*Joyce* Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1921 Skrevet 7. juli 2011 Godt å høre det går bedre! Er turnerose overalt hele tiden som en venninne av meg, sønnen der i huset er 2år og 2mnd, han holder det gående hele dagen. Hun er mer sliten enn han om kvelden Hehe, ja, hun sitter ikke mye stille! Men hun kan heldigvis fint leke alene litt. Så kan jeg dale ned i sofaen. Toåringer er nysgjerrige skapninger. Jeg tok av meg den ene øredobben, og I ble helt måpende og måtte undersøke øret mitt for å se hva det var for noe rart. Ja, øredobber er fascinerende greier her i huset også. Hun sitter piller og drar meg i øret når jeg har dem på. Halskjeder er også spennende. Rare, søte småttiser! Godt å høre at mannen er på bedringens vei. Håper du får hvilt deg litt etterhvert du også. Takk, vennen! Og takk i like måte!
*Joyce* Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1922 Skrevet 7. juli 2011 Jah, så var jeg også forkjøla, da... Sitter her med feber, rennende nese, vond hals og bomull i hodet. Som sånn ca halvparten av Oslos befolkning forøvrig, har jeg inntrykk av. Det kom ramlende i går kveld, så jeg håper inderlig ikke at jeg har smittet rhubarb, som jeg var sammen med tidligere på dagen i går! Humøret er så som så, jeg har sittet og sett på jobbgreier, og blir stressa og bekymret. Blæh. Gruer for høsten, og lurer på om jeg klarer å finne noe brukbart. Men det ordner seg vel, får jeg håpe. Om ikke annet får jeg skrevet ferdig masteroppgaven, i det minste. Dusteoppgaven. Blædiblæh. Joda, en ekte solstråle, jeg... Har sendt mannen på Kiwi etter Farris, vann smaker bare emment og rart. Til min store forundring kom jeg ikke på en eneste ting ellers jeg kunne tenke meg å spise, utover jordbærene som allerede står på benken, det var i grunnen ganske deilig! Ingen lyst på sjokolade, potetgull eller annet tull. Så nå blir det vel å se en episode av Lark Rise to Candleford og strikke.
Trekkoppfuglen Skrevet 8. juli 2011 #1923 Skrevet 8. juli 2011 God bedring, kjære Joyce! Kommer ikke på noe fornuftig å skrive, men tenker på deg.
*Joyce* Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #1924 Skrevet 8. juli 2011 (endret) Takk, søte Trekkoppfuglen! Jeg tror forresten jeg virker tristere her enn jeg er i virkeligheten... --- Yesssss! Dag- og nattkrem fra iherb har gått gjennom tollen uten at jeg må betale moms. Endret 8. juli 2011 av *Joyce*
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. juli 2011 #1925 Skrevet 8. juli 2011 Det er så herlig når ting går gjennom tollen og man slipper å betale toll Masse god bedring
Honesty Skrevet 8. juli 2011 #1926 Skrevet 8. juli 2011 Her om dagen fikk jeg en pakke gjennom tollen uten anmerkninger, og den var ikke engang merket med verdi. Ikke for det at innholdet var så veldig dyrt, men jeg tenker at ting jeg gjerne vil ha, og ikke får tak i på andre måter, er verdt å betale ekstra for.
*Joyce* Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #1927 Skrevet 8. juli 2011 Ååååh, jeg er bare SÅ fornøyd med den pakken som hadde glidd gjennom tollen uten momskrav. Den var fint stemplet med "Ikke tollpliktig" - til tross for at verdien på $83 sto tydelig utenpå esken. Jaja, litt flaks skal man ha! Pakken inneholdt dag- og nattkrem fra denne serien. I tillegg kom det "Blossom Dew Gel" i en annen pakke, og rått kakaosmør, peppermynteekstrakt og tannkrem i en tredje. Digger iherb, men lurer litt på hva tollen bedriver i forhold til dem om dagen. Pakkene bruker evigheter, men de sjekker jo tilsynelatende ikke veldig nøye når de setter "Ikke tollpliktig" på en som vitterlig egentlig er det. Dog hadde ikke denne toppen sluppet unna moms, så den måtte jeg betale for å få ut. Men det var i grunnen greit, for den var nyyyydelig! Veldig behagelig å ha på, som silke jo er, og stoffet hadde en utrolig fin glans, nesten perleaktig. Glad jeg bestilte den til slutt. I går kom to par Levi's-jeans fra Ellos. Måtte prøve de nye Curve ID-greiene deres, og jamen satt ikke Demi Curve som et skudd. En skinny og en bootcut. Kjempefine, og utrolig behagelige på! Sjelden jeg kjøper merkeplagg til full pris, men disse var virkelig verdt det. Turnerose har vært hjemme i dag, ble sendt hjem fra bhg siden de mente hun hadde øyekatarr - noe hun ikke har. Det var også legen enig i. Men det gjorde ikke allverdens, vi har hatt en fin dag hjemme. Litt slitsomt siden jeg fortsatt er nokså slapp, men veldig koselig. Godjenta mi! Hun har forresten fått så langt hår! Ned til skulderbladene når det er vått, men bare til skuldrene når det er tørt - hun har nemlig godt med fall. Luggen er neeeesten lang nok til å komme bak ørene, endelig. Så nå er det stor stas med hestehale, fletter, spenner og hårbøyler. Store jenta mi! Hun har forøvrig gått uten bleie siden hun kom hjem fra barnehagen i 10.30-tiden, flinke Turnerose! Veldig stolt av de rosa trusene sine med katter på, så hun drar opp kjolen i ett sett. Nå skal jeg snart gjøre et forsøk på å få snuppilupp i seng, og så har jeg intensjoner om å grunne den siste døra i gangen oppe. Tok de tre første i fjor sommer, i hver sin farge, og i år skal den siste tas. Det blir fiiiint med farge på den siste også. En turkis, en lilla, en grønn og en solgul.
Trekkoppfuglen Skrevet 9. juli 2011 #1928 Skrevet 9. juli 2011 Toppen er nydelig! Måtte inn på ellos og sjekke buksene, de så knall fine ut. Tok du en sjans på størrelse, eller har du prøvd i butikk? Jeg vil også ha. God lørdag!
*Joyce* Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #1929 Skrevet 9. juli 2011 Toppen er nydelig! Måtte inn på ellos og sjekke buksene, de så knall fine ut. Tok du en sjans på størrelse, eller har du prøvd i butikk? Jeg vil også ha. God lørdag! Jeg sjansa utfra tidligere erfaringer med Levi's. Stemte godt med det jeg har hatt derfra tidligere. (501 på 90-tallet. ) God lørdag til deg også! Hvordan er formen til gutta?
*Joyce* Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #1930 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Nå har jeg forøvrig bestilt meg en Demi Curve til på eBay, i en annen farge (Moonray). Kommer under tollgrensa, og selv om frakten var svindyr, så blir det godt under halv pris i forhold til å kjøpe her hjemme... Men fant ikke de helt mørke der, og jeg må ha sånne også. For følge litt med de neste dagene; om jeg finner i rett farge og størrelse kan jeg jo bare sende tilbake til Ellos. (Har mao ikke tatt av merkelappene enda. ) Ellers kom det enda mer fra iherb i dag; de pakkene klumper seg så enormt om dagen! Kom ansiktsmasker fra Queen Helene (Mint Julep, Mint Julep Scrub, Mud Pack og Grape Seed Extract Peel Off Masque), en fuktighetsmaske fra Avalon Organics, samt et testersett på AnneMarie Borlind Sensitive-serie. Jo, og en sjokolade. Endret 9. juli 2011 av *Joyce*
Trekkoppfuglen Skrevet 10. juli 2011 #1931 Skrevet 10. juli 2011 Takk for det, Joyce, nå fant jeg enda mer jeg MÅ HA fra iherb. Ungene er i uforskammet fin form selv om vannkoppene herjer. De slåss og tuller, håper jeg kan sende de i barnehagen på tirsdag. De begynner nemlig ferie på fredag, og fem uker hjemme blir i meste laget for alle mann. Hvilken sjokolade bestiller du fra iherb? God søndag!
Mischa Skrevet 11. juli 2011 #1932 Skrevet 11. juli 2011 Nyyydelig topp! Og så bra at disse Curve ID-buksene passer! Jeg har lest om de en stund nå og på mange måter virker det som et veldig bra konsept, men så var det skeptikeren i meg da, som mener at alle reklamer er tull Men nå tror jeg at jeg må sjekke de ut! Disse iherb-greiene har gått meg hus forbi, tør jeg i det hele tatt sjekke det ut?! :gjeiper: Ser ut som det er litt å bli hekta
*Joyce* Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #1933 Skrevet 11. juli 2011 Takk for det, Joyce, nå fant jeg enda mer jeg MÅ HA fra iherb. Ungene er i uforskammet fin form selv om vannkoppene herjer. De slåss og tuller, håper jeg kan sende de i barnehagen på tirsdag. De begynner nemlig ferie på fredag, og fem uker hjemme blir i meste laget for alle mann. Hvilken sjokolade bestiller du fra iherb? God søndag! Godt at vannkoppene ikke har tatt helt knekken på dem, da, tross alt. Det virker som om det er ganske individuelt hvor syk man blir... Hehe, fem uker hjemme høres rimelig intenst ut, ja. Håper de er friske nok til bhg i morgen! Jeg har prøvd litt forskjellig i det siste, favoritten er og blir Green&Black's Mint, men denne gangen var det en fra Vivani som også var god. Green&Black's er jo å få i Norge også, men myyyye billigere på iherb! Nyyydelig topp! Og så bra at disse Curve ID-buksene passer! Jeg har lest om de en stund nå og på mange måter virker det som et veldig bra konsept, men så var det skeptikeren i meg da, som mener at alle reklamer er tull Men nå tror jeg at jeg må sjekke de ut! Disse iherb-greiene har gått meg hus forbi, tør jeg i det hele tatt sjekke det ut?! :gjeiper: Ser ut som det er litt å bli hekta Hehe, jeg er nok litt av samme ulla som deg når det gjelder reklame... Men noen ganger stemmer det jo. Det er jo egentlig på høy tid at Levi's kommer med noe til oss som ikke er rette som streker og størrelse 34 eller hva det nå er som er modellstørrelsen nå om dagen... Det er veldig lett å bli hekta. De har utrolig mye forskjellig! Men det er nokså billig, da. Sånn hvis man klarer seg med en bestilling eller to i mnd, ihvertfall...
*Joyce* Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #1934 Skrevet 11. juli 2011 Mischa, jeg skjønner forresten at "gratulations are in order"! Har ikke fått med meg at du har forlovet deg! Så koselig!
Mischa Skrevet 11. juli 2011 #1935 Skrevet 11. juli 2011 Takker Det er vel nå jeg bør være på mitt mest aktive på KG og herje i bryllupstrådene og bryllupsdagbøkene, men må ærlig innrømme at jeg ikke er helt der ennå Tar det med knusende ro.. så får heller nervene og stresset komme senere! Det er jo ikke før om et år Tror uansett ikke det bor noen bridezilla i meg :gjeiper:
Trekkoppfuglen Skrevet 11. juli 2011 #1936 Skrevet 11. juli 2011 Takker Det er vel nå jeg bør være på mitt mest aktive på KG og herje i bryllupstrådene og bryllupsdagbøkene, men må ærlig innrømme at jeg ikke er helt der ennå Tar det med knusende ro.. så får heller nervene og stresset komme senere! Det er jo ikke før om et år Tror uansett ikke det bor noen bridezilla i meg :gjeiper: Gratulerer!
Haley Skrevet 11. juli 2011 #1937 Skrevet 11. juli 2011 Takker Det er vel nå jeg bør være på mitt mest aktive på KG og herje i bryllupstrådene og bryllupsdagbøkene, men må ærlig innrømme at jeg ikke er helt der ennå Tar det med knusende ro.. så får heller nervene og stresset komme senere! Det er jo ikke før om et år Tror uansett ikke det bor noen bridezilla i meg :gjeiper: Gratulerer så mye, Mischa! --- Jeg har enn så lenge klart å holde meg unna iherb, men til høsten tror jeg at jeg skal slippe noen hemninger
*Joyce* Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #1938 Skrevet 14. juli 2011 Mischa, jeg har vanskelig å se for meg deg som bridezilla, sånn utfra det jeg kjenner deg som her på KG, ihvertfall! Skal dere ha stort bryllup? Åh, dette var koselige nyheter! (Eller, nyheter som jeg ikke har fått med meg ) Gratulerer igjen! Haley: --- Her er det ferie og rolige dager. Vi har ingen store planer og har ikke gjort allverdens, gjort litt forskjellig her i området, bare. I helgen skal Turnerose etter planen overnatte hos mamma og pappa, så da håper jeg mannen og jeg får gått og sett Harry Potter. I går var jeg forøvrig og så Bridesmaids med venninner, og den kan anbefales! Morsom, og noe annet enn man ville forvente. Formen er endelig nesten bra igjen, litt gruggen i halsen på morgenene fremdeles, men det er ingenting i forhold til hva det var. Vi griller og griller på den lille gassgrillen vi har lånt av mamma og pappa, og det er så godt med grillmat! I dag grillet vi torsk (Strøm ), norske sukkererter (sugar snaps) og aubergineskiver som vi så fylte med en blanding av feta, chili, sitron (zest + juice), rødløk og mynte. Namnam! Ikke så mye å melde forøvrig, egentlig.
*Joyce* Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #1940 Skrevet 17. juli 2011 innom og leser! God sommer! Klem! I like måte! --- Ah, det er helt sprøtt å se hvor effektive mannen og jeg kan være når vi ikke har Turnerose her! Hun har nemlig overnattet hos mine foreldre i natt, så vi har hatt halve gårsdagen og hele dagen i dag så langt for oss selv. Luksus! I går koste vi oss bare, med god grillmiddag og Harry Potter på kino, og i dag har vi ordnet og fikset i huset. Mannen har lag ferdig gulv i kjellerboden (rett på betongen ellers, så det blir særdeles gulvkaldt om vinteren uten), og skal legge teppefliser oppå. Vi bruker jo kjellerboden mye, siden vi har klestørkemuligheter der nede. Samtidig har jeg malt to dører (begynte jo med det for et par dager siden, da, så de var grunnet og klare for maling), montert opp en gammel Benno-hylle i gangen som skal huse Turneroses sko, ryddet litt i vaskerommet og i det hele tatt fått gjort ting. Det er utrolig deilig å få unna alt sånt som aldri blir gjort ellers. Naboene har kommet hjem igjen i dag, de som har en gutt som er like gammel som Turnerose. Det blir bra, for jeg tror nok hun har savnet lekekamerater den siste uken. Alle har jo vært bortreist! Hun og nabogutten er ordentlig gode venner, roper av begeistring når de ser hverandre og gir hverandre klemmer i hytt og gevær. Dessuten er jo ikke været den kommende uken utpreget lovende... Vi får se hva vi finner på. Vi har egentlig tenkt oss en tur vestover, men om det bare regner vet jeg ikke helt om vi gidder... Nå har dessuten svigers reist på ferie på litt ubestemt tid, så da får vi se an det også. Kanskje en liten Sverige-tur? Nei, arbeidet kaller. Skal få ferdig noen siste detaljer før det er middag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå