*Joyce* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #2141 Skrevet 4. oktober 2011 Jeppjepp, brev fra Riksen om fødeplass og UL i dag. Det var godt, kjenner jeg! Ellers har jeg tatt en stor avgjørelse for meg selv nå, men jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om det her, enda ihvertfall. Må fordøye det litt selv først. Men det kjennes rett og godt, veldig voksent og veldig modig. Så kan dere få pønske litt på hva det er... Her skinner sola fra nesten skyfri himmel i dag, så jeg har tenkt meg ut en tur! Få litt luft og litt bevegelse og klarne hodet. Slike dager gjør dessuten at jeg gleder meg som besatt til Madeira-turen vår. Det er ikke så lenge til nå! Tenk, sol og sommer, god mat, tid til hverandre, fine turer, late dager ved bassenget... Vi hadde det så utrolig fint i fjor, og jeg ser ingen grunn til at det ikke blir like bra i år. Vi har snakket litt med Turnerose om det, og hun gleder seg veldig til å bade i badebassenget. Da vi var der i fjor kjøpte vi en sånn badepølse til henne, den står nede i boden og jeg tror faktisk at hun husker at hun hadde det veldig gøy med den sist. Hun kunne fint vært i det bassenget i flere timer av gangen, tror jeg, om vi ikke hadde dratt henne opp med jevne mellomrom. Akkurat som mora si der, med andre ord... At jeg ikke fikk svømmehud mellom fingre og tær da jeg var liten er et mysterium. I helgen fikk vi ryddet vekk verandamøblene, og må bare få pakket inn solbenken og putekassa i presenninger før snøen kommer. De er nemlig litt for massive til å flyttes på, og solbenken overlevde fint forrige vinter pakket inn i en blå presenning fra Ikea. Men jeg har hengt ut noen Ericaer i pottene på veggen ute, og det er fint å titte på. Vi venter (litt utålmodig) på at mamma og pappa skal få hentet den sorte sofaen, sånn at vi får stua litt mer tilbake. Nå stjeler den veldig mye av rommet. Også må vi anskaffe en 2x2 Expedit-hylle til leker - vi har fått hit Brio-togene fra min barndom, og de har foreløpig ikke noe sted å bo. Jeg er dessuten overbevist om at Turneroses leker formerer seg når vi ikke er her.
Haley Skrevet 4. oktober 2011 #2142 Skrevet 4. oktober 2011 Så kjekt at ønske om fødeplass og UL er i orden! Uansett hva det er, så ønsker jeg deg masse lykke til med avgjørelsen du har tatt Er alltid en god følelse (om enn litt skummelt) når man tar viktige steg her i livet. Har hørt så mye fint fra deg om Madeira, så det frister veldig å prøve det en gang Ligger dere på samme hotell/samme område hver gang? Hvilke flyselskap flyr dit?
*Joyce* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #2143 Skrevet 4. oktober 2011 Så kjekt at ønske om fødeplass og UL er i orden! Uansett hva det er, så ønsker jeg deg masse lykke til med avgjørelsen du har tatt Er alltid en god følelse (om enn litt skummelt) når man tar viktige steg her i livet. Har hørt så mye fint fra deg om Madeira, så det frister veldig å prøve det en gang Ligger dere på samme hotell/samme område hver gang? Hvilke flyselskap flyr dit? Takk! Litt skummelt, ja, men like fullt rett avgjørelse for meg nå. Hehe, ja, vi er litt frelst på Madeira! Kan absolutt anbefales! Vi er ikke så begeistret for sånne tradisjonelle sol og sand-ferier, så for oss har det vært midt i blinken. Utrolig flotte turmuligheter, passe små forhold og hyggelige mennesker. Vi har holdt oss i samme område, ja, i den såkalte "hotel zone" utenfor sentrum av Funchal. Har bodd på tre ulike hoteller. Nå skal vi på det samme som i fjor, det egnet seg veldig godt med barn! Fire badebassenger på området, en diger hage, lekeplass ute og lekerom inne osv. Nå har Norwegian satt opp direkterute (nytt av året, starter opp i november), så det er en god del rimeligere å dra dit med dem enn det har vært tidligere, når det kun har vært charterselskap som har flydd dit. SAS hadde direkterute et år, men den ble kuttet igjen, og de siste årene er det kun Solia som har hatt Madeira i utvalget sitt. Turen vår i år skjer bare pga Norwegian. Vi hadde egentlig slått det fra oss pga prisene hos Solia, men med fly hos Norwegian og hotell bestilt direkte, kommer turen på så vidt over halvparten av hva den ville kostet oss med Solia.
*Frida* Skrevet 4. oktober 2011 #2144 Skrevet 4. oktober 2011 Åh, så spennande med avgjørelse! Alltid godt å ta valg, når dei først er tatt. Supert med fødeplass og UL! Det er vel ABC-avdelingen på Riksen du vil på? Forstår det sånn at Fødeloftet er nedlagt no? Når blir det tur til Madeira? Me skal til kanariøyane rundt nyttår, verken eg eller sambo har vore i 'syden' før, og me er litt spente på korleis det blir med to små, og korleis A vil trivast der Det blei jo ikkje mykje bading i sommar på oss, kun et par timar i badeland på Gol. Reknar med at A finn seg godt til rette i barnebassengene, det hadde eg gjort!
*Joyce* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #2145 Skrevet 4. oktober 2011 Åh, så spennande med avgjørelse! Alltid godt å ta valg, når dei først er tatt. Supert med fødeplass og UL! Det er vel ABC-avdelingen på Riksen du vil på? Forstår det sånn at Fødeloftet er nedlagt no? Når blir det tur til Madeira? Me skal til kanariøyane rundt nyttår, verken eg eller sambo har vore i 'syden' før, og me er litt spente på korleis det blir med to små, og korleis A vil trivast der Det blei jo ikkje mykje bading i sommar på oss, kun et par timar i badeland på Gol. Reknar med at A finn seg godt til rette i barnebassengene, det hadde eg gjort! Der var du! Hadde vært stille i dagboka di et par dager nå, så jeg lurte litt på om det hadde skjedd noe. Hehe, nei ABC er på Ullevål - Riksen hadde tidligere Føderiket, men det skal legges ned (eller er lagt ned?). Jeg får dog ikke lov til å føde på "myke" avdelinger uansett, siden det ble KS sist. Så da. Må visst overvåkes litt mer, de følger med på arret og sånt - forutsatt at det blir vaginal fødsel, såklart. Noe jeg håper på! Men pga sykehusskrekken min vil jeg gjerne til samme sted som sist, som i det minste føles litt kjent. (Fødeloftet er i Stavanger, tror jeg?) Madeira-tur i november. Jeg vil tro A kommer til å trives utmerket, jeg! Kanariøyene er jo veldig barnevennlige, har jeg inntrykk av. Hun finner seg nok godt til rette i barnebassengene - og du kan jo være med, eller? Bading er så herlig! Madeira var vårt første møte med "syden", ingen av oss hadde vært på sånn type ferie før, heller, første gang vi var nedover. Og vi ble jo frelst, kan du si.
lille katt Skrevet 4. oktober 2011 #2146 Skrevet 4. oktober 2011 Nysgjerrig på avgjørelse . Madeira høres så bra ut! Har ikke vært der selv, vi har bare vært på sånne Ving-resorter etter at vi fikk barn. Greit nok det, enormt barnevennlig ihvertfall. I år var vi på Mallorca, det var det nærmeste chartermålet . Flytiden var utslagsgivende denne gangen, med 3 små . *Frida*, er du her enda? Håper ventetiden snart er over!
*Frida* Skrevet 4. oktober 2011 #2147 Skrevet 4. oktober 2011 Der var du! Hadde vært stille i dagboka di et par dager nå, så jeg lurte litt på om det hadde skjedd noe. Hehe, nei ABC er på Ullevål - Riksen hadde tidligere Føderiket, men det skal legges ned (eller er lagt ned?). Jeg får dog ikke lov til å føde på "myke" avdelinger uansett, siden det ble KS sist. Så da. Må visst overvåkes litt mer, de følger med på arret og sånt - forutsatt at det blir vaginal fødsel, såklart. Noe jeg håper på! Men pga sykehusskrekken min vil jeg gjerne til samme sted som sist, som i det minste føles litt kjent. (Fødeloftet er i Stavanger, tror jeg?) Er her ennå eg ja! Ah, har blanda litt eg då. Trudde både Ullevål og Riksen hadde ein abc-avdeling, og at Føderiket (det var det ja...) var i tillegg. Satsar på ein fin, normal fødsel for deg denne gang! *Frida*, er du her enda? Håper ventetiden snart er over! Ventar tålmodig eg!
Trekkoppfuglen Skrevet 5. oktober 2011 #2148 Skrevet 5. oktober 2011 Nysgjerrig! Flottesen at alt går bra.
*Joyce* Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #2149 Skrevet 7. oktober 2011 Nysgjerrig på avgjørelse . Madeira høres så bra ut! Har ikke vært der selv, vi har bare vært på sånne Ving-resorter etter at vi fikk barn. Greit nok det, enormt barnevennlig ihvertfall. I år var vi på Mallorca, det var det nærmeste chartermålet . Flytiden var utslagsgivende denne gangen, med 3 små . *Frida*, er du her enda? Håper ventetiden snart er over! Flytiden er absolutt vesentlig, ja! Madeira er jo litt lenger enn Kanariøyene, 5-6 timer avhengig av vinden, og det har gått greit med bare Turnerose. Men kan godt tenke meg at det ville blitt en lang tur med tre små. Kan ikke fatte og begripe at folk orker å dra til steder som Thailand og Mexico med småbarn... Det må da bli uhorvelig slitsomt for foreldrene? Er her ennå eg ja! Ah, har blanda litt eg då. Trudde både Ullevål og Riksen hadde ein abc-avdeling, og at Føderiket (det var det ja...) var i tillegg. Satsar på ein fin, normal fødsel for deg denne gang! Ventar tålmodig eg! Hehe, man kan jo bli forvirret av mindre! Jeg er egentlig litt misunnelig på fødestua "di", jeg. Virker så deilig med en liten, lokal fødestue der man får bli kjent med alle og vet litt mer om hva man går til. Men om vi flytter din vei blir det jo fylkessykehuset, uansett. Hehe. Nysgjerrig! Flottesen at alt går bra.
lille katt Skrevet 7. oktober 2011 #2150 Skrevet 7. oktober 2011 Kan ikke fatte og begripe at folk orker å dra til steder som Thailand og Mexico med småbarn... Det må da bli uhorvelig slitsomt for foreldrene? Det fatter ikke jeg heller. Har fått mange kommentarer om at "dere må jo dra på "permisjonstur", dere må jo benytte muligheten!". Og joda, jeg skulle gjerne dratt på permisjonstur, men ikke bare for å benytte muligeten. Asia er HELT uaktuelt på grunn av flytiden. Mallorca var mer enn langt nok med tre små! Og en selvkomponert ferie i type Toscana hvor man må leie leilighet og handle inn mat til hele familien, og ordne tre måltider til alle hver dag i ukjente omgivelser - DET er ikke avslappende for meg ihvertfall . Var stress nok med chartertur med all inclusive .
*Joyce* Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #2151 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg kan jo si såpass at avgjørelsen min har en del å si for hva jeg gjør på dagtid... I dag har jeg hatt en runde med blodtrykksfall. Det er så ekkelt! Blæh! Jeg gikk i gang og vasket dusjen på tom mage i dag morges, så jeg ba vel litt om det. Men likevel! Nå sitter jeg og leser om supermat. Jeg har jo lekt meg litt med det en god stund nå, men av en eller annen grunn har jeg ikke lest meg skikkelig opp på temaet. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, for det er så interessant! Nå kom leselysten fordi jeg må finne litt ut av graviditet og hva som er greit å ta og sånt. Den nyfunne interessen henger nok sammen med at matlysten er på vei tilbake. Det er deilig, det! I går laget vi oss en nydelig middag, jeg tror faktisk jeg skal skrive opp hva det var så jeg husker det til senere: Salat av: 1 (liten) mango i små terninger ca 1 hakket jalapeno (fra glass) 1/2 rødløk, finhakket En neve koriander, hakket 1 boks kikerter, avrent og skylt Limejuice Kylling, stekt i biter og krydret med: ca 2 ts kanel ca 2 ts malt/mortet cumin (spisskummen) Litt chilipulver Litt løkpulver ca 1/2 ts salt Litt svart pepper Pakkes inn i wraps og spises, nam-nam! Vi hadde dessuten noen fantastiske wraps som vi må kjøpe flere av neste gang vi er i Sverige - økologiske multigrain-wraps fra Santa Maria.
*Joyce* Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #2152 Skrevet 9. oktober 2011 Gjett hvor lenge vi sov i dag, 'a! Mamma og pappa har hatt Turnerose fordi vi var på fest i går - og i dag sov vi til 11.30! Tror ikke jeg har sovet så lenge siden før hun ble født, egentlig. Skikkelig rart - og veldig deilig! Vi fikk gjort en del før vi dro og hentet henne, også - pakket inn de siste utemøblene i presenninger, ryddet og støvsugd, skiftet sengetøy m.m. Veldig mye enklere å få gjort sånt uten en toåring som er redd for "suger'n" hengende rundt seg. Fortalte mamma og pappa om graviditeten i dag. De ble veldig glade - men så også ut til å forstå min ambivalens og at jeg har villet vente med å fortelle det denne gangen. Heldigvis. Det var noen lure ting jeg hadde tenkt å skrive her i dag, men nå har jeg visst glemt hva det er. Skal se ferdig en episode av Private Practice (som egentlig er en serie jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg gidder å se på ) og så er det vel i grunnen tid for senga.
*Frida* Skrevet 10. oktober 2011 #2153 Skrevet 10. oktober 2011 Hurra for 10 veker! Skal du har fleire UL snart?
*Joyce* Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2154 Skrevet 10. oktober 2011 Hurra for 10 veker! Skal du har fleire UL snart? Hehe, jeg er så forvirret mtp hvor langt jeg er nå, siden tickeren her viser ifht terminen gyn ga meg, mens legekontoret skulle ha menstermin som utgangspunkt... Så "offisielt" er jeg vel faktisk nesten 11 uker! Ny UL om en uke.
*Joyce* Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2155 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg må bare vise frem Turneroses nye ,value[/model/2011/D07%2095025%2014008%2091%207403%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/quicklook/large]]veske og ,value[/model/2011/D07%2094208%2014008%2071%201997%206.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/quicklook/large]]sko. Det er fra H&Ms UNICEF-kolleksjon for barn. Jeg syntes de var så søte, og tenkte meg vel at Turnerose ville synes det samme. De er dessuten laget av skinn, ikke plast, så de var ikke så verst å ta på heller!
Honesty Skrevet 10. oktober 2011 #2156 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Jeg kan tenke meg at de ville vært populære også her. Er de rett og slett kjøpt på barneavdelingen på H&M? Endret 10. oktober 2011 av Honesty
*Joyce* Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2157 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg kan tenke meg at de ville vært populære også her. Er de rett og slett kjøpt på barneavdelingen på H&M? Jeg kjøpte på nett, men der var det utsolgt nå, så jeg. Vil tro de har i butikk også!
*Joyce* Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2158 Skrevet 10. oktober 2011 Turnerose har forresten sovnet, og blitt liggende, i egen seng de siste tre kveldene! (Altså en kveld før overnatting hos mampap + i går og i dag.) Det vil si - hun kommer kravlende oppi til oss på morgenkvisten, men natt til i dag så jeg på klokka da det skjedde, og den var 4-ettellerannet. Vi har jo stort sett lempet henne over i egen seng når vi har gått og lagt oss en god stund nå, men hun har ikke villet sovne i sin seng. Nå virker det derimot som noe har løsnet. Veldig deilig!
*Joyce* Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #2159 Skrevet 11. oktober 2011 Mmmm... Gulrot dyppet i jordbæryoghurt, noen? Turneroses kveldsmat of choice.
Gjest Alabama Skrevet 11. oktober 2011 #2160 Skrevet 11. oktober 2011 Mmmm... Gulrot dyppet i jordbæryoghurt, noen? Turneroses kveldsmat of choice. Hørtes ikke så verst ut! Her går det i farris og druer i kveld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå