Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så herlig å se forandringene når man pusser opp. Ofte er det ikke så mye som skal til, men litt maling gjør mye.

Jeg tok meg selv i går i å tenke at det nesten er litt synd at vi kjøper en splitter ny leilighet for da er det ingenting å pusse opp :fnise: En sannhet med modifikasjoner, i og med at alle veggene er hvit panel og jeg ser for meg at det hadde vært fint med en fargeklatt på stua (f.eks. aksentvegg), på soverommet og på kontoret (som forhåpentligvis kommer til å bli babyrom etterhvert, og da er det kanskje like greit å vente til vi har TB. Sens maling er genialt!)

Ha en fin ukestart :klemmer:

Skrevet

Jeg digger fargen dere har på kjøkkenet jeg, den er til å bli glad av den :hoppe:

Skrevet

Det er så herlig å se forandringene når man pusser opp. Ofte er det ikke så mye som skal til, men litt maling gjør mye.

Jeg tok meg selv i går i å tenke at det nesten er litt synd at vi kjøper en splitter ny leilighet for da er det ingenting å pusse opp :fnise: En sannhet med modifikasjoner, i og med at alle veggene er hvit panel og jeg ser for meg at det hadde vært fint med en fargeklatt på stua (f.eks. aksentvegg), på soverommet og på kontoret (som forhåpentligvis kommer til å bli babyrom etterhvert, og da er det kanskje like greit å vente til vi har TB. Sens maling er genialt!)

Ha en fin ukestart :klemmer:

:ler: Jeg ser den, det må jo nesten være kjedelig med helt ny leilighet, sånn sett! Men samtidig - det er greit å skippe det punktet hvor du må forholde deg til tidligere eieres diskutable smak, også, så det har jo sine positive sider også. :fnise: Sens er knall! :jepp:

Takk i like måte! :kose:

Jeg digger fargen dere har på kjøkkenet jeg, den er til å bli glad av den :hoppe:

Det gjør jeg også! :jepp: Den er veldig fin, faktisk, og vi har jo "tatt den med oss videre" fra den gamle leiligheten. Perfekt turkisfarge! ;)

---

Jeg. Er. Kvalm.

Skrevet
:ler: Sjelden kvalme er noe man ønsker seg eller synes er noenlunde greit, men under slike omstendigheter er den (nesten) hjertelig velkommen.
Skrevet

Jeg er spent på i morgen. :klemmer:

Skrevet

Her var du visst borte fra mine innlegg + at vi har vært bortreist en uke! Så plutselig tickeren din i et annet innlegg :klem:. Gratulerer! Skal krysse alt jeg har for deg denne gangen.

Skrevet

Mange gode tanker sendes deg i morgen :klemmer: Håper og tror den gode magefølelsen stemmer :kose:

Skrevet

Kvalmen vedvarer, ihvertfall! Jeg er dog skikkelig nervøs, så kanskje det er derfor jeg er kvalm? :fnise: En drøy time til vi skal dra. Nesten litt for spennende, dette her... Men jeg har tenkt litt på at det kan kanskje være at det er litt tidlig for å se hjerteaktivitet? :klo: Jaja, i tilfelle kan hun vel se om det har vokst som det skal hittitl og evt sette opp ny time neste uke eller noe.

Jeg er så sulten hele tiden! Det er litt uvant - med Turnerose hadde jeg jo alt begynt å spy på denne tiden. ;) Jeg er kvalm, men det er ikke i nærheten av hva det var med henne, og det blir bedre av å spise. Så da spiser jeg, da... Relativt sunt, riktignok. Jeg har lyst på grovbrød med leverpostei eller gulost, det er jo ikke det verste. :ler: Søtt smaker meg ikke i det hele tatt. Hehe, får håpe det varer!

Vi har nettopp hatt en skikkelig trivelig megler her for verdivurdering. :) Vi har visst flaks med iHus-meglere, virker det som! Han ville ikke anslå verdi på stående fot, men trodde absolutt at vi ville kunne få en god del mer for det nå enn hva vi ga. Det er vel kun ett rekkehus her som har gått for under 4 mill etter at vi kjøpte, og det var et realt oppussingsobjekt - uendret fra det var nytt midt på 50-tallet. Det blir spennende å se hva han "gir oss". Om han legger seg på markedsprisen vi har sett det siste året i området her, kan vi faktisk sitte med en verdiøkning på 800 000 eller deromkring - på 2 år... Blir spennende å se hva han anslår!

Vi kom i havn med småprosjektene våre til i dag, og det har blitt så bra! Hvite vinduskarmer og verandadør, hvitmalte hyller til stereo, ommøblering i stua og litt generell rydding. :tommelsmil:

Skrevet

YESSSSS! Innkalt til intervju på drømmejobben jeg skrev om tidligere! :danser: Ååååå, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Det er på mandag.

Ellers (kopiert fra terminklubben) - som jeg kanskje trodde, var det for tidlig for å se hjerteaktivitet. Jeg ble nemlig satt en del tilbake da jeg var gravid med Turnerose, og siden jeg tester sent positivt, kan det rett og slett se ut til at kroppen min er litt treig i oppstarten. ;) Men hCG-utviklingen var fin-fin, fostersekken hadde rett størrelse ifht den terminen hun anslo, og hun så en fin plommesekk. Skal tilbake neste uke igjen for å sjekke hjerteaktivitet igjen. Hun mener jeg ligger 4-5 dager etter det første dag av siste mens skulle tilsi, noe som er omtrent som med Turnerose. Da ble jeg satt 6 dager tilbake på ordinær UL, tross det faktum at jeg var nokså sikker på når dåden fant sted. ;)

Så jeg er fortsatt ved godt mot, og veldig, veldig fornøyd med at det ser ut til at jeg får svangerskapsoppfølging hos gynekologen videre også. :tommelsmil: Det er rett og slett utrolig deilig å gå til en lege som er spesialist på området, som har vært fødselslege på et stort Oslo-sykehus og som i tillegg er utrolig sympatisk. Så sant det blir påvist hjerteaktivitet neste uke (og det sa hun at hun var veldig trygg på at vi ville finne :rodmer: ), skal vi søke om fødeplass og sånt da.

Jeg må forøvrig dele avslutningskommentaren hennes i dag - jeg nevnte at jeg var kvalm - hvorpå hun sa: "Ja, men da synes jeg du skal gå hjem og spy med god samvittighet!" :fnise:

Men åååååh! Intervju! :hoppe:

Skrevet

Herlig! :hoppendeglad: Litt av en dag da, med innkalling til intervju og positiv fosterutvikling :nigo: Dette går fint! :klemmer:

Skrevet

Herlig! :hoppendeglad: Litt av en dag da, med innkalling til intervju og positiv fosterutvikling :nigo: Dette går fint! :klemmer:

Ja, jeg sitter her og nesten dirrer. :ler: Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

:klemmer:

---

Jo, forresten! Hun kikket litt på livmoren min, og det er ut som om jeg ikke har hjerteformet livmor. Dvs ikke stor sjanse for seteleie igjen, selv om det helt tydelig ligger til familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...