen uker siden, der hun fikk leke med en rosa veske/pølsebag i miniatyr, som i sin tid hadde vært mammaen i huset sin. Og siden har hun jo knapt snakket om annet... Vi ble enige om at jeg skulle sy veske til henne, men i min stoffhylle fant hun skuffende lite rosa. Og siden den sagnomsuste veska hun fikk leke med var nettopp rosa, var det ingen vei utenom. S&S hadde ikke noe i passelig tykkelse/kvalitet, så da ble det mørk rosa Minna fra Ikea. Og knæsj orange glidelås fra S&S, da. Det er jo tross alt jeg som skal sy vidunderet. Men veska ble ikke sydd hverken i går eller i dag, for etter turen vår i går var det full rulle ute med lek med en halvannet år eldre jente, og de koste seg enormt! De er nok veldig like av type, så aldersforskjellen lot de seg ikke merke så veldig med. I går, ihvertfall. Det går litt opp og ned. Men jo mer Turnerose prater, jo mer er de sammen. Flaks at hun (ifølge barnehagen!) er tidlig ute med språk og i tillegg motorisk god. (Se hvor elegant jeg snek inn litt skryt der? ) Uansett - de storkoste seg! Og i dag har vi grunnet kjøkkenkrakken hennes, hjulpet mannen å bygge hylle til luftavfukteren i boden (aka tørkerommet), lekt med balansesykkelen, blåst bobler (helt til det begynte å styrtregne - såpebobleblåsing i regnvær er mildt sagt vanskelig, om noen skulle lure), pratet med naboer, bakt scones og muffins, ryddet og "støsuet" ("Mamma! Ikke stole stole støsuen, lille lille!" Vi har altså en vanlig (stor) støvsuger og en sånn håndholdt sak, og den store kan være riktig skummel.), gjort litt yoga, lekt med babyen (dvs dukkene, hun har intet mindre enn tre babyer) - og ikke minst skiftet sengetøy, til det fine, nye "Stampe"-sengesettet hennes fra Åhlens, and lo and behold, gjett hvem som for aller første gang sovnet i egen seng i dag?! Halleluja! Og det til den nette sum av 179 kr! Jeg sitter og skuer utover en stue som er relativt ryddig, og som forhåpentligvis lett kan gjøres tilgjengelig for de befarende på nevnte befaring. Deilig! Mannen monterer den nøye planlagte luftavfukterhylla nede i kjelleren, og jeg lurer på om jeg skal gidde et strøk med rødmaling på krakken før leggetid. Det hadde ikke vært så dumt... Jeg har jo tilogmed skaffet miniglasskuler til å strø på for antiskli-effekt!
Trekkoppfuglen Skrevet 22. august 2011 #1993 Skrevet 22. august 2011 Nå ble jeg nesten litt svett av å lese om alt dere har gjort i helga. Dere er gode! Vi har knapt vært ute av dørene de siste tre døgnene grunnet syke unger og halvsyke foreldre. I dag skal jeg våge meg ut en tur, men nå har tvillingene begynt å hoste og snørre verre. Ha en fin dag!
*Joyce* Skrevet 22. august 2011 Forfatter #1994 Skrevet 22. august 2011 Nå ble jeg nesten litt svett av å lese om alt dere har gjort i helga. Dere er gode! Vi har knapt vært ute av dørene de siste tre døgnene grunnet syke unger og halvsyke foreldre. I dag skal jeg våge meg ut en tur, men nå har tvillingene begynt å hoste og snørre verre. Ha en fin dag! Det var en usedvanlig effektiv helg, altså. For oss å være. Og sykdom gjør jo at alt går tregt! Håper alle blir friske fort. God bedring! Og ha en fin dag, du også!
*Joyce* Skrevet 22. august 2011 Forfatter #1995 Skrevet 22. august 2011 IKM i morgen... Ingen tegn til tanta så langt. Men det kan jo komme. Litt spent!
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. august 2011 #2000 Skrevet 22. august 2011 Prøver dere aktivt igjen? Spennende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå