*Joyce* Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2221 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg må jo selvsagt også tenke gutt, selvsagt siden vi begge har jenter fra før, og jeg fikk guttebeskjed i går. Der var det ingen tvil, for det var snakk om å vise seg godt fram fra alle vinkler. Disse gutta, altså!
lille katt Skrevet 25. oktober 2011 #2222 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg må jo selvsagt også tenke gutt, selvsagt siden vi begge har jenter fra før, og jeg fikk guttebeskjed i går. Der var det ingen tvil, for det var snakk om å vise seg godt fram fra alle vinkler. Sånn var det på vår UL også, på sistemann. Vi ble nesten litt ille berørt på hans vegne, for det var da voldsomt så på display stellet hans skulle være, stakkars! Legen trengte ikke å spørre oss om vi lurte på hvilket kjønn det var, fordi vi bare satt sånn: begge to .
*Joyce* Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2223 Skrevet 25. oktober 2011 Sånn var det på vår UL også, på sistemann. Vi ble nesten litt ille berørt på hans vegne, for det var da voldsomt så på display stellet hans skulle være, stakkars! Legen trengte ikke å spørre oss om vi lurte på hvilket kjønn det var, fordi vi bare satt sånn: begge to . Jeg skjønner at det bare er å glede seg til UL.
*Joyce* Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2225 Skrevet 27. oktober 2011 Ååååh! Kryss fingrene, da, folkens - for at denne ullbjørnen ikke er solgt! Turneroses Ullrik må jo få en lillesøster eller -bror, og den der var bare helskjønn! Sendte akkurat mail, håper mannen som ordner med salg sitter med laptop i kveld!
lille katt Skrevet 27. oktober 2011 #2226 Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Oi, hvor kan man få tak i en sånn? Edit: høres veldig søtt ut med ullbjørn. Som en slags koselig krysning av to myke arter . Endret 27. oktober 2011 av lille katt
*Joyce* Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2227 Skrevet 27. oktober 2011 Oi, hvor kan man få tak i en sånn? Edit: høres veldig søtt ut med ullbjørn. Som en slags koselig krysning av to myke arter . Her er kontaktinfo, også har de Facebook-side. Turnerose elsker Ullriken sin!
lille katt Skrevet 27. oktober 2011 #2228 Skrevet 27. oktober 2011 Så herlige! Hva slags pris ligger de på?
*Joyce* Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2229 Skrevet 27. oktober 2011 Så herlige! Hva slags pris ligger de på? Husker ikke helt... Mener vi betalte rundt 600 inkl. frakt for Turnerose sin. Men det var jo i 2008 - gamledager, mao!
Mischa Skrevet 28. oktober 2011 #2230 Skrevet 28. oktober 2011 Koselig bjørn Helt enig at ullbjørn var ekstremt søtt
*Joyce* Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #2231 Skrevet 30. oktober 2011 Frognerparken/Vigelandsparken = Sinnaparken. (Sinnataggen i Frognerparken, that is.)
*Joyce* Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #2232 Skrevet 30. oktober 2011 Ja, vi har altså vært i Sinnaparken i dag. Jeg fikk kjøpt en Hugger Mugger yoga bolster på Finn (Hurra! Kjempebillig!) som skulle hentes rett ved Frognerparken, så da tok vi turen dit i samme slengen. Stor suksess! Turnerose har jo vært der noen ganger før, men det er vel et år siden sist, og hun husker nok ikke noe særlig av det. Hun ble helt stum da vi kom opp til Monolitten, og var veldig opptatt av babyene på på den og på skulpturene rundt. Så løp vi rundt, hun fulgte nøye "hellestiene" på platået der og løp rundt i ring og frem og tilbake utfra hvor linjene førte henne. Klatret på portene (som de store barna), løp opp og ned trapper og utforsket området. Deretter bar det (sakte) nedover mot broa og Sinnataggen, på veien måtte vi sparke masse i løvet, gå opp og ned trappene noen ganger, sitte og kikke på fontenen osv. Så måtte vi gå tre ganger tilbake for å se på "sinna baby som TJAMPEJ!", fuglene som svømte rundt i vannet og alle de øvrige skulpturene med babyer på. (Nevnte jeg at hun er ekstremt opptatt av babyer? ) Og derfra gikk turen selvsagt til Frognerborgen. STOR suksess! Hun storkoste seg, og skulle skli igjen og igjen. Hun var imponerende selvstendig, klatret opp og kom seg frem i virrvarret av barn og voksne. Holdt på lenge gjorde hun også, sikkert nærmere tre kvarter, til det ble litt knuffing ved sklia og hun ramlet halvveis og slo fingeren sin. Vi måtte lokke henne ned sklia etterpå, men det gikk til slutt. Da var hun dog veldig klar for å "gå hjeeeeem!" På vei hjem plukket vi opp nydelig thaimat fra vårt gamle nabolag (vi levde på maten derfra de første ukene etter at Turnerose ble født ), som vi tok med oss hjem og spiste i ro og mak. Det var SÅ godt! Vi har ofte spist pad thai, men i dag prøvde jeg meg på en curryrett som jeg selvsagt ikke husker navnet på, og den var helt fantastisk! Mannen tok pad thai i dag også, men angret da han fikk smake min. Bra for ham at porsjonene er så enorme at jeg bare orket litt over halvparten. Åh, det var så godt! Ellers var dagens lunch uhyre populær, kanskje ikke så rart når den bestod av boller og kakao? Alt i alt en veldig, veldig fin dag i familiens tegn. Ungen er tilogmed ren og pen etter at mannen og hun var på svømming i dag morges. Og jeg har altså fått meg en super yoga bolster, hipp hurra! Håper dere som leser her har hatt en super søndag, også!
lille katt Skrevet 30. oktober 2011 #2233 Skrevet 30. oktober 2011 Koselig lesning . Frognerparken er stor suksess her også. Litt pes nå som vi har liten baby igjen, men det blir nok et populært reisemål til våren og sommeren. Gratulerer med yoga bolsteren (måtte google ), jeg har shoppet Odenwälder dunpose på finn og er også fornøyd. Og jammen beholdt vi ikke hele røkla fra HM-shoppingen også!
*Joyce* Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2234 Skrevet 31. oktober 2011 Koselig lesning . Frognerparken er stor suksess her også. Litt pes nå som vi har liten baby igjen, men det blir nok et populært reisemål til våren og sommeren. Gratulerer med yoga bolsteren (måtte google ), jeg har shoppet Odenwälder dunpose på finn og er også fornøyd. Og jammen beholdt vi ikke hele røkla fra HM-shoppingen også! --- Åh, lykke! For første gang på det som føles som evigheter, våknet jeg i dag uthvilt, nesten ukvalm og fikk gjennomført morgenens gjøremål uten altfor store problemer. Det føles helt fantastisk!
*Joyce* Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2235 Skrevet 31. oktober 2011 For min egen del - jeg må lage en liste over ting vi trenger/ønsker oss til nybabyen. - Bedside crib - Nytt lammeskinn - Cuddledry-håndkle (de er så fantastisk myke og gode!) - Mason Pearson-børste (Turnerose sin er hellig ) - Ullbjørn - bestilt og på vei! - Sino-sjal - har ordnet med å få låne, evt kjøpe et - Litt strikkatøy - Ull-silke til den første tiden - Luftig strikketeppe (på gang) Oppdateres sikkert etterhvert...
Honesty Skrevet 31. oktober 2011 #2236 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg tenkte å bestille litt fra Nøstebarn, men størrelsene der er jo forvirrende så det holder. De er ikke konsekvente, og en ting finnes i 50/56, mens noe som passer til, kun finnes i 56/62. Jeg vet jo at klærne derfra stort sett er OK i størrelsen (dog korte i beina), men dette er kjedelig. Dessuten har jeg lyst til å kjøpe noe nytt til I, helst en ny ullfrottekjole, men den finnes ikke i rødt, som jeg har mest lyst på. I-landsproblemer, og sikkert like greit for lommeboka.
*Joyce* Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2237 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg tenkte å bestille litt fra Nøstebarn, men størrelsene der er jo forvirrende så det holder. De er ikke konsekvente, og en ting finnes i 50/56, mens noe som passer til, kun finnes i 56/62. Jeg vet jo at klærne derfra stort sett er OK i størrelsen (dog korte i beina), men dette er kjedelig. Dessuten har jeg lyst til å kjøpe noe nytt til I, helst en ny ullfrottekjole, men den finnes ikke i rødt, som jeg har mest lyst på. I-landsproblemer, og sikkert like greit for lommeboka. Enig i at størrelsene er forvirrende, og det er typisk at den fargen man ønsker seg ikke finnes lenger. De hadde da rød ullfrottékjole tidligere? Jeg tenker jeg tar turen til butikk for å tafse litt før jeg evt handler fra Nøstebarn, det kan være greit å se ting IRL når man faktisk har muligheten. Mannen har dessuten en lei tendens til å krympe Nøstebarn-ulla, så jeg sitter litt på gjerdet ifht ubehandlet/behandlet... Ellers har Tre Bjørner litt ull-silke på tilbud nå, jeg vurderer å bestille litt derfra. Men fargene er dølle. What to do? I-landsproblemer indeed.
Honesty Skrevet 31. oktober 2011 #2238 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg vet ikke, men jeg likte Nøstebarn bedre før. Nå blir de verre og verre til å kjønnsdele fargene, og tar dessuten bort favorittene mine, som rødt. Kanskje jeg heller skal kjøpe den lilla ullkjolen fra Disana til I? Hun har riktignok et par ullkjoler fra før (NB i 86/92 og en fra Janus), men jeg synes det er greit med korte kjoler utenpå body og strømpebukse om vinteren, spesielt siden hun ikke er spesielt happy over å måtte ha klær på seg i det hele tatt. Det går greit hvis det er snakk om "jåååsa", men ellers steiler hun. I dag gikk hun derfor til barnehagen i 5 pluss iført vinterdressen fra i fjor (mørk grå ReimaTec med cyklamenfargede hjerter=jååååsa), og en lyngfarget lue fra Reima med krone på. Krone på hodet er nemlig også det store, så til de grader at jeg måtte vri bursdagskrona fra barnehagen ut av hendene på henne da vi dro på kjøpesenter forrige helg, for jeg synes det er i overkant å dra med krone nesten tre måneder etter toårsdagen, når i tillegg nevnte krone er så velbrukt at taggene mer ser ut som et elggevir. Gud, som jeg skravler i andres bøker.
*Joyce* Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2239 Skrevet 31. oktober 2011 Bare koselig med skravling! Helt enig i at kjole over ullundertøy er knall. Og lett å få på, ja... "Sjole" er stort sett godkjent, ihvertfall hvis hun får velge hvilken det skal være selv. Rosa, ja... Det er den soleklare favoritten her også, sammen med lilla, men det har altså roet seg litt igjen. Heldigvis! De har en vilje av stål, disse små! I dag morges ble Turnerose rasende for at jeg: 1) bestemte at hun måtte skifte fra pysj til barnehageklær - pysjen er lilla, og siden hun har brukt opp alle de rosa og lilla ullklærne, var det rødt som sto på programmet i dag. Omkvedet: "Neeeei maaaammaaa! Jeg vil ha rosa og STRIPETE!" (Rødt og stripete var altså ikke godkjent.) 2) i samme prosess fjernet henne fra Ingrid-bøkene som hun stablet i et sirlig tårn på dørterskelen til badet, sånn at de raste ned på badegulvet. Resultatet: En sprellende, sinna, men samtidig slapp og tung unge som ble båret inn i senga og tvangskiftet på. Helt til hun fant gårsdagens "perlekjele" OG en bortglemt Ingrid-bok og brått var blid som en sol igjen. Og kroner. Tell me about it! De er særdeles populære her også. Prinsesse! Såpass at jeg har bestemt meg for å sy en tøykrone til jul, som hun skal få sammen med rosa tutu, ballettdrakt og ballettsko. Og nei, det skal ikke brukes utenfor husets fire vegger. Men jeg tror nok likevel at det vil bli en gedigen hit.
Trekkoppfuglen Skrevet 31. oktober 2011 #2240 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg finner en del fint tøy fra NB, men orker ikke ull som knapt tåler ullprogram. Jeg har krympa og ødelagt så mye fint derfra, nå er det slutt. Kjøper Janus, Devold og Joha, de tåler til og med tørketrommel. Ødelegger sikkert noe i plagget ved å tromle de, men de tåler bare en sesong i huset her allikevel. Dessuten er vi så mange, at å henge opp og tørke all ulla utgår. Alt bra med deg, Joyce? Høres ut som dere har hatt en koselig helg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå