iingvild Skrevet 15. september 2011 #2106 Skrevet 15. september 2011 så kjempe bra med god oppfølging! Stor klem!
lille katt Skrevet 16. september 2011 #2109 Skrevet 16. september 2011 Glad og lettet på deres vegne!
Mary Poppins Skrevet 16. september 2011 #2110 Skrevet 16. september 2011 Hurra! Så bra at alt ser fint ut
Haley Skrevet 16. september 2011 #2111 Skrevet 16. september 2011 Så koselig å høre at alt står bra til med den lille
Molo Skrevet 17. september 2011 #2112 Skrevet 17. september 2011 Joyce Så utrolig deilig å se at det er liv inni magen din Krysser fingre og tær for at alt går rette veien denne gangen, og er veldig glad på dine vegne over god oppfølging. Fortsatt god helg!
rhubarb Skrevet 18. september 2011 #2113 Skrevet 18. september 2011 Så bra alt så bra ut i magen Mai er en fin tid, og mai-barn må være supert Når får du høre om evt 2.gangs intervju? Håper virkelig du får jobben! Er det fast stilling eller vikariat? Ny verdivurdering er spennende! Har vel skjedd en god del i huset siden dere overtok. Husker den fargen på kjøkkenet... :gjeiper: Men de spede planene om flytting er ikke bra *streng* Neida, men må jo si at hvis JEG får bestemme blir det ikke noe av... Hihi.
*lilly* Skrevet 20. september 2011 #2114 Skrevet 20. september 2011 Ååå, så godt å høre Nå ble jeg letta Jeg er maibarn selv, og vi er ganske så spesielle om jeg skal si det selv Det blir fint med vårbarn! Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet, det er så utrolig spesielt å gå gravid og spennende å se hvem som kommer ut. Jeg gleder meg allerede til neste gang Krysser fingerene for 2.gangsintervju
*Joyce* Skrevet 20. september 2011 Forfatter #2115 Skrevet 20. september 2011 Takk for alle klemmer! Joyce Så utrolig deilig å se at det er liv inni magen din Krysser fingre og tær for at alt går rette veien denne gangen, og er veldig glad på dine vegne over god oppfølging. Fortsatt god helg! Takk, kjære deg! Så bra alt så bra ut i magen Mai er en fin tid, og mai-barn må være supert Når får du høre om evt 2.gangs intervju? Håper virkelig du får jobben! Er det fast stilling eller vikariat? Ny verdivurdering er spennende! Har vel skjedd en god del i huset siden dere overtok. Husker den fargen på kjøkkenet... :gjeiper: Men de spede planene om flytting er ikke bra *streng* Neida, men må jo si at hvis JEG får bestemme blir det ikke noe av... Hihi. Mai-barn blir nok fint! Ikke hørt noe mer om 2. gangs intervju, så jeg regner i grunnen med at det toget har kjørt. Synd, men sånn er det jo. Var fast stilling. Hehe, nei, jeg har jo ikke lyst til å flytte fra deg! Jeg tror nok ikke egentlig det blir noe av. Men stedet har jo absolutt sine sider - naturen er flott, og den er så nære! Ååå, så godt å høre Nå ble jeg letta Jeg er maibarn selv, og vi er ganske så spesielle om jeg skal si det selv Det blir fint med vårbarn! Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet, det er så utrolig spesielt å gå gravid og spennende å se hvem som kommer ut. Jeg gleder meg allerede til neste gang Krysser fingerene for 2.gangsintervju Vårbarn kan nok bli veldig bra, ja! Og når du er maibarn, da må det jo bli bra! Jeg er født helt i starten av juni selv, og det er heller ikke dumt. Hehehe, har dere begynt prøvingen alt, eller?
*Joyce* Skrevet 20. september 2011 Forfatter #2116 Skrevet 20. september 2011 Her flyr tiden som bare det om dagen! Nye ovner er endelig på plass, etter et par laaange dager med ørten elektrikere i stua, på soverommene, på kjøkkenet og i kjellerboden. Men de er knallfine, og det blir nok veldig bra. Vi var visst de eneste i hele borettslaget som hadde valgt disse ovnene (Dimplex Classic), standardovnen var Dimplex Unique. Angrer ikke et sekund! Vi har en Unique ute i entréen, fordi det var det eneste alternativet ifht plass/sikkerhet/effekt, og den er helt allright - men Classic er myyye finere! Også har den mye lavere overflatetemperatur, og det er en klar fordel med en toåring i hus. (Det var forresten ingen av elektrikerne som hadde sett den IRL før, heller, så det var rene valfartingen inn her i går - tror de var 5-6 stykker utenom de som hadde vårt hus på programmet som var innom for å kikke, deriblant prosjektleder for Bravidas del av jobben og noen sånne kontroll-overordnede folk som skulle sjekke arbeidet til noen lærlinger. ) Så nå er temperaturen i stua helt perfekt, vi har stilt inn sonene med dagtemperatur og nattsenking for hele uka, og er knallfornøyde. Også fordi resten av rekka her, som skal ha Unique-ovner, ikke har fått ovnene sine enda siden det er forsinkelser fra leverandøren... Ikke så kult når det etterhvert er 5-6 grader ute om morgenen og nokså høstlig og hufsent. Vi har bestemt oss for å kvitte oss med en av sofaene vi har, den sorte for de som har vært her, fordi det rett og slett ikke er plass til den lenger. Tidligere har vi hatt den stående foran radiatoren ved vinduet, men det går ikke lenger siden den nye ovnen henger der og ikke kan ha noe foran seg, og der den står nå, litt sånn halvveis midt i rommet, stjeler den lys og sperrer for fremkomst. Mamma og pappa kunne tenke seg å overta den for å ha i kjellerstua si (de måtte bare diskutere litt, som alltid), så da kan det se ut som om vi blir kvitt den uten alt for store problemer. Vi har også fjernet et teppe vi har hatt under spisebordet, men det må vi rense før vi kan selge det. Skal leie teppe-/møbelrenser så vi får tatt Strib-teppet ved sofaen, selve sofaen og en lenestol i samme slengen. Strib har vi hatt siden vi flyttet inn i leiligheten i sentrum, og selv om det har blitt luftet og banket grundig noen ganger, har vi ikke renset det... Ellers snakket jeg med pappa i sted, og han fortalte at naboen deres (i "ditt" gamle hus, rhubarb) har prestert å kutte av seg beinet i en vedkløyver. Så ufattelig ekkelt! Stakkars mann, håper inderlig det går bra med ham. Men sånn blir det jo når man prøver å kutte opp digre trestammer med verktøy man ikke har kompetanse på, i shorts, t-skjorte og sandaler. (Han holdt på med dette her i helgen da vi var ute hos mampap, også.) Masteroppgaven går saaakte fremover, i morgen skal jeg få litt hjelp med metode, og det blir bra. Veilederen min er bortreist, så han spurte en annen professor på avdelingen om han kunne hjelpe meg litt - tilfeldigvis ham som bor to rekker bortenfor oss. Så i morgen tidlig skal jeg bort til ham før han drar på jobb, han skulle nemlig ha elektrikerne innom igjen i morgen og måtte være hjemme uansett. Greit med kort reisevei! Jeg tenker mye på økonomi om dagen, sånn sett var dette det verst tenkelige tidspunktet jeg kunne bli gravid på, siden jeg ikke har inntekt nå utover studielån og må derfor egentlig helst ha jobb snøggast råd. Krysser fingre og tær for at det ordner seg... Har stresset mye med det, men har etterhvert skjønt at det ikke hjelper at jeg ligger våken om nettene og grubler på om det går bra, så jeg har klart å legge det litt fra meg. Har søkt på litt forskjellig og håper på det beste. Om det i verste fall ikke går i boks, så klarer vi det også. Det blir bare et trangt år økonomisk sett mtp permisjon. Vi har for sikkerhets skyld kuttet en del i forbruk alt nå, sånn at vi står greit rustet om det skulle bli nødvendig. Vi trenger jo ingenting, vi har det vi trenger og mer til, så utover litt til Turnerose er det lite vi trenger å kjøpe. Lite nytt som må handles inn til ny baby, også. Tror jeg bare har godt av å stramme inn litt på shoppingfronten. Men alt i alt har jeg det ganske bra om dagen, ihvertfall de dagene kvalmen ikke er evig tilstedeværende. Humøret er fint, jeg har visst godt av graviditet sånn sett. Turnerose er så fin om dagen, har kuttet smokk på dagtid (flinke jenta mi!) og er godt i gang med dotrening igjen, etter en ny periode med do- og pottenekt. Hun prater som en foss og er etterhvert riktig så artikulert i forhold til "likes and dislikes". Hun øver på litt engelsk - - i dag spurte hun meg pent om vi kunne lese "Snail-whale-boka" på senga. I går var det "The cat in the hat"! Hun synes det er stas å lære ord på både engelsk og norsk. Ellers er hun fryktelig opptatt av biler for tiden, så det blir nok det store julegaveønsket i år - småbiler. Det startet med at kjære rhubarb kjørte sin fiiiiine gamle veteranbil da hun var på besøk her for noen uker siden. "rhubarb har fiiiin bil, mamma" sier hun stadig. Det er ingen av de parkerte bilene langs veien her som kan måle seg med den. Og da hun fikk se en lik en på hylla med samlelekebiler hos bestefaren sin, ja, da var lykken komplett. Hun og han hadde lekt masse med mine/broder'ns gamle lekebiler da hun overnattet der i helgen. Tror pappa koser seg like mye som Turnerose... Leser noen denne avhandlingen, mon tro? Nåja, det spiller egentlig ingen rolle - fint å skrive uansett. Nå skal jeg opp og remontere skrivepulten på kontoret etter alt rabalderet her de siste ukene - det blir godt å få en skikkelig arbeidsplass igjen.
*Frida* Skrevet 21. september 2011 #2120 Skrevet 21. september 2011 Les eg og. Du skriv så fint om det som rører seg hos deg! Classic-ovnane er kjempefine, kan ikkje forstå kven som vil ha dei andre istaden Temperaturstyring er supert! (og eg er glad me ikkje hae ein einaste varmeovn i huset, her er det vannbåren golvvarme all over :gjeiper: )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå