Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

 

En som har drept mange, og fortsatt vil drepe mange får seg endelig et slag mot hodet og ligger på bakken. "Nå er han død" tenker de få som fortsatt er i live, og begynner å kysse, prate e.l.

Så gløtter de bort på stedet hvor morderen lå. Og tadaa, selvsagt er han borte og gjør seg klar til å drepe igjen.

 

Hvorfor banker ingen vedkommende skikkelig, kanskje binder han fast osv, eller skyter han flere ganger i hodet, brystet så de er sikre på at han dør..?

Filmene kunne vært like spennende om morderen faktisk ble tatt skikkelig når de hadde sjansen, enn at de får det til ved mulighet nr 2.

Anonymous poster hash: b3d37...bca

 

Dette er en variant av "snu ryggen til morderen mens du snakker i telefonen", som er et mye brukt dramaturgisk triks. Til og med politifolk, som vanligvis har håndjern eller strips på seg, gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er nevnt før, men jeg har flere ganger undret meg over hvorfor damer som blir angrepet så godt som aldri gjør motstand. Om noen griper de bakfra og drar de inn i et smug så sparker de kanskje litt, men gjør ikke så mye innsats i å komme seg løs. De fleste ville jo blitt helt rabiate i samme situasjon, og gjort alt de kunne for å bli fri, men i de fleste serier så er det bare de mandige og spesielle damene som klarer å sparke fra seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også snakker de engelsk med hverandre uansett hvor i verden de er :-p

Men det tror jeg er nevnt før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Også snakker de engelsk med hverandre uansett hvor i verden de er :-p

Men det tror jeg er nevnt før.

 

Vel det er jo en enkel forklaring hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ville jo blitt helt rabiate i samme situasjon, og gjort alt de kunne for å bli fri, men i de fleste serier så er det bare de mandige og spesielle damene som klarer å sparke fra seg. 

Det er vel lett å si om man ikke har vært i situasjonen. Mulig jeg ville blitt helt paralysert/apatisk om noe sånt skjedde.

Anonymous poster hash: b3d37...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er nevnt før, men jeg har flere ganger undret meg over hvorfor damer som blir angrepet så godt som aldri gjør motstand. Om noen griper de bakfra og drar de inn i et smug så sparker de kanskje litt, men gjør ikke så mye innsats i å komme seg løs. De fleste ville jo blitt helt rabiate i samme situasjon, og gjort alt de kunne for å bli fri, men i de fleste serier så er det bare de mandige og spesielle damene som klarer å sparke fra seg.

Det er vel ikke lett å sloss i 20 cm heler og pinetrange klær, slik de dameme vaneligvis bruker ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At absolutt alle dører som sparkes inn, går innover.

Kanskje ikke så irriterende, men hadde vært interessant å se noen sparke opp en som går andre veien.. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I eldre serier ser vi alt for ofte at de finner drapstidspunktet på grunn av et knust armbåndsur. Sånne greier knuser nemlig alltid når eieren dør..

Vet du ikke at det eksisterer en mystisk forbindelse mellom et menneskes sjel og klokka hans eller hennes? Nå personen dør, stopper klokka. Ganske praktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At absolutt alle dører som sparkes inn, går innover.

Kanskje ikke så irriterende, men hadde vært interessant å se noen sparke opp en som går andre veien.. :P

Hehe, det skulle jeg ha likt å se! Om man sparker med full kraft slik disse menneskene gjør, så hadde det endt i smerter, tårer, kanskje t.o.m brudd. Jeg skadet foten min fordi jeg skulle sparke vekk en dør som stod i veien, det jeg ikke så, var at døren stod mot en dørstopper. Det endte med en tur til legevakten.

 

Selv om det er skuespill, så vil jeg gjerne se den politimannen som skal sparke inn døra, få motstand fordi døra ikke går innover. BOOOOING...

Anonymous poster hash: 8b549...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At absolutt alle dører som sparkes inn, går innover.

Kanskje ikke så irriterende, men hadde vært interessant å se noen sparke opp en som går andre veien.. :P

Men du ser jo på døra hvilken vei den åpner seg. Huskeregel: Dører åpner seg innover på den sida henglsene sitter. Så hvis du står foran en dør der du ikke ser hengslene, så åpner den seg innover. Som regel. Hvis du tenker over det, så kan det strengt tatt ikke være på noen annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten går de fleste dører innover og innover, tenk etter i din egen bolig og se om det er sant.

 

(Med innover og innover mener jeg fra det ytterste til det innerste rommet)

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bolig åpner dørene seg 'utover og utover'.

Dette Bl.a av brannhensyn (lettere å åpne en dør som går utover i et røykfult rom, f.eks)

Slik er det også i offentlige bygg (kan dog ikke svare for andre private hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At forløpet av en historie er så forutsigbar. Trenger ikke mange minuttene å finne ut hvordan det vil gå med de involverte, og i en krim/ skrekk, så finner man ganske fort ut hvem som er den skyldige. 



Anonymous poster hash: 8b549...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

At absolutt alle dører som sparkes inn, går innover.

En naturlig konsekvens av at de sparkes inn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten går de fleste dører innover og innover, tenk etter i din egen bolig og se om det er sant.

 

(Med innover og innover mener jeg fra det ytterste til det innerste rommet)

De fleste hus jeg har vært i går dørene utover. Derfor jeg har tenkt at det er "flaks" at de alltid treffer på dører som går innover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"State-of-the-art" hemmelig mikroskopisk overvåkningsutstyr (kameraer, mikrofoner, GPS-sendere m.m.) med blinkende led-lamper og isblå effektbelysning som formelig skriker: "Her er jeg, noen overvåker deg!". Bare for at vi virkelig skal se hvor high-tec alt er. 

 

Merkelig nok er det ingen i disse seriene som noen sinne leter etter overvåkningsutstyr ved å bare skru av lyset, det hadde jo vært den enkleste sak av verden å rense et rom når det blinker og lyser i alle regnbuens farger i alle kriker og kroker.  :fnise:



Anonymous poster hash: 50ccc...bd6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en snarvei som gjør at man åpner alle vinduer (gjerne bare de som er interessante og på en pc som tilhører en mistenkt) på én gang? Noen ganger åpnes de pent overlappende, andre ganger hulter til bulter. Har sett en del av dette i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen laptoper trenger ledning fordi det alltid er masse strøm på batteriet.
Alle laptoper starter opp straks man åpner lokket eller trykker på en tast.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

At forløpet av en historie er så forutsigbar. Trenger ikke mange minuttene å finne ut hvordan det vil gå med de involverte, og i en krim/ skrekk, så finner man ganske fort ut hvem som er den skyldige. 

Anonymous poster hash: 8b549...abe

 

Det er utrolig irriterende. En begredelig konsekvens av at Hollywood forteller de samme historiene om og om igjen, med færrest mulig elementer. De er i en krise hvor problemet er mangel på gode historier. Jeg antar at det som VIRKELIG er problemet er at de ikke tør å fravike formularet sitt. De er så opphengt i å lage filmer som folk liker at de ikke tør å provosere sitt publikum en anelse.

Ta nå dette med prøvepublikum. De setter en gjeng gjennomsnittsmennesker i salen og lar dem se filmen. Hvis tilstrekkelig mange av dem misliker slutten på filmen, lager de en alternativ slutt. Idiotisk. Det var en gang slik at kunstnere var visjonære og viste folk et glimt av sine visjoner gjennom kunsten sin. Det var berikende.

Nå er det mer slik at folk får lov å fortelle hvilk visjoner de helst vil se, og så tar produsentene på seg å voldta og radbrekke det som i utgangspkt kunne vært en genuin historie, slik at det passer preferansene.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...