Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Slutten på Normal Again i sesong 6 i Buffy er også litt irriterende. Siden det kan tolkes som at alt som skjer i Buffy skjer i hodet til en mentalt forstyrret jente\kvinne

Den episoden har ødelagt meg for livet. Jeg tenker FORTSATT med ujevne mellomrom "hva om dette bare er fantasi og jeg er egentlig rablende gal??".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Den episoden har ødelagt meg for livet. Jeg tenker FORTSATT med ujevne mellomrom "hva om dette bare er fantasi og jeg er egentlig rablende gal??".

 

Slik jeg tolker episoden så er alt fantasi og at alt som foregår i Buffy skjer i hodet til en mentalt syk jente\kvinne ( Buffy ) som er innlagt på et mentalsykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle krimserier i verden:

- saken blir avslørt av en BITTELITEN detalj 0,0000001% av verdens befolkning vet om. Som at lakken på bilen er en helt spesiell type lakk som kun finnes i New Yorks China Town og det vet etterforskeren fordi bestemora hans var lidenskapelug billakkentusiast.

- etterforsker som bryter alle regler, som i den virkelige verden ville fått vedkommende tatt av saken og suspandert, men i TV-verdenen syntes sjefen det er helt ok siden etterforskeren er flink.

- Beitisk krim spesielt. Liten by/samfunn hvor folk dør som fluer. Serien foregår i en bitteliten landsby på landet, hvor innbyggerne blir vrutalt drept så drt står etter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musicals er per definisjon megairriterende - men spesielt irriterende er det når en gruppe holder på med et dansenummer, og så kommer det en eller annen fremmed forbi, gjerne hovedpersonen, som "tilfeldigvis" kan alle trinnene (eller lærer seg dem, med alle variasjoner, i løpet av tre sekunder) og kaster seg inn i dansen. Og overgår alle de andre, såklart.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musicals er per definisjon megairriterende - men spesielt irriterende er det når en gruppe holder på med et dansenummer, og så kommer det en eller annen fremmed forbi, gjerne hovedpersonen, som "tilfeldigvis" kan alle trinnene (eller lærer seg dem, med alle variasjoner, i løpet av tre sekunder) og kaster seg inn i dansen. Og overgår alle de andre, såklart.

Jeg synes det er så utrolig flaut når de er ferdig med å synge, og skal snakke normalt igjen. men ser heldigvis sjelden musikaler. Føler meg alltid som en sur gledesdreper. Hvorfor synger de? Og hvis det er så viktig og bra å synge, hvorfor synger de ikke absolutt alt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Beitisk krim spesielt. Liten by/samfunn hvor folk dør som fluer. Serien foregår i en bitteliten landsby på landet, hvor innbyggerne blir vrutalt drept så drt står etter.

 

De har faktisk (og kanskje jeg har nevnt det før i denne tråden) funnet ut at av alle steder på tv, så er det den byen Jessica Fletcher fra Murder She Wrote det dør mest folk i, ikke New York eller Las Vegas eller sånn. Det er ikke umulig at ting har endret seg på de 5-6-7 årene det er siden jeg leste denne statistikken.

 

Men du tenker kanskje på Midsomer, men husk, der er det mange landsbyer spredt over et relativt stort område, såvidt jeg har forstått, så jeg vet ikke om det teller som ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har faktisk (og kanskje jeg har nevnt det før i denne tråden) funnet ut at av alle steder på tv, så er det den byen Jessica Fletcher fra Murder She Wrote det dør mest folk i, ikke New York eller Las Vegas eller sånn. Det er ikke umulig at ting har endret seg på de 5-6-7 årene det er siden jeg leste denne statistikken.

 

Men du tenker kanskje på Midsomer, men husk, der er det mange landsbyer spredt over et relativt stort område, såvidt jeg har forstått, så jeg vet ikke om det teller som ett.

Jeg tenkre på midsommer da jeg skrev innlegget, men jeg ser mye på britisk krim (mye dårlig vær i sommer...) og det er en gjennganger i alle! Mystisk mange psykopatmassemordere i hvert fylke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En helt vanlig fyrstikk er nok til å lyse opp de aller fleste rom, nesten uansett størrelse.

 

Men, om det står en viktig/skummel person i rommet, da er det nok for denne å gjemme seg i en litt dårligere opplyst del av rommet (f.eks nærmeste hjørne). Det har ingenting å si om rommet har noenlunde bra belysning. Skygge gjør denne personen fullstendig usynlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gidderikkeblagjennom70siderforåsjekkeomdetharværtnevntfør*

 

- Kvinnelige etterforskere som tripper rundt på stiletthæler, i trang bukse/skjørt, utringet topp, med nattklubbsminke og styla hår. Alltid beredt :laugh:  

 

- Ovennevnte i særdeleshet i CSI, her skal vi søke gjennom åstedet og lete etter viktige spor som hår, sæd, spytt, blod, en tusendels millimeter fluff som kan matches til teppet i bagasjerommet på bilen til morderen med vårt ultraavanserte fiberanalyseverktøy, slik at vi løser saken i løpet av ett døgn som vanlig - hvem trenger da å bry seg med beskyttelsesdrakt? Nei, la oss trippe rundt i stiletthæler, trang bukse/skjørt, utringet topp, nattklubbsminke og styla hår, og overføre allverdens rusk og rask til åstedet fra oss selv og alle andre steder vi har vært i løpet av dagen. Proffis :laugh:

 

- Folk som våkner etter en lang natts søvn og begynner å råkline. Jada. Ingenting er så deilig som morgen-ånde. :sikle:

 

- Folk som går og legger seg med sminke, og våkner opp med sminke, like fin som dagen før, og håret like styla. Som den naturligste ting i verden. Dvs, enten er dere bare født perfekte eller så er dere noen riktige slusker som ikke eier personlig hygiene, og dessuten ligger urørlig gjennom hele natta. Samme kan det være, poenget er at dere er vakre 24/7. Fint det. Bare gni det inn, dere.  :jolie: 

 



Anonymous poster hash: f5b54...a4e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Alle krimserier i verden:

- Beitisk krim spesielt. Liten by/samfunn hvor folk dør som fluer. Serien foregår i en bitteliten landsby på landet, hvor innbyggerne blir vrutalt drept så drt står etter.

 

Bare en liten kommentar til den. Jeg er veldig fascinert over Midsommer. Det bor jo tydeligvis fryktelig mange der. Jeg trodde det skulle være ett lite sted, men det virker jo MEGASTORT. Det er som det er ny landsby hver gang, og jeg har sett fryktelig mange av disse sesongene. Nye butikker, nye festivaler, nye arrangementer. Ikke så veldig konsekvent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar til den. Jeg er veldig fascinert over Midsommer. Det bor jo tydeligvis fryktelig mange der. Jeg trodde det skulle være ett lite sted, men det virker jo MEGASTORT. Det er som det er ny landsby hver gang, og jeg har sett fryktelig mange av disse sesongene. Nye butikker, nye festivaler, nye arrangementer. Ikke så veldig konsekvent. 

Midsomer er et "county" og ikke bare én landsby. Så det er maaange forskjellige landsbyer der. https://en.wikipedia.org/wiki/Midsomer_Murders#Setting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Folk i serier har ikke familie, særlig ikke de som jobber i politiet. Når de blir skutt og ligger på sykehus er det kun kollegaer som dukker opp, aldri en bekymret mor eller kjæreste. Neida, det er bare folk fra jobben som venter på venterommet og sitter ved sengen deres. Det er også de fra jobben legen henvender seg til for å si hvordan deg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det at en person kan slå ut en arme i en slosskamp. Finnes jeg litt irriterende 

 

Eller at en person kan delta i historiske hendelser som skjer 100 eller 1000 år fra hverandre uten at de har en tidsmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

*gidderikkeblagjennom70siderforåsjekkeomdetharværtnevntfør*

 

- Kvinnelige etterforskere som tripper rundt på stiletthæler, i trang bukse/skjørt, utringet topp, med nattklubbsminke og styla hår. Alltid beredt :laugh:  

 

- Ovennevnte i særdeleshet i CSI, her skal vi søke gjennom åstedet og lete etter viktige spor som hår, sæd, spytt, blod, en tusendels millimeter fluff som kan matches til teppet i bagasjerommet på bilen til morderen med vårt ultraavanserte fiberanalyseverktøy, slik at vi løser saken i løpet av ett døgn som vanlig - hvem trenger da å bry seg med beskyttelsesdrakt? Nei, la oss trippe rundt i stiletthæler, trang bukse/skjørt, utringet topp, nattklubbsminke og styla hår, og overføre allverdens rusk og rask til åstedet fra oss selv og alle andre steder vi har vært i løpet av dagen. Proffis :laugh:

 

- Folk som våkner etter en lang natts søvn og begynner å råkline. Jada. Ingenting er så deilig som morgen-ånde. :sikle:

 

- Folk som går og legger seg med sminke, og våkner opp med sminke, like fin som dagen før, og håret like styla. Som den naturligste ting i verden. Dvs, enten er dere bare født perfekte eller så er dere noen riktige slusker som ikke eier personlig hygiene, og dessuten ligger urørlig gjennom hele natta. Samme kan det være, poenget er at dere er vakre 24/7. Fint det. Bare gni det inn, dere.  :jolie:

 

Anonymous poster hash: f5b54...a4e

 

Dette med kvinnelige etterforskere og høye hæler er noe som irriterer meg også. Særlig når de skal løpe etter kjeltringen og fange ham/henne - det burde da være logisk med et par gode joggesko i stedet?

 

Ser for meg lav oppklaringsprosent pga høye hæler på politidamene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De banker alltid på døren (har ikke amerikanere ringeapparat?) og selv om huset er kjempestort, så kommer det noen og åpner med én gang (uansett tid på døgnet).

 

Hvis ingen åpner, så finner de på en grunn til å sparke ned døren, men det skjer helst i hus på feil side av byen, der husene er ganske falleferdige fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv fra en annen tråd.  Det er syyykt irriterende at Kristoffer Joner har bart i så og si alle filmer han er med i!   Det er det styggeste og mest harry som finns!   Også den kjekke mannen da...stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin

De bruker så å si aldri musa når de holder på med dataen. 

 

At det ser ut til å være kjempelett å hoppe av og på tog i fart.

 

At alle som liksom er på high school ser ut til å være i slutten av 20-årene. ( Selv om grunnen til dette egentlig er ganske opplagt )

 

Når noen hacker seg inn på en hemmelig konto ved hjelp av fem enkle tastetrykk.

 

Folk er utrolig utålmodige, så hvis ingen åpner døra etter tre sekunder, tar de det for gitt at ingen er hjemme.

 

At ingen spiser opp maten sin på restaurant. Eller at folk bare tar to slurker av ølen sin, setter den tilbake og går. ( Dette er også egentlig ganske opplagt hvorfor det er slik. )

 

Når gutten i en romantisk komedie dukker opp uanmeldt på døra til jenta han er forelsket i, og hun ser helt nydelig ut. Aldri i joggebuksa uten sminke, og med litt potetgullsmuler på T-skjorta.

 

 

 

 

Sikkert blitt nevnt før. Kanskje til og med jeg har nevnt dem tidligere. Men jeg gidder ikke gå igjennom 71 sider for å se om de har blitt nevnt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gutten i en romantisk komedie dukker opp uanmeldt på døra til jenta han er forelsket i, og hun ser helt nydelig ut. Aldri i joggebuksa uten sminke, og med litt potetgullsmuler på T-skjorta.

 

 

:fnise:

Anonymous poster hash: c0255...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen blir skutt, er det lett å se at de har klippet et hull i genseren/skjorten, for det er i et kryss. Dessuten går "hullet" utover, hadde det vært et ekte treff, regner jeg med at hullet hadde vært innovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid når noen er bundet til en stol eller noe i mange timer så sitter jeg og tenker på at de snart må på do.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...