Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

Når noen blir skutt, er det lett å se at de har klippet et hull i genseren/skjorten, for det er i et kryss. Dessuten går "hullet" utover, hadde det vært et ekte treff, regner jeg med at hullet hadde vært innovervendt.

 

Og det faktum at de faller bakover. I hvirkeligheten ville de bare falt rett ned. De ville ikke hoppet en meter bakover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor får de så vanvittig mange brev? Før internett var det vanlig å få kanskje to til fire om dagen, men i Hollywood får de haugevis med brev. Eller tømmer de bare postkassen en gang i uken?

Anonymous poster hash: 60ff9...173

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som irriterer meg er ikke en feil, men at de i krimserier plutselig har gjesteroller fra skuespillere som har hatt sentrale roller i andre serier. Da vet man jo at de kommer til å ha stor betydning og sannsynligvis være gjerningsmannen dersom de bare såvidt dukker opp i starten av en episode. Dermed avsløres gjerningsmannen for seeren iløpet av seriens første minutter, selv om de i serien kanskje avsløres helt på slutten som en skikkelig overraskelse.

 

Sist så jeg dette i SVU, da barnelegen fra Private Practise/den slemme etterforskeren fra Prison Break bare tilfeldigvis var onkelen til en jente som hadde blitt utsatt for overgrep. Han måtte jo få en sentral rolle når han var kjent fra før. Sånn er det alltid. Jeg skjønner at skuespillere som har vært med i serier som er avsluttet trenger jobb, altså, men det slår aldri feil at det er dem som enten har gjort det kriminelle eller er utsatt for noe mer alvorlig enn man tror.

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som irriterer meg er ikke en feil, men at de i krimserier plutselig har gjesteroller fra skuespillere som har hatt sentrale roller i andre serier. Da vet man jo at de kommer til å ha stor betydning og sannsynligvis være gjerningsmannen dersom de bare såvidt dukker opp i starten av en episode. Dermed avsløres gjerningsmannen for seeren iløpet av seriens første minutter, selv om de i serien kanskje avsløres helt på slutten som en skikkelig overraskelse.

Sist så jeg dette i SVU, da barnelegen fra Private Practise/den slemme etterforskeren fra Prison Break bare tilfeldigvis var onkelen til en jente som hadde blitt utsatt for overgrep. Han måtte jo få en sentral rolle når han var kjent fra før. Sånn er det alltid. Jeg skjønner at skuespillere som har vært med i serier som er avsluttet trenger jobb, altså, men det slår aldri feil at det er dem som enten har gjort det kriminelle eller er utsatt for noe mer alvorlig enn man tror.

Det er irriterende ja! Man kan ofte tenke seg til mye av handlingsforløpet utifra hvor kjent skuespilleren er og hvor mye skjermtid han trenger.

En ting som irriterer meg er at i enkelte serier blir bagateller gjort så utrolig stort nummer ut av. Om han hovedrolleinnehaveren er forelsket i ikke sa hei til henne den dagen, skal det analyseres og prates om i det uendelige. En hel episode kan gå med til å fokusere på det. Men det er mest i jenteserier som gossip girl, pretty little liars osv da.

Jeg har også tenkt på det flere ganger at i enkelte serier er det ingen som har foreldre. Hvis ikke det er en kjent skuespiller (Jerry Stiller :fniser:) som passer inn i rollen som forelder til én av dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

En ting som irriterer meg er ikke en feil, men at de i krimserier plutselig har gjesteroller fra skuespillere som har hatt sentrale roller i andre serier. Da vet man jo at de kommer til å ha stor betydning og sannsynligvis være gjerningsmannen dersom de bare såvidt dukker opp i starten av en episode. Dermed avsløres gjerningsmannen for seeren iløpet av seriens første minutter, selv om de i serien kanskje avsløres helt på slutten som en skikkelig overraskelse.

 

Sist så jeg dette i SVU, da barnelegen fra Private Practise/den slemme etterforskeren fra Prison Break bare tilfeldigvis var onkelen til en jente som hadde blitt utsatt for overgrep. Han måtte jo få en sentral rolle når han var kjent fra før. Sånn er det alltid. Jeg skjønner at skuespillere som har vært med i serier som er avsluttet trenger jobb, altså, men det slår aldri feil at det er dem som enten har gjort det kriminelle eller er utsatt for noe mer alvorlig enn man tror.

 

Du er klar over hva jobben til skuespiller er ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over hva jobben til skuespiller er ikke sant ?

 

Joda, og det skrev jeg jo i setningen "Jeg skjønner at skuespillere som har vært med i serier som er avsluttet trenger jobb, altså," 

Det er bare frustrerende at man vet hvem morderen/overgriperen/slemmingen er med 100% garanti når personen har vært sentral i en annen serie tidligere. Hadde vært bedre om det ikke var så selvsigende at det var dem som var gjerningsmannen/kvinnen.

 

Det som irriterer meg er altså ikke AT de har gjesteroller, men at de da har en bitteliten rolle i starten og viser seg å være hovedpersonen i krimsaken.

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Når noen blir skutt, er det lett å se at de har klippet et hull i genseren/skjorten, for det er i et kryss. Dessuten går "hullet" utover, hadde det vært et ekte treff, regner jeg med at hullet hadde vært innovervendt.

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan?

 

Hvordan hva? Hvordan jeg kan se at de har klippet? Hvordan jeg kan se at hullet går utover? Hvordan jeg regner med at (ikke er 100% sikker på) at et ekte hull ville gått innover? Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hvordan hva? Hvordan jeg kan se at de har klippet? Hvordan jeg kan se at hullet går utover? Hvordan jeg regner med at (ikke er 100% sikker på) at et ekte hull ville gått innover? Eller noe annet?

Det med hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se at hullet er klippet fordi jeg følger med, jeg har sett en god del bak kulissene-programmer og da har de vist hvordan de bruker såkalte "squibs", små eksplosjoner med fake-blod, for at det skal se så realistisk ut som mulig, men det gjør jo ikke det når det er lett å se flikene på hullet. Det er irriterende og det er det tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

At folk gjør det slutt pga de merkeligste ting. Rachel og Ross, jeg skjønte aldri hvorfor det ble slutt mellom dem hele tiden.

I House skiller Chase og kona seg pga pasienten som var en korrupt afrikansk president. Det hadde aldri vært sannsynlig skilsmissegrunn i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg som jeg kommer på er at når de kjører bil, så svinger de så ille med rattet, selv om de kjører rett fram 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

At folk gjør det slutt pga de merkeligste ting. Rachel og Ross, jeg skjønte aldri hvorfor det ble slutt mellom dem hele tiden.

I House skiller Chase og kona seg pga pasienten som var en korrupt afrikansk president. Det hadde aldri vært sannsynlig skilsmissegrunn i virkeligheten.

 

Var det ikke fordi Chase faktisk drepte presidenten at hun skilte seg fra han `?

Jeg har aldri forstått dette med Ross og Rachel.

 

Det ble laget  236 episoder av Friends. Ross og Rachel var bare sammen i den siste halvdel av sesogn 2 og første halvdel av sesong 3, Også lå de sammen noen få ganger etter det. Og ble ikke sammen igjen før siste episode av serien.

 

De var faktisk bare sammen i 22-23 av 236 episoder og det var vel kanskje 3-4 episoder etter det at de lå sammen.

 

Og Rachel slo vel opp med Ross fordi hun ikke orket sjalusien hans. Selv om hun mente at pause ikke var slutt. Også ble det jo helt slutt da han lå med enn annen som hun mente var utroskap. Noe det selvsagt ikke var

 

Etter det var de egentlig aldri sammen igjen. Kanskje bortset fra en episode da de var på stranden i sesong 5 tror jeg det var. eller sesong 4.

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At leger og sykepleiere på sykehus er mest opptatt av å kline med hverandre/lage drama/være utro.

 

Ja, og at hver eneste case er liv/død. Hva skjedde med inngrodde tånegler, sopp i underlivet eller fulle pasienter som driter og spyr på seg?

 

Sykehusserier irriterer meg til de grader, spesielt den "The Night Watch" hvor alle er unge, pene, smarte og flørtende - skulle tro at den største grunnen til at de fullførte legeutdanninga var for å kline med hverandre i bøttekott og korridorer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin

At leger og sykepleiere på sykehus er mest opptatt av å kline med hverandre/lage drama/være utro.

 

Ja, og at hver eneste case er liv/død. Hva skjedde med inngrodde tånegler, sopp i underlivet eller fulle pasienter som driter og spyr på seg?

 

Sykehusserier irriterer meg til de grader, spesielt den "The Night Watch" hvor alle er unge, pene, smarte og flørtende - skulle tro at den største grunnen til at de fullførte legeutdanninga var for å kline med hverandre i bøttekott og korridorer.

 

Ikke spennende nok for tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Det som irriterer meg som jeg kommer på er at når de kjører bil, så svinger de så ille med rattet, selv om de kjører rett fram 😂

Dessuten holder de ikke blikket på veien, men stirrer på sidemannen i flere minutter av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp en scene hvor en sikkerhetsvakt skjøt en annen fyr rett gjennom panna hans. Etter at blodet sprutet og han hadde truffet gulvet så sjekker denne sikkerhetsvakten pulsen hans?! Og svarer "ja" når en annen i rommet spør "er han død".

 

Er det vanlig å overleve å bli skutt mellom øya??

 

DEN serien irriterer meg generelt den. Masse flinke skuespillere og så ufattelig mye "feil"/hull.



Anonymous poster hash: 0edcd...8c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Så nettopp en scene hvor en sikkerhetsvakt skjøt en annen fyr rett gjennom panna hans. Etter at blodet sprutet og han hadde truffet gulvet så sjekker denne sikkerhetsvakten pulsen hans?! Og svarer "ja" når en annen i rommet spør "er han død". Er det vanlig å overleve å bli skutt mellom øya?? DEN serien irriterer meg generelt den. Masse flinke skuespillere og så ufattelig mye "feil"/hull. Anonymous poster hash: 0edcd...8c1

Hvilken serie er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...